Hülye kérdés, miért nem a hivatalos szervíz?
Fox szervizelésre tudtok ajánlani szakit, aki nem bécsi árakon dolgozik? Csillapítás megadta magát... 2013 Float 32 DRCV
Hülye kérdés, miért nem a hivatalos szervíz?
Fox szervizelésre tudtok ajánlani szakit, aki nem bécsi árakon dolgozik? Csillapítás megadta magát... 2013 Float 32 DRCV
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
Köszi, ő szervizelte eddig is, csak megszűnt a bolt a Borároson.
Esetleg Hajdú Pista bá? Budakalászon lakik.
Erdélyi Gergő 30/504-46-83
Köszi, ő szervizelte eddig is, csak megszűnt a bolt a Borároson.
Fox szervizelésre tudtok ajánlani szakit, aki nem bécsi árakon dolgozik? Csillapítás megadta magát... 2013 Float 32 DRCV
Erdélyi Gergő 30/504-46-83
Fox szervizelésre tudtok ajánlani szakit, aki nem bécsi árakon dolgozik? Csillapítás megadta magát... 2013 Float 32 DRCV
Több színben, 29-es, FIT4/Kashima coat-os Fox Step-cast factory villák viszonylag jó áron, 1200-1300 helyett ~700 EUR körül a Bike-Discounton. 3-ból 1 KaBolt tengellyel, 2 normállal (boost mindegyik). Például: https://www.bike-dis...t-remote-957235
Edited by zscs, 2020. January 24. - 17:15.
Egy 2012-es Fox 29 Evo 100mm-es villat cserelnek 51mm offsetes SID-re (szinten 100mm). A vazam fejcsove 71,5 fokos. Nagyon ideges lesz a kormanyzas igy? Azt sajnos nem tudom, hogy a regi Fox milyen offset (kb. sehol nem talalok adatot neten)
Ha a "szabványokról" van szó, a SRAM-ot sem kell félteni - jelen esetben a RockShox teleszkópokat.
Álljon itt pár hasznos infó, aki új villa vásárlásán törné a fejét és a RockShox is szóba kerülne.
A 15x100 után jött a BOOST alatt kitalált agyrém, 15x110mm-es tengellyel, majd eltűntek a 20mm-es tengelyek egészen a DH vonalig, már az Enduro villák is 15x110 BOOST szabványúak. Plusz, Torque Cap komatibilisek.
Márpedig, az utóbbi 3 év RockShox átütős, BOOST villái Torque Cap kompatibilis lábbal jönnek ki a gyárból, még az XC vonal villái is, mint a Reba és a SID.
De! Aki azt hinné, hogy ez egyezik, a RockShox RS-1 villánál kitalált Predictive Steering "szabvánnyal", milyen meglepő, de bizony téved. Ugyanis, hiába mindkettő 15x110mm, a Predictive Steering agyak oldalsó kupakja körben fűrészfog mintázatú, míg a Torque Cap felületkezelése sík.
Továbbá, míg egy Torque Cap-es agy fékfelfogatásának távolsága 10.5mm a Torque Cap síkjától, addig egy Predictive Steering agy ezen értéke 12.5mm. Alátételezéssel még úgy-ahogy orvosolható, és ha nagyon muszáj, így egy PS aggyal bíró kerék betehető egy Torque Cap-kompatibilis RS villába - csak a fűrészfogazás miatt szépen belemar majd a lábba.
Tipikusan egy Torque Cap, mely kapható SRAM, Syntace, DT, stb. agyakhoz egyaránt:
...és íme, egy Predictive Steering-kompatibilis agy:
Egy hasznos tipp:
Azok, akiknek normál 15x110mm BOOST első kerekük van, biztosan szembesültek már azzal, mennyire macerás egy Torque Cap-kompatibilis RS villába tenni az első kereket. Erre itt a megoldás, magam is próbáltam, nagyon szépen működik és filléres tétel csak: https://r2-bike.com/...ue-Cap-Drop-Out
A tárcsának a pozíciója elég érthetetlen. Gondolom, amikor az R1-hez kitalálták a PS-t, akkor még a TC nem volt sehol, aztán mikor meg a TC-t találták ki, akkor már optimálisabb volt odatenni ahol most van. Pesszimistább hozzáállással mondhatnám, hogy mindenképpen az volt a cél, hogy ne legyenek kompatibilisek, de házon belül ez nem lenne túl bölcs dolog, bár ki tudja.
Viszont a recés kupakot valahol értem, ha az a szerepe, hogy kicsit jobban ellenáll így ott a kapcsolódási pontnál a csavaró erőknek. Csavaró erőből az R1 esetében úgyis halmozottan sok van.
Megjegyzem, hogyha ez a recés kialakítás javít a stabilitáson, akkor az a reba/sid stb variációkra is simán ráférne. Bár egy kereket betenni ezzel a recézéssel még nehezebb lehet, pont úgy kell az agyra rácsúsztatni a villát, hogy a fogak összeüljenek.
Egyébként az R1, mint olyan, technikailag nagyon megkapó szerkezet, én szívesen kipróbálnám, hogy milyen lehet. Van aki próbálta esetleg, van vele valamilyen tapasztalat? Így vagyok amúgy pl a lefty-vel is, csak mindig elriasztanak ezek a semmivel sem kompatibilis, totál egyedi szabványok, és végül sosem vágok bele.
Ha a "szabványokról" van szó, a SRAM-ot sem kell félteni - jelen esetben a RockShox teleszkópokat.
Álljon itt pár hasznos infó, aki új villa vásárlásán törné a fejét és a RockShox is szóba kerülne.
A 15x100 után jött a BOOST alatt kitalált agyrém, 15x110mm-es tengellyel, majd eltűntek a 20mm-es tengelyek egészen a DH vonalig, már az Enduro villák is 15x110 BOOST szabványúak. Plusz, Torque Cap komatibilisek.
Márpedig, az utóbbi 3 év RockShox átütős, BOOST villái Torque Cap kompatibilis lábbal jönnek ki a gyárból, még az XC vonal villái is, mint a Reba és a SID.
De! Aki azt hinné, hogy ez egyezik, a RockShox RS-1 villánál kitalált Predictive Steering "szabvánnyal", milyen meglepő, de bizony téved. Ugyanis, hiába mindkettő 15x110mm, a Predictive Steering agyak oldalsó kupakja körben fűrészfog mintázatú, míg a Torque Cap felületkezelése sík.
Továbbá, míg egy Torque Cap-es agy fékfelfogatásának távolsága 10.5mm a Torque Cap síkjától, addig egy Predictive Steering agy ezen értéke 12.5mm. Alátételezéssel még úgy-ahogy orvosolható, és ha nagyon muszáj, így egy PS aggyal bíró kerék betehető egy Torque Cap-kompatibilis RS villába - csak a fűrészfogazás miatt szépen belemar majd a lábba.
Tipikusan egy Torque Cap, mely kapható SRAM, Syntace, DT, stb. agyakhoz egyaránt:
...és íme, egy Predictive Steering-kompatibilis agy:
Egy hasznos tipp:
Azok, akiknek normál 15x110mm BOOST első kerekük van, biztosan szembesültek már azzal, mennyire macerás egy Torque Cap-kompatibilis RS villába tenni az első kereket. Erre itt a megoldás, magam is próbáltam, nagyon szépen működik és filléres tétel csak: https://r2-bike.com/...ue-Cap-Drop-Out
Edited by zscs, 2020. January 08. - 15:23.
Ha az olajcsere nem segített, nekem volna még 1-2 ötletem, amit meg lehet tenni annak érdekében, hogy szebben mozogjon a villa:
- Nekem volt 2db olyan RS solo air-es villám (régebbi típusú solo air, aminél a rugóút hosszát hézagolókkal lehetett állítani), a levegő leengedése, és újra felfújása után érezhetően rosszabbul mozgott. Ez azért volt, mert a nyomórúd tetején lévő dugattyú nem engedte át a negatív kamrába a levegőt, hanem csak a pozitív kamrában volt nyomás. Ezt úgy lehetett kiküszöbölni, hogy a felfújás után a teleszkóp hídját megfogva egy határozott mozdulattal megrántva lefelé, a dugattyú nyitott, és átengedte a nyomást a negatív kamrába is, és így a villa, érezhetően finomabban mozgott ezután.
- Olajcsere alkalmával a lábat úgy érdemes visszatolni a becsúszókra, hogy a levegő oldali, és a csillapító oldali nyomórúd is be legyen nyomva, így a lábban nem reked meg annyi levegő, ami befolyásolná a mozgást. A Fox is hasonló okokból tett a 40-es lábára levegő leengedő szelepeket.
- A biciklit érdemes fejre állítva tárolni, vagy csak időnként fejre állítani (pl. tekerés előtt 1 fél órára), hogy az olaj visszafolyjon a felső perselyekhez.
a Fox azért tett szelepet a 40-es lábára, mert sokszor a DH pálya teteje és alja között a szint 1000m is lehet, ahol észrevehető nyomáskülönbség van. versenyen ennek a kiegyenlítése egy fontos feladat és ezzel a szeleppel így egyszerű is lett.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
Ha monti telót akarnál trekingben használni, akkor nem fogsz tudni pálcás sárvédőt rátenni, mert nincs a hídon és a lábon erre lyuk. Bár rá lehet ettől eszkábálni (láttam már csőbilinccsel is...), vagy tehetsz rá Mudhuggert vagy ProGuard sárvédőt, de ezek nem borítják akkora felületen a kereket, mint pálcások:
Ez én telómon a hídban van 2 csavarmenet, de a lábra tényleg kellett a csőbilincs.
Sziasztok, ismételten köszön a friss infókat és a hozzászólásokat.
Az alsó lábban is tiszta volt az olaj ?
A perlehúzó szivacsok nem voltak szárazok ? Beáztattad őket olajba ?
Kis hazánk melyik részén laksz amúgy ? Ha Bp, úgy ránéznék arra a rosszcsont telóra. Most már érdekel.
Ahogyan szétszedtem minden alkatész gyári állapotú volt benne, mint amikor először bontasz meg valamit az ugye látszik.
Semmilyen kopás, elöregedett tömítés nem volt benne.
Az olaj és zsír is olyan állapotú volt benne mintha tegnap lett volna beleöntve, sőt a mennyiségek is megfelelőek voltak, legalábbis amit a leírásában meghatározott.
Semmiféle használtságra vagy elöregedésre utaló jeleket nem lehet rajta látni.
A teleszkópot teljesen szétszedtem, megtörölgettem, megtisztítottam, majd bezsíroztam és feltöltöttem olajjal.
A két felső gumigyűrűt is kiszedtem, meg alatta a két szivacsgyűrűt azokat is megtisztítottam és bezsíroztam, beolajoztam.
Majd ugye mentem vele egy próbát, de semmi változást nem tapasztaltam, ugyanaz mint előtte volt.
A teleszkópot nézegettem menet közben lehet látni, hogy mozdul,mozog, csak sajnos ebből én nem sokat veszek észre, kényelmi szempontból.
Gyanítom, hogy valamiért túl kemény a mozgása, talán a működési mechanizmusa miatt vagy nem tudom, de nem igazán érzékeny..
Egyébként Budapesten lakom a XVII. kerületben.
Boxxer kell neked (: Jópár éve kipróbáltam valaki Demo akárhányát, benne valami Boxxerrel. Persze csak városban, de kurvajó volt, hogy semmit sem érződött a szar bringaútból. Más telóknál fel sem merült bennem, hogy ki kéne minden kisebb dolgot mozogniuk, persze mozognak, csak azért érezni, hogy volt ott valami.
Ha monti telót akarnál trekingben használni, akkor nem fogsz tudni pálcás sárvédőt rátenni, mert nincs a hídon és a lábon erre lyuk. Bár rá lehet ettől eszkábálni (láttam már csőbilinccsel is...), vagy tehetsz rá Mudhuggert vagy ProGuard sárvédőt, de ezek nem borítják akkora felületen a kereket, mint pálcások:
Pedig kipróbálhatnád a Manitou Markhor-t 200 euróért. Gondolom a trekingek még tapered fejcsövűek, meg az elsőkereked sem átütőtengelyes. Sajna nincs benne ABS+ kompresszió állítás, csak Kiwk Toggle, amit nem biztos, hogy lehet alátét cserével állítgatni. Ez a kettő közt a különbség, felül a Kwik Toggle, alul az ABS+:
Vagy direkt treking villa 175 euróért: Rock Shox Paragon. Fogalmam sincs, hogy mozog, de csak 65 milis az útja, ami biztos bőven elég bicajútra. Mondjuk sohasem értettem, hogy minek kell a trekingekbe teló, főleg, ha a legszarabbakat teszik bele. De ahogy már mondták mások is, telócserélgetés helyett, inkább használj szélesebb külsőt kicsit alacsonyabb nyomással. Meg olyat, amiben van normális defektvédelem
Igen ez egy KTM trekking bicikli, nem taperedes nyakú hanem normál 1 1/8"-os ahead.
A sárhányó kérdését azt megoldottam textilszalaggal és gyorskötözővel.
Szerintem a legalapabb állítási lehetőség van rajta, a kormányról tudom ki-be kapcsolni a rugózást és annyi.
Pluszban van még egy imbuszkulcs hozzá amivel pedig a teleszkóp gyorsaságát tudom állítani, ezeket kipróbáltam semmi változást nem tapasztaltam, ua, mit előtte.
Azaz, ha lassúra teszem a teleszkópot akkor valamivel lassabban is működik, nem igazán tudom, hogy mire jó az, vagy kinek jó, mikor így sem mozog úgy ahogy kellene, nem érzékeny.
Az említett teleszkópok meggyőzőek, érdekelne is a dolog, de már csak úgy merek ebbe belevágni ha azt én ki tudom előtte próbálni, hogy számomra megfelelő-e a finomsága.
Így berendelni, főleg külföldről, hogy hátha jó lesz, így ezt nem merem, főleg, hogy nem 10.000 Ft.-os tételek ezek....
Ami eddig bevált és határozottan érezhető az az alacsonyabb keréknyomás.
Ez ok, ezt rendben van, ezt köszönöm, viszont ha már van rajta teleszkóp akkor azért az is érezhető legyen.
Továbbra is érdekel akár még használt is ha van valakinek eladó, ami előtte kipróbálható és szerinte tudja azt amit leírtam.
A villanyak hossza min. 225 mm!
Boxxer kell neked (: Jópár éve kipróbáltam valaki Demo akárhányát, benne valami Boxxerrel. Persze csak városban, de kurvajó volt, hogy semmit sem érződött a szar bringaútból. Más telóknál fel sem merült bennem, hogy ki kéne minden kisebb dolgot mozogniuk, persze mozognak, csak azért érezni, hogy volt ott valami.
Ha monti telót akarnál trekingben használni, akkor nem fogsz tudni pálcás sárvédőt rátenni, mert nincs a hídon és a lábon erre lyuk. Bár rá lehet ettől eszkábálni (láttam már csőbilinccsel is...), vagy tehetsz rá Mudhuggert vagy ProGuard sárvédőt, de ezek nem borítják akkora felületen a kereket, mint pálcások:
Pedig kipróbálhatnád a Manitou Markhor-t 200 euróért. Gondolom a trekingek még tapered fejcsövűek, meg az elsőkereked sem átütőtengelyes. Sajna nincs benne ABS+ kompresszió állítás, csak Kiwk Toggle, amit nem biztos, hogy lehet alátét cserével állítgatni. Ez a kettő közt a különbség, felül a Kwik Toggle, alul az ABS+:
Vagy direkt treking villa 175 euróért: Rock Shox Paragon. Fogalmam sincs, hogy mozog, de csak 65 milis az útja, ami biztos bőven elég bicajútra. Mondjuk sohasem értettem, hogy minek kell a trekingekbe teló, főleg, ha a legszarabbakat teszik bele. De ahogy már mondták mások is, telócserélgetés helyett, inkább használj szélesebb külsőt kicsit alacsonyabb nyomással. Meg olyat, amiben van normális defektvédelem
1. olyan középszarul mozog a jobbik váltózat (gold-alubecsuszó) de nem is cél a hiperakticitás
2, viszont azzal el lehet engedni a ballonos külsőt, mert nem fér bele
3, meg mivel nagyob a beépítési magassága, kicsit hanyatt is esik tőle, van akit ez zavar (nekem jó volt a 29-es reba a krossztrekkingbe de én más állatfaj vagyok)
Edited by Bikertigger, 2019. November 09. - 01:26.
[...] Tehát a kérdésem az lenne, hogy hogyan lehet elérni egy olyan teleszkóp hatást amivel nem érzek meg minden egyes kis gödröt vagy útegyetlenséget, szépen finoman működik mint kés a vajban.
Mit tudok vele kezdeni így házilag, vagy ha nagyobb beavatkozást igényel azt ki tudná megcsinálni, merre érdemes elindulni ez ügyben?
Köszi előre is.
Boxxer kell neked (: Jópár éve kipróbáltam valaki Demo akárhányát, benne valami Boxxerrel. Persze csak városban, de kurvajó volt, hogy semmit sem érződött a szar bringaútból. Más telóknál fel sem merült bennem, hogy ki kéne minden kisebb dolgot mozogniuk, persze mozognak, csak azért érezni, hogy volt ott valami.
Ha monti telót akarnál trekingben használni, akkor nem fogsz tudni pálcás sárvédőt rátenni, mert nincs a hídon és a lábon erre lyuk. Bár rá lehet ettől eszkábálni (láttam már csőbilinccsel is...), vagy tehetsz rá Mudhuggert vagy ProGuard sárvédőt, de ezek nem borítják akkora felületen a kereket, mint pálcások:
Pedig kipróbálhatnád a Manitou Markhor-t 200 euróért. Gondolom a trekingek még tapered fejcsövűek, meg az elsőkereked sem átütőtengelyes. Sajna nincs benne ABS+ kompresszió állítás, csak Kiwk Toggle, amit nem biztos, hogy lehet alátét cserével állítgatni. Ez a kettő közt a különbség, felül a Kwik Toggle, alul az ABS+:
Vagy direkt treking villa 175 euróért: Rock Shox Paragon. Fogalmam sincs, hogy mozog, de csak 65 milis az útja, ami biztos bőven elég bicajútra. Mondjuk sohasem értettem, hogy minek kell a trekingekbe teló, főleg, ha a legszarabbakat teszik bele. De ahogy már mondták mások is, telócserélgetés helyett, inkább használj szélesebb külsőt kicsit alacsonyabb nyomással. Meg olyat, amiben van normális defektvédelem
Elkészültem a felújítással, ki is próbáltam....
Gyakorlatilag semmilyen változást nem vélek felfedezni, a teleszkóp működik de semmiféle csillapítást nem vélek felfedezni most sem.
Sőt talán még az ezelőtti 20.000 ft-os kategóriába eső SR Suntour teleszkópom mintha kellemesebb lett volna.
Abban sem vagyok teljesen biztos, hogy a 300.000 ft-os kategóriába eső teleszkópok meggyőzőbbek lennének.
Ezt inkább kicsit olyan parasztvakításnak érzem, levegős, rugós, akármi.....
Egy biztos ha legközelebb vásárolok teleszkópot azt csak úgy teszem, hogy kipróbálom előtte, mennyire felel meg az én elképzeléseimnek.
Egyetlen egy dolog ami érezhető javulást eredményez, az az alacsonyabb guminyomás, azt a tippet is köszönöm!
Mindenkinek köszönöm a segítséget és a hozzászólásokat, tanácsokat.
Ha sikerült megtalálnom a számomra megfelelő teleszkópot, azt mindenképpen megírom!
Az alsó lábban is tiszta volt az olaj ?
A perlehúzó szivacsok nem voltak szárazok ? Beáztattad őket olajba ?
Kis hazánk melyik részén laksz amúgy ? Ha Bp, úgy ránéznék arra a rosszcsont telóra. Most már érdekel.
Edited by marton, 2019. November 08. - 22:13.
Ha az olajcsere nem segített, nekem volna még 1-2 ötletem, amit meg lehet tenni annak érdekében, hogy szebben mozogjon a villa:
- Nekem volt 2db olyan RS solo air-es villám (régebbi típusú solo air, aminél a rugóút hosszát hézagolókkal lehetett állítani), a levegő leengedése, és újra felfújása után érezhetően rosszabbul mozgott. Ez azért volt, mert a nyomórúd tetején lévő dugattyú nem engedte át a negatív kamrába a levegőt, hanem csak a pozitív kamrában volt nyomás. Ezt úgy lehetett kiküszöbölni, hogy a felfújás után a teleszkóp hídját megfogva egy határozott mozdulattal megrántva lefelé, a dugattyú nyitott, és átengedte a nyomást a negatív kamrába is, és így a villa, érezhetően finomabban mozgott ezután.
- Olajcsere alkalmával a lábat úgy érdemes visszatolni a becsúszókra, hogy a levegő oldali, és a csillapító oldali nyomórúd is be legyen nyomva, így a lábban nem reked meg annyi levegő, ami befolyásolná a mozgást. A Fox is hasonló okokból tett a 40-es lábára levegő leengedő szelepeket.
- A biciklit érdemes fejre állítva tárolni, vagy csak időnként fejre állítani (pl. tekerés előtt 1 fél órára), hogy az olaj visszafolyjon a felső perselyekhez.
Köszönöm a tippeket, ezeket még akkor holnap kipróbálom!
Ha az olajcsere nem segített, nekem volna még 1-2 ötletem, amit meg lehet tenni annak érdekében, hogy szebben mozogjon a villa:
- Nekem volt 2db olyan RS solo air-es villám (régebbi típusú solo air, aminél a rugóút hosszát hézagolókkal lehetett állítani), a levegő leengedése, és újra felfújása után érezhetően rosszabbul mozgott. Ez azért volt, mert a nyomórúd tetején lévő dugattyú nem engedte át a negatív kamrába a levegőt, hanem csak a pozitív kamrában volt nyomás. Ezt úgy lehetett kiküszöbölni, hogy a felfújás után a teleszkóp hídját megfogva egy határozott mozdulattal megrántva lefelé, a dugattyú nyitott, és átengedte a nyomást a negatív kamrába is, és így a villa, érezhetően finomabban mozgott ezután.
- Olajcsere alkalmával a lábat úgy érdemes visszatolni a becsúszókra, hogy a levegő oldali, és a csillapító oldali nyomórúd is be legyen nyomva, így a lábban nem reked meg annyi levegő, ami befolyásolná a mozgást. A Fox is hasonló okokból tett a 40-es lábára levegő leengedő szelepeket.
- A biciklit érdemes fejre állítva tárolni, vagy csak időnként fejre állítani (pl. tekerés előtt 1 fél órára), hogy az olaj visszafolyjon a felső perselyekhez.
Elkészültem a felújítással, ki is próbáltam....
Gyakorlatilag semmilyen változást nem vélek felfedezni, a teleszkóp működik de semmiféle csillapítást nem vélek felfedezni most sem.
Sőt talán még az ezelőtti 20.000 ft-os kategóriába eső SR Suntour teleszkópom mintha kellemesebb lett volna.
Abban sem vagyok teljesen biztos, hogy a 300.000 ft-os kategóriába eső teleszkópok meggyőzőbbek lennének.
Ezt inkább kicsit olyan parasztvakításnak érzem, levegős, rugós, akármi.....
Egy biztos ha legközelebb vásárolok teleszkópot azt csak úgy teszem, hogy kipróbálom előtte, mennyire felel meg az én elképzeléseimnek.
Egyetlen egy dolog ami érezhető javulást eredményez, az az alacsonyabb guminyomás, azt a tippet is köszönöm!
Mindenkinek köszönöm a segítséget és a hozzászólásokat, tanácsokat.
Ha sikerült megtalálnom a számomra megfelelő teleszkópot, azt mindenképpen megírom!
szóval ha nincs hajlandóság villa cserére (nem muszáj, és nem ítéllek el érte, én se tenném meg valószínűleg) akkor továbbra is ott a javaslatom, amit azóta többet is megerősítettek: irány a ballonosabb gumi alacsonyabb nyomáson, plusz egyéb komfort növelő tényezők.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.