tudom, ez nem szín, de jobban nem tudnám körülírni

Nicolai Lambda Super Travel 2004
... a váz Easton alsócsõ és a kerékpáriparban ritkán alkalmazott falvastagságú 7005/7020-as alumínium zártszelvények, lapok, csövek felhasználásával készült, végig egyenletesen jó minõségû kézi hegesztésekkel, melyek elrejtésének, eldolgozásának gondolata egy pillanatra se merült fel. A linkplate-et és a láncvilla yoke-ot értõ kezek alakították ki CNC aktív közremûködésével (mellesleg ezen a vázformán Karlheinz Nicolai meglepõen kevésszer használta eme kedvenc szerszámát).
A vázon található néhány szembetûnõ - az élettartamot, merevséget, különcködést fokozni hivatott - megoldás, melyekbõl álljon itt néhány a teljesség igénye nélkül: az alsócsövön közel 15 centi hosszan végigfutó fejcsõmerevítés, a támvillára hegesztett merevítõ lemez, az alsó forgáspontnál és a láncvilla/támvilla kapcsolódásánál használt tûgörgõs csapágyazás és persze a váz legfõbb jellegzetessége, a fejcsövet körülölelõ dupla felsõ„csõ”. Az igazi sznobok választhatnak az unalmas szürke szinterezés helyett egy több mint 20 színbõl álló palettáról, amin többek között szerepel a erdei kamuflázs vagy az igazi ínyencek kedvence: a tankgirl camou (rózsaszín/lila) festés is.
Amennyiben elég idõt töltöttünk kétkezes súlyzók társaságában, kézbe vehetjük a fémipari alkotást, amit megkocogtatva sehol nem hallhatjuk a mostanság hagyományosnak tekinthetõ vázaknál megszokott sörösdoboz hangot. Ennek természetesen meg kell fizetni az árát, ez pedig a taggal együtt mért 6,4 kg-os súly. Akik most felhördülnek, azok vessenek egy pillantást az egyik legjobb dh/fr váznak tartott demo 9-re, ami szintén kb. 6,2 kg élõsúllyal büszkélkedhet. Sajnos a többletsúly legnagyobb részét (cirka 800 grammot) a relatíve magasan elhelyezkedõ linkplate hordozza, ami a 2004-es verzió óta komoly keresztmerevítéseket kapott és kialakításából adódóan kiérdemelte a herélõ becenevet.
A vázat hobbi/félprofi dh versenyzõk alá tervezték, ennek megfelelõen rövid és fordulékony (433 mm a láncvilla), hihetetlen oldalmerevséggel rendelkezik, melyet az opcióként igényelhetõ 12 mm-es átütõtengely tovább fokoz, agyonállítható (a támvilla linkplaten történõ áthelyezésével a rugóút 6”-tól 8”-ig 5 lépésben, a nyeregvázcsõ szög 6 állásban változtatható, továbbá a tag felsõ rögzítési pontjának áthelyezésével különbözõ beépítési hosszal rendelkezõ rugóstagok is használhatók), a váltóbovden és fékvezeték elvezetése - akár a felsõcsövön belül is - pedig még a legpedánsabb felhasználók igényeit is kielégíti. Nélkülöznünk kell azonban mindenféle egzotikus szabványú alkatrész beépítését, a 68 mm-es monoblokk szélesség, a 135 mm-es hátsó agy és az 1 1/8”-os fejcsõ az öreg iskola tanítását követi.
Ennyi ömlengés után jöhet egy kis feketeleves is, amit azért fontosnak tartanék megemlíteni, hátha valaki véletlenül egy ilyen vasdarab beszerzésén töri a fejét. A rövid láncvilla és a speciális „nyeregvázcsõ” kialakítás miatt nem minden láncterelõ szerelhetõ fel (a szintén opcionális ISCG rögzítés ellenére). De akinek a fiókban akad egy E13, Blackspire, Truvativ Boxguide vagy ezekhez hasonló kialakítású láncterelõje, az máris fellélegezhet. A dupla felsõnégyzet kialakítás kis mértékben csökkenti a kormány elfordíthatóságát, ezért érdemes szélesebb kialakítású duplavállas teleszkópokkal (888, MonsterT, Fox40, stb.) használni vagy beszerezni egy 66-ot, amivel ez a probléma egy csapásra semmivé foszlik.
Jövet – menet közben. A rugózási karakterisztikának és a „pogozásmentesítésmentes” Fox Vanilla RC tagnak köszönhetõen megismerkedhetünk a repülõ szõnyeg érzéssel, hiszen a váz az eldobott csikket éppúgy kimozogja, mint az útjába kerülõ emberfejnyi köveket. Elképesztõen kicsi a rugózás megindításhoz szükséges erõ, túlzás nélkül állítható, hogy a váz gyakorlatilag a saját súlya alatt is beül néhány millimétert. A bõ 20 centis rugóút szinte végtelennek tûnik, bármiféle zavaró összekoppanás vagy hirtelen felkeményedés nélkül. Lassítás közben sem kell attól tartanunk, hogy elpattognánk a talajról – akkor sem, ha gyakran tépjük markolatig a féket - hiszen a Specializedtõl licenszelt FSR rendszer egyik legnagyobb elõnye, hogy semlegesíti a hátsó kerék fékezésének hatását a felfüggesztésre. Nem térnék ki a síkon vagy emelkedõn való haladásra (illetve hintalovakat megszégyenítõ ringatózásra), mert akik dh bringát építenek úgyis azért teszik, hogy a lefelé utat élvezzék leginkább. ...