Ezt nem tudtam... Abból a szempontból viszont lényeges, hogy a vázanyag megjelölésénél a 6061 után nincs odabiggyesztve a "T6", és 95kg-mal használva vannak kétségeim, mert a T6-os hőkezelés nélkül a 661-es alu mechanikai tulajdojdonságai jóval rosszabbak (szakítószilárdság 125Mpa szemben a 300Mpa-al).
Jelentkezz be Regisztrálj
Vázak CC/FR/DH/4X - általános eszmecsere
#221
Posted 2014. February 13. - 13:25
#222
Posted 2014. February 13. - 11:04
#223
Posted 2014. February 12. - 21:00
Sziasztok,
Olcsó, de új alu vázat szeretnék venni, amin nem lenne baj, ha lenne V-fék szem (az sem tragédia, ha nincs) . Első körben találtam a 2010-es évjáratú, padlizsán színű magellan pyxisből megfelelő méretűt (21"). A kérdésem az volna, hogy van-e valakinek rossz tapasztalata ezzel az évjáratú/típusú vázzal? Esetleg, ha tudtok, légy szíves javasoljatok valami hasonló alternatívát a vázra (21", 26"-os kerékméret, min600mm felsőcső hossz)
Előre is köszönöm!
Alattam fut egy 17"-es három éve, teljesen meg vagyok vele elégedve, nem tudok rá rosszat mondani. Versenyekre járok vele és nem kímélem, eddig meg sem kottyant neki. Egyébként a 2010-es Crux pontosan ugyanaz a váz.
Edited by Buki, 2014. February 12. - 21:02.
#224
Posted 2014. February 12. - 13:55
Sziasztok,
Olcsó, de új alu vázat szeretnék venni, amin nem lenne baj, ha lenne V-fék szem (az sem tragédia, ha nincs) . Első körben találtam a 2010-es évjáratú, padlizsán színű magellan pyxisből megfelelő méretűt (21"). A kérdésem az volna, hogy van-e valakinek rossz tapasztalata ezzel az évjáratú/típusú vázzal? Esetleg, ha tudtok, légy szíves javasoljatok valami hasonló alternatívát a vázra (21", 26"-os kerékméret, min600mm felsőcső hossz)
Előre is köszönöm!
#225
Posted 2013. December 26. - 14:17
Végülis sok mindentől lehet, nem tudnám megmondani látatlanban.
Viszont nekem is lenne egy kérdésem: most cserélném a forgáspontok csapágyait a vázamban 6 év intenzív használat után, és szeretném a legoptimálisabb verziót kiválasztani, mert a 12 db csapágy nem lesz olcsó ha minőséget veszek.
Ezért kérdezném hogy az 500 Ft-os csapágyakat érdemes berakni vázba? Merevsége, mozgása, korrózióállósága van olyan mint a drágább csapágyaknak?
Vagy ha az eredeti szettnél is drágább SKF csapágyat veszek, az mennyivel lenne tartósabb?
#226
Posted 2013. December 26. - 11:21
már több villával is próbáltam, nem hiszem, hogy ennyire balszerencsés lennék minddel.
A vázban szemre nincs semmi, de hát nem is akkora a gond.
Egyébként ez lehet félrehúzott kerék miatt? Másik kerékszettel nem próbáltam még.
köszi
Nem lehet egy nagyon egyszerű oka az egész kalamajkának, történetesen egy rossz kormánycsapágy ami szorul vagy akad?
#227
Posted 2013. December 26. - 10:39
Hello, lehet a villa van eltorzulva.
Ha 20-30 km sebességnél egyenes úton (lefelé) elengeded a kormányt és az elengedés pillanatában enyhén elkanyarodik balra, akkor tuti a villa a ludas.
Nekem már volt ilyen, nem látszik, kimutatni nem lehet, csak menet közben érezni. Nekem a kerék elmozdításával sem sikerült ellensúlyozni.
Talán úgy látszik ha fejre állítod a bringát és próbálod egy szemmel fedésbe hozni a két kereket. Ha minimális eltérést is látsz párhuzamosságban, merőlegességben, akkor valami nem stimmel. Ha vázzal vagy villával van gond nem hiszem, hogy javítható, mert nagyon nehéz meghatározni a torzulás helyét és mértékét, ezenkívül ki vállalná a javítását?
már több villával is próbáltam, nem hiszem, hogy ennyire balszerencsés lennék minddel.
A vázban szemre nincs semmi, de hát nem is akkora a gond.
Egyébként ez lehet félrehúzott kerék miatt? Másik kerékszettel nem próbáltam még.
köszi
#228
Posted 2013. December 26. - 01:33
sziasztok,
abban kérném a segítségeteket, hogy van egy Magellan Pyxis vázam, ami sajnos balra húz (kormányt elengedve egyenes irány helyett balra dől magától a bringa). Csak úgy tudom ellensúlyozni,hogy picit kicsúszok a nyeregből. Van ötletetek, hogy mi lehet a gond? Esetleg csavarodott volna a váz? Próbáltam már másik villával, úgyhogy elvileg az nem lehet gond. Kormánycsapágyat viszont nem cseréltem még benne.
Köszi,
Gábor
Hello, lehet a villa van eltorzulva.
Ha 20-30 km sebességnél egyenes úton (lefelé) elengeded a kormányt és az elengedés pillanatában enyhén elkanyarodik balra, akkor tuti a villa a ludas.
Nekem már volt ilyen, nem látszik, kimutatni nem lehet, csak menet közben érezni. Nekem a kerék elmozdításával sem sikerült ellensúlyozni.
Talán úgy látszik ha fejre állítod a bringát és próbálod egy szemmel fedésbe hozni a két kereket. Ha minimális eltérést is látsz párhuzamosságban, merőlegességben, akkor valami nem stimmel. Ha vázzal vagy villával van gond nem hiszem, hogy javítható, mert nagyon nehéz meghatározni a torzulás helyét és mértékét, ezenkívül ki vállalná a javítását?
Edited by Atombike, 2013. December 26. - 01:44.
#229
Posted 2013. December 17. - 19:46
a kerekeket előző bringából hoztam, ott nem volt gondom velük, de lecsekkolom biztos ami biztos.
Az óra a stucnin van, csengő meg közvetlenül a stucni tövében, más extra nincs a kormányon (de már próbáltam más kormánnyal is, ugyanez volt a gond).
Igazából amikor nyeregnél fogva tolom a bringát, akkor is balra bicsaklik, elfordul.
Köszi a segíséget
#230
Posted 2013. December 17. - 14:04
sziasztok,
abban kérném a segítségeteket, hogy van egy Magellan Pyxis vázam, ami sajnos balra húz (kormányt elengedve egyenes irány helyett balra dől magától a bringa). Csak úgy tudom ellensúlyozni,hogy picit kicsúszok a nyeregből. Van ötletetek, hogy mi lehet a gond? Esetleg csavarodott volna a váz? Próbáltam már másik villával, úgyhogy elvileg az nem lehet gond. Kormánycsapágyat viszont nem cseréltem még benne.
Köszi,
Gábor
kormányhoz képest 90 fokban áll a kerék? tipikus probléma, ha ferde a kormány, hogy a kerékpár elhúz.
elengedett kormánynál a súlyelosztás is belejátszik (kormány egyik oldalon computer, csengő, duda, másikon semmi...)
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#231
Posted 2013. December 17. - 12:56
sziasztok,
abban kérném a segítségeteket, hogy van egy Magellan Pyxis vázam, ami sajnos balra húz (kormányt elengedve egyenes irány helyett balra dől magától a bringa). Csak úgy tudom ellensúlyozni,hogy picit kicsúszok a nyeregből. Van ötletetek, hogy mi lehet a gond? Esetleg csavarodott volna a váz? Próbáltam már másik villával, úgyhogy elvileg az nem lehet gond. Kormánycsapágyat viszont nem cseréltem még benne.
Köszi,
Gábor
A kerek kozepen van? Lehet felre van fuzve.
#232
Posted 2013. December 17. - 11:11
sziasztok,
abban kérném a segítségeteket, hogy van egy Magellan Pyxis vázam, ami sajnos balra húz (kormányt elengedve egyenes irány helyett balra dől magától a bringa). Csak úgy tudom ellensúlyozni,hogy picit kicsúszok a nyeregből. Van ötletetek, hogy mi lehet a gond? Esetleg csavarodott volna a váz? Próbáltam már másik villával, úgyhogy elvileg az nem lehet gond. Kormánycsapágyat viszont nem cseréltem még benne.
Köszi,
Gábor
#233
Posted 2013. December 13. - 16:40
Nem találom, hol beszélgettünk korábban vázvédő fóliákról, de folytassuk itt.
Ismeri esetleg valamelyikőtök ezt a terméket?
http://www.cantitoeroad.com/shelter
Megéri megnézni a filmet is, igaz az alkalmazott képkivágás nem az igazi, nem látszik, hogy valóban az említett magasságról ejtik-e a kalapácsot, de ez igazából mindegy is.
http://www.youtube.c...h?v=ynlxj7X86Nw
Vagy tudtok esetleg ehhez hasonlót itthon?
#234
Posted 2013. November 05. - 07:44
Kémiai csavarkulcs ez egy szakipari spray, csodákra képes ilyen esetekben, sajnos kisker forgalomban nem kapható.
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#235
Posted 2013. November 05. - 01:09
Beszéltem haverral. Valami explosif van neki és kiszedhető a féktüske. 9-es kulccsal megy elvileg de ő is fogóval vette ki mert be volt rohadva.
az majdnem ugyanaz a váz. köszi, ezek szerint lehet próbálkozni.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#236
Posted 2013. November 04. - 21:27
#237
Posted 2013. November 04. - 21:26
hétfő? addig még pont tudok várni. köszi előre is!
Beszéltem haverral. Valami explosif van neki és kiszedhető a féktüske. 9-es kulccsal megy elvileg de ő is fogóval vette ki mert be volt rohadva.
Edited by Kánya, 2013. November 04. - 21:29.
#238
Posted 2013. November 03. - 00:48
Ha nem sürgős hétfőre megmondom a tutit mert egy ismerősömnek is Unit van, bár nem tudom melyik évjárat de emlékeim szerint ki van neki tekerve.
hétfő? addig még pont tudok várni. köszi előre is!
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#239
Posted 2013. November 03. - 00:42
kona unit, 2005-ös
Ha nem sürgős hétfőre megmondom a tutit mert egy ismerősömnek is Unit van, bár nem tudom melyik évjárat de emlékeim szerint ki van neki tekerve.
Edited by Kánya, 2013. November 03. - 00:42.
#240
Posted 2013. November 03. - 00:21
Nekem a hardrock-ba ugyan így volt hogy fedte a fényezés és csak vízpumpafogóval tudtam kitekerni. Alu vázban fém tüske és az oxid berohasztotta.
Milyen váz amúgy?
kona unit, 2005-ös
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"