Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Vázak CC/FR/DH/4X - általános eszmecsere

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
11007 hozzászólás a témában

#1521
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

mondjuk az mas kerdes hogy aki most csinalja a Meridat az nem ugyanaz a ceg akinek a piaci reszesedes es a marketing koszonheto.


A cég csak nevében nem ugyan az, a tulaj is és szerintem a szürke állomány nagy része is a Velotrade-tõl ment át és vitte magával a márkákat mikor megneszelte, hogy ki akarják túrni a cégbõl.

#1522
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
mondjuk az mas kerdes hogy aki most csinalja a Meridat az nem ugyanaz a ceg akinek a piaci reszesedes es a marketing koszonheto.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#1523
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Le a kalappal a Merida forgalmazo elott! Szo nelkul kicserelik a torott vazat. Felajanlottak agy Trans Mission 1000 D-t, egy RP 23-as taggal. Azt nem tudom, hogy jo lesz e. Ranezesre tokugyanaz a vaz. Es ha ez bedolt akkor a csere is megrogyhat. Kerdes hogy mekkorat fogok perecelni vele. :P Esetleg ezt mar megerositettek? Egy Talas RLC 140-es telot kell belevarazsolnom. A One-Five-O nagyobb rugouthoz van meretezve a One-Twenty pedg kisebbhez. A lenyeges hogy a vagottnyaku villa is beleferjen.


Nem véletlen szerintem a márka hazai piaci részesedése, nem vagyok oda a bringáikért, de el ismerem nagyon tudják intézni a garis problémákat, és jó a marketingjük.

#1524
rocsipeti

rocsipeti

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.770 hozzászólás
nem mondom,h tuti nekem van igazam, de az egyik kinti bicajboltos haverom volt náluk gyárlátogatáson, és akkor mondták.

a témához visszatérve, nem tudom, ha a kancsi megmaradt volna annak, ami volt, akkor most lenne-e olyan a lefty, amilyen, meg a vázaik úgy épülnének-e ahogy.

#1525
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás
Én már régóta nem hiszek a "made in..." feliratok valódiságában, de hiszek neked.:)


#1526
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
negativ, a trek-nek is oda volt irva nem olyan reg 6500 es afolotti vazak lancvillajara is hogy handmade in usa. kozben meg csak a festes es az osszeszereles volt amerikaban, vagy nehol meg a festes sem. bar gondolom ez is allamfuggo
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#1527
rocsipeti

rocsipeti

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.770 hozzászólás
bethelben hegesztenek még vázat. igaz, hogy taiwanból érkezõ csõszettekbõl, de ott hegesztik össze. a 200 ott dolgozó embert szélnek eresztették, de késõbb 20 ember mégis maradt. a karbon vázak teljes mértékben keleten készülnek. ha megnézed, a mai napig néhány aluvázon ott van a made is usa felirat. azt meg az amerikai törvények alapján is csak arra tehetik, ami tényleg ott készült.

#1528
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás
A Cannondale márka tulajdonosával akarsz vitatkozni? Nem én mondom, õk adták ki még anno a múlt év elsõ felében azt a hivatalos sajtóközleményt, hogy 2010-tõl a teljes gyártást kihelyezik a távol-keletre.


#1529
rocsipeti

rocsipeti

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.770 hozzászólás
van ezeken kívül is egy csomó dw link, max nem úgy hívják õket :)

a kancsi meg a top aluvázait még mindig az usában készíti.

#1530
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás

egy példa: dw link. ha nem teszik egy tömeggyártott vázba, amin hegy sámuel versenyzett, akkor soha nem lesz ekkora sikere, és nem köszön vissza ennyi más vázon. és az ironhorse-t is egy befektetõ futtatta így fel.


Az okfejtés ott hibádzik, hogy a DW Link továbbra se köszön vissza annyi márkánál, mint korábban, mert az Iron Horse helyett jött a Turner, a többi pedig korábban is meg volt már (Pivot, Ibis és IF). Az Iron Horse meg azért "rossz" példa, mert látjuk, hogy hova jutott (gödörbe), és azóta már a Cannondale-el egy istállóban van papíron, csak éppen semmi újat nem tud felmutatni. A Cannondale pedig a teljes gyártást kihelyezte a távol-keletre és prototípusokon kívül semmit nem gyárt otthon. A márka biztos hátterét pedig továbbra is az ott lévõ kreatív szürkeállomány jelenti.


#1531
semmiho

semmiho

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 637 hozzászólás
Wow! :) Az szerintem hiper-szuper lesz, tuti bírni fogja! Nekem úgy tûnik, a 2008-as kb. még a 2007-es elsõ generáció plusz egy kis finomítgatás a hátsó felfüggesztésen. 2009-re viszont teljesen új lett a váz, amit 2010-re - így laikus szemmel - még látványosan tovább fejlesztgettek, szóval ez tuti egy kiforrott darab már! A fejcsõ mérete pár mm-rel más már, mint az AM 3000-D volt (holnap elõkeresem a táblázatot; amikor stucnit cseréltem, akkor Excel táblába minden vázparamétert összeírtam és összehasonlítgattam a 2008-as, 2009-es és 2010-es modelleknél). Nekem gyári állapotban 2 db 1cm-es távtartó még volt a stucni alatt, szóval 1.5-2 cm-rel magasabb fejcsõbe is simán belemegy az a Talas. Plusz talán lehet még trükközni az FSA ZS3-as kormánycsapággyal (AM 3000-D-nél egy erõsen magasított felsõ része van, alkatrész nevét sajnos nem tudom) is és nyerni pár mm-ert; nem lesz rövid a villanyak, szerintem.
Fontos megyjegyeznem, hogy le a kalappal a nagyker elõtt, bár sok mo.-i forgalmazó (s legyen az bármi, amit forgalmaznak) ilyen rugalmas, gyors, segítõkész és vevõbarát lenne! Jó pozitív példákat látni, na. :)

Update: 2010-es, 19"-os Trans-Mission 1000-D váz 2874g (One-Twenty 2758g), van benne egy kis plusz anyag. Az L-es méretû AM 3000-D váz tömege 2550g volt...
2008-as AM 3000-D felcsõ hossz, L-es méretnél (19"): 135mm.

(Bõvebben itt.)

_____________________________________________
AM rlz


#1532
spooon

spooon

    vendég

  • fórumtag
  • 198 hozzászólás

a one twenty durván túlépített darab, (2800g fölött tag nélkül) jó eséllyel nekem is az lesz (90+ a legjobb súlyom)

100 kiló amúgy nem súly azt a legcsirkébb cc race vázakon kívûl bárminek bírni kell.
az am3000 tényleg rossz széria volt.

konák meg tudtommal élettartamosak.



Le a kalappal a Merida forgalmazo elott! Szo nelkul kicserelik a torott vazat. Felajanlottak agy Trans Mission 1000 D-t, egy RP 23-as taggal. Azt nem tudom, hogy jo lesz e. Ranezesre tokugyanaz a vaz. Es ha ez bedolt akkor a csere is megrogyhat. Kerdes hogy mekkorat fogok perecelni vele. :P Esetleg ezt mar megerositettek? Egy Talas RLC 140-es telot kell belevarazsolnom. A One-Five-O nagyobb rugouthoz van meretezve a One-Twenty pedg kisebbhez. A lenyeges hogy a vagottnyaku villa is beleferjen.
Sp

#1533
rocsipeti

rocsipeti

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.770 hozzászólás
az sem biztos, mert pl a gt nem csinált ilyen baromságokat, mégis csõdbe ment.

én megszállott kancsi fan vagyok mióta egyszer azon versenyeztem az õsidõkben. ki is voltam akadva, amikor eladták. de azóta is olyan fejlesztéseket csinálnak, amik tényleg hasznosak, és nem csak villantásra valóak.

#1534
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás
Ha nincs a Cannondale cross, meg enduro motor, akkor nincs csõd sem...

#1535
rocsipeti

rocsipeti

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.770 hozzászólás

A Cannondale esetében, Pl, a márkajelzéssel gravírozott fékek akasztó fülén ott díszeleg, hogy: Tektro. :-( Ami önmagában még nem lenne baj, de (legalább is szerintem) az Avid jobban mutatna.
Ez a tendencia azért nem túl biztató mert el akarja hitetni (nagy, vagy csak annak képzelt neveken lovagolva), hogy a minõség is lehet olcsó. Persze ez akkor igaz lehet, ha bagóért, vagy ingyen dolgozunk. Az anyagárakról meg ne beszéljünk.



csak azt felejtitek el, ha nincs a befektetõ, és nincs nyitás az alsóbb kategóriák felé, akkor ma nincs cannondale. a jobb vázaikat még mindig kézzel csinálják amerikában. ami ugye semmit nem jelent a sznobizmuson kívül, de tény, hogy nekem is számít. ha nincs a befektetõ a cannondale mögött, akkor ma nincs a világ legjobb villája, nincs bb30 stb. és ez nem csak a kancsira érvényes. és el kell, hogy keserítselek titeket, elõbb-utóbb minden kis manufaktúrát el fognak adni. ami nem baj, mert jönni fog a helyükre más.
egy példa: dw link. ha nem teszik egy tömeggyártott vázba, amin hegy sámuel versenyzett, akkor soha nem lesz ekkora sikere, és nem köszön vissza ennyi más vázon. és az ironhorse-t is egy befektetõ futtatta így fel.

#1536
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás
A félreértések elkerülése végett én a Tamáska által felsorolt, illetve az abba a körbe tartozó márkákra vonatkozóan írtam a korábbi postot.


#1537
metudbacsi

metudbacsi

    vendég

  • fórumtag
  • 12 hozzászólás

Ha megnézzük az említett, vagy egyéb, hasonló kategóriájú neveket, sokáig visszaköszönt, hogy csak vázakat gyártottak. Az utóbbi években azért egy kicsit finomodtak õk is, és már rendelhetõk komplett "gyári" összeállítások is, de ezek mögött mindig látható az átgondoltság és a minõség.


A Cannondale esetében, Pl, a márkajelzéssel gravírozott fékek akasztó fülén ott díszeleg, hogy: Tektro. :-( Ami önmagában még nem lenne baj, de (legalább is szerintem) az Avid jobban mutatna.
Ez a tendencia azért nem túl biztató mert el akarja hitetni (nagy, vagy csak annak képzelt neveken lovagolva), hogy a minõség is lehet olcsó. Persze ez akkor igaz lehet, ha bagóért, vagy ingyen dolgozunk. Az anyagárakról meg ne beszéljünk.
Azt mondják, elmebajban szenvedek... De én nem szenvedek, élvezem minden percét...

#1538
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás
Ha megnézzük az említett, vagy egyéb, hasonló kategóriájú neveket, sokáig visszaköszönt, hogy csak vázakat gyártottak. Az utóbbi években azért egy kicsit finomodtak õk is, és már rendelhetõk komplett "gyári" összeállítások is, de ezek mögött mindig látható az átgondoltság és a minõség.


#1539
metudbacsi

metudbacsi

    vendég

  • fórumtag
  • 12 hozzászólás

ott van a Turner, az Ellsworth, Litespeed, Yeti, Intense, Foes, ok kicsik maradtak, es inkabb termelnek kevesebb profitot [vagy eppen vesztesegesek] de nem "egetik" magukat acera-alivio szintu bringakkal csak hogy a cashflow meglegyen.


Hát ez az... Ezért nincsen Cannondale-m. Nem a márkagõg... hanem az elv. Ne legyen Alivio-s Cannondale, ( CANNONDALE 2008 - CANNONDALE F7 - .::CANGA KER) mint ahogy ne legyen tömeggyártásban készült Jaguár se (újonnan 4 milláért). Azokat akik nem ilyen bringára vágynak, elégítsék ki a Kínaiak.
Azt mondják, elmebajban szenvedek... De én nem szenvedek, élvezem minden percét...

#1540
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás

Az elso vasarlonak adott garanciak nevhez/adatokhoz kotottek.


Visszatérõ dolog, és lehet, h feleslegesen szajkózom, de nyugodtan el lehet felejteni mindent, ami úgy kezdõdik, hogy "az elsõ vásárló..." Itthon a garancia a termékhez kapcsolódik, nem a Gézához vagy hogy hol lakik.
Feltéve, hogy itthoni a forgalmazó és tõle származó terméket vesz meg az ember, ennek adott esetben még érvényt is lehetne szerezni.