Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Aktuális hírek, jövõ évi újdonságok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
9168 hozzászólás a témában

#461
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Merev villás 29er hardtail a "textilküllős" kerékszettel: https://www.facebook...154963370097126

 



#462
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.574 hozzászólás

Az elekromosan működtetett bowdenes váltónak sikerült ötvözni mindkét rendszer hátrányait :)
 

 

Ettől függetlenül gravel és 1x10-11-es CX kerékpárokra jó lenne az a véleményem. Természetesen hobby szintre amolyan mindenesnek terepre és aszfaltra egyaránt. SS gravel bringán használtam TRP Hylex fékeket melyek nagyon jól működtek és hasonló egysebis bovdenes megoldások is vannak melyek jók. Erre a célra nekem az országúti fék/váltókar helyett sokkal jobban passzol egy ilyen nyomógomb a kormány egyenes részén. Próbáltam építeni haszonlót a jelenlegi elektromos rendszerekből a Di2 SWR600 felhasználásával de az ára horror lett volna mire összeépítem. 



#463
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.276 hozzászólás

meg van olyan is hogy nuvinci

az meg van pedelecben is pl.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#464
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.692 hozzászólás

Ha nem is powermeter alapján működő de automata váltó már ezer éve van a Shimano-nak. A sebességet figyeli, úgy pakolja a fokozatokat. Csak nem a versenysportban (XC,túra) hanem a városi bringán használják az automata Nexus-t. Ráadásul még tölteni sem kell soha, az agydinamóból tölti fel magát a rendszer. Mentem ilyennel, egy haver évek óta ilyennel megy városban.

Szóval ne kezdjük el feltalálni a kereket újra. :P


Marci

#465
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2.025 hozzászólás
Az elekromosan működtetett bowdenes váltónak sikerült ötvözni mindkét rendszer hátrányait :)

Viszont szerintem pár éven belül jönnek az automata váltók bringára, power meter alapján még az is lehet, hogy jó lesz.
  • Procolus kedveli ezt
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#466
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.574 hozzászólás

Van több ilyen félszerzet is, nekem tetszenek (valahol már posztoltam itt ezeket): 

https://www.bikerada...-weights-51759/

https://www.xshifter.com/

 



#467
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Jó kis beszélgetés kerekedett a témában, most már azt is megoszthatnád, az R2bike, elnézést kért, egy kamu kép volt amit feltettek!  :)

van így, hogy benézi valaki a dátumot. 03.01 majdnem 04.01 :D



#468
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Egyetértek. ;)

 

Akit érdekel hasonló technika. Van a piacon egy "félszerzet" is már, íme: https://r2-bike.com/...ess-e-Shifter_1

Jó kis beszélgetés kerekedett a témában, most már azt is megoszthatnád, az R2bike, elnézést kért, egy kamu kép volt amit feltettek!  :)



#469
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Én nem féltem a Shimano-t. Van ott fejlesztő kapacitás bőségesen. Az direkt jó, hogy a Sram kicsit megszorítja őket, legalább megrázzák magukat. A verseny jó dolog.

Egyetértek. ;)

 

Akit érdekel hasonló technika. Van a piacon egy "félszerzet" is már, íme: https://r2-bike.com/...ess-e-Shifter_1



#470
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

A Pinion/effigear féle vagy hasonló megoldásban én nagyon bízok egy jóféle szíjhajtással. A láncváltós rendszer egyszerűen nem ideális sok esetben. Mint a belső égésű motorok. Rossz hatásfok, de nincs más gazdaságos megoldás. Azt kell reszelgetni.


eddie1978 módosította - 2018. március 01. - 00:38


#471
andrew_m

andrew_m

    vendég

  • fórumtag
  • 198 hozzászólás

Ha már úgyis értelmetlen, akkor az Acros-féle hidrós rendszer még mindig sokkal menőbb.  :D



#472
szak

szak

    vendég

  • fórumtag
  • 350 hozzászólás

Biztosan meg fogják tudni csinálni hibátlanra, mert ...

Értem én amit mondasz, de a kerékpáriparnak muszáj előre haladnia. Muszáj (ál-)fejleszteni, ebből eladást generálni, profitot termelni, állandóan bővülni, különben meghal ez a kapitalista világ. A mechanikus rendszerek sokkal nehezebben fejleszthetők ma, mint az elektronikusak. Egyáltalán mi az istent lehet még fejleszteni a mechanikus láncváltós alkatrészeken? Mondom ezt úgy, hogy nekem soha nem kellene etap meg di2. Oké, jó dolog a pinion, csak spéci váz kell neki és drága, soha nem lesz tömegtermék. Ezek az elektromos bizbaszok meg le fognak csorogni az alsóbb kategóriákba is, csak sokat kell eladni belőle. Ha egyszer meglódul az akksi technológia és már nem lehet megkülönböztetni egy pedelec-et az igazi bringától, na az lesz a szép világ :D



#473
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.200 hozzászólás

Biztosan meg fogják tudni csinálni hibátlanra, mert mi akadálya lenne? De ettől értelme/haszna nem lesz. Kb mint becsukott szemmel tapétázni. Ha valaki igazán jó, meg tudja csinálni, jó is lesz, csak értelme semmi, egyszerű bravúrkodás, meg persze macerásabb: "Őőőő, most nem tudok menni tekerni, töltőn van a váltóm...." Nevetséges. Nem a láncváltós rendszert kellene variálni. Ami előremutató lenne, az egy használható, megfelelően nagy áttételtartományú gearbox. Felőlem akár elektronikus váltással is lehet, ha már mindenképpen kell valami, amiben szaladgálnak az elektronok. De akkor legyen automata láncfeszesség-állítás is és szóljon, ha cserés a lánc! Ja és legyen egy mai, láncváltós rendszer tömegének max 1,5-szerese. Persze az e-bike-okhoz legyen elérhető opció az automata váltás is!


Kisherceg módosította - 2018. február 28. - 21:20

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#474
szak

szak

    vendég

  • fórumtag
  • 350 hozzászólás

Ha csak annyi gond lesz vele, mint az országúti eTapokkal, akkor felkötheti a nadrágot a Shimano - pláne, ha kijön majd az olcsóbb GX-verzió! ;)

Én nem féltem a Shimano-t. Van ott fejlesztő kapacitás bőségesen. Az direkt jó, hogy a Sram kicsit megszorítja őket, legalább megrázzák magukat. A verseny jó dolog.



#475
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Ha csak annyi gond lesz vele, mint az országúti eTapokkal, akkor felkötheti a nadrágot a Shimano - pláne, ha kijön majd az olcsóbb GX-verzió! ;)



#476
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.276 hozzászólás

remélem, nem lesz igazad, Tig. :) ez egy igazi értelmetlen "fejlesztés".

egy nagyobb tábla csokit merek rá tenni, hogy a 2022-23 top szettekből nem lesz bovdenes.


  • Procolus kedveli ezt
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#477
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.200 hozzászólás

Most látok először elektromos váltót.Egy előnyét látok.Nem nyúlik meg a bowden .Nálam vissza térő probléma az időnkénti megnyúlás.

Elektromos váló nem állítódik el úgy gondolom.

 

Rosszul gondolom ?  :rolleyes:

 

A bovden - esetleges - nyúlásából adódó pontatlanság orvoslása, feltételezve, hogy tudod, hogyan működik a váltás, kevesebb ideig tart, mint ennek a mondatnak az elolvasása. 


  • marton, gren_tamas és Procolus kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#478
Procolus

Procolus

    fórumtag

  • fórumtag
  • 58 hozzászólás
  • LocationSzombathely

Szép, letisztult, meg minden, de 1x12-nél van ennek értelme? A markolat váltó egy pillanat alatt végigmegy a soron, a sima karral is csak "lefelé" irányában lassú. Majd a piac eldönti...

Most látok először elektromos váltót.Egy előnyét látok.Nem nyúlik meg a bowden .Nálam vissza térő probléma az időnkénti megnyúlás.

Elektromos váló nem állítódik el úgy gondolom.

 

Rosszul gondolom ?  :rolleyes:



#479
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.200 hozzászólás

nem lesz nehéz dönteni, ha nem lesz más   :) (5év persze kb)

 

remélem, nem lesz igazad, Tig. :) ez egy igazi értelmetlen "fejlesztés".


  • Procolus kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#480
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.276 hozzászólás

Szép, letisztult, meg minden, de 1x12-nél van ennek értelme? A markolat váltó egy pillanat alatt végigmegy a soron, a sima karral is csak "lefelé" irányában lassú. Majd a piac eldönti...

nem lesz nehéz dönteni, ha nem lesz más   :) (5év persze kb)


Bikertigger módosította - 2018. február 28. - 12:34

  • Procolus kedveli ezt
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való