Jelentkezz be Regisztrálj
Aktuális hírek, jövõ évi újdonságok
#2021
Írta 2010. július 05. - 22:35
Anodizálás a neve neki, és egy eletrokémiai vagyületképzés dolog, valóban oxidréteg létrehozása a ez eljárás lényege....
Titán-nitrid a régebbi Sid-eken volt, fényes arany színe van neki, csak kurva drága, és annyival nem jobb....
#2022
Írta 2010. július 05. - 22:24
Nem sajnálom le a közösséget, én is ide tartozom Viszont szeretek vitát produkálni, azok viszik elõre a világot.
No, fekete becsúszó: elvileg, (nem vagyok vegyész) a teflon fekete. Konyhanyelven kifejtve ; azért rakják a becsúszókra, mert kevésbé kopik mint a sima anyag, és jobban csúszik. Persze a manitou egy ideig terjesztette, hogy az igazi teflon arany színû. Még igazuk is lehet, bár furcsa, hogy csak nekik problémás a fekete becsúszó. Persze a kopás gondot nem okoz, csak csúnya. Miattuk viszont sikerül kivetíteni a többi gyártóra is a szar jelzõt.
Honnan veszed, hogy a teflon fekete? Másrészt honnan veszed, hogy azt rakják a becsúszóra? A teflon alapvetõen nem egy kemény cucc, ellenben kopásálló és jól csúszik. Az alubecsúszók felületén alapvetõen vastagított és színezett aluminum-oxid van, az alu-oxid 9es keménységû (gyémánt a 10), így mint alapvetõen könnyen sérülõ rész, védve van a kisebb felverõdõ kövektõl. A teflon a csúszóperselyeken van mivel oda a legalkalmasabb, amég nem kerül be kosz a villába, nem is nagyon tud elkopni. A becsúszók felületére persze lehet felvinni mindenféle még csúszósabb réteget, pl. lehet többféleképpen krómozni, ott a titán-nitrid bevonat is, csak nem feltétlenül éri meg.
Ha hülyeséget beszélek, szóljatok! Beszólogatók inkább maradjanak csendben, marketing rizsa nem érdekel, bizonyítékokkal kérem alátámasztani az indoklást. (ja, és vegyész vagyok )
#2023
Írta 2010. július 05. - 22:04
Eladások tekintetében talán, de a fokozatmentes agyváltó, a Rohloff, a Suntour integrált rendszerei mellett azért nehéz csúcsként emlegetni a Shimanot... A fékeknél már 10 éve volt úszónyereg hála a Magurának. Montin még mondhatni, hogy technológiailag fej-fej mellett halad a cég a Srammal, de az outiknál már egyértelmû a lemaradás a másik két versenytárshoz képest.
Én arra gondoltam, hogy 10 - 20 éve már mindent kitaláltak, ami forradalmi volt.
Amikor pedig azt írod, hogy az országutiknál egyértelmû a lemaradás, akkor mire gondolsz? Forradalmi technikai különbség nem nagyon van, max a meglévõ technológiát ki tudta kicsit vagy akár sokkal jobban megépíteni.
#2024
Írta 2010. július 05. - 21:24
Nekem sokszor van olyan érzésem amikor az újításokat nézem, hogy megint kitaláltak valamit egy délután alatt (csak azért hogy legyen valami új) és építettek köré egy jó marketinget.
A sebesség mindent megold.
#2025
Írta 2010. július 05. - 21:05
Azt ne felejts el, hogy teljesen más a falvastagsága a két csõnek. A funkciók és az erõhatások sem egyeznek. Szimplavállas villánál a nyak töve direktbe kapja az összes létezõ terhelést, míg duplavállasnál ez töredéke, a terhelést az alsó váll alatti becsúszórész kapja. A nyaknál csak a csapágyaknál kell bizonyos átmérõ, a köztes rész lehetne egy tömör pálca is, ami a headlockhoz hasonlóan biztosítja az húzást. Talán nem is láttam még olyan duplavállas villát aminek a nyaka tört volna el, a fejcsõ elõbb szakad le. A többi hasonló felépítésû szerkezetnél (nyeregcsõ, hajtókar, becsúszószár, lá átmérõje is egyre nõ, és nem is véletlenül. Az 1,5 és 1,1/8-as rendszernek pedig statikailag jobban indokolható, mint a végig azonos vastagságú 1,1/8-as.magyarázza már el , hogy a 10kg -os bicajra miért kell a 1,5"-1-1/8" , ha a 200kg-os motorokon tökéletesen jó az 1" és a 12mm átütõtengely...
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#2026
Írta 2010. július 05. - 20:15
Mondjuk a bringás iparban technológiailag piacvezetõnek lenni elég... nem is tudom, hogy mondjam.
Igazából milyen problémát kell megoldani? Az, hogy van új szabvány, az nem biztos, hogy technológiai fejlõdés, adott esetben visszafejlõdés (lásd bb30).
A fékek sokat fejlõdtek, beváltak, azon már csak csiszolgatni lehet, agyak úgyszíntén, hajtómû is hasonló helyzetben van. Agyak terén mi forradalmit lehet kitalálni még és fõleg minek?
Szerintem az egyetlen megoldandó feladat a láncváltás problémája immár jó sok évtizede. Ebben pont a shimanonak van elektronikus vezérlésû cucca, van jóféle agyváltója, ebben összeségében a legelõrébb jár, habár sem neki, sem másnak nem sikerült kompromisszummentesen megoldalnia a kérdést.
Eladások tekintetében talán, de a fokozatmentes agyváltó, a Rohloff, a Suntour integrált rendszerei mellett azért nehéz csúcsként emlegetni a Shimanot... A fékeknél már 10 éve volt úszónyereg hála a Magurának. Montin még mondhatni, hogy technológiailag fej-fej mellett halad a cég a Srammal, de az outiknál már egyértelmû a lemaradás a másik két versenytárshoz képest.
#2027
Írta 2010. július 05. - 20:02
Izomtéridõninja-geológus!
#2028
Írta 2010. július 05. - 20:00
villanyakak:
magyarázza már el , hogy a 10kg -os bicajra miért kell a 1,5"-1-1/8" , ha a 200kg-os motorokon tökéletesen jó az 1" és a 12mm átütõtengely...
Paraszvakítás.
Csapatós bicajokra meg ugye "illik", amúgy is a nagytesvérek (http://www.raptorsan...ction_right.jpg) árnyékában van ilyen téren ez a mûfaj, ugye.
#2029
Írta 2010. július 05. - 19:58
Igazából milyen problémát kell megoldani? Az, hogy van új szabvány, az nem biztos, hogy technológiai fejlõdés, adott esetben visszafejlõdés (lásd bb30).
A fékek sokat fejlõdtek, beváltak, azon már csak csiszolgatni lehet, agyak úgyszíntén, hajtómû is hasonló helyzetben van. Agyak terén mi forradalmit lehet kitalálni még és fõleg minek?
Szerintem az egyetlen megoldandó feladat a láncváltás problémája immár jó sok évtizede. Ebben pont a shimanonak van elektronikus vezérlésû cucca, van jóféle agyváltója, ebben összeségében a legelõrébb jár, habár sem neki, sem másnak nem sikerült kompromisszummentesen megoldalnia a kérdést.
#2030
Írta 2010. július 05. - 19:53
az uj villanyak szabvany egyertelmuen csak azert lett kitalalva hogy legyen valami uj hype amirol ha az ujsagirok eleget vakitanak akkor megy a tibor es megveszi.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#2031
Írta 2010. július 05. - 18:47
magyarázza már el , hogy a 10kg -os bicajra miért kell a 1,5"-1-1/8" , ha a 200kg-os motorokon tökéletesen jó az 1" és a 12mm átütõtengely...
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#2032
Írta 2010. július 05. - 18:32
itt nalunk az eladott bringak atlag erteke £200 korul van jelenleg, ez egy alap kategorias bicikli amin van egy shimano fekvaltokar meg egy shimano valto, lanc, sor hajtomu stb az mar inkabb suntour meg sunrace meg joytech meg quando. a Sram nagyon nyomja magat, es egyre tobb felso kategorias bringan az van, de also es kozepkategoriaban meg mindig joval tobb a shimano
ha fentebb nezelodsz, akkor olyan elofordul h ogy felkerul az x.o valto es valtokar, de az elso valto mar szinte biztos inkabb xtr, a fek meg akarmi lehet, magura, formula, hope stb. sokkal tobb full xt vagy full xtr bringat latni mint full x9 vagy x.o ez nem veletlen
a campagnolo nem arra megy hogy ok legyenek a vilag urai, ok tudjak hogy van egy nagy tomeg akik soha mast nem hasznalnanak, es nekik ez eleg is.
a mavic meg a dt nemtom hogy kerult ide, ok nem gyartanak komplett csoportszettet. a quando meg csak agyak.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#2033
Írta 2010. július 05. - 15:37
Már másodszor olvasom. Akkor Simanyó már nem "industry leader" és nem is piacvezetõ? Amennyire tudom, ámerikában is a gagyibike a legkeresettebb, amit egy hétvége alatt széthajtanak, majd kuka. Ezeken elképzelhetõ, hogy nem Sh. van.
Tehát, van õ, van Campa, van sram, van Sunrace, esetleg Mavic, és talán még Dt. Ja és a quando származékok . Vagy rosszul tudom? Ezekbõl melyik lesz piacvezetõ jövõre?
Ride everywhere.
.
#2034
Írta 2010. július 05. - 14:19
a manitou-nak valóban nagy baklövése volt a fekete becsúszó, le is szedte pár éve a palettáról....
az meg h a manitou szar....az szubjektív...nekem egy ujabb fajta Minute van, szoptam az o-gyûrûkkel, de megtaláltuk melyik volt a ludas és jó lett, 09-es rebáról váltottam, ami nem egy rossz villa, és a manitou nem marad alul
#2035
Írta 2010. július 05. - 14:15
Az pedig, hogy innováció (beleértve ebbe az újnál újabb "szabványokat" is) terén hol tart egy cég, nem feltétlenül korrelál a piaci részesedéssel (pl. Sunrace).
#2036
Írta 2010. július 05. - 13:30
#2037
Írta 2010. július 05. - 13:25
No, fekete becsúszó: elvileg, (nem vagyok vegyész) a teflon fekete. Konyhanyelven kifejtve ; azért rakják a becsúszókra, mert kevésbé kopik mint a sima anyag, és jobban csúszik. Persze a manitou egy ideig terjesztette, hogy az igazi teflon arany színû. Még igazuk is lehet, bár furcsa, hogy csak nekik problémás a fekete becsúszó. Persze a kopás gondot nem okoz, csak csúnya. Miattuk viszont sikerül kivetíteni a többi gyártóra is a szar jelzõt.
Igen 1/8-1,5 -ról csak jót lehet olvasni. Nézzük csak: Volt valaha 1 col. Ok vacak. Jött 1,1/8. Egész jó, de lehetne vastagabb. 1,1/4 ? Igen ez az!! Sajna nem terjedt el igazán. Eltelt kb. 10 év, jött az 1.5 Ez tényleg jó!! Fõleg, ha az 1,1/8-hoz nézzük, amitõl majdnem egy centivel vastagabb. ( 1.5 in = 3.8 cm 1 1/4" = 3.2 cm 1 1/8" = 2.9 cm ) Ezzel így semmi baj nem lenne, de a gyártók valamiért az extrém szakágakba számûzték.
Aztán jött valaki, aki megideologizálta, hogy az egyöt csak alulra kell, a nép meg eszi. Kérdem, miért?? Jó-jó, alul nagyobb a terhelés, de azért felül is van! Engem nagyon emlékeztet az egykori integrált vs hagyományos kormánycsapágyas idõszakra, 'amikoris sokan elkezdték szidni Chris Kinget, pedig õ végképp nem tehetett róla, hogy (mint utólag -nem csak miatta- kiderült) jött hatféle logikátlan fölös szabvány.
A legnagyobb gond vele az, hogyha pár év múlva szeretnéd cserélni az 1/8-1.5 villádat, és 'neadjisten eltûnik ez a "szabvány" is, akkor jobbára átalakítóznod kell...
BB-30 -at nem kérdeztétek, de itt is volt már róla értekezés.. oda nem szóltam mert igazatok volt. Logikátlan újra belepréselni a csapágyat oda, ahonnan végre kikerült.
Ja igen, Simanyó: Ha úgy gondolnák, hogy zöld pöttyökkel festik le a rózsaszínû csirkelábszár vastagságú hajtókarjukat, és erre ráírnák az xtr feliratot, akkor is vennék. Egyáltalán nem kell nyúlnia a sramot, még mindig nagyon magasan piacvezetõ. Nem mellékesen nekem sem tetszik. A bilincsbe integrált olajtartály náluk volt a legkorrektebb, szervizelés szempontjából pláne.
Én azon sem csodálkoznék, ha újra visszahoznák a microdrive-ot valami "innovatív" marke technológiai köntösben. Bár akkor a csodás 10-es sort egy alkalom után megeszi majd a sár, nem kell a harmadikat megvárni a cseréhez
Erre a Lapierre bovdenre gondoltam
Igen, hobbibringás vagyok. Jelenleg nem ebbõl élek de nyugodtan eljöhet bárki velem tekerni.
Bocsi attól aki sértõnek vélte. Nem személyeskedtem, neveket nem néztem, csak egyben elolvasva vicces volt.
Ja, a szivacsos sram kar bejön nagy ötlet, csak a bb30 nem kéne oda.
Ride everywhere.
.
#2038
Írta 2010. július 05. - 10:13
@AGA: mi a gond például az 1 1/8-1,5 tapered villákkal? Rosszat még nem olvastam róla, inkább csak jót; vagy keveset olvastam? :-)
Nem AGA vagyok,de nekem van tapered villám és ami a rossz benne az az,hogy nem rakhatom bele amibe akarom
Illetve 1.5 vázba +1db fejcsapágy
#2039
Írta 2010. július 05. - 09:36
es nem kell ez a "szorakoztatoak vagytok" lesajnalo szoveg, senki nem szereti ha igy beszelnek vele, es te most egy hozzaszolasban tetted ezt meg tobb mindenkivel.
nem tudom kinek gondolod magad, de ha ugy is erzed hogy tobbet tudsz masoknal a temaban, akkor nem volna intelligensebb dolog szepen erthetoen elmagyarazni a dolgokat, mint alpari stilusban osztani az eszt es kozben megalazni masokat?
RAUH-Welt
B E G R I F F
#2040
Írta 2010. július 05. - 09:22
Aga: azért az látszik mennyire a hobbybringás oldalt nézed.... meg h sz@rt se konyítasz az egészhez