Jelentkezz be Regisztrálj
Aktuális hírek, jövõ évi újdonságok
#481
Posted 2018. February 27. - 10:28
#483
Posted 2018. February 24. - 01:17
Mi is ezt írtuk, de akkor is
Felesleges a 29, karbon váz, széles kormány, 1x11 és még talán a TL is (úgy értem, hogy 26-os, alu vagy acél vázzal, keskeny és szarvval ellátott kormánnyal, 3x11-es rendszerrel is lehet bringázni, és ez most jó olcsó bringa lenne). De valahogy az összes dologtól jobban élvezem a bringázást amit mostanában kidobtak.
Kütyüzés is jó dolog bár időm most nem lesz rá az biztos.
ezek mind hozzátettek valamit a korábbiakhoz. az elektronikus váltásnál ezt nem igazán mondhatjuk el. szerintem. (talán annyi, hogy ha nem 1x rendszer, hanem 2x, akkor ugye programozható a "szekvenciális" mód (vagy hogyan nevezik), amikor csak "fel-le" gombokat kell nyomogatni, a rendszer magától vált elöl is.)
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#484
Posted 2018. February 24. - 00:43
Én inkább visszatérek az ss-hez. Nemtom', srácok, elektronikus váltás? Minek? Ez csak bicikli(zés)! Vagy kütyübuzéria mindenek felett? (ok, ezt megértem, de ettől függetlenül felesleges dolognak tartom, olyasminek, amibe értelem és valós cél nélkül, csak a profitért ölnek erőforrásokat)
Mi is ezt írtuk, de akkor is
Felesleges a 29, karbon váz, széles kormány, 1x11 és még talán a TL is (úgy értem, hogy 26-os, alu vagy acél vázzal, keskeny és szarvval ellátott kormánnyal, 3x11-es rendszerrel is lehet bringázni, és ez most jó olcsó bringa lenne). De valahogy az összes dologtól jobban élvezem a bringázást amit mostanában kidobtak.
Kütyüzés is jó dolog bár időm most nem lesz rá az biztos.
Edited by karakoram, 2018. February 24. - 00:43.
#485
Posted 2018. February 22. - 09:01
Versenyeken jól jön majd a "shifter jammer", amivel a versenytársak váltóit lehet majd bezavarni... ennek kivédésére pedig indulhat a "shifter jammer jammer" fejlesztése
#486
Posted 2018. February 21. - 18:06
Én inkább visszatérek az ss-hez. Nemtom', srácok, elektronikus váltás? Minek? Ez csak bicikli(zés)! Vagy kütyübuzéria mindenek felett? (ok, ezt megértem, de ettől függetlenül felesleges dolognak tartom, olyasminek, amibe értelem és valós cél nélkül, csak a profitért ölnek erőforrásokat)
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#487
Posted 2018. February 21. - 16:13
Erre sincsen szükségem hiszen jó a hagyományos drótos rendszer, ráadásul csak hátul váltok, de lesz ilyenem az biztos
kb. hasonlóan látom
Több infó: http://www.bikeradar...gle-etap-51790/
#488
Posted 2018. February 21. - 15:26
Erre sincsen szükségem hiszen jó a hagyományos drótos rendszer, ráadásul csak hátul váltok, de lesz ilyenem az biztos
SRAM Eagle eTap - avagy láthatáron a vezeték nélküli elektromos váltás MTB-re!
#489
Posted 2018. February 21. - 13:42
Az idei Bringaexpo kiállítóiról van valakinek listája? A Bikeweekend listája elérhető, de a Hungexpo nem tette fel és az e-mailemre sem válaszoltak.
http://bringaexpo.hu...hu/hu/kiallitok
#490
Posted 2018. February 21. - 12:57
Az idei Bringaexpo kiállítóiról van valakinek listája? A Bikeweekend listája elérhető, de a Hungexpo nem tette fel és az e-mailemre sem válaszoltak.
#492
Posted 2018. February 20. - 15:37
SRAM Eagle eTap - avagy láthatáron a vezeték nélküli elektromos váltás MTB-re!
Fotó: https://www.instagra...by=mtb24horas_2
#493
Posted 2018. January 19. - 11:15
Na ezen "szabvány" felett elsiklottam anno, pedig követem az eseményeket. Elsőre azt hittem egyébként, április 1. a dátum. Sokat elmond...
#494
Posted 2018. January 18. - 17:46
(Más, a hátsó boost agy 12x148mm-es)
ez kimaradt, erre gondoltam:
https://www.bikerumo...st-qr-dropouts/
mondjuk nem is nagyon láttam sok helyen, a Marinnál, a Sondernél, meg a Treknél, de biztosan van másnál is ilyen csodás lehetőség.
Edited by Kisherceg, 2018. January 18. - 17:48.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#495
Posted 2018. January 18. - 14:15
Shimano nagyon sok éve kint van a 24mm-es Hollowtech II tengelyű hajóműszabvánnyal, ezt több gyártó is átvette (például FSA, a Campa most nem tudom, ez-e). Ehhez jött a 30mm-es tengely, melyre a SRAM, RaceFace, Rotor és még sok-sok más gyártó is ráált. Ezek csak a tengely szabványok, ugye. A SRAM aztán húzott egy lapot és a 24mm-est megvariálta jópár éve: maradt a 24mm-es tengely, csak az egyik oldalon leszűkítették 22-re. Aztán elterjedt ez is, sok gyártó OEM-ként berendelte, a piac meg "így járt"... (SRAM párhuzamosan kínálta a GXP és BB30-as tengelyű hajtókarokat.) Szóval, 3 elterjedt tengelyszabvány volt a piacon az elmúlt 6-8 évben.
GXP vs. BB30:
Erre a SRAM belekavart most jól... Gondolom a SRAM
- nem akart két gyártósort fenntartani, ezért olcsóbb volt egyesíteni a GXP és a BB30-as szabványú hajtókarjaikat, így olcsóbbá tehető a gyártás
- ez egyébként vicces, mert a webshopokban már kaphatóak az új DUB, 28.99mm-es tengelyes hajtókarok, lényegesen drágábban, mint a GXP/BB30...
- a SRAM ezzel elérte, hogy ha valaki SRAM hajtókart vásárol, akkor egy jó darabig csak az ő saját BB-jét érje el a piacon, ami egyébként semmilyen más hajtókarral sem kompatibils ("hurrá"...)
- az, hogy 4-féle vázhoz kínálnak csapágyat, az egy dolog, pont nem egységesít és nem egyszerűsít semmit...
Jó nagy káoszt generáltak most, érdemes elolvasni a neten a témában született hozzászólásokat. Persze majd ezt is "megszokjuk", OEM-ként ezzel jön pár hónapon belül minden srammal szerelt bicaj, stb...
(Más, a hátsó boost agy 12x148mm-es)
hát ja, végülis a lényeg, hogy a gyártó járjon jól. de ha a "régi" szabványait kivezeti, akkor valahol csak egyszerűbb lesz, nem? nekem mondjuk pont mindegy, csak shimano kart használok. mikor tavaly megjött a kona, abból is szórtam ki az FSA nem_tudom_milyen hajtóművét, ment a helyére a "jóöreg" xt... erre persze lehet mondani, hogy tipikus egybites win shimano felhasználó vagyok, de tekerni akarok, nem a szabványokon agyalni.
a "piac" (ahogyan én látom), egyre durvábban a "komplett bicaj, mint rendszer" felé halad már jó pár éve, a hozzám hasonló alkatrészörökítő-bringaépítgető hülyék meg lassan kikopnak. (erre a párévente megújuló kerékméret mizéria is alaposan rásegít)
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#496
Posted 2018. January 18. - 13:32
pár napja lepődtem meg nagyon (bár lehet, nem kellett volna, elég tájékozatlan vagyok a szabványok terén (is)), mikor tudatosodott bennem, hogy létezik 141mm BOOST QR hátsó tengely "szabvány". ehhez képest ez a sram féle fenti cucc (egyféle tengely mindenek felett, különböző csapágyakkal illesztve a különböző vázakhoz - ha jól értem, bár csak átfutottam a cikket) nem is rossz elképzelés...
Shimano nagyon sok éve kint van a 24mm-es Hollowtech II tengelyű hajóműszabvánnyal, ezt több gyártó is átvette (például FSA, a Campa most nem tudom, ez-e). Ehhez jött a 30mm-es tengely, melyre a SRAM, RaceFace, Rotor és még sok-sok más gyártó is ráált. Ezek csak a tengely szabványok, ugye. A SRAM aztán húzott egy lapot és a 24mm-est megvariálta jópár éve: maradt a 24mm-es tengely, csak az egyik oldalon leszűkítették 22-re. Aztán elterjedt ez is, sok gyártó OEM-ként berendelte, a piac meg "így járt"... (SRAM párhuzamosan kínálta a GXP és BB30-as tengelyű hajtókarokat.) Szóval, 3 elterjedt tengelyszabvány volt a piacon az elmúlt 6-8 évben.
GXP vs. BB30:
Erre a SRAM belekavart most jól... Gondolom a SRAM
- nem akart két gyártósort fenntartani, ezért olcsóbb volt egyesíteni a GXP és a BB30-as szabványú hajtókarjaikat, így olcsóbbá tehető a gyártás
- ez egyébként vicces, mert a webshopokban már kaphatóak az új DUB, 28.99mm-es tengelyes hajtókarok, lényegesen drágábban, mint a GXP/BB30...
- a SRAM ezzel elérte, hogy ha valaki SRAM hajtókart vásárol, akkor egy jó darabig csak az ő saját BB-jét érje el a piacon, ami egyébként semmilyen más hajtókarral sem kompatibils ("hurrá"...)
- az, hogy 4-féle vázhoz kínálnak csapágyat, az egy dolog, pont nem egységesít és nem egyszerűsít semmit...
Jó nagy káoszt generáltak most, érdemes elolvasni a neten a témában született hozzászólásokat. Persze majd ezt is "megszokjuk", OEM-ként ezzel jön pár hónapon belül minden srammal szerelt bicaj, stb...
(Más, a hátsó boost agy 12x148mm-es)
Edited by zscs, 2018. January 18. - 13:39.
#497
Posted 2018. January 18. - 12:44
https://www.bikerumo...-than-anything/
Új "szabvány", 28.99m-es tengely! Kértük, akartuk! (???)
Köszi SRAM, nagyobb a zavar, mint bármikor valaha!
pár napja lepődtem meg nagyon (bár lehet, nem kellett volna, elég tájékozatlan vagyok a szabványok terén (is)), mikor tudatosodott bennem, hogy létezik 141mm BOOST QR hátsó tengely "szabvány". ehhez képest ez a sram féle fenti cucc (egyféle tengely mindenek felett, különböző csapágyakkal illesztve a különböző vázakhoz - ha jól értem, bár csak átfutottam a cikket) nem is rossz elképzelés...
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#498
Posted 2018. January 16. - 20:06
https://www.bikerumo...-than-anything/
Új "szabvány", 28.99m-es tengely! Kértük, akartuk! (???)
Köszi SRAM, nagyobb a zavar, mint bármikor valaha!
Edited by zscs, 2018. January 16. - 20:06.
#499
Posted 2017. December 09. - 15:38
Pontosan ez a cél Én mondjuk biztos nem veszek addig új bringát, míg le nem tisztulnak a különböző szabványok/kerékméretek.
akkor sosem veszel semmit.
- Vejne likes this
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#500
Posted 2017. December 09. - 14:26
En nyitott vagyok minden baromsagra, kiprobalom, aztan vagy bejon, vagy nem mongy az erdekes, hogy epp az utobbi 10 evben hulyultek meg, addig szinte evtizedekig valtozatlan szabvanyokat hasznaltak.
Meg vhol ezert veszek inkabb uj bringat, mintsem a regit toldozgassam.
Pontosan ez a cél Én mondjuk biztos nem veszek addig új bringát, míg le nem tisztulnak a különböző szabványok/kerékméretek.
Valamennyire a topikhoz kapcsolódik:
https://www.pinkbike...ales-model.html
Kíváncsi vagyok lesznek-e követőik, vagy minden megy tovább ugyanígy, és szépen eltűnnek a süllyesztőben.