nézd a scutumun biztos nem fog összetörni a linkplate, ami a merida "alulemez cuccánál " még elõfordulhatÉn néztem is, de lebeszéltek róla - pontosabban 1 ember mondta hogy még nem kiforrott, ill hogy a userek a bétateszterek .
Ha AM, akkor Scutum vagy AM 800-D?
Rugóstag Rock Shox Ario 2.1 (130mm)
Tömeg 3012 g (lehet hogy rugóstag nélkül? )
Váz AM-TFS-D7
vagy
rugóstag típus: Manitou Metel R
súly rugóstaggal: 3825 g
súly rugóstag nélkül: 3000 g
MJani szerint érzéketlen a rugóstag,magasan van a középcsapágyház és kicsit rövid a felsõcsõ. Utóbbit nem vágom, elöbbi ha jól értem ahol a monoblokk/hajtómû tanyázik, ami képen ha leveszem a 2 centi sagot akkor már nem is tûnik alacsonynak (Trekken is sikerült párszor odavernem a 48as fogaskoszorút )...
Merida kicsit szimpibb, nagyobb az erõkar ami a rugóstagra hat, ill asszimetrikus a hátsó villa, ami még mindig nem tudom hogy miért jó ha tényleg jó; nem vágom hogy ugyanolyan/hasonló rugóstaggal pogózik-e jobban mint egy CC-sváz (NRS/Mission/Pyxis Team FS). Mivel elsõ telóból hasonlóak kerülnének CC-s és AM vázba is (csak más úttal), ezért szinte mindegy meliket veszem, bár mintha nagyobb/olcsóbb kínálat lenne AM vázakból. Maratonokra meg ... vegyes használatra lenne, elvileg jobb (?) a 8-10 centis úttal rendelkezõ CC-s gép, de akkor miért ilyen ritkák... (vagy csak ennyiért azok?) (és azoknak miért van sokkal bénább festése? ) És a rugóúton kívûl mi a különbség köztük? (Mert abból a 8-10 centi elég lenne, csak érzékeny legyen...)
Felhasználási területet úgy is nézhetjük, ha balról jobbra
CC>Maraton>AM a sorrend, akkor maraton van legközelebb hozzám (kényelmesebb/kevésbé teljesítmény centrikus mint a CC, jobban a strapabíróság mint a súly ami izgat; ha jól végtam le nagyjából a fogalmakat/területeket)
Ha R7/Tora kerülne elõre (hacsak nem mondják azt hogy 50ig vannak jobbak), akkor érdemes hátra jobb rugóstagra még rádobni kicsit? (MC 3.x/Float R, stb) Vagy a pogózásmentességet nem fogja befolyásolni, csak (elsõsorban) jobban beállítható/konfigolható?
[Nem tom mondtam-e, de ~250 körül szánok biciklire, és ha tudtok kompletten esetleg ilyesmit ami korrekt akkor nem nyaggatlak titeket ennyit ha már van vmi tuti gép ebben az osztályban...]
középcsapágya legalább olyan magasan van mint a scutumé .....súlyban is partiban vannak, viszont a scutum horst-linkes /hátsó forgáspont a láncvillán van, és csapágyazva van, a meridán a támvillán és nincs csapágy/ az viszont lehet hogy a scutum rövidebb, ez mászásnál hátrány....egyébként az áttételi aránhyuk ugyanannyi /illetve a scutum asszem tud 150-et is mozogni/ mert mind a 2be 2"-t mozog a tag.....
cc vázaknál sem csak a tagtól függ hogy mennyire pogoznak /egyébként ezek a vázak pogoznak igen/ de pl az nrs nem mozog feleslegesen
.....
igazán egy am váz a hosszabb rugóuton kivül a laposabb csõszögekben, általában magasabb középcsapágyban , és masszívságban különböznek egy cc fullitól...mellesleg cc fulliból sokkal többfélét lehet kapni mint AM-bõl, nem olcsók ez tény de az am-bõl is ez a 2 az "üditõ kivétel".....
r7 ezekbe a vázakba már kevéske...rugóstagot meg érdemes lehet jobbat venni bár az ario nem tom milyen.....