Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Teleszkópok - általános eszmecsere #2.

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
10976 hozzászólás a témában

#8381
sysspo

sysspo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 hozzászólás

A kerekedet -jó esetben- kis tárcsával is állóra tudod fékezni,
és ettõl nem lehet nagyobb fékhatás.
Nem rövidül le a fékút.


Mint laikus én úgy gondolom, ha az állórafékezés rövidebb idöt vesz igénybe akkor a fékút is rövidebb tehát a fékhatás is nagyobb.

#8382
hozé

hozé

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.747 hozzászólás
Na pont ezt vitatom! :)

A kerekedet -jó esetben- kis tárcsával is állóra tudod fékezni,
és ettõl nem lehet nagyobb fékhatás.
Nem rövidül le a fékút.
Vagy arra gondolsz, hogy jobban "mersz menni, mert nagyobb tárcsád van?"
Akkor az nem fizika, pszichológia. :)

"Nem szeretném megmondani, hogy a függöny mögötti nõ jó-e.
De néha elhúzom a függönyt, hogy el tudd dönteni magad."


#8383
legszebbcsavo

legszebbcsavo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.125 hozzászólás
ezt a nagyobb tárcsa dolgot sztem nem elméletileg, hanem gyakorlatilag kéne nézni.
úgy értem, hogyha nagyobb tárcsa van fent _akaratlanul_ nagyobbat kaphat a villa. pl 40-ról 20-ra fékezés nagy intenzitással - nagyobb tárcsával megváltoznak a fékezési szokások, lerövidül a fékút... mert tudod, hogy hamarabb megfog - nem a blokkolás a lényeg, hiszen a gyakorlatban nem gyakran állunk meg blokkoló elsõ kerékkel...

tehát _esetenként_ nagyobb csavaró erõt kap a villa/agy/küllõ, pedig azonos erõvel húzzuk.

#8384
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás
aláírom. mindent tesz neki, csak jót nem, valamint nincs is szükség arra hogy egy black-el szerelt bringára 203as féktárcsa kerüljön.
nem DH bicikli.

#8385
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
Akkor azzal...
de akkor is hülyeség black-re a 203-as pizza

#8386
SanDiablo

SanDiablo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 443 hozzászólás
Mondom persely! A szimmering csak az olajat/zsírt tart bent és a koszt kint... Jóesetben... :)
A teló kotyogósodását a persely cseréjével lehet orvosolni.
"Aki embernek hitvány, az magyarnak alkalmatlan." Tamási Áron
Durung forever!

#8387
BBerki

BBerki

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.724 hozzászólás
Szimering csere ? hát nemtudom, szeritnem azzal nemlesz jobb, de én nem értek hozzá...:)
"Minden hülyeség" by Tomidny

#8388
SanDiablo

SanDiablo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 443 hozzászólás

Ami mellesleg egy szimeringcserével megoldható

Inkább persely...
"Aki embernek hitvány, az magyarnak alkalmatlan." Tamási Áron
Durung forever!

#8389
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás

off


szóval akkor elõbb vagy utóbb mindegyik teló ki fog kotyogósodni ?



Ami mellesleg egy szimeringcserével megoldható
de cc/xc-re 100kg felett sem kell 180-asnál nagyobb tárcsa szvsz fõleg black-re nem a 30-as becsúszóival

#8390
SanDiablo

SanDiablo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 443 hozzászólás
Hát... Jó kérdés... Érdemes rajta elgondolkozni.
Hozé! Amit írtál, az teljesen korrekt.
Nekem csak annyi ugrott be, hogy a nagyobb tárcsánál távolabb kerül a féknyereg a teló lábától és talán ez az erõkarnövekedés okozhat némi problémát... Avagy ha ugyanakkora fékerõvel számolunk a távolabb féknyeregnél pluszba nõ az erõkar és talán ezért fordulhat elõ nyagyobb csavarodás.
(Remélem értitek mire gondolok.)
"Aki embernek hitvány, az magyarnak alkalmatlan." Tamási Áron
Durung forever!

#8391
BBerki

BBerki

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.724 hozzászólás
off
Nekem azért vannak mellesleg nagyobb tárcsáim, mert 160asnál hosszabb leejtõzés után változott a fékhatás, mióta megvannak ezek a 203asok mindig ugyan olyan jól fognak.
on

szóval akkor elõbb vagy utóbb mindegyik teló ki fog kotyogósodni ?
"Minden hülyeség" by Tomidny

#8392
PTamás

PTamás

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.695 hozzászólás

160as tárcsával romilik is a fékerõ nagyobb leejtõk után, 203assal pedig nem mivel jobban hül... de nemtudom mibõl gondolták hogy nagyobb fékerõ nagyobb tárcsa... egyébként sokhelyen aztmondják hogy 160ass tárcsáról 203asra váltásnál 25%os (vagy valami ilyesmi) fékerõnövekedés lesz... ez az amit én nem taasztaltam :)


Ez valszeg úgy igaz, hogy a 160-as és a 203-as tárcsára a fékpofákkal ugyanakkora erõt fejtenek ki és így kapnak ~25% pluszt a nagyobb tárcsa javára.
White Horse

Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! :)_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.

#8393
hozé

hozé

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.747 hozzászólás

.... annyival tud többet a fék, hogy nem kell annyira húzni a fékkart a blokkoláshoz és jobban hûl a tárcsa, de a teló nem csavarodik jobban.



Pontosan.

"Nem szeretném megmondani, hogy a függöny mögötti nõ jó-e.
De néha elhúzom a függönyt, hogy el tudd dönteni magad."


#8394
BBerki

BBerki

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.724 hozzászólás
160as tárcsával romilik is a fékerõ nagyobb leejtõk után, 203assal pedig nem mivel jobban hül... de nemtudom mibõl gondolták hogy nagyobb fékerõ nagyobb tárcsa... egyébként sokhelyen aztmondják hogy 160ass tárcsáról 203asra váltásnál 25%os (vagy valami ilyesmi) fékerõnövekedés lesz... ez az amit én nem taasztaltam :)
"Minden hülyeség" by Tomidny

#8395
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás
valami miatt mégis tiltja nem egy gyártó a verseny XC villáján 160 feletti féktárcsa használatát..
fix ponttól, a tengelytõl, meghúzott gyorszártól a nagyobb tárcsás féknél a féknyereg, az a pont ami elfelé "másztathatja" a teló lábát, messzebb, magasabban van... nagyobb erõkar vagy mi fene.
fékerõben lehet nem nyersz, hisz azonosan blokkol. viszont nem kell akkora erõ a fékkar tépéséhez... tehát azonos kézzel beleadott energia mellett mégiscsak jobb a fékerõ...:chin:

#8396
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Én ezt értem, ebben az esetben csak annyival tud többet a fék, hogy nem kell annyira húzni a fékkart a blokkoláshoz és jobban hûl a tárcsa, de a teló nem csavarodik jobban.


A sebesség mindent megold.

 


#8397
hozé

hozé

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.747 hozzászólás
Csak azt kellene megérteni, hogy nem kapok nagyobb fékerõt, ha felteszek nagyobb tárcsát.

Ha az adott kerekt, az adott gumival, az adott tömeggel blokkolni tudom, akkor semmit nem nyerek fékerõben nagyobb tárcsával.
És nem fogja jobban csavarni a telót sem a nagyobb tárcsa.

"Nem szeretném megmondani, hogy a függöny mögötti nõ jó-e.
De néha elhúzom a függönyt, hogy el tudd dönteni magad."


#8398
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
De a v-féknél más a tárcsa és a betét anyaga és teljesen más a fék szerkezet. Igen, testsúlyhoz és gumihoz kell a fékerõ, ami befolyásolja a teló csavarodását.


A sebesség mindent megold.

 


#8399
hozé

hozé

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.747 hozzászólás

... nagyobb tárcsa nagyobb fékerõ...:)


Valami ilyenre számítottam, de ez nem ilyen egyszerû.
Ha valaki a legkisebb tárcsával is blokkolni tudja a kerekét,
annak nem lesz nagyobb fékereje nagyobb tárcsával.

Hogy mekkora fékerõ kellhet az meg a tömegtõl, és a tapadástól (gumi tipus, út minõség) függ.

Ezt a fékerõt a kis tárcsa rövidebb karon fogja létrehozni nagyobb erõvel, a nagy tárcsa hosszabb karon kisebb erõvel.

Az erõ*erõkar mindkét esetben egyforma lesz, és egyenlõ a talajnál ébredõ erõ* kerék sugár szorzattal.

A ti logikátokat követve, a V-fékkel lehetne a legnagyobb erõt létrehozni, mert az a legnagyobb "tárcsa".

"Nem szeretném megmondani, hogy a függöny mögötti nõ jó-e.
De néha elhúzom a függönyt, hogy el tudd dönteni magad."


#8400
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
A fékerõtõl függ, csak általánosítanak nagyobb tárcsa nagyobb fékerõ, de szerintem ez te is tudod :)


A sebesség mindent megold.