Ugye azzal nem követtem el hibát, hogy ezt a csavart viszonylag szorosan meghúztam?
Sajnos a túloldali csavarhoz nem fértem hozzá, de ellenőrizve a többi csavarokat, el nem tudom képzelni, ez mitől lazult ki ennyire.
Ugye azzal nem követtem el hibát, hogy ezt a csavart viszonylag szorosan meghúztam?
Sajnos a túloldali csavarhoz nem fértem hozzá, de ellenőrizve a többi csavarokat, el nem tudom képzelni, ez mitől lazult ki ennyire.
Szervizből hazaérve fedeztem fel valami furcsát.
Össztelós váz. Ahol a hátsó villa a vázhoz csatlakozik a középső agynál, van egy tengely, amin a villa alsó szára el tud fordulni.
http://cykl.cz/media...hibike_odpr.jpg
Itt a hajtókar és a váltó közt látható csavar és az általa tartott tengely amiről szó van.
Na ez a csavar annyira ki volt lazulva, hogy alatta az alátétet kicsit megpöckölve az alátét forogni kezdett.
Ugye azzal nem követtem el hibát, hogy ezt a csavart viszonylag szorosan meghúztam?
(nem a szerviz sara, korábban is ilyen lehetett, mert néha hallottam, hogy zörög, csak nem tudtam, mi okozza a hangot)
http://apro.bikemag....p-l239433.html#
ez a villa egybe minden szett, mennyire jó konstrució? érdemes ezekkel foglalkozni? vagy felejtős inkább
Egy Házam van, annak az Égbolt a teteje,padló a végtelen Föld, falak nincsenek.Apám a Nap, Hold Anyám, Csillagok a gyermekek,határtalan horgolják illatok a kertemet.Óceánkád, láng a lámpa, arcom tóban mosom,hegytetõ az irodám, ottan, józan gondolkozom..
BDPST melókeresés in progressz..ha tudsz valamit ne titkolózz!
Sziasztok
Azt szeretném megkérdezni hogy szerintetek ez kona?
A képek alapján nem tudom eldönteni.
És el is árulod mi ment az agyadra?
Fox rp2 felső perselye. Kapott egy kis zsírt és minden ok
A villában rózsa van, vagy ilyen dörzsilófasz?
Nekem az utóbbi volt, már az agyamra ment, mikorra rájöttem, hogy az okozza.
Valaki adjon tippet a problémámra mert én már kifogytam!
...
Nokkon bowden van rajta ha jól látom, ott a szemek nem produkálhatják?
Nem. XTR, de azokat is meg zsíroztam
Valaki adjon tippet a problémámra mert én már kifogytam!
Giant Anthem 2 vázam nyekergő pattogó hangot ad ki (mosás után)
Tegnap a forgáspontra gyanakodtam amit darabokra szedtem és újra kentem, nem halkult. Nyeregcső utána hajtómű nélkül is gurultam vele, kipucoltam a váltótartó fület, raktam bele másik hátsó kereket és így is produkálja. Nagyítóval kerestem már a repedést de hála istennek még nem találtam.
Az alábbi videón talán hallatszik egy kicsit
Nokkon bowden van rajta ha jól látom, ott a szemek nem produkálhatják?
Valaki adjon tippet a problémámra mert én már kifogytam!
Giant Anthem 2 vázam nyekergő pattogó hangot ad ki (mosás után)
Tegnap a forgáspontra gyanakodtam amit darabokra szedtem és újra kentem, nem halkult. Nyeregcső utána hajtómű nélkül is gurultam vele, kipucoltam a váltótartó fület, raktam bele másik hátsó kereket és így is produkálja. Nagyítóval kerestem már a repedést de hála istennek még nem találtam.
Az alábbi videón talán hallatszik egy kicsit
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni. Lehetőségem lenne most újonnan kedvezményesebb, de azonos áron megvenni két hasonló tudású mtb-ot. Van amiben az egyik jobb kicsit, van amiben a másik. Az illetékes ismerőseimet már kifaggattam, de azért itt is meghallgatnék pár véleményt, hogy szerintetek melyiket lenne érdemesebb beszerezni és miért.
Tehát a két jelölt:
Merida Big Nine Team Issue
http://2014.merida-b... Issue-182.html
vs
Trek Superfly 6
+felelő topikot gecire nem sikerült megtalálnod, szal előbb valami térképet javasolnék.
amúgy trek telója jobb, minden másban kb a merida, az meg mind a 2 cégnél kb aljasság hogy ezen a szinten nem átütős a teló.
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni. Lehetőségem lenne most újonnan kedvezményesebb, de azonos áron megvenni két hasonló tudású mtb-ot. Van amiben az egyik jobb kicsit, van amiben a másik. Az illetékes ismerőseimet már kifaggattam, de azért itt is meghallgatnék pár véleményt, hogy szerintetek melyiket lenne érdemesebb beszerezni és miért.
Tehát a két jelölt:
Merida Big Nine Team Issue
http://2014.merida-b... Issue-182.html
vs
Trek Superfly 6
http://www.trekbikes...fly/superfly_6/
Sziasztok!
Szeretnék belevágni a dirt/enyhe freeride bicajozásba, és a segítségeteket kérném. Találtam nagyon jó árban egy ilyen http://www.testbike....f-hardy-1-steel kerékpárt. Szerintetek dirtre és laza, óvtos freeride-ra ez megfelelő és bírja a váz? Vagy jobban járok ha ilyet http://meridawebaruhaz.hu/mtb/dirt/hardy-szeria/umf-hardy-4-2013 vásárolok erre a célra? Esetleg márs tipp? 150 000 körül legyen max az ár, kezdő vagyok. Előre is köszönöm, nagyon sokat segítenétek!
Sziasztok!
Először is bocsánat, ha rossz helyre írok, de ezt találtam a "legalkalmasabb" topiknak, de az is lehet, hogy elkerülte egy alkalmasabb a figyelmemet.
Segítségre lenne szükségem!
Van egy karbon monti vázam, sajnos a kulacstartó szegecsek "kiszakadtak" a vázból. Az egyik lyuk nagyobb is lett, csak kikopott nem repedt a karbon, illetve semmi olyan nyomot nem látni. A szegecs is megkopott. A kérdésem az lenne, hogy milyen módszerrel lehetne rögzíteni ismét a kulacstartót a vázra? Mivel lehetne új szegecset belerakni? Szegecsanya húzóra gondoltam, de egy kerékpárboltban azt mondták, hogy az tönkretenné a vázat, így nem javasolják.
Előre is köszönöm segítséget!
193cm magas vagyok, és egy pár évvel ezelőtt én is hasonló problémákkal találtam magam szemben. Ha "rendes" DH vázat keresel, akkor annak a méretezése nem a hagyományos nyeregvázcső hosszal jellemezhető. Amit a méretezésnél figyelembe kell venni, az a vízszintes felsőcső hossz. A vízszintes felsőcső hosszból lehet leginkább következtetni a váz méretére. Pl. egy Demo z vízszintes felsőcső hossza olyan 600mm körüli, tehát nagyságrendileg akkora, mint egy 20"-os hagyományos merevfarú vázé. Ezzel szemben a 20"-hoz tartozó nyeregvázcső hossz a Demo esetében csak akkora, mint egy 18"-os hagyományos, merevfarú váznál... A következő lépcső a durvább enduro vázak. Ezeknél a vázaknál már inkább meghagyták a fölfelő tekerés lehetőségét, így a DH vázaktól eltérő geometria mellett a nyeregvázcső is kicsit hosszabb, ez általában max. 19" körül szokott lenni a legnagyobb méretekben. A következő kategória pedig az "all mountain-enduro" amiben már találsz magadnak akár 20"-21"-os vázakat is.
Igazából a mondanivalóm lényege az, hogy el kell döntened, hogy mit szeretnél. Kompromisszummentesen DH-zni, viszont ehhez nem fogsz találni olyan hosszú nyeregvázcsövű vázat, amin "normálisan" ki tudod húzni a nyeregcsövet, akár egy hagyományos merevfarú montin, vagy kötsz egy kompromisszumot és kisebb rugóutas, de tekerhetőbb bicikli mellett döntesz.
Persze mint minden alól, a föntebb leírtak alól is van kivétel, pl. ha vagy olyan szerencsés, hogy tudsz lőni valahonnan egy ősrégi Santacruz Bullit vázat xl méretben, amit ha jól emlékszem, 21"-os nyeregvázcsővel gyártottak...
Köszönöm a kimerítő választ! Sokat segítettél!
Sziasztok!
Bár elég magas (189 centi) vagyok, pár év országutizás és montizás után úgy döntöttem szeretném magam kipróbálni a DH/FR kategóriában.
Ehhez először is kéne egy méretben megfelelő bringa. Tisztában vagyok vele hogy a jó DH/FR gép (sok) pénzbe kerül, de egyrészt vannak már megfelelő alkatrészeim másrészt úgy gondolom hogy 200 ezer forint körüli pénzért már nekem megfelelő konfigurációt találhatok.
Ebből ki is derülhet számotokra hogy használt vas vásárlásában gondolkodom. Na itt jön a probléma. A piacon lévő legtöbb használt bringa S vagy M méretű a maradékról pedig vagy nem tudják az eladói vagy nem akarják megmondani a méretét.
Elvétve találok L-es méretet, de az akkor általában vagy a 300k fölötti árkategóriába tartozik, vagy csak maga a váz.
Kérdésem arra vonatkozna, mivel nem vagyok járatos a DH/FR vázak pontos méretezésében, hogy ha meg akarok bizonyosodni méréssel a váz méretéről, akkor támaszkodhatok-e a klasszikus nyeregvázcső méretre?
Fogok-e egyáltalán találni 20"-21"-es DH/FR vázat vagy ne is keressek mert nem létezik és ebben a kategóriában az L az már a 17"-19"-re vonatkozik?
Az olyan okoskodások nem érdekelnek hogy: "én 187,5 centi vagyok nekem pont jó az M-es váz" és társai.
Szóval ha lehet akkor olyan válaszoljon aki kompetens a témában, segítségeteket előre is köszönöm!
193cm magas vagyok, és egy pár évvel ezelőtt én is hasonló problémákkal találtam magam szemben. Ha "rendes" DH vázat keresel, akkor annak a méretezése nem a hagyományos nyeregvázcső hosszal jellemezhető. Amit a méretezésnél figyelembe kell venni, az a vízszintes felsőcső hossz. A vízszintes felsőcső hosszból lehet leginkább következtetni a váz méretére. Pl. egy Demo z vízszintes felsőcső hossza olyan 600mm körüli, tehát nagyságrendileg akkora, mint egy 20"-os hagyományos merevfarú vázé. Ezzel szemben a 20"-hoz tartozó nyeregvázcső hossz a Demo esetében csak akkora, mint egy 18"-os hagyományos, merevfarú váznál... A következő lépcső a durvább enduro vázak. Ezeknél a vázaknál már inkább meghagyták a fölfelő tekerés lehetőségét, így a DH vázaktól eltérő geometria mellett a nyeregvázcső is kicsit hosszabb, ez általában max. 19" körül szokott lenni a legnagyobb méretekben. A következő kategória pedig az "all mountain-enduro" amiben már találsz magadnak akár 20"-21"-os vázakat is.
Igazából a mondanivalóm lényege az, hogy el kell döntened, hogy mit szeretnél. Kompromisszummentesen DH-zni, viszont ehhez nem fogsz találni olyan hosszú nyeregvázcsövű vázat, amin "normálisan" ki tudod húzni a nyeregcsövet, akár egy hagyományos merevfarú montin, vagy kötsz egy kompromisszumot és kisebb rugóutas, de tekerhetőbb bicikli mellett döntesz.
Persze mint minden alól, a föntebb leírtak alól is van kivétel, pl. ha vagy olyan szerencsés, hogy tudsz lőni valahonnan egy ősrégi Santacruz Bullit vázat xl méretben, amit ha jól emlékszem, 21"-os nyeregvázcsővel gyártottak...