Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Vázak CC/FR/DH/4X - általános eszmecsere

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
11007 hozzászólás a témában

#2181
Digweed

Digweed

    újonc

  • fórumtag
  • 7 hozzászólás

a pedalománban (az újpest vk metrómegállónál) a remetei sanyi is tud valakit, lehet ugyanazt az embert.
egy kérdést megér


Köszi!

Megérdeklõdöm.

#2182
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

Sziasztok!

Nem tudom jó helyre írok-e, nem volt idõm átolvasni az összes topikot.
Szóval:van egy karbon oúti vázam. A kormánycsapágy tartó felsõ csésze kimozgósodott, mert valamiért az a perem, ami alulról tartja elõl letört, és így a csésze tud mozogni, ami elég nehézkessé teszi a csapágy beállítását. Igazából nem is lehet beállítani teljesen. Kívülrõl van egy kb 15 mm-es repedés, de az úgy néz ki mintha csak a fényezés nyílt volna meg, mert belülrõl nem látszik és az ujjammal sem érzek repedést.

A kérdésem az lenne hogy hol foglalkoznak karbon váz javítással illetve hogy szerintetek ezzel lehet-e egyáltalán vmit kezdeni?

Köszi:

Digweed

a pedalománban (az újpest vk metrómegállónál) a remetei sanyi is tud valakit, lehet ugyanazt az embert.
egy kérdést megér

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#2183
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
tapogasd korbe nehogy repedt legyen. nem art ha szepen le van tisztitva a vaz, ha koszos en mar gyanakodnek. [nem latszanak olyan jol a serulesek]
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#2184
blero

blero

    vendég

  • fórumtag
  • 26 hozzászólás
  • LocationAngyalföld
Sziasztok!

Abban szeretnék segítséget kérni:
ajánlottak nekem egy 3 éves xtc karbon vázat nagyon jó áron megvételre!
A méret is jó lenne!

Mikre kell odafigyelni,mit érdemes megnézni,milyen hibákat érdemes rajta figyelni???

Elõre is köszi!

#2185
exxpert

exxpert

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.288 hozzászólás

sala ilyennel nyomta 4 hónapig, reméljük feltûnik a topikban, vagy privát üzenet.


Vele már Tokodon beszéltem róla, csak kiváncsi vagyok több véleményre is.

[highlight] The bike way of life [/highlight]


#2186
Digweed

Digweed

    újonc

  • fórumtag
  • 7 hozzászólás

Itt. De az más kérdés, hogy reménykednék-e sikerben :(


Köszi az infót! A remény hal meg utoljára!

#2187
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás

orszagutis topikban irta valaki a karbon javito muhely cimet/elerhetosegeit


Itt. De az más kérdés, hogy reménykednék-e sikerben :(

#2188
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
orszagutis topikban irta valaki a karbon javito muhely cimet/elerhetosegeit
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#2189
Digweed

Digweed

    újonc

  • fórumtag
  • 7 hozzászólás
Sziasztok!

Nem tudom jó helyre írok-e, nem volt idõm átolvasni az összes topikot.
Szóval:van egy karbon oúti vázam. A kormánycsapágy tartó felsõ csésze kimozgósodott, mert valamiért az a perem, ami alulról tartja elõl letört, és így a csésze tud mozogni, ami elég nehézkessé teszi a csapágy beállítását. Igazából nem is lehet beállítani teljesen. Kívülrõl van egy kb 15 mm-es repedés, de az úgy néz ki mintha csak a fényezés nyílt volna meg, mert belülrõl nem látszik és az ujjammal sem érzek repedést.

A kérdésem az lenne hogy hol foglalkoznak karbon váz javítással illetve hogy szerintetek ezzel lehet-e egyáltalán vmit kezdeni?

Köszi:

Digweed

#2190
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás
sala ilyennel nyomta 4 hónapig, reméljük feltûnik a topikban, vagy privát üzenet.

#2191
exxpert

exxpert

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.288 hozzászólás
Van valakinek tapasztalata a 2009-es Duncon Cane Corso vázzal?

[highlight] The bike way of life [/highlight]


#2192
Firebat

Firebat

    újonc

  • fórumtag
  • 1 hozzászólás
Szevasztok!

Egy kérdésem lenne hozzátok! Van egy Vega vázam (04,kék-fekete) és találtam hozzá egy elsõ 3 szöget(Azonic),csak nem tudom mennyire jöhet össze. Kûlsõre csak 1 helyen különböznek: az alsó csapágynál ahol összekapcsolódik a hátuljával fix az Azonicnál míg a Vegánál ott is van állítási lehetõség. Ezen kívül teljesen egyezenek.
Köszi segítségeteket elõlre is
Üdv Tomi

#2193
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
Az automodellekkel ellentetben a biciklik minden evben frissulnek. Nagy altalanossagban. Ergo ha valami baj van veluk, nagyon gyorsan orvosolhato a problema. igy nem lehet azt mondani hogy xy marka torekenyebb mint a tobbi, mert ha van egy modell aminek nem silerult tul jora az azevi szeriaja, a kovetkezo evre kijavitjak. Szal ilyen sorrendet felallitani hogy a kellys jobban torik mint a kona nem lehet.

Amugy mindent el lehet torni ha esznelkul hasznalod. Es mivel minden felhasznalo mas, eleg nehez altalanositani. Nyilvan a teszteles, minosegellenorzes az osszes gyartonal alap.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#2194
forob

forob

    vendég

  • fórumtag
  • 87 hozzászólás
Sziasztok!

Lehet, hogy hozzá nemértõnek tûnök.
Mit tudtok arról, hogy a különbözõ márkák termékei hogyan törnek? Nyilván anyagminõség, tervezés és egyebek is közrejátszanak ebben.
Érdekel, hogy az autóiparhoz hasonlóan fel lehet-e állítani biztonságos sorrendet? Pl: töréstesztekkel. Évekkel ezelõtt hallottam, hogy a Monty triálbringa törik, mint a ropi. Ám a sznobizmus felverte az árát.
Úgy vélem a márka szeretete, vágy iránta, stb. elhomályosíthatja a valódi tulajdonságokat.
Mit gondoltok?

Üdv:
forob

#2195
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
En nem akarlak lebeszelni semmirol, de volt mar a kezemben par hazi keszitesu vaz,es amik igazan jok voltak azok sok penzbol jottek ki. Persze ha van lehetoseged akkor kiserletezz es tanulj, lehet hogy te leszel az uj yasec ki tudja:)

Szamomra csak az nem volt tiszta hogy miert akarod ezt az egeszet. Vannak akik azert akarjak mert nincs 40-50ezruk egy rendes vazra es azt hiszik olcson osszeraknak egy tokeletest elso probalkozasra.

Ha ez nad egy folyamat kezdete,es tisztaban vagy vele hogy az elso par nem lesz tul jo akkor viszont vagj bele.

Asszem van vazepitos topik, olvasgahatsz ott is
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#2196
kratox

kratox

    újonc

  • fórumtag
  • 4 hozzászólás
Mi a véleményetek/melyik váz a jobb?
a Polarx tapla top(narancssárga):

http://bolha.testbik...s/tn_9867_1.jpg

2009 Kona Cowan váz:

http://ebike.hu/imag....e53fe244a5.jpg

én most kezdek bele a bicaj épitésbe..melyik a jobb?

#2197
DomT

DomT

    vendég

  • fórumtag
  • 60 hozzászólás
Ezt nem azért csinálom mert vagánykodni akarok az egyedi építésû vázammal, hanem mert érdekel a dolog, jármûgépész vagyok, és késõbbiekben szeretnék hobbiból foglalkozni hegesztéssel, és eljutni egy olyan szintre hogy elégedett legyek magammal, elsõ pár próbálkozásra biztos hogy fémhulladék lesz belõle... ezért elõször nem is én akarom hegeszteni... majd csak ha elvégeztem egy hegesztõ tanfolyamot.

Azt bírom hogy ebben a topicban mindíg mindenkit le akarnak beszélni az elképzeléseirõl.



abban biztos vagy hogy szukseged van erre? oke hogy valszeg anyag arban kijossz a dologbol, de ha egy hasznalhatatlan femhulladek lesz belole, akkor az is csak kidobott penz. merev vazakbol mar nagyjabol eltalaltak az optimalis szogeket-hosszokat, szal nagyon fura testformadnak kell lennie ahoz hogy ne talalj egy megfelelot valamelyik ceg kinalataban. ami raadasul jo anyagbol, jol van osszerakva, tesztelve van, garanciaval jon stb. ha egyedi kell, akkor elso korben ujra lehet festeni egy meglevot, vagy ha van $$ akkor -> Yasec.


...Az érdeklõdve nézõ kutyák, a tompa csillagok, itt tologatják a belsõ idõt és a végén mind halott...

#2198
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Múltkorába, hogy voltam Yasecnál, még úgy is csomó buktató derült ki amit nekem kellene eldöntenem, hogy õ a vázépítõ. Az egyedi váz egyik legfõbb erõssége szerintem a minõségi csõszett (pont amiket felsoroltál, meg mondjuk dedacciai amit yasec is használ) és a speciális kötések (forrasztás/hegesztéstechnológia-acélt feltételezve) amelyek a méregdrága csövek szilárdságát a lehetõ legjobban hagyják érvényesülni. Namost pont ez a két dolog amit a hszedben kizártál, így a fõ elõnyöket vesztenéd el.

A geometria itt másodlagos kérdés, amit tamaska is mondott hogy az teljes mértékben kikristályosodott adott felhasználási területekre, ergó nagyon eltérõvel nem érdemes kísérletezni mert megszívhatja az ember. Ráadásul a geometriát jobb ha viszed a vázépítõnek mert a testméreteid alapján nem triviális, hogy milyen szögek/hosszak kellene, sokkal inkább mit szoktál meg mit szeretsz azt meg nem fogja kitalálni. (szóval jobb lekoppintani a jó geometriát)

Aztán a csöveket nem csak hegeszteni kell, hanem megfelelõen megmunkálni - ehhez meg a hegesztéshez nem két csavarból álló készülékezés szükséges.

Meg még millió egy buktatója lehet a dolognak, esetleg nézd meg az mtbr vázépítõs fórumában is, bár ott általában profi építõk vázait mutogatják (independent fabrication, steelman ilyesmik amikbe nem nagyon lehet belekötni)

Mindezek után lehetetlennek tartom, hogy anyagárban kihozd a dolgot. Egyáltalán a vázépítésnek nem a költséghatékonyság a hajtóereje, hanem a minõség, kreativitást meg célszerû valami biztonságosabb dologban kiélni. Nem véletlenül kezdõdnek a rendes kézzel készített vázak 150tõl és mennek a csillagos égig.

Még yasec sem tud "pár hónap után nem eltörõ" könnyû alu monti vázat csinálni. Nagyon sok munka van egy ilyen váz megtervezésével. A nagy gyártók tucatvázai könnyebbek, erõsebbek csak nem egyediek.


A sebesség mindent megold.

 


#2199
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.881 hozzászólás
Múltkorába, hogy voltam Yasecnál, még úgy is csomó buktató derült ki amit nekem kellene eldöntenem, hogy õ a vázépítõ. Az egyedi váz egyik legfõbb erõssége szerintem a minõségi csõszett (pont amiket felsoroltál, meg mondjuk dedacciai amit yasec is használ) és a speciális kötések (forrasztás/hegesztéstechnológia-acélt feltételezve) amelyek a méregdrága csövek szilárdságát a lehetõ legjobban hagyják érvényesülni. Namost pont ez a két dolog amit a hszedben kizártál, így a fõ elõnyöket vesztenéd el.

A geometria itt másodlagos kérdés, amit tamaska is mondott hogy az teljes mértékben kikristályosodott adott felhasználási területekre, ergó nagyon eltérõvel nem érdemes kísérletezni mert megszívhatja az ember. Ráadásul a geometriát jobb ha viszed a vázépítõnek mert a testméreteid alapján nem triviális, hogy milyen szögek/hosszak kellene, sokkal inkább mit szoktál meg mit szeretsz azt meg nem fogja kitalálni. (szóval jobb lekoppintani a jó geometriát)

Aztán a csöveket nem csak hegeszteni kell, hanem megfelelõen megmunkálni - ehhez meg a hegesztéshez nem két csavarból álló készülékezés szükséges.

Meg még millió egy buktatója lehet a dolognak, esetleg nézd meg az mtbr vázépítõs fórumában is, bár ott általában profi építõk vázait mutogatják (independent fabrication, steelman ilyesmik amikbe nem nagyon lehet belekötni)

Mindezek után lehetetlennek tartom, hogy anyagárban kihozd a dolgot. Egyáltalán a vázépítésnek nem a költséghatékonyság a hajtóereje, hanem a minõség, kreativitást meg célszerû valami biztonságosabb dologban kiélni. Nem véletlenül kezdõdnek a rendes kézzel készített vázak 150tõl és mennek a csillagos égig.

#2200
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
ja ha tanulmanyozod az mas teszta. sokan csak ugy gondoljak hogy vesznek par csovet, osszeheftelik elektrodaval aztan jovan. igen, a sablon osszerakasa az elso dolog, par menetes szar kell hozza hogy tudd allitgatni.

de

abban biztos vagy hogy szukseged van erre? oke hogy valszeg anyag arban kijossz a dologbol, de ha egy hasznalhatatlan femhulladek lesz belole, akkor az is csak kidobott penz. merev vazakbol mar nagyjabol eltalaltak az optimalis szogeket-hosszokat, szal nagyon fura testformadnak kell lennie ahoz hogy ne talalj egy megfelelot valamelyik ceg kinalataban. ami raadasul jo anyagbol, jol van osszerakva, tesztelve van, garanciaval jon stb. ha egyedi kell, akkor elso korben ujra lehet festeni egy meglevot, vagy ha van $$ akkor -> Yasec.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F