Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Vázak CC/FR/DH/4X - általános eszmecsere

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
11007 hozzászólás a témában

#8161
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.030 hozzászólás
kala: ez nem az amire te gondolsz

#8162
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
:-D
amúgy tudod mi a TÉNYLEGES ok; az emberben mindig ott van a vágy, hogy kipróbáljon valami mást, valami újat, hátha az még jobb
aztán persze sokszor kiderül, hogy mennyire ránk szabott dolgot hagyunk ott... (Jamis, 02 Px)
a Travissel ott lennék, ahonnan indultam, bár tény, h tuti merevebb, mint a Shiver :) de alszom még rá párat

ja, és ha jól veszem ki, õ az konkrétan (évjáratra);
http://www.pinkbike.com/photo/722763/

és pár másik lambda
http://www.pinkbike.com/photo/741226/
http://www.pinkbike.com/photo/562813/
http://www.pinkbike.com/photo/931430/
http://www.pinkbike.com/photo/282788/
http://www.pinkbike.com/photo/873450/
http://www.pinkbike.com/photo/295709/




kivételesen igazat adok mindkettõtöknek
attól félek, a végén még meggyõztök :-)

Js és utolsó ellenérv, hogy az asszonypajtás szerint a draba, tömzsi Niki nem illik szálkás, ruganyos habtestemhez :D
bár ez alapján Theznek vmi acél outiból készült vázzal kéne lejtõznie :D

#8163
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.030 hozzászólás
kivételesen egyetértek thezzel :)

#8164
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
:)
akkor konklúzió. lesz egy atommerev tõkesúlyod, legkevesebb 22 kilóból, ami tekerhetetlen hazáig, vagy lesz egy jól mozgó, könnyû tekerhetõ bringád, aminek van akkora neve, hgoy ne kövesd el ezt a blõdséget, és stílusodnak pont megfelel!
add el a shivert, és cseréld el egy 66ra pl. esetleg egy TPC-s sinlge travisra.
merevek, gyönyörüen mozognak, nem vészesen nehezek, és lesz egy hibátlan biciklid.

#8165
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
98-ban lett a dupla felsõcsõ, ennek meg nincs olyanja!! :D

Még nem vagyok biztos a dologban, ki akarom elsõnek próbálni, aztán meglássuk.A Shivert sem biztos, hogy megtartom, mert hiába a gyönyörû mozgás, nagyon kolbász, és lenne egy biztos csere, egy 02 Monsta, csak az pl. még magasabb, egy centivel, az már tuti sok a Gemininek. Vagy visszarakom a Manitout, és örülök a fejemnek, hogy ilyen könnyû gépem van, de annak azért nem olyan szép a mozgása, mint a Shivernek.

Tagcsere volt, szal elõl-hátul vízágy effekt megvan, anyázok is rendesen, mikor meg kell tekernem a gépet (horribile dictu haza kell mennem :) )
Ja és lett rendes kormánycsapágy, kettõ is! :D Cane Creek és FSA de mint kiderült, ugyanazok valójában :P (-400 gramm összsúly, és nem két hatalmas rozsdadomb van a váz orrában :-) )

#8166
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.030 hozzászólás
1998 !!! :)
Feltöltött kép

#8167
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
de mondj egy indokot, amiért lecserélnéd egy ilyenre a geminit.
2 kiló + lett a villában, most két kiló plusz a vázban.
oké, lefelé valszeg nem fogod tudni összetörni a biciklit, de ez a tömeg már a kezelhetõség javára fog menni...
de te tudod, én nem követném el ezt a baklövést.
inkább a villacserén gondolkodnék, illetve tagcserén. így kapnál egy könnyü, stílusodhoz illõ, egész sokat mozgó gépet, amivel fel tudnál tekerni hazáig, valamint a lépcsõn fel is tudnád cipelni magaddal, ha épp olyan van elötted.

#8168
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
a plusz súly zavarna, de most, hogy ~két kilóval nehezebb villát használok, ami már túl nagy is a vázba, nem lenne hülyeség a váltás
geót illetõen meg lehet, összerakjuk a vázat villával, kerekekkel kipróbálni, nem emlékszem, hogy volt-e rajta ISCG, ez is meglesésre kerül
meg pl. vízszintes papucsa van, amihez muszáj csavaros agyat használni, hiába a hagyományörzõ méretek
állíthatóság az ennél is játszik, 5 percig nézegettem, mire sikerült felfogni, h mi merre mennyi a sok csavarnál :)

@Thez;
de :) a többi cucc úgysem olyan nehéz, így meg sosem fogom elérni a 19-20 kilót! :-)
utol akarom érni a V10-et súlyban :-)

#8169
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
kéne tõkesúly, mi?:)
ugye nem magadnak akarod!

#8170
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.030 hozzászólás
kala: ez a 04-es, azt ne felejtsd el. a régi egészen más volt. ja és csak akkor érdmes, ha nem zavar az a +1-2 kg ami benne van ;)

#8171
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
Köszönet!
Rövid, és agyonállítható... Nyamm :)

#8172
tAmS

tAmS

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.796 hozzászólás
ajjaj..képekkel illusztrálva? :)

#8173
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.030 hozzászólás
ha dig azt mondja bekopizom azt is ide, de az az õ jogdíjas szellemi terméke :)

#8174
tAmS

tAmS

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.796 hozzászólás
hú, azt én kérem :)..lehet privibe? :)

#8175
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.030 hozzászólás
régebbi lesz az. 2003-as aminek még nincs merevítés a linkplateben, 2002/01-es ami nem lóg ki a két felsõcsõ a fejcsõbõl és talán az elötti lehet ami két oldalról nyom. (bár szerintem még volt egy széria a kettõ között ami meg ilyen csirke csövekbõl volt összerakva). szóval az elég múzeális darab lehet

Nicolai Lambda Super Travel 2004

... a váz Easton alsócsõ és a kerékpáriparban ritkán alkalmazott falvastagságú 7005/7020-as alumínium zártszelvények, lapok, csövek felhasználásával készült, végig egyenletesen jó minõségû kézi hegesztésekkel, melyek elrejtésének, eldolgozásának gondolata egy pillanatra se merült fel. A linkplate-et és a láncvilla yoke-ot értõ kezek alakították ki CNC aktív közremûködésével (mellesleg ezen a vázformán Karlheinz Nicolai meglepõen kevésszer használta eme kedvenc szerszámát).

A vázon található néhány szembetûnõ - az élettartamot, merevséget, különcködést fokozni hivatott - megoldás, melyekbõl álljon itt néhány a teljesség igénye nélkül: az alsócsövön közel 15 centi hosszan végigfutó fejcsõmerevítés, a támvillára hegesztett merevítõ lemez, az alsó forgáspontnál és a láncvilla/támvilla kapcsolódásánál használt tûgörgõs csapágyazás és persze a váz legfõbb jellegzetessége, a fejcsövet körülölelõ dupla felsõ„csõ”. Az igazi sznobok választhatnak az unalmas szürke szinterezés helyett egy több mint 20 színbõl álló palettáról, amin többek között szerepel a erdei kamuflázs vagy az igazi ínyencek kedvence: a tankgirl camou (rózsaszín/lila) festés is.

Amennyiben elég idõt töltöttünk kétkezes súlyzók társaságában, kézbe vehetjük a fémipari alkotást, amit megkocogtatva sehol nem hallhatjuk a mostanság hagyományosnak tekinthetõ vázaknál megszokott sörösdoboz hangot. Ennek természetesen meg kell fizetni az árát, ez pedig a taggal együtt mért 6,4 kg-os súly. Akik most felhördülnek, azok vessenek egy pillantást az egyik legjobb dh/fr váznak tartott demo 9-re, ami szintén kb. 6,2 kg élõsúllyal büszkélkedhet. Sajnos a többletsúly legnagyobb részét (cirka 800 grammot) a relatíve magasan elhelyezkedõ linkplate hordozza, ami a 2004-es verzió óta komoly keresztmerevítéseket kapott és kialakításából adódóan kiérdemelte a herélõ becenevet.

A vázat hobbi/félprofi dh versenyzõk alá tervezték, ennek megfelelõen rövid és fordulékony (433 mm a láncvilla), hihetetlen oldalmerevséggel rendelkezik, melyet az opcióként igényelhetõ 12 mm-es átütõtengely tovább fokoz, agyonállítható (a támvilla linkplaten történõ áthelyezésével a rugóút 6”-tól 8”-ig 5 lépésben, a nyeregvázcsõ szög 6 állásban változtatható, továbbá a tag felsõ rögzítési pontjának áthelyezésével különbözõ beépítési hosszal rendelkezõ rugóstagok is használhatók), a váltóbovden és fékvezeték elvezetése - akár a felsõcsövön belül is - pedig még a legpedánsabb felhasználók igényeit is kielégíti. Nélkülöznünk kell azonban mindenféle egzotikus szabványú alkatrész beépítését, a 68 mm-es monoblokk szélesség, a 135 mm-es hátsó agy és az 1 1/8”-os fejcsõ az öreg iskola tanítását követi.

Ennyi ömlengés után jöhet egy kis feketeleves is, amit azért fontosnak tartanék megemlíteni, hátha valaki véletlenül egy ilyen vasdarab beszerzésén töri a fejét. A rövid láncvilla és a speciális „nyeregvázcsõ” kialakítás miatt nem minden láncterelõ szerelhetõ fel (a szintén opcionális ISCG rögzítés ellenére). De akinek a fiókban akad egy E13, Blackspire, Truvativ Boxguide vagy ezekhez hasonló kialakítású láncterelõje, az máris fellélegezhet. A dupla felsõnégyzet kialakítás kis mértékben csökkenti a kormány elfordíthatóságát, ezért érdemes szélesebb kialakítású duplavállas teleszkópokkal (888, MonsterT, Fox40, stb.) használni vagy beszerezni egy 66-ot, amivel ez a probléma egy csapásra semmivé foszlik.

Jövet – menet közben. A rugózási karakterisztikának és a „pogozásmentesítésmentes” Fox Vanilla RC tagnak köszönhetõen megismerkedhetünk a repülõ szõnyeg érzéssel, hiszen a váz az eldobott csikket éppúgy kimozogja, mint az útjába kerülõ emberfejnyi köveket. Elképesztõen kicsi a rugózás megindításhoz szükséges erõ, túlzás nélkül állítható, hogy a váz gyakorlatilag a saját súlya alatt is beül néhány millimétert. A bõ 20 centis rugóút szinte végtelennek tûnik, bármiféle zavaró összekoppanás vagy hirtelen felkeményedés nélkül. Lassítás közben sem kell attól tartanunk, hogy elpattognánk a talajról – akkor sem, ha gyakran tépjük markolatig a féket - hiszen a Specializedtõl licenszelt FSR rendszer egyik legnagyobb elõnye, hogy semlegesíti a hátsó kerék fékezésének hatását a felfüggesztésre. Nem térnék ki a síkon vagy emelkedõn való haladásra (illetve hintalovakat megszégyenítõ ringatózásra), mert akik dh bringát építenek úgyis azért teszik, hogy a lefelé utat élvezzék leginkább. ...


edit: van cenzúrázatlan gemini dh cikkem is :D

#8176
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
ha gondolod, és Zorgnak sincs ellenére! (régen nem vettem már, így ezt a cikket sem láttam)
amirõl én beszélek, azt ~1-2 évvel korábban gyártották

#8177
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.030 hozzászólás
bekopizzam a bikemag cikket? ;) de szerintem amirõl te beszélsz azt a múlt évezredben gyártották :)

#8178
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
és vmi okosat tudtok mondani róla?

#8179
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.030 hozzászólás
2004
Feltöltött kép

#8180
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
Endre, Dig, nektek melyik Lambda volt?