nevébõl gondoltamAmerikai Horst Leitner nem? a ceg pedig AMP
Jelentkezz be Regisztrálj
Vázak CC/FR/DH/4X - általános eszmecsere
#2141
Írta 2009. október 31. - 18:34
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2142
Írta 2009. október 31. - 18:30
RAUH-Welt
B E G R I F F
#2143
Írta 2009. október 31. - 18:27
nem az a fritz(?) akirõl a neve is van ?Ha már így benne vagyunk a klasszikus négy forgáspontos felfüggesztésben, emlékszik még valaki arra, hogy melyik gyártó fejlesztette ki, mert én megvallom õszintén, hogy nem.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2144
Írta 2009. október 31. - 18:18
Vagyis azt olvastam.
Mintha..., szóval kicsit sem biztos.
Izomtéridõninja-geológus!
#2145
Írta 2009. október 31. - 18:00
#2146
Írta 2009. október 31. - 13:43
szerintem attol hogy a kona nem igazi 4forgaspontos meg lehet teljesen jo, szal ez ne tantoritson el tole. ahogy tigger is irta az egyetlen hatranya a horst linkkel szemben hogy ha behuzod a hatso feket, az gyakorlatilag megszunteti a rugozast, de ez egy olyan dolog hogy van akinek eszreveheto, van akinek egyaltalan nem. ha annyira rossz lenne akkor nem adnanak el szazezer szamra ilyen vazakat vilagszerte.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#2147
Írta 2009. október 31. - 12:07
én ilyen karbon támvillás missiont próbáltam tavaly. geója nagyon jó, de rettentõ szarul mozog -gyanítom a rugostagnak köszönhetõen-.köszi. az elsõ 2 mondatod még értem is,de az utolsót?! igazából nem értem a különbséget a két technológia között. most a merida és a kona közöttit. melyik miért jobb? fõleg maratonozásra illetve értelemszerûen hosszabb távú túrák és edzéske lenne az új váz... mondjuk a hei hei-rõl nagyon sok jót olvastam.
4 forgáspontos rendszer mûködésérõl és elõnyeirõl a specialized honlapján találsz bõséges infót, videóval animációval , egyenes vonalon mozdul a kerék stb...mivel a dolgot egy Horst Leitner nevû fószer szabadalmaztatta,-Horst Link- viszont a speci megvette a szabadalmat stb stb...õk FSR-nek hívják. lényeg hogy ezeknél a hátsó forgáspont a láncvillán van, a kona féléknél meg a támvillán. elõnye többek közt hogy az fsr-esek blokkolás közben is aktivak maradnak, a kona félék bemerevednek. én mondjuk nem éreztem jelentõs különbséget, bár azt mondják inkább a nagyobb rugóutas gépeknél számít. ehhez képest a konára azt mondják az nem valós 4 forgáspontos. fritzek az újságban több forgáspontos rendszernek hívják .
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2148
Írta 2009. október 31. - 09:25
hei hei kb egy méret a merevvel, és a magasságodhoz kb jó is..meg abba van jó tag is
a hai sem rossz váz csak gyengébb rtag
a konára azt mondják nem igazi 4 fp, a hai az az (horst linkes, a hátsó fp, a támvillán van, a konánál a láncvillán)
köszi. az elsõ 2 mondatod még értem is,de az utolsót?! igazából nem értem a különbséget a két technológia között. most a merida és a kona közöttit. melyik miért jobb? fõleg maratonozásra illetve értelemszerûen hosszabb távú túrák és edzéske lenne az új váz... mondjuk a hei hei-rõl nagyon sok jót olvastam.
#2149
Írta 2009. október 30. - 21:30
hei hei kb egy méret a merevvel, és a magasságodhoz kb jó is..meg abba van jó tag isSziasztok,
Tanácsot kérnék vásárlás elõtt:
Jövõre szeretnék egy fully vázat. Már keresgéltem és az anyagi helyzetemet mérlegelve 3 opcióm van:
- HaiBike Scream: tök új, 0 km, 18" méretben, Suntour taggal, 75K-ért
- Merida Mission Carbon: használt, Manitou Swinger SPV taggal, nem tudom melyik évjárat , 80K az ára, 2600 gr. mindennel 18" méretben
- Kona HeiHei Supreme 2007: használt, Fox RP23 taggal, 100K az ára, 2180 gr. taggal 19" méretben
Tudom, hogy a fully-k más méretezésûek. Én 181 cm vagyok (ha kihúzom magam). A Pyxis Team amit most használok 18,5"-es és teljesen jó.
Tanácstalan vagyok. Ráadásul nem tudom, hogy melyik rendszerû váz jobb igazából. A Merida-féle, hátsó villával párhuzamos vagy a váz közepén lévõ megoldás? Mi a különbség? A Merida-nál vonz a karbon váz, de ahogy látom a Manitou Swinger tag helyett nem igazán van másik opció. Jó ez a tag? A Suntour-tól a Hai-ban nem várnék sokat, de azt lehet biztos cserélni jobbra késõbb. A FOX biztos király. Mit jelent az, hogy vmi egy vagy több forgáspontos? A Hei Hei 4 forgáspontos, ha jól értesültem...
Bocsánat a sok newbie kérdésért, de fully-m még nem volt és nem tudom miket kellene figyelembe vennem a vásárlás elõtt?! A Kona felé erõsen hajlok a súly miatt...
a hai sem rossz váz csak gyengébb rtag
a konára azt mondják nem igazi 4 fp, a hai az az (horst linkes, a hátsó fp, a támvillán van, a konánál a láncvillán)
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2150
Írta 2009. október 30. - 21:11
Tanácsot kérnék vásárlás elõtt:
Jövõre szeretnék egy fully vázat. Már keresgéltem és az anyagi helyzetemet mérlegelve 3 opcióm van:
- HaiBike Scream: tök új, 0 km, 18" méretben, Suntour taggal, 75K-ért
- Merida Mission Carbon: használt, Manitou Swinger SPV taggal, nem tudom melyik évjárat , 80K az ára, 2600 gr. mindennel 18" méretben
- Kona HeiHei Supreme 2007: használt, Fox RP23 taggal, 100K az ára, 2180 gr. taggal 19" méretben
Tudom, hogy a fully-k más méretezésûek. Én 181 cm vagyok (ha kihúzom magam). A Pyxis Team amit most használok 18,5"-es és teljesen jó.
Tanácstalan vagyok. Ráadásul nem tudom, hogy melyik rendszerû váz jobb igazából. A Merida-féle, hátsó villával párhuzamos vagy a váz közepén lévõ megoldás? Mi a különbség? A Merida-nál vonz a karbon váz, de ahogy látom a Manitou Swinger tag helyett nem igazán van másik opció. Jó ez a tag? A Suntour-tól a Hai-ban nem várnék sokat, de azt lehet biztos cserélni jobbra késõbb. A FOX biztos király. Mit jelent az, hogy vmi egy vagy több forgáspontos? A Hei Hei 4 forgáspontos, ha jól értesültem...
Bocsánat a sok newbie kérdésért, de fully-m még nem volt és nem tudom miket kellene figyelembe vennem a vásárlás elõtt?! A Kona felé erõsen hajlok a súly miatt...
#2151
Írta 2009. október 18. - 13:44
szewasztok!
az elkövetkezendõ év során szeretnék építeni 1 endurosabb bikeot:) csak nincs sajnos óriási anyagi háttér mögötte...:/ milyen vázat tudnátok ajánlani? most 1 05'ös polar X em van, uh a magellanok bejönnek, szemezgetek a Deneb vázakkal. vmi hasonlót nem tudtok? csak h l1en mihez viszonyítani...olyan 6 körül lehet már venni hsználtan. beszereztem 1 Fox Float 32R-t 130as úttal, kb ez lesz az alapja a gépnek;)
kíváncsi vagyok a véleményetekre.
kösz
minden yot yo tekerést písz!!
szerintem vegyél egy canyont az apróból:D
#2152
Írta 2009. október 18. - 12:52
az elkövetkezendõ év során szeretnék építeni 1 endurosabb bikeot:) csak nincs sajnos óriási anyagi háttér mögötte...:/ milyen vázat tudnátok ajánlani? most 1 05'ös polar X em van, uh a magellanok bejönnek, szemezgetek a Deneb vázakkal. vmi hasonlót nem tudtok? csak h l1en mihez viszonyítani...olyan 6 körül lehet már venni hsználtan. beszereztem 1 Fox Float 32R-t 130as úttal, kb ez lesz az alapja a gépnek;)
kíváncsi vagyok a véleményetekre.
kösz
minden yot yo tekerést písz!!
#2153
Írta 2009. október 15. - 19:24
merida topik lapozgasdhasznál valaki merida all mountain vagy 150 vázat?mik a tapasztalatok velük, el lehet felejteni a merida okozta rossz szájízt? a Bikemagban amikor építették a 150 vázra a bicajt, arról volt szó viszatérnek a menettapasztalatokra, de nem esett azóta egy mukk sem róla hogyan is teljesít...ha valaki többet tud leírhatná...köszi
Semmiho kolléga aktivan nyúz egyet, és szokik is írni
hogy melyik évben minek hivják épp (allmountain/transmissin) végülis mindegy
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2154
Írta 2009. október 15. - 19:14
#2155
Írta 2009. október 13. - 23:05
#2156
Írta 2009. október 13. - 21:52
Juj!
Gravity-vel vigyáznék....
Fûzettem náluk kereket, mono+hajtókar beépítés is volt, utólag mindig kiderült valami.
A kerék a teló bal szárához van közelebb, a hajtókaron meg nem húzták meg rendesen a lánctányér csavarjait, ezért egyfolytában ugrált a lánc. A fékbeállítást meg nem is említem.
Elhiszem Én, hogy ügyes a Srác, de ez nála hangulat/szimpátia függõ, esetleg ha be van havazva, akkor kapkod.
Éppen a zebrán mentem át, mikor olyat ugrott a lánc, hogy lerepült a lábam a pedálról (Author APD-F61-et használok). Szerencsére nem estem le.
Azóta egy hátsó villogóért nem megyek be hozzájuk.
nem ebbe a tobicba tartozik, bocs, de ha a láncod ugrál, az nem a hajtókar csavarok miatt van, hogy függ össze a kettõ?
#2157
Írta 2009. október 13. - 21:25
Gravity-vel vigyáznék....
Fûzettem náluk kereket, mono+hajtókar beépítés is volt, utólag mindig kiderült valami.
A kerék a teló bal szárához van közelebb, a hajtókaron meg nem húzták meg rendesen a lánctányér csavarjait, ezért egyfolytában ugrált a lánc. A fékbeállítást meg nem is említem.
Elhiszem Én, hogy ügyes a Srác, de ez nála hangulat/szimpátia függõ, esetleg ha be van havazva, akkor kapkod.
Éppen a zebrán mentem át, mikor olyat ugrott a lánc, hogy lerepült a lábam a pedálról (Author APD-F61-et használok). Szerencsére nem estem le.
Azóta egy hátsó villogóért nem megyek be hozzájuk.
#2158
Írta 2009. október 13. - 09:19
Dörzsáras mesterembert tud valaki mondani? Csillagos polarxembõl az elõzõ tulaj által belerohasztott nyeregcsõ kivésetését már 3 éve halogatom, most úgy érzem, itt az idõ. Csak nem merem bárhova bevinni, nehogy az egészet szétfaragják...
Gravity Bike-ban (VII. Damjanich u. 2.) nagyon ügyes szerelõsrác van, szerintem ezt is meg tudja oldani. Csörögj rájuk, hátha... 30/964-3133
[highlight] The bike way of life [/highlight]
#2159
Írta 2009. október 12. - 10:45
#2160
Írta 2009. október 11. - 21:37
drágák
amúgy amelyik nincs agyatlanul agyonkönnyítve (anno scottok pl) azoknak csak elõnye van. könyebb erõsebb, komfortosabb
azért 1300g alattival nem próbálkoznék (merevfarú persze)
nagyon köszönöm.