Jelentkezz be Regisztrálj
Vázak CC/FR/DH/4X - általános eszmecsere
#8161
Írta 2006. október 31. - 15:27
#8162
Írta 2006. október 31. - 15:22
amúgy tudod mi a TÉNYLEGES ok; az emberben mindig ott van a vágy, hogy kipróbáljon valami mást, valami újat, hátha az még jobb
aztán persze sokszor kiderül, hogy mennyire ránk szabott dolgot hagyunk ott... (Jamis, 02 Px)
a Travissel ott lennék, ahonnan indultam, bár tény, h tuti merevebb, mint a Shiver de alszom még rá párat
ja, és ha jól veszem ki, õ az konkrétan (évjáratra);
http://www.pinkbike.com/photo/722763/
és pár másik lambda
http://www.pinkbike.com/photo/741226/
http://www.pinkbike.com/photo/562813/
http://www.pinkbike.com/photo/931430/
http://www.pinkbike.com/photo/282788/
http://www.pinkbike.com/photo/873450/
http://www.pinkbike.com/photo/295709/
kivételesen igazat adok mindkettõtöknek
attól félek, a végén még meggyõztök :-)
Js és utolsó ellenérv, hogy az asszonypajtás szerint a draba, tömzsi Niki nem illik szálkás, ruganyos habtestemhez
bár ez alapján Theznek vmi acél outiból készült vázzal kéne lejtõznie
#8163
Írta 2006. október 31. - 15:18
#8164
Írta 2006. október 31. - 15:12
akkor konklúzió. lesz egy atommerev tõkesúlyod, legkevesebb 22 kilóból, ami tekerhetetlen hazáig, vagy lesz egy jól mozgó, könnyû tekerhetõ bringád, aminek van akkora neve, hgoy ne kövesd el ezt a blõdséget, és stílusodnak pont megfelel!
add el a shivert, és cseréld el egy 66ra pl. esetleg egy TPC-s sinlge travisra.
merevek, gyönyörüen mozognak, nem vészesen nehezek, és lesz egy hibátlan biciklid.
#8165
Írta 2006. október 31. - 15:05
Még nem vagyok biztos a dologban, ki akarom elsõnek próbálni, aztán meglássuk.A Shivert sem biztos, hogy megtartom, mert hiába a gyönyörû mozgás, nagyon kolbász, és lenne egy biztos csere, egy 02 Monsta, csak az pl. még magasabb, egy centivel, az már tuti sok a Gemininek. Vagy visszarakom a Manitout, és örülök a fejemnek, hogy ilyen könnyû gépem van, de annak azért nem olyan szép a mozgása, mint a Shivernek.
Tagcsere volt, szal elõl-hátul vízágy effekt megvan, anyázok is rendesen, mikor meg kell tekernem a gépet (horribile dictu haza kell mennem )
Ja és lett rendes kormánycsapágy, kettõ is! Cane Creek és FSA de mint kiderült, ugyanazok valójában (-400 gramm összsúly, és nem két hatalmas rozsdadomb van a váz orrában :-) )
#8166
Írta 2006. október 31. - 14:58
#8167
Írta 2006. október 31. - 14:57
2 kiló + lett a villában, most két kiló plusz a vázban.
oké, lefelé valszeg nem fogod tudni összetörni a biciklit, de ez a tömeg már a kezelhetõség javára fog menni...
de te tudod, én nem követném el ezt a baklövést.
inkább a villacserén gondolkodnék, illetve tagcserén. így kapnál egy könnyü, stílusodhoz illõ, egész sokat mozgó gépet, amivel fel tudnál tekerni hazáig, valamint a lépcsõn fel is tudnád cipelni magaddal, ha épp olyan van elötted.
#8168
Írta 2006. október 31. - 14:55
geót illetõen meg lehet, összerakjuk a vázat villával, kerekekkel kipróbálni, nem emlékszem, hogy volt-e rajta ISCG, ez is meglesésre kerül
meg pl. vízszintes papucsa van, amihez muszáj csavaros agyat használni, hiába a hagyományörzõ méretek
állíthatóság az ennél is játszik, 5 percig nézegettem, mire sikerült felfogni, h mi merre mennyi a sok csavarnál
@Thez;
de a többi cucc úgysem olyan nehéz, így meg sosem fogom elérni a 19-20 kilót! :-)
utol akarom érni a V10-et súlyban :-)
#8169
Írta 2006. október 31. - 14:51
#8170
Írta 2006. október 31. - 14:49
#8171
Írta 2006. október 31. - 14:46
#8172
Írta 2006. október 31. - 14:35
#8173
Írta 2006. október 31. - 14:33
#8174
Írta 2006. október 31. - 14:32
#8175
Írta 2006. október 31. - 14:29
Nicolai Lambda Super Travel 2004
... a váz Easton alsócsõ és a kerékpáriparban ritkán alkalmazott falvastagságú 7005/7020-as alumínium zártszelvények, lapok, csövek felhasználásával készült, végig egyenletesen jó minõségû kézi hegesztésekkel, melyek elrejtésének, eldolgozásának gondolata egy pillanatra se merült fel. A linkplate-et és a láncvilla yoke-ot értõ kezek alakították ki CNC aktív közremûködésével (mellesleg ezen a vázformán Karlheinz Nicolai meglepõen kevésszer használta eme kedvenc szerszámát).
A vázon található néhány szembetûnõ - az élettartamot, merevséget, különcködést fokozni hivatott - megoldás, melyekbõl álljon itt néhány a teljesség igénye nélkül: az alsócsövön közel 15 centi hosszan végigfutó fejcsõmerevítés, a támvillára hegesztett merevítõ lemez, az alsó forgáspontnál és a láncvilla/támvilla kapcsolódásánál használt tûgörgõs csapágyazás és persze a váz legfõbb jellegzetessége, a fejcsövet körülölelõ dupla felsõ„csõ”. Az igazi sznobok választhatnak az unalmas szürke szinterezés helyett egy több mint 20 színbõl álló palettáról, amin többek között szerepel a erdei kamuflázs vagy az igazi ínyencek kedvence: a tankgirl camou (rózsaszín/lila) festés is.
Amennyiben elég idõt töltöttünk kétkezes súlyzók társaságában, kézbe vehetjük a fémipari alkotást, amit megkocogtatva sehol nem hallhatjuk a mostanság hagyományosnak tekinthetõ vázaknál megszokott sörösdoboz hangot. Ennek természetesen meg kell fizetni az árát, ez pedig a taggal együtt mért 6,4 kg-os súly. Akik most felhördülnek, azok vessenek egy pillantást az egyik legjobb dh/fr váznak tartott demo 9-re, ami szintén kb. 6,2 kg élõsúllyal büszkélkedhet. Sajnos a többletsúly legnagyobb részét (cirka 800 grammot) a relatíve magasan elhelyezkedõ linkplate hordozza, ami a 2004-es verzió óta komoly keresztmerevítéseket kapott és kialakításából adódóan kiérdemelte a herélõ becenevet.
A vázat hobbi/félprofi dh versenyzõk alá tervezték, ennek megfelelõen rövid és fordulékony (433 mm a láncvilla), hihetetlen oldalmerevséggel rendelkezik, melyet az opcióként igényelhetõ 12 mm-es átütõtengely tovább fokoz, agyonállítható (a támvilla linkplaten történõ áthelyezésével a rugóút 6”-tól 8”-ig 5 lépésben, a nyeregvázcsõ szög 6 állásban változtatható, továbbá a tag felsõ rögzítési pontjának áthelyezésével különbözõ beépítési hosszal rendelkezõ rugóstagok is használhatók), a váltóbovden és fékvezeték elvezetése - akár a felsõcsövön belül is - pedig még a legpedánsabb felhasználók igényeit is kielégíti. Nélkülöznünk kell azonban mindenféle egzotikus szabványú alkatrész beépítését, a 68 mm-es monoblokk szélesség, a 135 mm-es hátsó agy és az 1 1/8”-os fejcsõ az öreg iskola tanítását követi.
Ennyi ömlengés után jöhet egy kis feketeleves is, amit azért fontosnak tartanék megemlíteni, hátha valaki véletlenül egy ilyen vasdarab beszerzésén töri a fejét. A rövid láncvilla és a speciális „nyeregvázcsõ” kialakítás miatt nem minden láncterelõ szerelhetõ fel (a szintén opcionális ISCG rögzítés ellenére). De akinek a fiókban akad egy E13, Blackspire, Truvativ Boxguide vagy ezekhez hasonló kialakítású láncterelõje, az máris fellélegezhet. A dupla felsõnégyzet kialakítás kis mértékben csökkenti a kormány elfordíthatóságát, ezért érdemes szélesebb kialakítású duplavállas teleszkópokkal (888, MonsterT, Fox40, stb.) használni vagy beszerezni egy 66-ot, amivel ez a probléma egy csapásra semmivé foszlik.
Jövet – menet közben. A rugózási karakterisztikának és a „pogozásmentesítésmentes” Fox Vanilla RC tagnak köszönhetõen megismerkedhetünk a repülõ szõnyeg érzéssel, hiszen a váz az eldobott csikket éppúgy kimozogja, mint az útjába kerülõ emberfejnyi köveket. Elképesztõen kicsi a rugózás megindításhoz szükséges erõ, túlzás nélkül állítható, hogy a váz gyakorlatilag a saját súlya alatt is beül néhány millimétert. A bõ 20 centis rugóút szinte végtelennek tûnik, bármiféle zavaró összekoppanás vagy hirtelen felkeményedés nélkül. Lassítás közben sem kell attól tartanunk, hogy elpattognánk a talajról – akkor sem, ha gyakran tépjük markolatig a féket - hiszen a Specializedtõl licenszelt FSR rendszer egyik legnagyobb elõnye, hogy semlegesíti a hátsó kerék fékezésének hatását a felfüggesztésre. Nem térnék ki a síkon vagy emelkedõn való haladásra (illetve hintalovakat megszégyenítõ ringatózásra), mert akik dh bringát építenek úgyis azért teszik, hogy a lefelé utat élvezzék leginkább. ...
edit: van cenzúrázatlan gemini dh cikkem is
#8176
Írta 2006. október 31. - 14:04
amirõl én beszélek, azt ~1-2 évvel korábban gyártották