
Jelentkezz be Regisztrálj

Aktuális hírek, jövõ évi újdonságok
#2021
Írta 2010. július 06. - 09:56


"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#2022
Írta 2010. július 06. - 09:29

Az 1,5 és 1,1/8-as rendszernek pedig statikailag jobban indokolható, mint a végig azonos vastagságú 1,1/8-as.


Viccet félretéve. Ha jól emlékszem - nem leszek pontos, mert itt nem is ez a lényeg - csövek esetében a torziós együttható ami a csõ csavarással szembeni ellenállását adja mondhatjuk, hogy jó közelítéssel a középátmérõ negyedik hatványával arányos. Így összehasonlítva az 1 1/8 és 1 1/2-es csöveket az jön ki, hogy a másfeles kb. 3,18-szor jobban ellenáll a csavarásnak mint az 1 1/8-as. Hajlításnál hasonló a helyzet. Szerény véleményem szerint az 1,5-ös indokolatlan túlépítés.
Amennyiben a falvastagságot lehet csökkenteni - mert a nagyobb külsõ átmérõ miatt a csõ legalább 3x olyan erõs, esetleg lehet könnyebb, de akkor meg nagyobb a csapágy ami nehezebb...
Szóval inkább marketing.
10-es rendszert láttam Szilváson testközelben. Nagyon haldoklott a sártól, pedig a tulaj elmondása szerint nem volt benne 200 km. A mostani kilences láncok is jó ha elmennek 1500 km-t (CN 7701), minek még tovább gyengíteni?
#2023
Írta 2010. július 06. - 01:17

Én is örülök a fejlõdésnek csak legyen mögötte valami tartalom is. A végén oda jutunk, hogy átfestenek valamit, aztán elkezdik bizonygatni, hogy ez így sokkal jobb, mert bla-bla-bla...Nekem egy délután sem kell ahhoz hogy kitaláljam azt hogy:
Itt ez a csõ, most éppen x mm az átmérõje, legyen inkább 1,5x! fassszaaaa, 3546343%-al merevebb, és olyan könnyû hogy könnyebb mintha nem lenne
Ettõl függetlenül én örülök annak hogy fejlõdnek a dolgok, pörög a technika. Ez viszi elõre a dolgokat.
Persze vannak jó dolgok is, de néha nagyon ki tudok bukni egyes fejlesztéseken, fõleg amikor jó az irány, de szar a megvalósítás valamilyen alapvetõ hiba miatt.
A sebesség mindent megold.
#2024
Írta 2010. július 05. - 23:33

Nézd meg ezt a tornyot fejjel lefelé és megtalálod az azonos pontokat.Kifejtenéd ezt nekem (nekünk) logikus érvekkel?
http://commondatasto...nal/6383671.jpg
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#2025
Írta 2010. július 05. - 22:56

Csak onnan, hogy mindenhol ahol láttam, és ráírták/mondták ott fekete volt. Az is rendben, hogy nem kemény. De írtam is; nem vagyok vegyész. Szóval, ha te az vagy, milyen színû a teflon? Mostmár nagyon érdekel.Honnan veszed, hogy a teflon fekete?
Tam, Mavic idõnként elõjön alkatrész szettekkel, logikus lenne most is lépnie. Dt sincs távol tõle, de csak feltevés. Quando és barátai -bár a selejt vasakkal- de gyártanak mindent.
Itthon az eladandó készletek 99%-a simanyóval van szerelve. Még a külföldi bázisú nagy-áruházas gépeknél is így van. Nem tudnám megszámolni hány biciklit adtam el az utóbbi pár évben, de azt igen mennyi volt sram Suntour/Sunrace-szel legalább nagyobb részben szerelve. Négy darab.
Kifejtenéd ezt nekem (nekünk) logikus érvekkel?Az 1,5 és 1,1/8-as rendszernek pedig statikailag jobban indokolható, mint a végig azonos vastagságú 1,1/8-as.
Felül is van terhelés rendesen. Hajlik az a csõ össze vissza, és felül szokott kilazulni. Amíg nem volt headlockkom egy átlagos Thököly úti macskakavicson átgurulás is lazulást okozott. Szerintem ha alul 1.5 lett volna, akkor is ez történik. (Ha felül is abban már nem vagyok biztos.)
Ride everywhere.
.
#2026
Írta 2010. július 05. - 22:51

A fejlesztés témához.
Nekem sokszor van olyan érzésem amikor az újításokat nézem, hogy megint kitaláltak valamit egy délután alatt (csak azért hogy legyen valami új) és építettek köré egy jó marketinget.
Nekem egy délután sem kell ahhoz hogy kitaláljam azt hogy:
Itt ez a csõ, most éppen x mm az átmérõje, legyen inkább 1,5x! fassszaaaa, 3546343%-al merevebb, és olyan könnyû hogy könnyebb mintha nem lenne

Ettõl függetlenül én örülök annak hogy fejlõdnek a dolgok, pörög a technika. Ez viszi elõre a dolgokat.
#2027
Írta 2010. július 05. - 22:35

Anodizálás a neve neki, és egy eletrokémiai vagyületképzés dolog, valóban oxidréteg létrehozása a ez eljárás lényege....
Titán-nitrid a régebbi Sid-eken volt, fényes arany színe van neki, csak kurva drága, és annyival nem jobb....
#2028
Írta 2010. július 05. - 22:24

Nem sajnálom le a közösséget, én is ide tartozom
Viszont szeretek vitát produkálni, azok viszik elõre a világot.
No, fekete becsúszó: elvileg, (nem vagyok vegyész) a teflon fekete. Konyhanyelven kifejtve ; azért rakják a becsúszókra, mert kevésbé kopik mint a sima anyag, és jobban csúszik. Persze a manitou egy ideig terjesztette, hogy az igazi teflon arany színû. Még igazuk is lehet, bár furcsa, hogy csak nekik problémás a fekete becsúszó. Persze a kopás gondot nem okoz, csak csúnya. Miattuk viszont sikerül kivetíteni a többi gyártóra is a szar jelzõt.
Honnan veszed, hogy a teflon fekete? Másrészt honnan veszed, hogy azt rakják a becsúszóra? A teflon alapvetõen nem egy kemény cucc, ellenben kopásálló és jól csúszik. Az alubecsúszók felületén alapvetõen vastagított és színezett aluminum-oxid van, az alu-oxid 9es keménységû (gyémánt a 10), így mint alapvetõen könnyen sérülõ rész, védve van a kisebb felverõdõ kövektõl. A teflon a csúszóperselyeken van mivel oda a legalkalmasabb, amég nem kerül be kosz a villába, nem is nagyon tud elkopni. A becsúszók felületére persze lehet felvinni mindenféle még csúszósabb réteget, pl. lehet többféleképpen krómozni, ott a titán-nitrid bevonat is, csak nem feltétlenül éri meg.
Ha hülyeséget beszélek, szóljatok! Beszólogatók inkább maradjanak csendben, marketing rizsa nem érdekel, bizonyítékokkal kérem alátámasztani az indoklást. (ja, és vegyész vagyok

#2029
Írta 2010. július 05. - 22:04

Eladások tekintetében talán, de a fokozatmentes agyváltó, a Rohloff, a Suntour integrált rendszerei mellett azért nehéz csúcsként emlegetni a Shimanot... A fékeknél már 10 éve volt úszónyereg hála a Magurának. Montin még mondhatni, hogy technológiailag fej-fej mellett halad a cég a Srammal, de az outiknál már egyértelmû a lemaradás a másik két versenytárshoz képest.
Én arra gondoltam, hogy 10 - 20 éve már mindent kitaláltak, ami forradalmi volt.
Amikor pedig azt írod, hogy az országutiknál egyértelmû a lemaradás, akkor mire gondolsz? Forradalmi technikai különbség nem nagyon van, max a meglévõ technológiát ki tudta kicsit vagy akár sokkal jobban megépíteni.
#2030
Írta 2010. július 05. - 21:24

Nekem sokszor van olyan érzésem amikor az újításokat nézem, hogy megint kitaláltak valamit egy délután alatt (csak azért hogy legyen valami új) és építettek köré egy jó marketinget.
A sebesség mindent megold.
#2031
Írta 2010. július 05. - 21:05

Azt ne felejts el, hogy teljesen más a falvastagsága a két csõnek. A funkciók és az erõhatások sem egyeznek. Szimplavállas villánál a nyak töve direktbe kapja az összes létezõ terhelést, míg duplavállasnál ez töredéke, a terhelést az alsó váll alatti becsúszórész kapja. A nyaknál csak a csapágyaknál kell bizonyos átmérõ, a köztes rész lehetne egy tömör pálca is, ami a headlockhoz hasonlóan biztosítja az húzást. Talán nem is láttam még olyan duplavállas villát aminek a nyaka tört volna el, a fejcsõ elõbb szakad le. A többi hasonló felépítésû szerkezetnél (nyeregcsõ, hajtókar, becsúszószár, lámagyarázza már el , hogy a 10kg -os bicajra miért kell a 1,5"-1-1/8" , ha a 200kg-os motorokon tökéletesen jó az 1" és a 12mm átütõtengely...

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#2032
Írta 2010. július 05. - 20:15

Mondjuk a bringás iparban technológiailag piacvezetõnek lenni elég... nem is tudom, hogy mondjam.
Igazából milyen problémát kell megoldani? Az, hogy van új szabvány, az nem biztos, hogy technológiai fejlõdés, adott esetben visszafejlõdés (lásd bb30).
A fékek sokat fejlõdtek, beváltak, azon már csak csiszolgatni lehet, agyak úgyszíntén, hajtómû is hasonló helyzetben van. Agyak terén mi forradalmit lehet kitalálni még és fõleg minek?
Szerintem az egyetlen megoldandó feladat a láncváltás problémája immár jó sok évtizede. Ebben pont a shimanonak van elektronikus vezérlésû cucca, van jóféle agyváltója, ebben összeségében a legelõrébb jár, habár sem neki, sem másnak nem sikerült kompromisszummentesen megoldalnia a kérdést.
Eladások tekintetében talán, de a fokozatmentes agyváltó, a Rohloff, a Suntour integrált rendszerei mellett azért nehéz csúcsként emlegetni a Shimanot... A fékeknél már 10 éve volt úszónyereg hála a Magurának. Montin még mondhatni, hogy technológiailag fej-fej mellett halad a cég a Srammal, de az outiknál már egyértelmû a lemaradás a másik két versenytárshoz képest.
#2033
Írta 2010. július 05. - 20:02


Izomtéridõninja-geológus!
#2034
Írta 2010. július 05. - 20:00

villanyakak:
magyarázza már el , hogy a 10kg -os bicajra miért kell a 1,5"-1-1/8" , ha a 200kg-os motorokon tökéletesen jó az 1" és a 12mm átütõtengely...
Paraszvakítás.
Csapatós bicajokra meg ugye "illik", amúgy is a nagytesvérek (http://www.raptorsan...ction_right.jpg) árnyékában van ilyen téren ez a mûfaj, ugye.
#2035
Írta 2010. július 05. - 19:58

Igazából milyen problémát kell megoldani? Az, hogy van új szabvány, az nem biztos, hogy technológiai fejlõdés, adott esetben visszafejlõdés (lásd bb30).
A fékek sokat fejlõdtek, beváltak, azon már csak csiszolgatni lehet, agyak úgyszíntén, hajtómû is hasonló helyzetben van. Agyak terén mi forradalmit lehet kitalálni még és fõleg minek?
Szerintem az egyetlen megoldandó feladat a láncváltás problémája immár jó sok évtizede. Ebben pont a shimanonak van elektronikus vezérlésû cucca, van jóféle agyváltója, ebben összeségében a legelõrébb jár, habár sem neki, sem másnak nem sikerült kompromisszummentesen megoldalnia a kérdést.
#2036
Írta 2010. július 05. - 19:53

az uj villanyak szabvany egyertelmuen csak azert lett kitalalva hogy legyen valami uj hype amirol ha az ujsagirok eleget vakitanak akkor megy a tibor es megveszi.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#2037
Írta 2010. július 05. - 18:47

magyarázza már el , hogy a 10kg -os bicajra miért kell a 1,5"-1-1/8" , ha a 200kg-os motorokon tökéletesen jó az 1" és a 12mm átütõtengely...
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#2038
Írta 2010. július 05. - 18:32

itt nalunk az eladott bringak atlag erteke £200 korul van jelenleg, ez egy alap kategorias bicikli amin van egy shimano fekvaltokar meg egy shimano valto, lanc, sor hajtomu stb az mar inkabb suntour meg sunrace meg joytech meg quando. a Sram nagyon nyomja magat, es egyre tobb felso kategorias bringan az van, de also es kozepkategoriaban meg mindig joval tobb a shimano
ha fentebb nezelodsz, akkor olyan elofordul h ogy felkerul az x.o valto es valtokar, de az elso valto mar szinte biztos inkabb xtr, a fek meg akarmi lehet, magura, formula, hope stb. sokkal tobb full xt vagy full xtr bringat latni mint full x9 vagy x.o ez nem veletlen
a campagnolo nem arra megy hogy ok legyenek a vilag urai, ok tudjak hogy van egy nagy tomeg akik soha mast nem hasznalnanak, es nekik ez eleg is.
a mavic meg a dt nemtom hogy kerult ide, ok nem gyartanak komplett csoportszettet. a quando meg csak agyak.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#2039
Írta 2010. július 05. - 15:37

Már másodszor olvasom. Akkor Simanyó már nem "industry leader" és nem is piacvezetõ? Amennyire tudom, ámerikában is a gagyibike a legkeresettebb, amit egy hétvége alatt széthajtanak, majd kuka. Ezeken elképzelhetõ, hogy nem Sh. van.
Tehát, van õ, van Campa, van sram, van Sunrace, esetleg Mavic, és talán még Dt. Ja és a quando származékok

Ride everywhere.
.
#2040
Írta 2010. július 05. - 14:19

a manitou-nak valóban nagy baklövése volt a fekete becsúszó, le is szedte pár éve a palettáról....
az meg h a manitou szar....az szubjektív...nekem egy ujabb fajta Minute van, szoptam az o-gyûrûkkel, de megtaláltuk melyik volt a ludas és jó lett, 09-es rebáról váltottam, ami nem egy rossz villa, és a manitou nem marad alul
