Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Vázak CC/FR/DH/4X - általános eszmecsere

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
11010 hozzászólás a témában

#9081
pali kj

pali kj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.505 hozzászólás
ha csak hátra teszel, akkor a hátulja megül, alacsonyabban lesz a súlypontod, de a fejcsõszög is laposabb lessz. ha nagyon meg akarod ültetni, akkor elöl-hátul 24-es kerék, csak akkor könnyebben leakad az eleje a kis kerék miatt.
de a big hiten is két állása van a tagnak, csak szerintem annyira nem nagy a különbség mint pl a demón. ha mégis zavar, akkor ugyanakkora úttal rendelkezõ tagot vegyél, csak kisebb beépitési hosszal ill szemtávval.
most jut eszembe, h az idei elõti bighitekbe, alapból 24-es kerék kell hátra, szal azoknak gondolom alapból olyan geójuk van. egy 2005-ös bighit az szép és jó váz, meg többet lehet állitgatni is

:chin: Két kéz, és csak egy száj... ez a probléma az ivással!

http://tiszatavitekerok.hu/:bell:

#9082
UNKNOWN

UNKNOWN

    vendég

  • fórumtag
  • 111 hozzászólás
meg tudná valaki erõsíteni hogyha bighitbe rakok 24 es hátsót akkor alacsonyabban lesz mint a demoba a 24 essel a canga?

Life Is Just a Big Ride :angel:


#9083
UNKNOWN

UNKNOWN

    vendég

  • fórumtag
  • 111 hozzászólás
megvan mostmár értem,az az extra az fsr ben hogy a lengõkarban nem azon a száron van a konzol ami a középcsapágynál kapcsolódik hanem egy független száron ami a kerék felfüggesztésével kapcsolt.Csak mivel a bighiten ez úgy van megoldva, hogy az alsó lengõkar egy forkáspontal meg van szakítva,ez megzavart mert a demon van egy belsõ forgópont is amin a telóvan,de gondolom ez csak az oldal írányú terhelés miatt van így megerõsítve,javítsatok ki ha nem így van.

És Pali kj tõled elnézést kérek ,hogy így akadékoskodtam.
tamaska köszi a fejmosást.
igaz kb már 40000 km letekertem amióta komolyabban biciklizem de az össztelósokat csak 3 éve használom.

Life Is Just a Big Ride :angel:


#9084
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
semmi gond. csak legkozelebb eloszor tedd fel a kerdeseket, es utanna tanits masokat ;)
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#9085
UNKNOWN

UNKNOWN

    vendég

  • fórumtag
  • 111 hozzászólás
ok,nem tanítottam még az elején :-) csak kérdeztem meg ohgy ki tud hozni külföldrõl csak kioktattak minek nekem ilyen ha olcsóbban is kijön ugyan az és ezért véresedett el.de köszi a forumozásról is van még mit tanulnom ,régóta van netem de a bikemagot csak ujságban veszem rendszeresen :-) itt alig vagyok,de látom vannak itt értékes emberek akik majd kioktatnak. ennyi a bemutatkozásom .nem fárasztalak többet titeket.

Life Is Just a Big Ride :angel:


#9086
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
ennek nagy resze szar marketing duma, de ok ezt mondjak:

careful placement os pivot makes the fsr system almost completely neutral, free to compress and rebound, and virtually unaffected by chain or brake forces. It provides better control by isolating brake forces, even under hard decelerations. And rear suspension motion has no effect on pedal stroke, eliminating pedal kick back, or drop away az the suspension absorbs bumps.


de te biztos sokkal tobb fele vazat modelleztel le, tanulmanyoztal, hasznaltal, versenyeztel alpok meretu hegyekben honapokon at, osszehasonlitva ezer mas rendszerrel egy idoben mint azok a suttyok ott kaliforniaban. igaz?

gondolom a te cegednek sokkal komolyabb tervezoi multja van, azert tudod jobban...

YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#9087
pali kj

pali kj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.505 hozzászólás
ha ennyire tudod akkor biztos azt is, h az fsr nem csak a tekerést függetleniti, hanem a fékezést is. mivel a calipereknek ugyanaz a lényege mint a speckónál a támvillának. olvasd el a speckó katalógusban, szerintem õk jobban tudják mint te. és szerintem lcs errõl tudna nyilatkozni, mert neki pl sx trail van ami szintén fsr. és még sok embernek van errefelé (mármint a fórumon) fsr váza. pl nicolai lambda st is szintén fsr, és ugyebár a bikkmagos cikkben is azt mondta a drága tulaj, h nem keményedik fel. és miért, mert fsr felfüggesztésû.
ja és használd a módosít gombot, és ne postolj állandóan. mert aki esetleg végig szeretné olvasni a topicot (mert van ilyen) akkor ne unja meg az életét a felénél, aztán meg kérdezzen tök fölöslegesen. köszi. fsr téma részemrõl lezárva, ha nem hiszed járj utána, és ha ettõl jobb lessz a lelki békédnek akkor vegyél demót, ahogy érzed nem az én pénzem én nem szólok bele.

:chin: Két kéz, és csak egy száj... ez a probléma az ivással!

http://tiszatavitekerok.hu/:bell:

#9088
UNKNOWN

UNKNOWN

    vendég

  • fórumtag
  • 111 hozzászólás
Pali kj ,ha a bighitnél ráülsz a vázra úgy hogy lemenjen egy 5 centit és behúzod a féket leugrasz róla nem jön olyan szépen, mert a fék fogja a lengõkart ,tehát a fék nem egy helyen fog a tárcsán hanem a lengõkar mozgásától függõen kb 2 cm teres úton bárhol,ezért van ha jössz hegyrõl ezerrel és húzod a féket eltünik a jó hátsó rugózás ,viszont az a demónál meg a nagy konáknál nincs, csak a kona nekem nehéz ezért szimpibb a demó ,meg persze azért mert nem egy pálca a segédeszköz ami egy forgóponton kopik oldalirányba is mint a gömbcsokló a kocsikon ,hanem a váz része.

Life Is Just a Big Ride :angel:


#9089
UNKNOWN

UNKNOWN

    vendég

  • fórumtag
  • 111 hozzászólás
Pali kj értem mirõl beszél ismerem az fsrt de ha megnézed a bighitnél a tárcsafék konzol azon a vázrészen van ami a telóval összeköttetésben van viszont a demonal a külsõ háromszögön van a konzol és a belsõ csatlakozik a telóval ez olyan mint a kona pálcája ami a nyeregcsõvázról tertja a konzolt egyenesbe és ha a hátsó teló mozog akkor a fék nem mozog a vázzal mivel az a pálca ellentart és ezért nincs az hogy ha lejtmenetbe fékezel és behuppan a váz akkor ha behúzod a féket egyszerûen összecsukva marad a váz az fsr az nem arra van hogy a hajtómû és a hátsó racsni távolsága sose változzon és így a lánc nem nyúlik meg lazul és a váltó feszíti ,hanem mindíg ugyan olyan feszes?Az fsr úgy tudom nem a fékezést hanem a tekerési tulajdonságot javítja. Ez a fékmegoldás csak a nagy dh gépeken van.

Life Is Just a Big Ride :angel:


#9090
ptom19

ptom19

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 410 hozzászólás
saint kulso csapagyas...a pedalt majd megnezem bar a saintnek van alatetje is...szal ezert nemtom


...ez nem rossz otlet erre nem gondoltam meg hogy a lanc lehet...de azt mar regota ki kene cserelni. Majd megnezem...

egyebkent meg modosit....
I wish that I could fly, why do I even try when everything I’ve ever known is kissing me goodbye.
I wish that I could fly, I’d take you there with me across the sky, beneath the veil, we all want to be free!
wannabe...


#9091
UNKNOWN

UNKNOWN

    vendég

  • fórumtag
  • 111 hozzászólás
egy haveromnak az volt hogy igaz a hajtómû felöl hallottuk a recsegést de neki is mindíg csak tekerésnél volt,és a kiderült hogy a lánc volt a probléma.
A recsegés terhelés alatti tekerésnél ,vagy csak forgatásnál hallható ?

Life Is Just a Big Ride :angel:


#9092
UNKNOWN

UNKNOWN

    vendég

  • fórumtag
  • 111 hozzászólás
ptom 19 ,ha nem olyan rég raktad be a hajtókart akkor nem biztos ,de nekem elõfordul hogy a pedál menete recseg ,és ki kell tisztítani ,ez a jelenség ritkában ffordul elõ ha a hajtómûben van az a kis alátét már a pedálmenetnél,az is lehet hogy ha új a hajtómûved akkor a lánctányér csavarokkal nincs rendben azokra is érdemes ránézni,de lehet hogy a monoblokkot kéne kiszedni mert az üléscsõ felöl bemegy a nedvesség és a finom fémreszelék vagy por és ha rég volt kiszedve attól is recseghet.Ilyen recsegésnél én mindíg a pedállal kezdem,majd jöhet a többi ha nem szünik meg.

Life Is Just a Big Ride :angel:


#9093
ptom19

ptom19

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 410 hozzászólás
nah megint vagyok....regen irtam mar forumra...

viszont van egy bibi...recseg valami a monoblokk korul es fogalmam sincs hogy mi. Mindig hajtasnal recseg es most tettem bele uj hajtokart (saintet) es a vazon sem latok semm repedest...

otletek hogy mitol lehet? weyless 67..egyebkent
I wish that I could fly, why do I even try when everything I’ve ever known is kissing me goodbye.
I wish that I could fly, I’d take you there with me across the sky, beneath the veil, we all want to be free!
wannabe...


#9094
pali kj

pali kj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.505 hozzászólás
ahogy mondtam, az összes össztelós speckó fsr rendszerû, azaz, az a fékrásegitõs bizbasz mindegyiken van ha esetled tudnád h mi az az fsr, akkor ezt is. (magyarul a támvilla szöge mindig ugyanaz a vázhoz képest, olyan mint ha floatingos lenne, csak sokkal szebb. de már ilyen az új magellan vega dh is, és az 250-et mozog, de neked gondolom nem az út számit.) és szerintem elég sokat bír, és nem akarlak lebeszélni a demóról, mert tényleg nagyon jó váz. csak ha számit a pénz, akkor inkább azt, ha meg inkább erõsség kell, akkor demo. de a tiéd a választás.
régen voltak egy forgáspontos bighitek is, az nekem se tetszett igazán. csak az fsr-t érdemes megvenni szerintem (ha már válogathat az ember).

:chin: Két kéz, és csak egy száj... ez a probléma az ivással!

http://tiszatavitekerok.hu/:bell:

#9095
UNKNOWN

UNKNOWN

    vendég

  • fórumtag
  • 111 hozzászólás
oké bocsi

Life Is Just a Big Ride :angel:


#9096
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
unknown és a többiek, kérem próbáljunk meg ragaszkodni a témához, köszi.
ha másféle kérdésed lenne, a releváns topicban felteheted.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#9097
UNKNOWN

UNKNOWN

    vendég

  • fórumtag
  • 111 hozzászólás
Valiant and Victorious egyébként a fox sorozatok télleg jók a talas is meg a van is.Mondjuk kár, hogy a talasban nincs csak rugós én annyira nem vagyok oda a levegõs szárért,mondjuk a súly miatt jó ,de sztem egy rugó olajos teló szebben mozog mint egy levegõs.Én a VAN t veszem szerintem ,csak azt meg nem lehet állítani 10cm és 16 között, ez kár.

#9098
UNKNOWN

UNKNOWN

    vendég

  • fórumtag
  • 111 hozzászólás
Valeria Victrix köszönöm a helyreigazításod ,de én csak azért osztom meg hogy mik az elképzeléseim ugyanis 1 nap alatt egy normális ember aki csak az üzeneteimet olvasta jelentkezett ,hogy segítene ,ha beírnám hogy hé kéne cucc segítsetek azzal ,lehet célratörõ lennék de sztem primítív is,az ember mielõtt kérdéseket tesz fel ,jobb ha közli a tényeket így jobban megértik ,ne haragudj ha túl aprólékos vagyok. És én már elég régóta freeride ozok, nem most akarok csak felnéztem netre ha már van ezer éve hátha egy biciklis oldalon találok valakit aki segít.És nem az utcán szembesülök az MAGYAR PARASZT ,(mert a magyar az), lehúzós trükkjeivel hogy minnél jobban megkopasszon.Egyébként te milyen stílusban mozogsz ,biciklire gondoltam :-)

#9099
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás
Ezzel én is tisztába vagyok, ezért nem fogok pld. Lyric-et venni. Most nem oda pozícionálták az árakat, mint anno például a Reba vagy a Pike esetében.
36 Talas RC2 a király. Meg is fogom vele lepni magamat karácsonykor


#9100
Dig

Dig

    maximus

  • fórumtag
  • 10.884 hozzászólás

A módosít gombot 15 percig használhatod. Elhiszem, hogy sok mindenre kíváncsi vagy, illetve szeretnéd megosztani velünk az elképzeléseidet, de ez nem egy post gyûjtõ topic. Szeretnénk ha értelmes, tartalmas eszmecserék jelennének meg, és nem mindenféle csapongás.:chin:
Mellesleg nézd meg az RS 2007-s telóit! A Totemet neked találták ki, ha ennyire freeride-olni akarsz.:D


# 2007 Totem Coil: $995
# 2007 Totem Solo Air: $1,060
# 2007 Totem 2-Step Air: $1,150

Vicc?Igen.
Vedd be a piros kapszulát, és kitágul az univerzum.