Sziasztok!
Szeretnék belevágni a dirt/enyhe freeride bicajozásba, és a segítségeteket kérném. Találtam nagyon jó árban egy ilyen http://www.testbike....f-hardy-1-steel kerékpárt. Szerintetek dirtre és laza, óvtos freeride-ra ez megfelelő és bírja a váz? Vagy jobban járok ha ilyet http://meridawebaruhaz.hu/mtb/dirt/hardy-szeria/umf-hardy-4-2013 vásárolok erre a célra? Esetleg márs tipp? 150 000 körül legyen max az ár, kezdő vagyok. Előre is köszönöm, nagyon sokat segítenétek!
Jelentkezz be Regisztrálj

Vázak CC/FR/DH/4X - általános eszmecsere
#201
Írta 2014. június 02. - 20:33

#202
Írta 2014. június 02. - 20:06

Sziasztok!
Először is bocsánat, ha rossz helyre írok, de ezt találtam a "legalkalmasabb" topiknak, de az is lehet, hogy elkerülte egy alkalmasabb a figyelmemet.
Segítségre lenne szükségem!
Van egy karbon monti vázam, sajnos a kulacstartó szegecsek "kiszakadtak" a vázból. Az egyik lyuk nagyobb is lett, csak kikopott nem repedt a karbon, illetve semmi olyan nyomot nem látni. A szegecs is megkopott. A kérdésem az lenne, hogy milyen módszerrel lehetne rögzíteni ismét a kulacstartót a vázra? Mivel lehetne új szegecset belerakni? Szegecsanya húzóra gondoltam, de egy kerékpárboltban azt mondták, hogy az tönkretenné a vázat, így nem javasolják.
Előre is köszönöm segítséget!
#203
Írta 2014. május 30. - 23:38

193cm magas vagyok, és egy pár évvel ezelőtt én is hasonló problémákkal találtam magam szemben. Ha "rendes" DH vázat keresel, akkor annak a méretezése nem a hagyományos nyeregvázcső hosszal jellemezhető. Amit a méretezésnél figyelembe kell venni, az a vízszintes felsőcső hossz. A vízszintes felsőcső hosszból lehet leginkább következtetni a váz méretére. Pl. egy Demo z vízszintes felsőcső hossza olyan 600mm körüli, tehát nagyságrendileg akkora, mint egy 20"-os hagyományos merevfarú vázé. Ezzel szemben a 20"-hoz tartozó nyeregvázcső hossz a Demo esetében csak akkora, mint egy 18"-os hagyományos, merevfarú váznál... A következő lépcső a durvább enduro vázak. Ezeknél a vázaknál már inkább meghagyták a fölfelő tekerés lehetőségét, így a DH vázaktól eltérő geometria mellett a nyeregvázcső is kicsit hosszabb, ez általában max. 19" körül szokott lenni a legnagyobb méretekben. A következő kategória pedig az "all mountain-enduro" amiben már találsz magadnak akár 20"-21"-os vázakat is.
Igazából a mondanivalóm lényege az, hogy el kell döntened, hogy mit szeretnél. Kompromisszummentesen DH-zni, viszont ehhez nem fogsz találni olyan hosszú nyeregvázcsövű vázat, amin "normálisan" ki tudod húzni a nyeregcsövet, akár egy hagyományos merevfarú montin, vagy kötsz egy kompromisszumot és kisebb rugóutas, de tekerhetőbb bicikli mellett döntesz.
Persze mint minden alól, a föntebb leírtak alól is van kivétel, pl. ha vagy olyan szerencsés, hogy tudsz lőni valahonnan egy ősrégi Santacruz Bullit vázat xl méretben, amit ha jól emlékszem, 21"-os nyeregvázcsővel gyártottak...
Köszönöm a kimerítő választ! Sokat segítettél!
#204
Írta 2014. május 30. - 12:29

Sziasztok!
Bár elég magas (189 centi) vagyok, pár év országutizás és montizás után úgy döntöttem szeretném magam kipróbálni a DH/FR kategóriában.
Ehhez először is kéne egy méretben megfelelő bringa. Tisztában vagyok vele hogy a jó DH/FR gép (sok) pénzbe kerül, de egyrészt vannak már megfelelő alkatrészeim másrészt úgy gondolom hogy 200 ezer forint körüli pénzért már nekem megfelelő konfigurációt találhatok.
Ebből ki is derülhet számotokra hogy használt vas vásárlásában gondolkodom. Na itt jön a probléma. A piacon lévő legtöbb használt bringa S vagy M méretű a maradékról pedig vagy nem tudják az eladói vagy nem akarják megmondani a méretét.
Elvétve találok L-es méretet, de az akkor általában vagy a 300k fölötti árkategóriába tartozik, vagy csak maga a váz.
Kérdésem arra vonatkozna, mivel nem vagyok járatos a DH/FR vázak pontos méretezésében, hogy ha meg akarok bizonyosodni méréssel a váz méretéről, akkor támaszkodhatok-e a klasszikus nyeregvázcső méretre?
Fogok-e egyáltalán találni 20"-21"-es DH/FR vázat vagy ne is keressek mert nem létezik és ebben a kategóriában az L az már a 17"-19"-re vonatkozik?
Az olyan okoskodások nem érdekelnek hogy: "én 187,5 centi vagyok nekem pont jó az M-es váz" és társai.
Szóval ha lehet akkor olyan válaszoljon aki kompetens a témában, segítségeteket előre is köszönöm!
193cm magas vagyok, és egy pár évvel ezelőtt én is hasonló problémákkal találtam magam szemben. Ha "rendes" DH vázat keresel, akkor annak a méretezése nem a hagyományos nyeregvázcső hosszal jellemezhető. Amit a méretezésnél figyelembe kell venni, az a vízszintes felsőcső hossz. A vízszintes felsőcső hosszból lehet leginkább következtetni a váz méretére. Pl. egy Demo z vízszintes felsőcső hossza olyan 600mm körüli, tehát nagyságrendileg akkora, mint egy 20"-os hagyományos merevfarú vázé. Ezzel szemben a 20"-hoz tartozó nyeregvázcső hossz a Demo esetében csak akkora, mint egy 18"-os hagyományos, merevfarú váznál... A következő lépcső a durvább enduro vázak. Ezeknél a vázaknál már inkább meghagyták a fölfelő tekerés lehetőségét, így a DH vázaktól eltérő geometria mellett a nyeregvázcső is kicsit hosszabb, ez általában max. 19" körül szokott lenni a legnagyobb méretekben. A következő kategória pedig az "all mountain-enduro" amiben már találsz magadnak akár 20"-21"-os vázakat is.
Igazából a mondanivalóm lényege az, hogy el kell döntened, hogy mit szeretnél. Kompromisszummentesen DH-zni, viszont ehhez nem fogsz találni olyan hosszú nyeregvázcsövű vázat, amin "normálisan" ki tudod húzni a nyeregcsövet, akár egy hagyományos merevfarú montin, vagy kötsz egy kompromisszumot és kisebb rugóutas, de tekerhetőbb bicikli mellett döntesz.
Persze mint minden alól, a föntebb leírtak alól is van kivétel, pl. ha vagy olyan szerencsés, hogy tudsz lőni valahonnan egy ősrégi Santacruz Bullit vázat xl méretben, amit ha jól emlékszem, 21"-os nyeregvázcsővel gyártottak...
- Vorangee kedveli ezt
#205
Írta 2014. május 28. - 14:28

Sziasztok!
Bár elég magas (189 centi) vagyok, pár év országutizás és montizás után úgy döntöttem szeretném magam kipróbálni a DH/FR kategóriában.
Ehhez először is kéne egy méretben megfelelő bringa. Tisztában vagyok vele hogy a jó DH/FR gép (sok) pénzbe kerül, de egyrészt vannak már megfelelő alkatrészeim másrészt úgy gondolom hogy 200 ezer forint körüli pénzért már nekem megfelelő konfigurációt találhatok.
Ebből ki is derülhet számotokra hogy használt vas vásárlásában gondolkodom. Na itt jön a probléma. A piacon lévő legtöbb használt bringa S vagy M méretű a maradékról pedig vagy nem tudják az eladói vagy nem akarják megmondani a méretét.
Elvétve találok L-es méretet, de az akkor általában vagy a 300k fölötti árkategóriába tartozik, vagy csak maga a váz.
Kérdésem arra vonatkozna, mivel nem vagyok járatos a DH/FR vázak pontos méretezésében, hogy ha meg akarok bizonyosodni méréssel a váz méretéről, akkor támaszkodhatok-e a klasszikus nyeregvázcső méretre?
Fogok-e egyáltalán találni 20"-21"-es DH/FR vázat vagy ne is keressek mert nem létezik és ebben a kategóriában az L az már a 17"-19"-re vonatkozik?
Az olyan okoskodások nem érdekelnek hogy: "én 187,5 centi vagyok nekem pont jó az M-es váz" és társai.
Szóval ha lehet akkor olyan válaszoljon aki kompetens a témában, segítségeteket előre is köszönöm!
#206
Írta 2014. május 28. - 13:46

Hali!
Az lenne a kérdésem, hogy egy Kona Coiler matic vázba (2006) bele lehet rakni 216mm-es rugóstagot?
Gyárilag ezeket 200mm -es rugostaggal szerelték.
Köszi.
jó régi a post, de azé' válaszolok. ne rakj bele 200-asnál nagyobb tagot.
#207
Írta 2014. május 28. - 13:36

Sziasztok!
Légyszíves írjatok olyan acél vagy cr-mo vázas kerékpármárkákat,aminek a fejcsöve 1,1/8colos.
Előre is köszönöm.
Szia, Itt találsz egy elég jó átfogó listát az acélváz gyártókról országonként csoportosítva: http://stahlrahmen-bikes.de/
#208
Írta 2014. május 11. - 23:58

Hali!
Az lenne a kérdésem, hogy egy Kona Coiler matic vázba (2006) bele lehet rakni 216mm-es rugóstagot?
Gyárilag ezeket 200mm -es rugostaggal szerelték.
Köszi.
#209
Írta 2014. április 06. - 10:19

Sziasztok!
Légyszíves írjatok olyan acél vagy cr-mo vázas kerékpármárkákat,aminek a fejcsöve 1,1/8colos.
Előre is köszönöm.
Pl. On-One. Monti vázuknál Inbred, oútinál szintén van pár. http://www.on-one.co.uk/
#210
Írta 2014. április 05. - 15:39

Sziasztok!
Légyszíves írjatok olyan acél vagy cr-mo vázas kerékpármárkákat,aminek a fejcsöve 1,1/8colos.
Előre is köszönöm.
#211
Írta 2014. március 31. - 19:54

Nézz valami hasonlót aztán ragadj reszelőt és alakítsad a megfelelő formára.
Jártunk már páran így és még fogunk is. Én már görbítettem már el pár váltó fület ezért 1 mindig fel van kötegelve a nyereg aljára így mindig kéznél van. A Börzsöny közepén kaptam magamtól már hátba veregetést mert csak kicseréltem és mehetünk tovább.
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#212
Írta 2014. március 31. - 13:55

szia,
én körbejártam néhány közeli bringaboltot, kezemben a törött füllel. Végigválogattam kb 500 darabot. Végül a berguson szervizében találtam, ha jól emlékszem. De érdemes körbenézni több helyen. Ha találtál, légyszi írd majd meg, hogy hol sikerült.
üdv,
Gábor
Az a baj egri vagyok, és itt már körbejártam mindet :-(
De Pesten sikerül találni 1 db ot.
#213
Írta 2014. március 31. - 09:32

szia,
én körbejártam néhány közeli bringaboltot, kezemben a törött füllel. Végigválogattam kb 500 darabot. Végül a berguson szervizében találtam, ha jól emlékszem. De érdemes körbenézni több helyen. Ha találtál, légyszi írd majd meg, hogy hol sikerült.
üdv,
Gábor
Sziasztok!
Pyxis Team 2010 vázról letört a váltótartó fül.
Sajna sehol sem lelem, hogy hol tudnék venni.
Tudnátok ebben segíteni, esetleg tippek, trükkök?
#214
Írta 2014. március 30. - 16:35

Sziasztok!
Pyxis Team 2010 vázról letört a váltótartó fül.
Sajna sehol sem lelem, hogy hol tudnék venni.
Tudnátok ebben segíteni, esetleg tippek, trükkök?
#215
Írta 2014. március 10. - 17:36

A mostani Polaris váznál kicsit karcsúbbat és könnyebbet szeretnék, 1300-1500g (meg újat), ő most a leggyengébb láncszem a bringán. 100-as teló van hozzá.
#216
Írta 2014. március 10. - 13:31

Sziasztok,
Tavasz közeledtével egy kis bringa vérfrissítést tervezek. Egy jó, könnyű alu CC-s vázra lenne szükségem 17 vagy 18"-ban. Régebben nagyon szemezgettem a Pyxis-el, nagyjából ugyanolyan vázgeometriára lenne szükségem.
Tudtok ajánlani valami márkát/tipust amit szóba jöhetne, sajnos magellánt már nem kapni.
Árban kb 70e ft környéke a határ.
Mi a gond a meglevővel?
Mekkora villát raknál bele?
Aprópénzbe kerül, jó és könnyű (1600 gr körül) a Neuzerék Cougar váza. A régi piros festés még menő is Tukmálnám rád a sajátomat, de az pont nagyobb (19). Kb. 10 cm rugóútig tökéletes lehet. Felette inkább vmi újabb tervezésű vázat keress.
#217
Írta 2014. március 09. - 14:55

Sziasztok,
Tavasz közeledtével egy kis bringa vérfrissítést tervezek. Egy jó, könnyű alu CC-s vázra lenne szükségem 17 vagy 18"-ban. Régebben nagyon szemezgettem a Pyxis-el, nagyjából ugyanolyan vázgeometriára lenne szükségem.
Tudtok ajánlani valami márkát/tipust amit szóba jöhetne, sajnos magellánt már nem kapni.
Árban kb 70e ft környéke a határ.
#218
Írta 2014. március 06. - 20:06

Sziasztok!
Jópár éve nagyon benne voltam a bringa témában folyton a Bikemagokat nyálaztam ismertem rengeteg márka rengeteg termékét és tesztek tömegeit olvastam. Összeraktam egy FR/Enduro gépet egy 2005-ös Banshee Chaparral vázra,amiben még volt anyag bőven a fejcső hagyományos csapácskat fogad és kb 12mm vastag! Mostanság újra elkezdtem figyelni a bringákat és ahogy néztem a nagy általam eddig emgismert márkákat szinte mindenki csak is félintegrált fejcsapágyas gépeket gyárt még DH/Hard FR-re is....A BIkemag 2003 novemberi számában(az volt életem első Bikemagja) pont a csapágyakról volt teszte/leírás és ott az állt hogy a normál csapágyak az igazán időtálló strapa megoldások. Nekem is volt félintegrált fejcsöves CC bringám,de láttam már egy enduros Merida One-Five-0 2010-es bringa vázát ami f-r 150-es rugóúttal bírt. ACC bringámon és az Enduro Meridán is kb 3mm vastag volt a fejcső azon része ahova a félint.csapágy csészéje becsusszan.Nem vagyok nagy fizikus de azt tudom,hogy a bringa fejcsövének ezen része marha nagy terhelést kap pláne 200mm duplavállas DH/FR gépek esetén amiken elöl már 200 vagy fölötti 4dugattyús izom tárcsák vannak. Bennem most felmerült ekkkora erőhatásoknak hogy tud ellenálni egy 3mm-es alu anyag?..oké mindeféle csoda ötvözetek meg 1,5"-os méret,de akkor is,hogy lehet ekkora erők karbantartását ilyen kis vasatságokra bízni 2-3millikás csúcs FR gépeknél is?
#220
Írta 2014. február 16. - 18:29

Atomnál is pl az utolsó szériás dolgokkal volt probléma,itt is írták a fórumon
és neki is csak az volt a geci nagy mákja, hogy toleráns volt a vevő.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való