Szép, letisztult, meg minden, de 1x12-nél van ennek értelme? A markolat váltó egy pillanat alatt végigmegy a soron, a sima karral is csak "lefelé" irányában lassú. Majd a piac eldönti...
Jelentkezz be Regisztrálj

Aktuális hírek, jövõ évi újdonságok
#481
Írta 2018. február 28. - 11:53

#482
Írta 2018. február 27. - 17:34

nézz körül olyan kulcsszavakkal hogy, vasúttörténeti park (04 7-8) illetve mozgásvilág tesztnap (04 22)
Az a Bikeweekend, annál minden ok, ott sok (és széles palettán mozgó) kiállító van.
Én a Hungexpo-s Bringaexpo miatt háborgok, ami most lesz jövő péntektől. (Én hülye meg már megvettem a jegyeket rá).
Sandman módosította - 2018. február 27. - 17:35
#483
Írta 2018. február 27. - 15:43

Na felkerült a lista. Bár ne tették volna:
http://bringaexpo.hu...hu/hu/kiallitok
Ez most komoly? 14 kiállító, aminek a fele ráadásul csak érintőlegesen foglalkozik ilyesmivel. Ennél több bringát láthatok bármelyik kerékpárboltban...
nézz körül olyan kulcsszavakkal hogy, vasúttörténeti park (04 7-8) illetve mozgásvilág tesztnap (04 22)
Bikertigger módosította - 2018. február 27. - 15:44
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#484
Írta 2018. február 27. - 14:11

Az idei Bringaexpo kiállítóiról van valakinek listája? A Bikeweekend listája elérhető, de a Hungexpo nem tette fel és az e-mailemre sem válaszoltak.
Na felkerült a lista. Bár ne tették volna:
http://bringaexpo.hu...hu/hu/kiallitok
Ez most komoly? 14 kiállító, aminek a fele ráadásul csak érintőlegesen foglalkozik ilyesmivel. Ennél több bringát láthatok bármelyik kerékpárboltban...
#485
Írta 2018. február 27. - 10:28

#487
Írta 2018. február 24. - 01:17

Mi is ezt írtuk, de akkor is
Felesleges a 29, karbon váz, széles kormány, 1x11 és még talán a TL is (úgy értem, hogy 26-os, alu vagy acél vázzal, keskeny és szarvval ellátott kormánnyal, 3x11-es rendszerrel is lehet bringázni, és ez most jó olcsó bringa lenne). De valahogy az összes dologtól jobban élvezem a bringázást amit mostanában kidobtak.
Kütyüzés is jó dolog bár időm most nem lesz rá az biztos.
ezek mind hozzátettek valamit a korábbiakhoz. az elektronikus váltásnál ezt nem igazán mondhatjuk el. szerintem. (talán annyi, hogy ha nem 1x rendszer, hanem 2x, akkor ugye programozható a "szekvenciális" mód (vagy hogyan nevezik), amikor csak "fel-le" gombokat kell nyomogatni, a rendszer magától vált elöl is.)
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#488
Írta 2018. február 24. - 00:43

Én inkább visszatérek az ss-hez. Nemtom', srácok, elektronikus váltás? Minek? Ez csak bicikli(zés)! Vagy kütyübuzéria mindenek felett? (ok, ezt megértem, de ettől függetlenül felesleges dolognak tartom, olyasminek, amibe értelem és valós cél nélkül, csak a profitért ölnek erőforrásokat)
Mi is ezt írtuk, de akkor is
Felesleges a 29, karbon váz, széles kormány, 1x11 és még talán a TL is (úgy értem, hogy 26-os, alu vagy acél vázzal, keskeny és szarvval ellátott kormánnyal, 3x11-es rendszerrel is lehet bringázni, és ez most jó olcsó bringa lenne). De valahogy az összes dologtól jobban élvezem a bringázást amit mostanában kidobtak.
Kütyüzés is jó dolog bár időm most nem lesz rá az biztos.
karakoram módosította - 2018. február 24. - 00:43
#489
Írta 2018. február 22. - 09:01


Versenyeken jól jön majd a "shifter jammer", amivel a versenytársak váltóit lehet majd bezavarni... ennek kivédésére pedig indulhat a "shifter jammer jammer" fejlesztése

#490
Írta 2018. február 21. - 18:06

Én inkább visszatérek az ss-hez. Nemtom', srácok, elektronikus váltás? Minek? Ez csak bicikli(zés)! Vagy kütyübuzéria mindenek felett? (ok, ezt megértem, de ettől függetlenül felesleges dolognak tartom, olyasminek, amibe értelem és valós cél nélkül, csak a profitért ölnek erőforrásokat)
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#491
Írta 2018. február 21. - 16:13

Erre sincsen szükségem hiszen jó a hagyományos drótos rendszer, ráadásul csak hátul váltok, de lesz ilyenem az biztos
kb. hasonlóan látom
Több infó: http://www.bikeradar...gle-etap-51790/
#492
Írta 2018. február 21. - 15:26

Erre sincsen szükségem hiszen jó a hagyományos drótos rendszer, ráadásul csak hátul váltok, de lesz ilyenem az biztos
SRAM Eagle eTap - avagy láthatáron a vezeték nélküli elektromos váltás MTB-re!
#493
Írta 2018. február 21. - 13:42

Az idei Bringaexpo kiállítóiról van valakinek listája? A Bikeweekend listája elérhető, de a Hungexpo nem tette fel és az e-mailemre sem válaszoltak.
http://bringaexpo.hu...hu/hu/kiallitok
#494
Írta 2018. február 21. - 12:57

Az idei Bringaexpo kiállítóiról van valakinek listája? A Bikeweekend listája elérhető, de a Hungexpo nem tette fel és az e-mailemre sem válaszoltak.
#496
Írta 2018. február 20. - 15:37

SRAM Eagle eTap - avagy láthatáron a vezeték nélküli elektromos váltás MTB-re!
Fotó: https://www.instagra...by=mtb24horas_2
#497
Írta 2018. január 19. - 11:15

Na ezen "szabvány" felett elsiklottam anno, pedig követem az eseményeket. Elsőre azt hittem egyébként, április 1. a dátum. Sokat elmond...
#498
Írta 2018. január 18. - 17:46

(Más, a hátsó boost agy 12x148mm-es)
ez kimaradt, erre gondoltam:
https://www.bikerumo...st-qr-dropouts/
mondjuk nem is nagyon láttam sok helyen, a Marinnál, a Sondernél, meg a Treknél, de biztosan van másnál is ilyen csodás lehetőség.
Kisherceg módosította - 2018. január 18. - 17:48
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#499
Írta 2018. január 18. - 14:15

Shimano nagyon sok éve kint van a 24mm-es Hollowtech II tengelyű hajóműszabvánnyal, ezt több gyártó is átvette (például FSA, a Campa most nem tudom, ez-e). Ehhez jött a 30mm-es tengely, melyre a SRAM, RaceFace, Rotor és még sok-sok más gyártó is ráált. Ezek csak a tengely szabványok, ugye. A SRAM aztán húzott egy lapot és a 24mm-est megvariálta jópár éve: maradt a 24mm-es tengely, csak az egyik oldalon leszűkítették 22-re. Aztán elterjedt ez is, sok gyártó OEM-ként berendelte, a piac meg "így járt"... (SRAM párhuzamosan kínálta a GXP és BB30-as tengelyű hajtókarokat.) Szóval, 3 elterjedt tengelyszabvány volt a piacon az elmúlt 6-8 évben.
GXP vs. BB30:
Erre a SRAM belekavart most jól... Gondolom a SRAM
- nem akart két gyártósort fenntartani, ezért olcsóbb volt egyesíteni a GXP és a BB30-as szabványú hajtókarjaikat, így olcsóbbá tehető a gyártás
- ez egyébként vicces, mert a webshopokban már kaphatóak az új DUB, 28.99mm-es tengelyes hajtókarok, lényegesen drágábban, mint a GXP/BB30...
- a SRAM ezzel elérte, hogy ha valaki SRAM hajtókart vásárol, akkor egy jó darabig csak az ő saját BB-jét érje el a piacon, ami egyébként semmilyen más hajtókarral sem kompatibils ("hurrá"...)
- az, hogy 4-féle vázhoz kínálnak csapágyat, az egy dolog, pont nem egységesít és nem egyszerűsít semmit...
Jó nagy káoszt generáltak most, érdemes elolvasni a neten a témában született hozzászólásokat. Persze majd ezt is "megszokjuk", OEM-ként ezzel jön pár hónapon belül minden srammal szerelt bicaj, stb...
(Más, a hátsó boost agy 12x148mm-es)
hát ja, végülis a lényeg, hogy a gyártó járjon jól. de ha a "régi" szabványait kivezeti, akkor valahol csak egyszerűbb lesz, nem? nekem mondjuk pont mindegy, csak shimano kart használok. mikor tavaly megjött a kona, abból is szórtam ki az FSA nem_tudom_milyen hajtóművét, ment a helyére a "jóöreg" xt... erre persze lehet mondani, hogy tipikus egybites
win shimano felhasználó vagyok, de tekerni akarok, nem a szabványokon agyalni.
a "piac" (ahogyan én látom), egyre durvábban a "komplett bicaj, mint rendszer" felé halad már jó pár éve, a hozzám hasonló alkatrészörökítő-bringaépítgető hülyék meg lassan kikopnak. (erre a párévente megújuló kerékméret mizéria is alaposan rásegít)
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#500
Írta 2018. január 18. - 13:32

pár napja lepődtem meg nagyon (bár lehet, nem kellett volna, elég tájékozatlan vagyok a szabványok terén (is)), mikor tudatosodott bennem, hogy létezik 141mm BOOST QR hátsó tengely "szabvány". ehhez képest ez a sram féle fenti cucc (egyféle tengely mindenek felett, különböző csapágyakkal illesztve a különböző vázakhoz - ha jól értem, bár csak átfutottam a cikket) nem is rossz elképzelés...
Shimano nagyon sok éve kint van a 24mm-es Hollowtech II tengelyű hajóműszabvánnyal, ezt több gyártó is átvette (például FSA, a Campa most nem tudom, ez-e). Ehhez jött a 30mm-es tengely, melyre a SRAM, RaceFace, Rotor és még sok-sok más gyártó is ráált. Ezek csak a tengely szabványok, ugye. A SRAM aztán húzott egy lapot és a 24mm-est megvariálta jópár éve: maradt a 24mm-es tengely, csak az egyik oldalon leszűkítették 22-re. Aztán elterjedt ez is, sok gyártó OEM-ként berendelte, a piac meg "így járt"... (SRAM párhuzamosan kínálta a GXP és BB30-as tengelyű hajtókarokat.) Szóval, 3 elterjedt tengelyszabvány volt a piacon az elmúlt 6-8 évben.
GXP vs. BB30:
Erre a SRAM belekavart most jól... Gondolom a SRAM
- nem akart két gyártósort fenntartani, ezért olcsóbb volt egyesíteni a GXP és a BB30-as szabványú hajtókarjaikat, így olcsóbbá tehető a gyártás
- ez egyébként vicces, mert a webshopokban már kaphatóak az új DUB, 28.99mm-es tengelyes hajtókarok, lényegesen drágábban, mint a GXP/BB30...
- a SRAM ezzel elérte, hogy ha valaki SRAM hajtókart vásárol, akkor egy jó darabig csak az ő saját BB-jét érje el a piacon, ami egyébként semmilyen más hajtókarral sem kompatibils ("hurrá"...)
- az, hogy 4-féle vázhoz kínálnak csapágyat, az egy dolog, pont nem egységesít és nem egyszerűsít semmit...
Jó nagy káoszt generáltak most, érdemes elolvasni a neten a témában született hozzászólásokat. Persze majd ezt is "megszokjuk", OEM-ként ezzel jön pár hónapon belül minden srammal szerelt bicaj, stb...
(Más, a hátsó boost agy 12x148mm-es)
zscs módosította - 2018. január 18. - 13:39