Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Aktuális hírek, jövõ évi újdonságok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
9164 hozzászólás a témában

#2021
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
Így igaz....

Anodizálás a neve neki, és egy eletrokémiai vagyületképzés dolog, valóban oxidréteg létrehozása a ez eljárás lényege....

Titán-nitrid a régebbi Sid-eken volt, fényes arany színe van neki, csak kurva drága, és annyival nem jobb....

#2022
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás

Nem sajnálom le a közösséget, én is ide tartozom :) Viszont szeretek vitát produkálni, azok viszik elõre a világot.
No, fekete becsúszó: elvileg, (nem vagyok vegyész) a teflon fekete. Konyhanyelven kifejtve ; azért rakják a becsúszókra, mert kevésbé kopik mint a sima anyag, és jobban csúszik. Persze a manitou egy ideig terjesztette, hogy az igazi teflon arany színû. Még igazuk is lehet, bár furcsa, hogy csak nekik problémás a fekete becsúszó. Persze a kopás gondot nem okoz, csak csúnya. Miattuk viszont sikerül kivetíteni a többi gyártóra is a szar jelzõt.


Honnan veszed, hogy a teflon fekete? Másrészt honnan veszed, hogy azt rakják a becsúszóra? A teflon alapvetõen nem egy kemény cucc, ellenben kopásálló és jól csúszik. Az alubecsúszók felületén alapvetõen vastagított és színezett aluminum-oxid van, az alu-oxid 9es keménységû (gyémánt a 10), így mint alapvetõen könnyen sérülõ rész, védve van a kisebb felverõdõ kövektõl. A teflon a csúszóperselyeken van mivel oda a legalkalmasabb, amég nem kerül be kosz a villába, nem is nagyon tud elkopni. A becsúszók felületére persze lehet felvinni mindenféle még csúszósabb réteget, pl. lehet többféleképpen krómozni, ott a titán-nitrid bevonat is, csak nem feltétlenül éri meg.
Ha hülyeséget beszélek, szóljatok! Beszólogatók inkább maradjanak csendben, marketing rizsa nem érdekel, bizonyítékokkal kérem alátámasztani az indoklást. (ja, és vegyész vagyok ;) )

#2023
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Eladások tekintetében talán, de a fokozatmentes agyváltó, a Rohloff, a Suntour integrált rendszerei mellett azért nehéz csúcsként emlegetni a Shimanot... A fékeknél már 10 éve volt úszónyereg hála a Magurának. Montin még mondhatni, hogy technológiailag fej-fej mellett halad a cég a Srammal, de az outiknál már egyértelmû a lemaradás a másik két versenytárshoz képest.


Én arra gondoltam, hogy 10 - 20 éve már mindent kitaláltak, ami forradalmi volt.

Amikor pedig azt írod, hogy az országutiknál egyértelmû a lemaradás, akkor mire gondolsz? Forradalmi technikai különbség nem nagyon van, max a meglévõ technológiát ki tudta kicsit vagy akár sokkal jobban megépíteni.

#2024
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
A fejlesztés témához.
Nekem sokszor van olyan érzésem amikor az újításokat nézem, hogy megint kitaláltak valamit egy délután alatt (csak azért hogy legyen valami új) és építettek köré egy jó marketinget.


A sebesség mindent megold.

 


#2025
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

magyarázza már el , hogy a 10kg -os bicajra miért kell a 1,5"-1-1/8" , ha a 200kg-os motorokon tökéletesen jó az 1" és a 12mm átütõtengely...

Azt ne felejts el, hogy teljesen más a falvastagsága a két csõnek. A funkciók és az erõhatások sem egyeznek. Szimplavállas villánál a nyak töve direktbe kapja az összes létezõ terhelést, míg duplavállasnál ez töredéke, a terhelést az alsó váll alatti becsúszórész kapja. A nyaknál csak a csapágyaknál kell bizonyos átmérõ, a köztes rész lehetne egy tömör pálca is, ami a headlockhoz hasonlóan biztosítja az húzást. Talán nem is láttam még olyan duplavállas villát aminek a nyaka tört volna el, a fejcsõ elõbb szakad le. A többi hasonló felépítésû szerkezetnél (nyeregcsõ, hajtókar, becsúszószár, láB) átmérõje is egyre nõ, és nem is véletlenül. Az 1,5 és 1,1/8-as rendszernek pedig statikailag jobban indokolható, mint a végig azonos vastagságú 1,1/8-as.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#2026
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás

Mondjuk a bringás iparban technológiailag piacvezetõnek lenni elég... nem is tudom, hogy mondjam.

Igazából milyen problémát kell megoldani? Az, hogy van új szabvány, az nem biztos, hogy technológiai fejlõdés, adott esetben visszafejlõdés (lásd bb30).

A fékek sokat fejlõdtek, beváltak, azon már csak csiszolgatni lehet, agyak úgyszíntén, hajtómû is hasonló helyzetben van. Agyak terén mi forradalmit lehet kitalálni még és fõleg minek?

Szerintem az egyetlen megoldandó feladat a láncváltás problémája immár jó sok évtizede. Ebben pont a shimanonak van elektronikus vezérlésû cucca, van jóféle agyváltója, ebben összeségében a legelõrébb jár, habár sem neki, sem másnak nem sikerült kompromisszummentesen megoldalnia a kérdést.


Eladások tekintetében talán, de a fokozatmentes agyváltó, a Rohloff, a Suntour integrált rendszerei mellett azért nehéz csúcsként emlegetni a Shimanot... A fékeknél már 10 éve volt úszónyereg hála a Magurának. Montin még mondhatni, hogy technológiailag fej-fej mellett halad a cég a Srammal, de az outiknál már egyértelmû a lemaradás a másik két versenytárshoz képest.

#2027
Zoomstag

Zoomstag

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.046 hozzászólás
és majd amikor kijön a 40 mm-es tengely/agy, mert merevebb mint a 20-as, és a megnövelt átmérõjû agyperem miatt erõsebb kerék fûzhetõ, meg a rövidebb küllõ=kevesebb súly...:)

Izomtéridõninja-geológus!


#2028
Irritum

Irritum

    vendég

  • fórumtag
  • 201 hozzászólás

villanyakak:

magyarázza már el , hogy a 10kg -os bicajra miért kell a 1,5"-1-1/8" , ha a 200kg-os motorokon tökéletesen jó az 1" és a 12mm átütõtengely...


Paraszvakítás.

Csapatós bicajokra meg ugye "illik", amúgy is a nagytesvérek (http://www.raptorsan...ction_right.jpg) árnyékában van ilyen téren ez a mûfaj, ugye.

#2029
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
Mondjuk a bringás iparban technológiailag piacvezetõnek lenni elég... nem is tudom, hogy mondjam.

Igazából milyen problémát kell megoldani? Az, hogy van új szabvány, az nem biztos, hogy technológiai fejlõdés, adott esetben visszafejlõdés (lásd bb30).

A fékek sokat fejlõdtek, beváltak, azon már csak csiszolgatni lehet, agyak úgyszíntén, hajtómû is hasonló helyzetben van. Agyak terén mi forradalmit lehet kitalálni még és fõleg minek?

Szerintem az egyetlen megoldandó feladat a láncváltás problémája immár jó sok évtizede. Ebben pont a shimanonak van elektronikus vezérlésû cucca, van jóféle agyváltója, ebben összeségében a legelõrébb jár, habár sem neki, sem másnak nem sikerült kompromisszummentesen megoldalnia a kérdést.

#2030
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
mondjuk duplavallas villaban eleg is az 1"

az uj villanyak szabvany egyertelmuen csak azert lett kitalalva hogy legyen valami uj hype amirol ha az ujsagirok eleget vakitanak akkor megy a tibor es megveszi.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#2031
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
villanyakak:

magyarázza már el , hogy a 10kg -os bicajra miért kell a 1,5"-1-1/8" , ha a 200kg-os motorokon tökéletesen jó az 1" és a 12mm átütõtengely...

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#2032
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
attol fugg mit tekintunk piacvezetesnek. a suntour csinalja a legtobb villat vilagszerte, de megis amikor a vezeto markakrol beszelunk akkor a Fox meg a RS kerul elo. technologiaban, presztizsben elorebb jarnak, a high-end piacon uralkodnak, de ossz eladott darabszamban kozel se ernek a suntourhoz.

itt nalunk az eladott bringak atlag erteke £200 korul van jelenleg, ez egy alap kategorias bicikli amin van egy shimano fekvaltokar meg egy shimano valto, lanc, sor hajtomu stb az mar inkabb suntour meg sunrace meg joytech meg quando. a Sram nagyon nyomja magat, es egyre tobb felso kategorias bringan az van, de also es kozepkategoriaban meg mindig joval tobb a shimano

ha fentebb nezelodsz, akkor olyan elofordul h ogy felkerul az x.o valto es valtokar, de az elso valto mar szinte biztos inkabb xtr, a fek meg akarmi lehet, magura, formula, hope stb. sokkal tobb full xt vagy full xtr bringat latni mint full x9 vagy x.o ez nem veletlen

a campagnolo nem arra megy hogy ok legyenek a vilag urai, ok tudjak hogy van egy nagy tomeg akik soha mast nem hasznalnanak, es nekik ez eleg is.

a mavic meg a dt nemtom hogy kerult ide, ok nem gyartanak komplett csoportszettet. a quando meg csak agyak.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#2033
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2.353 hozzászólás
Ha nem súrlódik annyira, az egyben azt is jelenti, hogy kevésbé kopik.

Már másodszor olvasom. Akkor Simanyó már nem "industry leader" és nem is piacvezetõ? Amennyire tudom, ámerikában is a gagyibike a legkeresettebb, amit egy hétvége alatt széthajtanak, majd kuka. Ezeken elképzelhetõ, hogy nem Sh. van.
Tehát, van õ, van Campa, van sram, van Sunrace, esetleg Mavic, és talán még Dt. Ja és a quando származékok ;). Vagy rosszul tudom? Ezekbõl melyik lesz piacvezetõ jövõre?

Ride everywhere.

.


#2034
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
off: a teflon nem feltétlen elsõdleges célja a koppásállóság, vannak annál kopásállóbb felületkezelések, elsõsorban a surlódási együtthatója kicsi neki....a tepsin sem azért van mert elkoptatja a tükörtojás, hanem h ne tapadjon le....

a manitou-nak valóban nagy baklövése volt a fekete becsúszó, le is szedte pár éve a palettáról....
az meg h a manitou szar....az szubjektív...nekem egy ujabb fajta Minute van, szoptam az o-gyûrûkkel, de megtaláltuk melyik volt a ludas és jó lett, 09-es rebáról váltottam, ami nem egy rossz villa, és a manitou nem marad alul ;)

#2035
Irritum

Irritum

    vendég

  • fórumtag
  • 201 hozzászólás
Európában talán még mindig. Bár csak az "egészben" elérhetõ bringákat szoktam nézni ilyen szempontból, sokkal többet szerelnek Shimano szettel (pl. ahol nincs választás a két nagy gyártó közül - alsóbb kategóriák, és az innen származó bevétel és részesedés az, ami miatt a Shimano lehet(?) még mindig a piacvezetõ), mint Srammal, vagy bármi mással. Ezzel szemben a nagy ámerikában már nem ilyen a kép. Persze számokkal kisebb kör lenne kideríteni, talán van valahol a neten ilyen elemzés, vagy valami.

Az pedig, hogy innováció (beleértve ebbe az újnál újabb "szabványokat" is) terén hol tart egy cég, nem feltétlenül korrelál a piaci részesedéssel (pl. Sunrace).

#2036
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás

még mindig nagyon magasan piacvezetõ.


Technikailag nembiztos, sõt.

#2037
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2.353 hozzászólás
Nem sajnálom le a közösséget, én is ide tartozom :) Viszont szeretek vitát produkálni, azok viszik elõre a világot.
No, fekete becsúszó: elvileg, (nem vagyok vegyész) a teflon fekete. Konyhanyelven kifejtve ; azért rakják a becsúszókra, mert kevésbé kopik mint a sima anyag, és jobban csúszik. Persze a manitou egy ideig terjesztette, hogy az igazi teflon arany színû. Még igazuk is lehet, bár furcsa, hogy csak nekik problémás a fekete becsúszó. Persze a kopás gondot nem okoz, csak csúnya. Miattuk viszont sikerül kivetíteni a többi gyártóra is a szar jelzõt.

Igen 1/8-1,5 -ról csak jót lehet olvasni. Nézzük csak: Volt valaha 1 col. Ok vacak. Jött 1,1/8. Egész jó, de lehetne vastagabb. 1,1/4 ? Igen ez az!! Sajna nem terjedt el igazán. Eltelt kb. 10 év, jött az 1.5 Ez tényleg jó!! Fõleg, ha az 1,1/8-hoz nézzük, amitõl majdnem egy centivel vastagabb. ( 1.5 in = 3.8 cm 1 1/4" = 3.2 cm 1 1/8" = 2.9 cm ) Ezzel így semmi baj nem lenne, de a gyártók valamiért az extrém szakágakba számûzték.
Aztán jött valaki, aki megideologizálta, hogy az egyöt csak alulra kell, a nép meg eszi. Kérdem, miért?? Jó-jó, alul nagyobb a terhelés, de azért felül is van! Engem nagyon emlékeztet az egykori integrált vs hagyományos kormánycsapágyas idõszakra, 'amikoris sokan elkezdték szidni Chris Kinget, pedig õ végképp nem tehetett róla, hogy (mint utólag -nem csak miatta- kiderült) jött hatféle logikátlan fölös szabvány.
A legnagyobb gond vele az, hogyha pár év múlva szeretnéd cserélni az 1/8-1.5 villádat, és 'neadjisten eltûnik ez a "szabvány" is, akkor jobbára átalakítóznod kell...

BB-30 -at nem kérdeztétek, de itt is volt már róla értekezés.. oda nem szóltam mert igazatok volt. Logikátlan újra belepréselni a csapágyat oda, ahonnan végre kikerült.
Ja igen, Simanyó: Ha úgy gondolnák, hogy zöld pöttyökkel festik le a rózsaszínû csirkelábszár vastagságú hajtókarjukat, és erre ráírnák az xtr feliratot, akkor is vennék. Egyáltalán nem kell nyúlnia a sramot, még mindig nagyon magasan piacvezetõ. Nem mellékesen nekem sem tetszik. A bilincsbe integrált olajtartály náluk volt a legkorrektebb, szervizelés szempontjából pláne.
Én azon sem csodálkoznék, ha újra visszahoznák a microdrive-ot valami "innovatív" marke technológiai köntösben. Bár akkor a csodás 10-es sort egy alkalom után megeszi majd a sár, nem kell a harmadikat megvárni a cseréhez ;)

Erre a Lapierre bovdenre gondoltam

Igen, hobbibringás vagyok. Jelenleg nem ebbõl élek :) de nyugodtan eljöhet bárki velem tekerni.
Bocsi attól aki sértõnek vélte. Nem személyeskedtem, neveket nem néztem, csak egyben elolvasva vicces volt.

Ja, a szivacsos sram kar bejön :) nagy ötlet, csak a bb30 nem kéne oda.

Ride everywhere.

.


#2038
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.413 hozzászólás

@AGA: mi a gond például az 1 1/8-1,5 tapered villákkal? Rosszat még nem olvastam róla, inkább csak jót; vagy keveset olvastam? :-)


Nem AGA vagyok,de nekem van tapered villám és ami a rossz benne az az,hogy nem rakhatom bele amibe akarom :)
Illetve 1.5 vázba +1db fejcsapágy

#2039
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
AGA ezeket a dolgokat fejtsd mar ki bovebben, foleg a fekete becsuszos reszt nem ertem mert annyira viccesnek hiszed magad csak kozben a smiley-ktol meg a befejezetlen mondatoktol nem latszik hogy mit akarnal mondani

es nem kell ez a "szorakoztatoak vagytok" lesajnalo szoveg, senki nem szereti ha igy beszelnek vele, es te most egy hozzaszolasban tetted ezt meg tobb mindenkivel.

nem tudom kinek gondolod magad, de ha ugy is erzed hogy tobbet tudsz masoknal a temaban, akkor nem volna intelligensebb dolog szepen erthetoen elmagyarazni a dolgokat, mint alpari stilusban osztani az eszt es kozben megalazni masokat?
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#2040
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
Nem valószínû, hogy nyomja majd az olajat, csak csúnya, meg lehet nem mozog majd úgy.....

Aga: azért az látszik mennyire a hobbybringás oldalt nézed.... meg h sz@rt se konyítasz az egészhez :)