Jelentkezz be Regisztrálj
Teleszkópok - általános eszmecsere #2.
#981
Posted 2012. June 07. - 20:03
#982
Posted 2012. June 07. - 20:02
2. nem tudod mennyit fújtál bele
3. nem tudsz belõle engedni csak a szelepet megnyomva
4. a telópumpa nagyon keveset fúj egy nyomásra amira azért is szükség van hogy ne szakadj meg ill ne fújd túl.
5. van 2db eladóm ha kell Acor 3000 BBB 6000
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#983
Posted 2012. June 07. - 19:52
teleszkóp pumpa kell hozzá, 5-10ezer között mozognak
#984
Posted 2012. June 07. - 19:29
#985
Posted 2012. June 07. - 19:26
#986
Posted 2012. June 05. - 17:24
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#987
Posted 2012. June 05. - 16:07
Amennyiben full nyuszin használod akkor gyakorlatilag viszel egy csillapítást a bringán amit kifizettél csak nem használsz azaz egy rugót használsz teló helyet:)
Persze kivéve akkor, ha Fox-od van, mert még a legnyitottabb állásban is csillapít annyit, hogy elég legyen (nekem) gyors tempóhoz, köveken, minden más üzemmódnál beül a lejtõ végére.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#988
Posted 2012. June 05. - 15:44
Értem. Köszi. Tereptõl függ h mennyire állítsam a visszaút csillapítást ugye?
Sokat nem kellene visszaolvasni, ímhol:
Nem gyors így nagyon? Nem jó az úgy.
Elõkészületek. Elsõ és legfontosabb: a beülés, azaz SAG beállítása. XC felhasználás esetén 20-25%, All-Mountain-nél 25-30% - tehát, ha 100 mm a rugóút, akkor 2-2,5 cm-t üljön be a villa. Ha ez nem jó, akkor nem lesz tökéletes késõbb a csillapítás sem.
Csillapítás beállítása: tekerd a csillapítás állítógombját középállásba, majd tedd a következõket:
1) a kormányra nehezedve nyomd be a teleszkópot
2) hirtelen engedd el a kormányt, hogy a villa kirugózza útját
3) amennyiben az elsõ kerék elemelkedett a talajtól kissé, tekerd a csillapítást lassabbra (teknõsbéka) és Go to 1)
4) amennyiben éppen hogy nem emelkedik el a kerék, a beállítás megfelelõ volt
Elõfordulhat, hogy túl sok a csillapítás, érdemes eltekerni a gyors irányba és megtalálni azt a pontot, amikor lenyomva a bicaj elejét majd a kormányt elengedve még pont elemelkedik kissé a talajtól a kerék és ilyenkor egy negyed, fél fordulatnyit erõsebbre állítani a csillapítást.
Ez Foxnál is így mûködik és Manitounál is. Manitout mondjuk nehezebb belõni, mert a tekerõgomb talán ha fél fordulatot megy, így itt sokat kell szöszölni általában, de megéri. ;-)
"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#989
Posted 2012. June 05. - 15:40
#990
Posted 2012. June 05. - 15:02
Szerintem fújni akkor kell bele, ha elengedi a levegõt , vagy ha hidegben használod. De erre használat közben fogsz szerintem rájönni.Üdv.
Új vagyok a fórumon még.
Ma sikerült hozzájutnom egy új Rock Shox Pilot Sl villához. Mi a véleményetek errõl a villáról? Mennyi idõnként kell fújni? A villa alján levõ rebound csavar mire szolgál? Sajnos nem kaptam vele használati utasítást. És a rugóutat h lehet állítani?
A villa alján lévõ csavar a visszaút csillapítás állítócsavarja. Nyuszi állásban gyorsabb teknõs állásban lassabb a visszaút.
Ha megy egy kicsit az angol akkor keress rá a neten, van fent használati és szerviz leírás is.
Véleményem nincs a villáról mert ilyet nem használtam, de ránézésre az jutott eszembe, hogy ez egy Sid méretû Tora
Minden bonyolult problémának van egy egyszerû, világos és rossz megoldása.
#991
Posted 2012. June 05. - 14:32
Új vagyok a fórumon még.
Ma sikerült hozzájutnom egy új Rock Shox Pilot Sl villához. Mi a véleményetek errõl a villáról? Mennyi idõnként kell fújni? A villa alján levõ rebound csavar mire szolgál? Sajnos nem kaptam vele használati utasítást. És a rugóutat h lehet állítani?
#992
Posted 2012. June 02. - 19:43
"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#993
Posted 2012. June 02. - 19:17
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#994
Posted 2012. June 02. - 18:50
Megskubiztam és beállítottam a leírtak alapján. A SAG 20mm a Recon-nál. Felcuccolva se menne szerintem 25mm fölé.
Full nyuszinál tényleg felugrott a talajról, így azt a teknõs fele el kellett állítanom. Most jónak tûnik de majd még finomítok rajta.
"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#995
Posted 2012. June 02. - 18:29
Egyébként a visszaút csillapítást mi alapján és hogy érdemes beállítani? Nekem most full nyuszin van.
Nem gyors így nagyon? Nem jó az úgy.
Elõkészületek. Elsõ és legfontosabb: a beülés, azaz SAG beállítása. XC felhasználás esetén 20-25%, All-Mountain-nél 25-30% - tehát, ha 100 mm a rugóút, akkor 2-2,5 cm-t üljön be a villa. Ha ez nem jó, akkor nem lesz tökéletes késõbb a csillapítás sem.
Csillapítás beállítása: tekerd a csillapítás állítógombját középállásba, majd tedd a következõket:
1) a kormányra nehezedve nyomd be a teleszkópot
2) hirtelen engedd el a kormányt, hogy a villa kirugózza útját
3) amennyiben az elsõ kerék elemelkedett a talajtól kissé, tekerd a csillapítást lassabbra (teknõsbéka) és Go to 1)
4) amennyiben éppen hogy nem emelkedik el a kerék, a beállítás megfelelõ volt
Elõfordulhat, hogy túl sok a csillapítás, érdemes eltekerni a gyors irányba és megtalálni azt a pontot, amikor lenyomva a bicaj elejét majd a kormányt elengedve még pont elemelkedik kissé a talajtól a kerék és ilyenkor egy negyed, fél fordulatnyit erõsebbre állítani a csillapítást.
Ez Foxnál is így mûködik és Manitounál is. Manitout mondjuk nehezebb belõni, mert a tekerõgomb talán ha fél fordulatot megy, így itt sokat kell szöszölni általában, de megéri. ;-)
#996
Posted 2012. June 02. - 17:50
"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#997
Posted 2012. June 02. - 13:32
Dart3 utód keresés közben olvastam ezeket
Technikai részleteket nem vágom, de biztos van különbség...
#998
Posted 2012. June 02. - 13:22
Igen. Lentrõl állítod a csillapítást, fent meg a lockout van. Vagy nincs. A Motion controll meg a Turnkey az nem csak lockout egység? De a csillapítás miben különbözik?Alulról csak a visszautat lehet állítani, ez mondjuk alap minden Torán, Reconon...
Én a váll tetejében lévõ technikai különbségekre gondoltam fõleg
Bár azt nem vágom az újabb nem számokkal jelölt szériákban mi van...
Minden bonyolult problémának van egy egyszerû, világos és rossz megoldása.
#999
Posted 2012. June 02. - 13:16
Én a váll tetejében lévõ technikai különbségekre gondoltam fõleg
Bár azt nem vágom az újabb nem számokkal jelölt szériákban mi van...
#1000
Posted 2012. June 02. - 13:01
Igen a Turnkey és a MC-ra gondoltam lockout tekintetében. én így tudom hogy ez a két verzió van.azért Torák és Reconok között is van különbség csili ügyben...
sztem a Turnkey Lockout-ra és a Motion Control Lockout-ra gondolt, ha nem majd kijavítanak
Csillapítás ügyileg mi a különbség? Nem ugyan az a csillapítófej van bennük? Mindkettõ alulról állítható, olaj van benne oszt csõ.
Bocsesz! Robbantott ábra alapján tényleg lehet hogy van valami eltérés:
http://www.who-sells...0-fullsize.html
http://www.who-sells...2-fullsize.html
Bár azt nem látom át hogy miben más a két csillapítás.
Minden bonyolult problémának van egy egyszerû, világos és rossz megoldása.