Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj

Milyen bringát vegyek?

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
11925 hozzászólás a témában

#561
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Karbonváz tartós és megbízható, nem fárad, jól tartja magát.
A carbont sajnos nem ismerem, biztos jó az is.

 

A BB30-cal mi a gond? Hogy a shimano nem gyárt 30mm-es tengelyes kart? :) Attól még több ezren használnak problémamentesen adapterrel bb30 vázakban shimi karokat.

 

:)

 

Egyébként a merida 105-tel szerelt outija is elég jó túrás geójú, meg élőben még szép is :)

 

http://www.bike-disc...77793/wg_id-110

 

tessék, erről beszélek. Elég komfortosnak tűnik a felsőcsőhossz-fejcsőhossz aránya alapján.

 

a ride-ot azért nem linkelem, mert szerintem hallucinálok a homlokcsőhossznál. 240mm-t ír az 59-esnél, ami számomra hihetetlen.

 

Hmm, hazaiak közül még a Cube Attaint érdemes megtekinteni szerintem...


Vejne módosította - 2016. július 13. - 19:17


#562
icebike

icebike

    újonc

  • fórumtag
  • 7 hozzászólás

mit értesz pontosabban endurance geó alatt?

mert gyártónként nagyon eltérhet.

 

ld.: egy synapse és egy roubaix közti eltérés jó 2 cm homlokcsőben, míg az olaszok még attól is rövidebbre szokták azt hagyni. 

 

Mindegyik gyártó kényelmesebb vázgeomtriáját, pl azokat amiket írtál. Először összegyűjtök pár típust és utána mennék fel Pestre és ott megnézném, kipróbálnám ha lehet vagy csak ráülni, hogy melyik lenne a jó nekem.

Akkor már ideírom, miket néztem csak azért nem írtam elsőre, hogy ne befolyásoljam a tippeket (általában mindenki a saját kedvencét ajánlja).

Synapse 105-öt néztem elsőre, az nagyon tetszik, aztán tovább olvastam, ott a BB30-as csapágyazás nem volt az igazi pár évvel ezelőtt, gondolom már javították, de pl. a hajtókar és csapágyazása a BB30-nak nem kompatibilis pl. a shimanoval (nem nagyon upgrade-elhető). Ezért keresgéltem még, a trek domane sorozatát találtam, 2.3 vagy az akciós 4.3 meg találtam bmc-t is. Alu váz meddig jó? 4-5 év carbon meg 2-3?


icebike módosította - 2016. július 13. - 16:02


#563
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Sziasztok!

 

 

Milyen endurance vázgeometriájú, shimano 105-ös szettes kerékpárt ajánlanátok?

Országúti kerékpárt keresek.

mit értesz pontosabban endurance geó alatt?

mert gyártónként nagyon eltérhet.

 

ld.: egy synapse és egy roubaix közti eltérés jó 2 cm homlokcsőben, míg az olaszok még attól is rövidebbre szokták azt hagyni. 



#564
icebike

icebike

    újonc

  • fórumtag
  • 7 hozzászólás

Sziasztok!

 

 

Milyen endurance vázgeometriájú, shimano 105-ös szettes kerékpárt ajánlanátok?

Országúti kerékpárt keresek.



#565
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.268 hozzászólás

én mondjuk endurace cf-t vennék...

 

https://www.canyon.c...ace-cf-8-0.html

 

perfait nyereg, jó kerék, nagyon jó váz-cső kombó.

 

és könnyű

még mindig úgy vélem a bringa legfontosabb eleme a váz

s mivel kolléga komfort országútit keres.

azzal a "zertz" betéttel + jól tervezett karbonnal,  tényleg nem lehet versenyképes a fritz postás cucc


Bikertigger módosította - 2016. július 11. - 17:34

"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#566
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

speci . kb bármihez képest egy "fulli". és náluk nincs vakítás műanyag.

mondjuk méret határeset.

lehet hosszútávon itt megéri az a speci féle "bg" mérés.

én mondjuk endurace cf-t vennék...

 

https://www.canyon.c...ace-cf-8-0.html

 

perfait nyereg, jó kerék, nagyon jó váz-cső kombó.

 

és könnyű



#567
Hergyan

Hergyan

    újonc

  • fórumtag
  • 9 hozzászólás

Köszönöm, akkor lehet rakok még hozzá, végül is bringát nem 2 évre vesz az ember.

 

 

Sajnos el kell keserítselek, ebben a kombinációban (agyváltó+agydinamó+merev villa+új+max.100eFt) nem lesz a magyar piacon termék.

Ha lemondasz az agyváltóról (ami önmagában kb. 30 eFt, ezért nem rakják az "olcsó" kerékpárokra) akkor ezeket javasolnám:

 

http://bringawebshop...alboin-100-2015

http://bringawebshop...alboin-200-2015

 

De véleményem szerint sokkal jobban jársz egy pár éves használt minőségi darabbal, ennyiért már kaphatsz olyat, ami szinte mindenben megfelel a leírt követelménynek, pl.:

 

http://apro.bikemag....en-l351628.html

 

Ezt azonnal megvenném ennyiért.



#568
Sandman

Sandman

    vendég

  • fórumtag
  • 433 hozzászólás

Sziasztok, városi használatra kellene férfi kerékpár, újban gondolkodom, teljesen felszerelt városi használatra, agyváltó, agydinamó, teleszkóp nem kell, 80-100e körül mik a lehetőségek?

Sajnos el kell keserítselek, ebben a kombinációban (agyváltó+agydinamó+merev villa+új+max.100eFt) nem lesz a magyar piacon termék.

Ha lemondasz az agyváltóról (ami önmagában kb. 30 eFt, ezért nem rakják az "olcsó" kerékpárokra) akkor ezeket javasolnám:

 

http://bringawebshop...alboin-100-2015

http://bringawebshop...alboin-200-2015

 

De véleményem szerint sokkal jobban jársz egy pár éves használt minőségi darabbal, ennyiért már kaphatsz olyat, ami szinte mindenben megfelel a leírt követelménynek, pl.:

 

http://apro.bikemag....en-l351628.html

 

Ezt azonnal megvenném ennyiért.


Sandman módosította - 2016. július 11. - 10:37


#569
Hergyan

Hergyan

    újonc

  • fórumtag
  • 9 hozzászólás

Sziasztok, városi használatra kellene férfi kerékpár, újban gondolkodom, teljesen felszerelt városi használatra, agyváltó, agydinamó, teleszkóp nem kell, 80-100e körül mik a lehetőségek?


Hergyan módosította - 2016. július 11. - 09:47


#570
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.268 hozzászólás

Sziasztok,

 

komfort országútit szeretnék vásárolni és két modell között vacillálok. Az egyik a Canyon Endurace AL 6.0 , a másik a Specialized Roubaix SL4 . A két bringát majdnem ugyan annyiért tudnám megvenni. 
A canyon melett szól, hogy full 105, jó kilóval könnyebb értelmesebb kerék van benne.

A speci mellett, hogy karbon és talán kényelmesebb is, illetve ha később eladom akkor várhatóan jobb árat kapok érte. 

Az érdekelne, hogy a speci beugró karbon vázai mennyire jók, jobbak-e mint egy igényes alu váz, vagy itt a karbon még csak vakítás.

A méretezéssel is kicsit gondban vagyok, mert a kalkulátorok alapján canyonból M-et kellene vennem, míg speciből 56-osat, ami majdnem koppra ugyanaz, mint a canyon L-es váza. Amúgy 180cm vagyok, 86-os belső lábhosszal.

 

Alapvetően a célom a bicajjal az lenne, hogy 5-6 óra után se törjön össze. Korábban egy M/L-es 2013-as TCX2-sem volt. Ezt mindig egy kicsit nagynak éreztem, olyan érzésem volt, hogy a nyerg nincsn elég elöl, hogy hatékonyan tudjam lefelé nyomni a pedált(valószínüleg az M-es lett volna jó belőle), illetve az alu villája igazi kínzás volt 3 óra után.

speci . kb bármihez képest egy "fulli". és náluk nincs vakítás műanyag.

mondjuk méret határeset.

lehet hosszútávon itt megéri az a speci féle "bg" mérés.


Bikertigger módosította - 2016. július 05. - 19:06

"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#571
hermfer

hermfer

    vendég

  • fórumtag
  • 110 hozzászólás

Sziasztok,

 

komfort országútit szeretnék vásárolni és két modell között vacillálok. Az egyik a Canyon Endurace AL 6.0 , a másik a Specialized Roubaix SL4 . A két bringát majdnem ugyan annyiért tudnám megvenni. 
A canyon melett szól, hogy full 105, jó kilóval könnyebb értelmesebb kerék van benne.

A speci mellett, hogy karbon és talán kényelmesebb is, illetve ha később eladom akkor várhatóan jobb árat kapok érte. 

Az érdekelne, hogy a speci beugró karbon vázai mennyire jók, jobbak-e mint egy igényes alu váz, vagy itt a karbon még csak vakítás.

A méretezéssel is kicsit gondban vagyok, mert a kalkulátorok alapján canyonból M-et kellene vennem, míg speciből 56-osat, ami majdnem koppra ugyanaz, mint a canyon L-es váza. Amúgy 180cm vagyok, 86-os belső lábhosszal.

 

Alapvetően a célom a bicajjal az lenne, hogy 5-6 óra után se törjön össze. Korábban egy M/L-es 2013-as TCX2-sem volt. Ezt mindig egy kicsit nagynak éreztem, olyan érzésem volt, hogy a nyerg nincsn elég elöl, hogy hatékonyan tudjam lefelé nyomni a pedált(valószínüleg az M-es lett volna jó belőle), illetve az alu villája igazi kínzás volt 3 óra után.



#572
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.268 hozzászólás

 

 
Amiket lesegettem, azokban mind ugyanaz az SR teló volt. Gondoltam ez valami iparági etalon. :)
 
Viccet félretéve építettem már magamnak én is vagy 10 bringát (egész pontosan 8-at, most számoltam össze), és mostanra valami osztályharcos düh tombol bennem, hogy 9-edik építettnmár ne legyen. Ugyanis mind a 8 alkalommal azt hittem, hogy okosabb vagyok a nagy gyártóknál.
 
Azért nem akartam most merevvillával kavarni.
 
Nagyon szívesen meglesem, ha tudsz ajánlani teló nélkül, hasonló felszereltségűt.

 

http://bikefun.hu/pr...os-feher-fekete

 

van belőle jobb szereltségű is

 

vagy

 

http://bikelogistics...cross-kerekpar/

 

 

de én nem nagyon vágynék egy merev alu villa komfortjára


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#573
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.881 hozzászólás

kell a teleszkóp? ennyiért általában inkább nehezék, mint rugózó elem.

 
Amiket lesegettem, azokban mind ugyanaz az SR teló volt. Gondoltam ez valami iparági etalon. :)
 
Viccet félretéve építettem már magamnak én is vagy 10 bringát (egész pontosan 8-at, most számoltam össze), és mostanra valami osztályharcos düh tombol bennem, hogy 9-edik építettnmár ne legyen. Ugyanis mind a 8 alkalommal azt hittem, hogy okosabb vagyok a nagy gyártóknál.
 
Azért nem akartam most merevvillával kavarni.
 
Nagyon szívesen meglesem, ha tudsz ajánlani teló nélkül, hasonló felszereltségűt.


#574
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

 

Sziasztok fiúk,
 
na úgy néz ki, az egyik egysebimet (Dolan Pre Cursa) eladom, és helyette egy kicsit kényelmesebb és sokoldalúbb kerékpárt keresek.
 
A kényelem alatt értem a geometriát egy kicsit magasabb kormánnyal, kevésbé brutális függőleges merevséggel, a ballonosabb (32-45), de továbbra is 28-as gumikat, a tárcsaféket, hogy a körülményektől függetlenül meg tudjak állni.
 
Ami a legfontosabb, hogy váltót is gondoltam hozzá, mert sajnos az egy sebesség az utóbbi időben - mióta eléggé elpuhultam - eléggé bekorlátoz, ha néhanapján ki tudok szabadulni a melóból, hogy tekerjek. Legutóbbi példa: sokorói dombság 44/18 al nem nagyon adta ki.
 
Szumma szummárum, valami sportos trekkingre gondoltam. Tegnap láttam a bringaúton ezt:
 
 
És teljesen beleszerelmesedetem.
 
Ledobnám róla a kacatokat: rugós nyeregcső meg állítható stucni. Kapna egy rendes pedált, és kész az ultimate munkábajárós/szabadidős gép.
 
A telót mondjuk nem ismerem, az okozhat meglepetéseket.
 
Vélemény?

 

kell a teleszkóp? ennyiért általában inkább nehezék, mint rugózó elem.


"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#575
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.268 hozzászólás

Köszönöm,

így már egy kicsit jobban képbe kerültem típusokkal, árakkal kapcsolatban.

Gumik annyira nem fontosak, fékből meg van egy fölös SLX-em előre, azt tuti feltenném.

Ami még érdekes lehet a KTM Life.

ktm nél jobb a merida geója

plusz qrva sokat fizetsz azért a 3 betűért


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#576
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.881 hozzászólás

Köszönöm,

így már egy kicsit jobban képbe kerültem típusokkal, árakkal kapcsolatban.

Gumik annyira nem fontosak, fékből meg van egy fölös SLX-em előre, azt tuti feltenném.

Ami még érdekes lehet a KTM Life.



#577
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.268 hozzászólás

 

Sziasztok fiúk,
 
na úgy néz ki, az egyik egysebimet (Dolan Pre Cursa) eladom, és helyette egy kicsit kényelmesebb és sokoldalúbb kerékpárt keresek.
 
A kényelem alatt értem a geometriát egy kicsit magasabb kormánnyal, kevésbé brutális függőleges merevséggel, a ballonosabb (32-45), de továbbra is 28-as gumikat, a tárcsaféket, hogy a körülményektől függetlenül meg tudjak állni.
 
Ami a legfontosabb, hogy váltót is gondoltam hozzá, mert sajnos az egy sebesség az utóbbi időben - mióta eléggé elpuhultam - eléggé bekorlátoz, ha néhanapján ki tudok szabadulni a melóból, hogy tekerjek. Legutóbbi példa: sokorói dombság 44/18 al nem nagyon adta ki.
 
Szumma szummárum, valami sportos trekkingre gondoltam. Tegnap láttam a bringaúton ezt:
 
 
És teljesen beleszerelmesedetem.
 
Ledobnám róla a kacatokat: rugós nyeregcső meg állítható stucni. Kapna egy rendes pedált, és kész az ultimate munkábajárós/szabadidős gép.
 
A telót mondjuk nem ismerem, az okozhat meglepetéseket.
 
Vélemény?

 

a teló ugyanaz a hulladék kb mindben, elfogadható csak a RS lenne de azt nem igen szerelik, 4 kiló alatti bringákba, sr hajtómű a franc tudja, a fék hulladék, gumik átmatricázott cst-k.

 

ennyiért lehez megnézném :

 

http://superiorbikes...-590/black-grey

 

picit sportosabb geó, ugyanakkor a "segge" kényelmesebb, kicsit jobb setup.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#578
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.881 hozzászólás
Sziasztok fiúk,
 
na úgy néz ki, az egyik egysebimet (Dolan Pre Cursa) eladom, és helyette egy kicsit kényelmesebb és sokoldalúbb kerékpárt keresek.
 
A kényelem alatt értem a geometriát egy kicsit magasabb kormánnyal, kevésbé brutális függőleges merevséggel, a ballonosabb (32-45), de továbbra is 28-as gumikat, a tárcsaféket, hogy a körülményektől függetlenül meg tudjak állni.
 
Ami a legfontosabb, hogy váltót is gondoltam hozzá, mert sajnos az egy sebesség az utóbbi időben - mióta eléggé elpuhultam - eléggé bekorlátoz, ha néhanapján ki tudok szabadulni a melóból, hogy tekerjek. Legutóbbi példa: sokorói dombság 44/18 al nem nagyon adta ki.
 
Szumma szummárum, valami sportos trekkingre gondoltam. Tegnap láttam a bringaúton ezt:
 
 
És teljesen beleszerelmesedetem.
 
Ledobnám róla a kacatokat: rugós nyeregcső meg állítható stucni. Kapna egy rendes pedált, és kész az ultimate munkábajárós/szabadidős gép.
 
A telót mondjuk nem ismerem, az okozhat meglepetéseket.
 
Vélemény?


#579
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.701 hozzászólás

helómindenki!

 

Fura, hogy nem találok FATBIKE topicot, ezért bátortalanul itt kérdezek:

mik kaphatók itthon? egészen meglepődtem, mikor a Hervisben belefutottam egy ilyenbe: http://www.hervis.hu...p/COLOR-1988340

egyébként nem ennyiért volt kint, hanem 260-ért, úgy nem tűnt irreálisan drágának, főleg, hogy élőben jobban nézett ki.

Nem mondom, hogy venni akarok bármilyen fatbike-ot, de mindig így kezdődik... az aprón gyorsan csináltam egy keresést, találtam is érdekeset.

Mondjuk 300 körül inkább az On-One-t választanám, de szójatok, ha van valami tuti vétel ebben az árkategóriában!

Régen volt az On-One-nak ilyen váz+kerekek csomagja is, ha minden más, ami nem duci-specifikus, úgyis megvan a garázsban, na az is jópofa dolog, de nem emlékszem az árára.



#580
MRobi777

MRobi777

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás

Sziasztok!

 

Segítség kellene.

Egy ilyen bringát ajánlottak nekem, de semmit nem találok róla  a neten.

Kb. milyen árkategóriájú (mennyit ér?) a kerékpár.

Ha valaki ismeri mondana róla véleményt. Vagy esetleg a képek alapján is érdekelne a véleményetek.

 

Köszönöm

Üdv

Robi

 

IMG_1780_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

IMG_1783_www.kepfeltoltes.hu_.jpgIMG_1784_www.kepfeltoltes.hu_.jpg