Köszi a gyors és pontos választSzervizben fel kell vetetni egy állapot lapot a sérült (cserélendõ), a javítandó alkatrészekrõl, azok, valamint a beépítésre kerülõ cseredarabok értékével, a csere/szerelés munkadíjával.
![:)](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/smile.png)
![:(](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/sad.png)
Köszi a gyors és pontos választSzervizben fel kell vetetni egy állapot lapot a sérült (cserélendõ), a javítandó alkatrészekrõl, azok, valamint a beépítésre kerülõ cseredarabok értékével, a csere/szerelés munkadíjával.
Igen nekem volt elsõbbségem, sajnos rendõrök már csak a korházba jöttek ki, lámpám ugyan nem volt de fényes nappal történt az eset. A rendõrök amúgy azt mondták h nyugodtan megcsináltathatom a bringám, nem kell megvárjak vele senkit. Azt hittem a vétkes biztosítója megnézi, vagy ilyesmi? Mi ennek a pontos menete? Csak elviszem egy bringaüzletbe megcsináltatom majd viszem a számlát? Vagy ott kell iratni esetleg vmi papírt a szervízzel, hogy mi sérült?Rendõr gondolom volt, helyszínelt. Ha neked volt elsõbbséged, akkor a kötelezõ fizet. Bár gondolom nem volt lámpád..
Bringa casco? Hát szerintem esélytelen. Gondolj csak bele, a garancia is csak "általános" használat mellett él. (Persze ha veszel egy 200 mm-t mozgó DH telót, annak mi az általános használat?) Az autós casco ugye mindenre fizet, tehát pl. figyelmetlenül állsz be a garázsodba a casco az önrész feletti részt fizeti. Ha lenne is bicós casco pár ezresért (lopásra, sérülésre), akkor mindenki az új alkatrészt biztosítási pénzbõl szeretné megvenni. Ennyire nem hülyék a biztosítók. Ha meg közlekedési balesetbõl származó károd van, a vétkes kötelezõje a fenti módon úgyis fizet.
Ano: Én is csak megerõsíteni tudom a kb. 66%-ot, de szinte új bicó esetén. Ha már használtabb vagy több éves, örülhet a kerékpáros, ha a felét viszontlátja.
'97-ben volt egy balesetem, egy autós nem adta meg az elsõbbséget. Egy hét kórház, 5 hónapig se pénz, se kerékpár. Utána a rendõrség lezárta a vizsgálatot, ami az autóst hozta ki hibásnak. Én felkeresem a sofõrt kárrendezés céljából. Õ nem volt együttmûködõ, így mentem a biztosítójához. Onnan kijött egy kárszakértõ -aki nagyon korrekt volt- megtekintette a kerékpárt és mûszaki szakvéleményt kért árlistával. A lista szerint 41 eFt károm keletkezett. Erre rábólintott a biztosító és mondták pár nap múlva utalják az összeget. A ruházatomban keletkezett kárral nem is foglalkoztam. Utaltak is 30 ezret amortizációra hivatkozva. Ja, a kerékpár 3 hónapos volt.
De nagy iskola volt ez nekem, azóta 3x felmérem a helyzetet, ha autóval találkozom. Azóta mindíg a sofõr tekintetét nézem. Szörnyû milyen figyelmetlen emberek vannak. Magunknak kell vigyáznunk, mástól ezt nem várhatjuk el!
LL
Azert azt hozzatennem, hogy a szulot is jol fejbe tudnam verni ilyenkor. 5 eves gyerek mit keres az uton? Hogy lehet ilyen fasz egy szulo? Barkivel megeshet, hogy kirohan ele egy gyerek az utra. Szerintem itt egyertelmuen a szulo volt a fasz.
ezt kikérem az õ nevében is! hogy feltételezel te ilyet? Törvénytisztelõ állampolgárok vagyunkMellesleg gyorsan hajtani a batyad is szokott, nemdebar?
Ezt azért kiegészíteném annyival, hogy a normál autós biztosítás is úgy mûködik, hogyha neked kárt okoztak és valamit emiatt cserélni kell, akkor értékvesztést számolnak. Pl nekem a kerék úgy sérült, hogy valami a felfüggesztésnél is meghajolt. Ennek elvileg 5 év az élettartama, az autó 3 éves volt, ennek megfelelõen csak csak 2/5-öd részt fizettek.. Lehet, hogy km-re van számolva, de végülis mindegy.. Azt hiszem ez (is) volt a kérdés.. Mármint, hogy biciklinél is így lehet-e.. Gondolom igen..és ez, mivel "veszéleyesebb" és "veszélyeztetettebb" vagy, mint egy autós, csak bizonyos %.
Csak fejtegetés:
A KRESZ szerint szabálytalan az, amikor a motor az álló kocsisorok között elõre megy a piros lámpához (mivel jobbról elõzni tilos). Namost ezt a módszert TANÍTJÁK. Tehát ha te a két sor között mentél el, akkor az tanított szabálytalanság. Egyszóval vitás téma.
Excuses are like assholes... Everybody's got one, and they all stink
Let the people speakTegnap volt a fókuszban asszem, hogy elcsaptak egy kislányt, aki meg is halt a baleset következtében.
Az anyuka magyarázta, hogy milyen hosszú féknyom volt, meg mennyit repült a kislány.. (nemkicsit)
A rendõrség meg megállapította hogy a sofõr 70-valamennyivel ment (a magyarázott féknyomon és a repülés mértkérõl nekem más véleményem lenne), de a balesetrõl a kislány tehet, így csak gyorshajtásért kapott csekket az illetõ. Ha betartotta volna az 50-et akkor még csekket se kap
a lányzó volt vagy ~5éves.
Excuses are like assholes... Everybody's got one, and they all stink
Let the people speak