Üdv!
Van egy Commencal maxmax vázam.Gyárilag csúszópacskeres.Mivel váltóval,és tárcsafékkel használom hátúl(használnám) néztem hozzá cserélhető normál papucsot.A Commencal oldalán a vázalkatrészek között nincs a maxmax-hoz semmi,viszont az Absolut-hoz van.Ránézésre ugyan az a két papucs,de azt írják nem kommpatibilis egymással.Szerintetek?
Ezt néztem ki,alatta a saját papucsom képe:
http://www.commencal...ME-6---RAM.html
http://www.commencal...-2010-2012.html
Jelentkezz be Regisztrálj

Vázak CC/FR/DH/4X - általános eszmecsere
#161
Írta 2014. augusztus 16. - 08:43

#162
Írta 2014. augusztus 11. - 15:24

sziasztok,
single speed 26" vázat keresek, de kevés sikerrel. Egy on-one inbred-et néztem ki, viszont az én méretemben (16", 174 cm) jelenleg nincs raktáron.
Tudnátok ajánlani hasonló paraméterekkel, szintén relatíve olcsó csúszópapucsos vázat?
köszi,
Gábor
#163
Írta 2014. augusztus 08. - 11:05

Sziasztok!
Sajnos a mostani Scott vázam elég csúnyán megrepedt több helyen is, így egy új váz után vagyok kénytelen nézni.
Több használt karbon vázba is belefutottam már, és nem tudom hogy érdemes lenne-e használtan karbont venni. Tudom, hogy ez a korábbi felhasználás módjától is függ, de mégis. Például ez a Fuji: http://apro.bikemag....ot-l243469.html
Valakinek van valamilyen tapasztalata, vagy esetleg tanácsa?
#164
Írta 2014. augusztus 04. - 20:31

Sziasztok!
Szeretném megszüntetni egy összteleszkópos váz hátsó rugózását. Milyen módszerrel lehet fixálni? Y geometriás aluváz.
Elsőre 2 megoldás ugrik be: A rugóstag "vasdarabra" cserélése és egy hosszabb nyeregcső, ami nem hagyja rugózni.
Van tippetek? Nem teszkós váz.
#165
Írta 2014. augusztus 03. - 16:09

én nem használnék sörözdobozt. ha kézzel még nem tudod mozgatni a csészét, csak az illesztés lett lazább, akkor inkább választanék valami overkill kormánycsapágyat és fémragasztóval beragasztanám örökre.
ha kézzel mozgatva is lötyög, kvázi kiesik a vázból, akkor azzal már tényleg nem nagyon lehet mit kezdeni
Kézzel nem tudtam kihúzni. Akkor valószínűleg ilyen megoldás jöhet szóba amit írtál. Egyetlen hátránya hogy többé már nem lesz cserélhető a k.csapágy. Nem lesz az a kiütő szerszám ami megbírkózna azzal a kötéssel.... Köszönm válaszodat
#166
Írta 2014. augusztus 03. - 15:11

én nem használnék sörözdobozt. ha kézzel még nem tudod mozgatni a csészét, csak az illesztés lett lazább, akkor inkább választanék valami overkill kormánycsapágyat és fémragasztóval beragasztanám örökre.
ha kézzel mozgatva is lötyög, kvázi kiesik a vázból, akkor azzal már tényleg nem nagyon lehet mit kezdeni.
#167
Írta 2014. augusztus 03. - 14:48

egy kukaérett váznál ez már nem mindegy?
a kiszoknyásodott fejcsövet nem tudod megjavítani. mondjuk a sörözdobozos hézagolás egy rakat másik problémat magával fog hozni, de mindegy. excentrikus fejcső, nem párhuzamos csészék, stb...
és ha mondjuk egy hosszabb csészéjű kormánycsapágy menne bele + sörösdoboz. Ilyen vázzal bevállalható lenne egy hegyi menet vagy csak városi közlekedésre alkalmas lenne jó esetben?
#168
Írta 2014. augusztus 01. - 22:31

egy kukaérett váznál ez már nem mindegy?
a kiszoknyásodott fejcsövet nem tudod megjavítani. mondjuk a sörözdobozos hézagolás egy rakat másik problémat magával fog hozni, de mindegy. excentrikus fejcső, nem párhuzamos csészék, stb...
#169
Írta 2014. augusztus 01. - 22:23

Fém sörös/üdítős dobozból vágsz egy hézagoló csíkot a kormánycsapágy nyakára és azzal húzod/ütöd be.
Nem fog megrepedni a homlokcső?
#170
Írta 2014. augusztus 01. - 19:02

Sziasztok.
Adott egy bringa aminek recseg-ropog a kormánycsapágyának az alsó része. Szerelő megállapította, ki van tágulva a váz alsó fejcső része. Milyen megoldások jöhetnek szóba, van valakinek tapasztalata?
Előre is köszi!
Fém sörös/üdítős dobozból vágsz egy hézagoló csíkot a kormánycsapágy nyakára és azzal húzod/ütöd be.
#171
Írta 2014. augusztus 01. - 16:51

Sziasztok.
Adott egy bringa aminek recseg-ropog a kormánycsapágyának az alsó része. Szerelő megállapította, ki van tágulva a váz alsó fejcső része. Milyen megoldások jöhetnek szóba, van valakinek tapasztalata?
Előre is köszi!
#172
Írta 2014. augusztus 01. - 13:21

Üdv!
Segítséget szeretnék kérni tőletek.
Építeni szeretnék egy országútit. Elképzelésem a vázzal kapcsolatosan Ő lenne ennyiért : http://ebike.hu/term...-orszaguti-vaz/
Méretre 56-os.
Ezek után kerülne rá egy shimano 105-ös 5700/5800 szett. (még nem döntöttem el teljesen)
Vélemények? Más alternatíva?
Köszönöm!
#173
Írta 2014. július 17. - 15:06

az meg esetleg hasonlít azért van mert ez a 4forgáspontos horst link nevű forgáspontrendszer szabadalmát megvette a speci a kitalálotól (Horst Leitner) és minden ilyen váz után a gyártó a specinrűek fizet jogdíjat.
...ha a vázat vagy a kerékpárt az Egyesült Államokban értékesíti. Nincs világszabadalma rá. Ahogy sok más egyébre se, mint azt tapasztalhattuk az elmúlt fél-egy év során.
#174
Írta 2014. július 17. - 14:56

hát reba nehezen lehet dual air mert vagy 2 éve nincs már dual air-es rendszer a rs-nál.
???
Egyébként nem a Dual Airt hiányoltam, csak nekem úgy tűnik, az Impact SL szériában mostanság használt villák minőségileg/tudásban nincsenek még a közelében sem a Dual Airnek.
(ahogy elnéztem, csak a csillapítás állítható rajtuk, se rugóerősség, se remote lockout se... szóval sok dolog hiányzik)
#175
Írta 2014. július 17. - 14:36

Speci régebben sem gyártott?
Amikor a cápát vettem, nézegettem a Speciket is, akkor nekem az jött le, hogy ők saját vázra építkeznek, ezért is lepett meg a hasonlóság.
Sajnos a haibike.de-n nem találtam erre vonatkozó infót.
Viszont azt látom, hogy az Impact SL sorozat alaposan megdrágult, ugyanakkor a felhasznált alkatrészek minimum egy kategóriával alacsonyabbat képviselnek - pl. SLX helyett Deore váltó(vagy csak a váltókar?), első villa ugyan RS Reba, de közelében sincs a a Dual Airnek. A rugóstag is valami gyengébb darab...
hát reba nehezen lehet dual air mert vagy 2 éve nincs már dual air-es rendszer a rs-nál.
lehet valamikor az idők kezdetén még volt saját gyártás de már évek óta gyakorlatilag mindenki bérgyártásban készítteti a vázait. a különbség az hogy saját tervezés vagy ráböknek a katalógusból egy modellre.
az meg esetleg hasonlít azért van mert ez a 4forgáspontos horst link nevű forgáspontrendszer szabadalmát megvette a speci a kitalálotól (Horst Leitner) és minden ilyen váz után a gyártó a specinrűek fizet jogdíjat.
Bikertigger módosította - 2014. július 17. - 14:40
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#176
Írta 2014. július 17. - 12:50

Speci régebben sem gyártott?mivel a speci sem gyárt egy darab vázat sem így biztos nem.
de fairly, hodaka, atlantic, astro és még több tucat ...és akkor a nagyok mint giant, merida (specinek pl a merida gyártja az alu vázak jelentős részét))
Amikor a cápát vettem, nézegettem a Speciket is, akkor nekem az jött le, hogy ők saját vázra építkeznek, ezért is lepett meg a hasonlóság.
Sajnos a haibike.de-n nem találtam erre vonatkozó infót.
Viszont azt látom, hogy az Impact SL sorozat alaposan megdrágult, ugyanakkor a felhasznált alkatrészek minimum egy kategóriával alacsonyabbat képviselnek - pl. SLX helyett Deore váltó(vagy csak a váltókar?), első villa ugyan RS Reba, de közelében sincs a a Dual Airnek. A rugóstag is valami gyengébb darab...

#177
Írta 2014. július 17. - 12:40

Gyártót is tudsz esetleg?
(Speci biztosan nem, mert amelyiknek a "koppintása", az csak geometriájában hasonlít, egyébként elég sok eltérés van köztük)
mivel a speci sem gyárt egy darab vázat sem így biztos nem.
de fairly, hodaka, atlantic, astro és még több tucat ...és akkor a nagyok mint giant, merida (specinek pl a merida gyártja az alu vázak jelentős részét))
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#178
Írta 2014. július 17. - 12:06

#179
Írta 2014. július 17. - 11:43

Köszi.Loctite 243 (kék) menetrögzítő
Jajj... most nézem az árát: mitől ilyen drágák ezek?

10ml 3500Ft...
SokadikX módosította - 2014. július 17. - 11:44
#180
Írta 2014. július 17. - 11:43

Gyártót is tudsz esetleg?kutya közönséges katalógusváz.
(Speci biztosan nem, mert amelyiknek a "koppintása", az csak geometriájában hasonlít, egyébként elég sok eltérés van köztük)
SokadikX módosította - 2014. július 17. - 11:43