a pedalománban (az újpest vk metrómegállónál) a remetei sanyi is tud valakit, lehet ugyanazt az embert.
egy kérdést megér
Köszi!
Megérdeklõdöm.
a pedalománban (az újpest vk metrómegállónál) a remetei sanyi is tud valakit, lehet ugyanazt az embert.
egy kérdést megér
a pedalománban (az újpest vk metrómegállónál) a remetei sanyi is tud valakit, lehet ugyanazt az embert.Sziasztok!
Nem tudom jó helyre írok-e, nem volt idõm átolvasni az összes topikot.
Szóval:van egy karbon oúti vázam. A kormánycsapágy tartó felsõ csésze kimozgósodott, mert valamiért az a perem, ami alulról tartja elõl letört, és így a csésze tud mozogni, ami elég nehézkessé teszi a csapágy beállítását. Igazából nem is lehet beállítani teljesen. Kívülrõl van egy kb 15 mm-es repedés, de az úgy néz ki mintha csak a fényezés nyílt volna meg, mert belülrõl nem látszik és az ujjammal sem érzek repedést.
A kérdésem az lenne hogy hol foglalkoznak karbon váz javítással illetve hogy szerintetek ezzel lehet-e egyáltalán vmit kezdeni?
Köszi:
Digweed
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
RAUH-Welt
B E G R I F F
sala ilyennel nyomta 4 hónapig, reméljük feltûnik a topikban, vagy privát üzenet.
[highlight] The bike way of life [/highlight]
RAUH-Welt
B E G R I F F
[highlight] The bike way of life [/highlight]
RAUH-Welt
B E G R I F F
RAUH-Welt
B E G R I F F
abban biztos vagy hogy szukseged van erre? oke hogy valszeg anyag arban kijossz a dologbol, de ha egy hasznalhatatlan femhulladek lesz belole, akkor az is csak kidobott penz. merev vazakbol mar nagyjabol eltalaltak az optimalis szogeket-hosszokat, szal nagyon fura testformadnak kell lennie ahoz hogy ne talalj egy megfelelot valamelyik ceg kinalataban. ami raadasul jo anyagbol, jol van osszerakva, tesztelve van, garanciaval jon stb. ha egyedi kell, akkor elso korben ujra lehet festeni egy meglevot, vagy ha van $$ akkor -> Yasec.
Még yasec sem tud "pár hónap után nem eltörõ" könnyû alu monti vázat csinálni. Nagyon sok munka van egy ilyen váz megtervezésével. A nagy gyártók tucatvázai könnyebbek, erõsebbek csak nem egyediek.Múltkorába, hogy voltam Yasecnál, még úgy is csomó buktató derült ki amit nekem kellene eldöntenem, hogy õ a vázépítõ. Az egyedi váz egyik legfõbb erõssége szerintem a minõségi csõszett (pont amiket felsoroltál, meg mondjuk dedacciai amit yasec is használ) és a speciális kötések (forrasztás/hegesztéstechnológia-acélt feltételezve) amelyek a méregdrága csövek szilárdságát a lehetõ legjobban hagyják érvényesülni. Namost pont ez a két dolog amit a hszedben kizártál, így a fõ elõnyöket vesztenéd el.
A geometria itt másodlagos kérdés, amit tamaska is mondott hogy az teljes mértékben kikristályosodott adott felhasználási területekre, ergó nagyon eltérõvel nem érdemes kísérletezni mert megszívhatja az ember. Ráadásul a geometriát jobb ha viszed a vázépítõnek mert a testméreteid alapján nem triviális, hogy milyen szögek/hosszak kellene, sokkal inkább mit szoktál meg mit szeretsz azt meg nem fogja kitalálni. (szóval jobb lekoppintani a jó geometriát)
Aztán a csöveket nem csak hegeszteni kell, hanem megfelelõen megmunkálni - ehhez meg a hegesztéshez nem két csavarból álló készülékezés szükséges.
Meg még millió egy buktatója lehet a dolognak, esetleg nézd meg az mtbr vázépítõs fórumában is, bár ott általában profi építõk vázait mutogatják (independent fabrication, steelman ilyesmik amikbe nem nagyon lehet belekötni)
Mindezek után lehetetlennek tartom, hogy anyagárban kihozd a dolgot. Egyáltalán a vázépítésnek nem a költséghatékonyság a hajtóereje, hanem a minõség, kreativitást meg célszerû valami biztonságosabb dologban kiélni. Nem véletlenül kezdõdnek a rendes kézzel készített vázak 150tõl és mennek a csillagos égig.
A sebesség mindent megold.
RAUH-Welt
B E G R I F F