
Jelentkezz be Regisztrálj

Vázak CC/FR/DH/4X - általános eszmecsere
#1521
Írta 2010. április 29. - 13:04


#1522
Írta 2010. április 29. - 09:00

A cég csak nevében nem ugyan az, a tulaj is és szerintem a szürke állomány nagy része is a Velotrade-tõl ment át és vitte magával a márkákat mikor megneszelte, hogy ki akarják túrni a cégbõl.
errol lehet masok tobbet tudnanak mondani, a lenyeg az hogy a bikefun nem tartana ott a Meridaval most ahol, ha nem mar egy sikeres markat visznek el. idekint pl eppen semminek nem hivjak a Meridat.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1523
Írta 2010. április 29. - 08:38

Wow!
Az szerintem hiper-szuper lesz, tuti bírni fogja! Nekem úgy tûnik, a 2008-as kb. még a 2007-es elsõ generáció plusz egy kis finomítgatás a hátsó felfüggesztésen. 2009-re viszont teljesen új lett a váz, amit 2010-re - így laikus szemmel - még látványosan tovább fejlesztgettek, szóval ez tuti egy kiforrott darab már! A fejcsõ mérete pár mm-rel más már, mint az AM 3000-D volt (holnap elõkeresem a táblázatot; amikor stucnit cseréltem, akkor Excel táblába minden vázparamétert összeírtam és összehasonlítgattam a 2008-as, 2009-es és 2010-es modelleknél). Nekem gyári állapotban 2 db 1cm-es távtartó még volt a stucni alatt, szóval 1.5-2 cm-rel magasabb fejcsõbe is simán belemegy az a Talas. Plusz talán lehet még trükközni az FSA ZS3-as kormánycsapággyal (AM 3000-D-nél egy erõsen magasított felsõ része van, alkatrész nevét sajnos nem tudom) is és nyerni pár mm-ert; nem lesz rövid a villanyak, szerintem.
Fontos megyjegyeznem, hogy le a kalappal a nagyker elõtt, bár sok mo.-i forgalmazó (s legyen az bármi, amit forgalmaznak) ilyen rugalmas, gyors, segítõkész és vevõbarát lenne! Jó pozitív példákat látni, na.
Update: 2010-es, 19"-os Trans-Mission 1000-D váz 2874g (One-Twenty 2758g), van benne egy kis plusz anyag. Az L-es méretû AM 3000-D váz tömege 2550g volt...
2008-as AM 3000-D felcsõ hossz, L-es méretnél (19"): 135mm.
(Bõvebben itt.)
Koszonom!

#1524
Írta 2010. április 29. - 08:17

mondjuk az mas kerdes hogy aki most csinalja a Meridat az nem ugyanaz a ceg akinek a piaci reszesedes es a marketing koszonheto.
A cég csak nevében nem ugyan az, a tulaj is és szerintem a szürke állomány nagy része is a Velotrade-tõl ment át és vitte magával a márkákat mikor megneszelte, hogy ki akarják túrni a cégbõl.
#1525
Írta 2010. április 29. - 01:01

RAUH-Welt
B E G R I F F
#1526
Írta 2010. április 28. - 23:19

Le a kalappal a Merida forgalmazo elott! Szo nelkul kicserelik a torott vazat. Felajanlottak agy Trans Mission 1000 D-t, egy RP 23-as taggal. Azt nem tudom, hogy jo lesz e. Ranezesre tokugyanaz a vaz. Es ha ez bedolt akkor a csere is megrogyhat. Kerdes hogy mekkorat fogok perecelni vele.
Esetleg ezt mar megerositettek? Egy Talas RLC 140-es telot kell belevarazsolnom. A One-Five-O nagyobb rugouthoz van meretezve a One-Twenty pedg kisebbhez. A lenyeges hogy a vagottnyaku villa is beleferjen.
Nem véletlen szerintem a márka hazai piaci részesedése, nem vagyok oda a bringáikért, de el ismerem nagyon tudják intézni a garis problémákat, és jó a marketingjük.
#1527
Írta 2010. április 28. - 22:33

a témához visszatérve, nem tudom, ha a kancsi megmaradt volna annak, ami volt, akkor most lenne-e olyan a lefty, amilyen, meg a vázaik úgy épülnének-e ahogy.
#1528
Írta 2010. április 28. - 22:27


#1529
Írta 2010. április 28. - 22:26

RAUH-Welt
B E G R I F F
#1530
Írta 2010. április 28. - 22:24

#1531
Írta 2010. április 28. - 22:17

#1532
Írta 2010. április 28. - 22:09


a kancsi meg a top aluvázait még mindig az usában készíti.
#1533
Írta 2010. április 28. - 21:14

egy példa: dw link. ha nem teszik egy tömeggyártott vázba, amin hegy sámuel versenyzett, akkor soha nem lesz ekkora sikere, és nem köszön vissza ennyi más vázon. és az ironhorse-t is egy befektetõ futtatta így fel.
Az okfejtés ott hibádzik, hogy a DW Link továbbra se köszön vissza annyi márkánál, mint korábban, mert az Iron Horse helyett jött a Turner, a többi pedig korábban is meg volt már (Pivot, Ibis és IF). Az Iron Horse meg azért "rossz" példa, mert látjuk, hogy hova jutott (gödörbe), és azóta már a Cannondale-el egy istállóban van papíron, csak éppen semmi újat nem tud felmutatni. A Cannondale pedig a teljes gyártást kihelyezte a távol-keletre és prototípusokon kívül semmit nem gyárt otthon. A márka biztos hátterét pedig továbbra is az ott lévõ kreatív szürkeállomány jelenti.
#1534
Írta 2010. április 28. - 20:42


Fontos megyjegyeznem, hogy le a kalappal a nagyker elõtt, bár sok mo.-i forgalmazó (s legyen az bármi, amit forgalmaznak) ilyen rugalmas, gyors, segítõkész és vevõbarát lenne! Jó pozitív példákat látni, na.

Update: 2010-es, 19"-os Trans-Mission 1000-D váz 2874g (One-Twenty 2758g), van benne egy kis plusz anyag. Az L-es méretû AM 3000-D váz tömege 2550g volt...
2008-as AM 3000-D felcsõ hossz, L-es méretnél (19"): 135mm.
(Bõvebben itt.)
_____________________________________________
AM rlz
#1535
Írta 2010. április 28. - 13:53

a one twenty durván túlépített darab, (2800g fölött tag nélkül) jó eséllyel nekem is az lesz (90+ a legjobb súlyom)
100 kiló amúgy nem súly azt a legcsirkébb cc race vázakon kívûl bárminek bírni kell.
az am3000 tényleg rossz széria volt.
konák meg tudtommal élettartamosak.
Le a kalappal a Merida forgalmazo elott! Szo nelkul kicserelik a torott vazat. Felajanlottak agy Trans Mission 1000 D-t, egy RP 23-as taggal. Azt nem tudom, hogy jo lesz e. Ranezesre tokugyanaz a vaz. Es ha ez bedolt akkor a csere is megrogyhat. Kerdes hogy mekkorat fogok perecelni vele.

#1536
Írta 2010. április 28. - 12:13

én megszállott kancsi fan vagyok mióta egyszer azon versenyeztem az õsidõkben. ki is voltam akadva, amikor eladták. de azóta is olyan fejlesztéseket csinálnak, amik tényleg hasznosak, és nem csak villantásra valóak.
#1537
Írta 2010. április 28. - 12:08

#1538
Írta 2010. április 28. - 12:01

A Cannondale esetében, Pl, a márkajelzéssel gravírozott fékek akasztó fülén ott díszeleg, hogy: Tektro. :-( Ami önmagában még nem lenne baj, de (legalább is szerintem) az Avid jobban mutatna.
Ez a tendencia azért nem túl biztató mert el akarja hitetni (nagy, vagy csak annak képzelt neveken lovagolva), hogy a minõség is lehet olcsó. Persze ez akkor igaz lehet, ha bagóért, vagy ingyen dolgozunk. Az anyagárakról meg ne beszéljünk.
csak azt felejtitek el, ha nincs a befektetõ, és nincs nyitás az alsóbb kategóriák felé, akkor ma nincs cannondale. a jobb vázaikat még mindig kézzel csinálják amerikában. ami ugye semmit nem jelent a sznobizmuson kívül, de tény, hogy nekem is számít. ha nincs a befektetõ a cannondale mögött, akkor ma nincs a világ legjobb villája, nincs bb30 stb. és ez nem csak a kancsira érvényes. és el kell, hogy keserítselek titeket, elõbb-utóbb minden kis manufaktúrát el fognak adni. ami nem baj, mert jönni fog a helyükre más.
egy példa: dw link. ha nem teszik egy tömeggyártott vázba, amin hegy sámuel versenyzett, akkor soha nem lesz ekkora sikere, és nem köszön vissza ennyi más vázon. és az ironhorse-t is egy befektetõ futtatta így fel.
#1539
Írta 2010. április 28. - 11:47

#1540
Írta 2010. április 28. - 11:39

Ha megnézzük az említett, vagy egyéb, hasonló kategóriájú neveket, sokáig visszaköszönt, hogy csak vázakat gyártottak. Az utóbbi években azért egy kicsit finomodtak õk is, és már rendelhetõk komplett "gyári" összeállítások is, de ezek mögött mindig látható az átgondoltság és a minõség.
A Cannondale esetében, Pl, a márkajelzéssel gravírozott fékek akasztó fülén ott díszeleg, hogy: Tektro. :-( Ami önmagában még nem lenne baj, de (legalább is szerintem) az Avid jobban mutatna.
Ez a tendencia azért nem túl biztató mert el akarja hitetni (nagy, vagy csak annak képzelt neveken lovagolva), hogy a minõség is lehet olcsó. Persze ez akkor igaz lehet, ha bagóért, vagy ingyen dolgozunk. Az anyagárakról meg ne beszéljünk.