vedd meg és kiderül
Nem *zart akarok venni, hanem MTB-t. Látom nem nagyon lehet ennyiért normális fullyt venni. Ha mégis van értelmes használtan, akkor várom a linkeket.

imiike1998 módosította - 2016. augusztus 10. - 16:57
vedd meg és kiderül
imiike1998 módosította - 2016. augusztus 10. - 16:57
én megnéznék valami ktm trekkinget
általában nem liblingem a márka, de a trekking vonalat elég jól csinálják. nyilván 60as vázméret, amit lehet nem lesz könnyű így szezon végén találni.
megnéztem kíváncsiságból a postásnémeteket.
nem is rossz.
http://www.bike-disc...464639/wg_id-24
http://www.bike-disc...464576/wg_id-24
szerinted 199cm-hez a 60-as v 64-es dukál jobban? Egyenes kormányos bringák méretezése kissé ismeretlen terület számomra.
Sziasztok,
Végigkerestem a fórumot, "milyen kerékpárt vegyek magas embernek" témában, de nem lettem túl okos.
199 centi magas vagyok, kb. 93 kiló és egy city-trekking kerékpárt keresnék magamnak. Jelenleg egy 15 éves Gepida Asgard MTB-m van, aminek semmi baja ugyan, de már mások az igényeim (legyen kényelmesebb, magasabban a kormánya, sárhányó, csomagtartó, stb.).
Leginkább városban használom, de némi light-os erdei ösvény is be szokott játszani. Szeretnék valami jobb minőségű biciklit, lehet teleszkópja is, tárcsaféke is, de a lényeg, hogy kényelmes legyen vele menni. Árban 200-300 eFt-ig tudok nyújtózkodni.
Mit tanácsoltok, hova érdemes elmenni? Van valami "márkafüggetlen" tanácsadó, aki némi pénzért segít kiválasztani a megfelelő bringát? Azt látom, hogy a boltok többsége le van szerződve néhány márkára és nyilván azokból próbálják a leginkább megfelelőt ajánlani.
Vagy érdemesebb lenne egy egyedi vázat gyártatni és átszerelni a Gepida összes tartozékát?
Segítségeteket előre is köszönöm,
clayblues
.
én megnéznék valami ktm trekkinget
általában nem liblingem a márka, de a trekking vonalat elég jól csinálják. nyilván 60as vázméret, amit lehet nem lesz könnyű így szezon végén találni.
Több helyen is láttam hirdetve 130-150k körül. http://www.jofogas.h...985.htm?first=1
Ezzel például mi a baj? Vagy kamuzik az eladó és egy lehajszolt gép lenne?
vedd meg és kiderül
Sziasztok,
Végigkerestem a fórumot, "milyen kerékpárt vegyek magas embernek" témában, de nem lettem túl okos.
199 centi magas vagyok, kb. 93 kiló és egy city-trekking kerékpárt keresnék magamnak. Jelenleg egy 15 éves Gepida Asgard MTB-m van, aminek semmi baja ugyan, de már mások az igényeim (legyen kényelmesebb, magasabban a kormánya, sárhányó, csomagtartó, stb.).
Leginkább városban használom, de némi light-os erdei ösvény is be szokott játszani. Szeretnék valami jobb minőségű biciklit, lehet teleszkópja is, tárcsaféke is, de a lényeg, hogy kényelmes legyen vele menni. Árban 200-300 eFt-ig tudok nyújtózkodni.
Mit tanácsoltok, hova érdemes elmenni? Van valami "márkafüggetlen" tanácsadó, aki némi pénzért segít kiválasztani a megfelelő bringát? Azt látom, hogy a boltok többsége le van szerződve néhány márkára és nyilván azokból próbálják a leginkább megfelelőt ajánlani.
Vagy érdemesebb lenne egy egyedi vázat gyártatni és átszerelni a Gepida összes tartozékát?
Segítségeteket előre is köszönöm,
clayblues
.
Én először megvenném ezt a dán szépséget:
http://apro.bikemag....r-l350386.html#
aztán amit gyengének érzek használat során, azt átszerelném jobbra. Bőven kijönne a vázolt keretből.
A Gepida cuccait hagyd inkább rajta és úgy add el (vagy tartsd meg kompletten, jó kis gép az, ha mégis terepre mennél inkább).
Esetleg nézelődj a trekkingek között az apróban, bár a klasszikus trekking nem néz ki túl sportosan, nem tudom, bejön-e az a kinézet.
Sandman módosította - 2016. augusztus 09. - 16:43
semmit
annyiért vázat lehet kapni
Vejne, végülis nincs kizárva
Több helyen is láttam hirdetve 130-150k körül. http://www.jofogas.h...985.htm?first=1
Ezzel például mi a baj? Vagy kamuzik az eladó és egy lehajszolt gép lenne?
Sziasztok,
Végigkerestem a fórumot, "milyen kerékpárt vegyek magas embernek" témában, de nem lettem túl okos.
199 centi magas vagyok, kb. 93 kiló és egy city-trekking kerékpárt keresnék magamnak. Jelenleg egy 15 éves Gepida Asgard MTB-m van, aminek semmi baja ugyan, de már mások az igényeim (legyen kényelmesebb, magasabban a kormánya, sárhányó, csomagtartó, stb.).
Leginkább városban használom, de némi light-os erdei ösvény is be szokott játszani. Szeretnék valami jobb minőségű biciklit, lehet teleszkópja is, tárcsaféke is, de a lényeg, hogy kényelmes legyen vele menni. Árban 200-300 eFt-ig tudok nyújtózkodni.
Mit tanácsoltok, hova érdemes elmenni? Van valami "márkafüggetlen" tanácsadó, aki némi pénzért segít kiválasztani a megfelelő bringát? Azt látom, hogy a boltok többsége le van szerződve néhány márkára és nyilván azokból próbálják a leginkább megfelelőt ajánlani.
Vagy érdemesebb lenne egy egyedi vázat gyártatni és átszerelni a Gepida összes tartozékát?
Segítségeteket előre is köszönöm,
clayblues
.
Hali!
130k körül milyen fully MTB-t ajánlotok?(használtan)
semmit
annyiért vázat lehet kapni
Vejne, végülis nincs kizárva
Sziasztok!
A Prohardver.hu egyik releváns kerékpáros topikjában találtam ezt a bejegyzést. Annyira jó, hogy meg kell osszam:
-Hello!
Elsősorban pokémon gózáshoz szeretnék majd egy biciklit venni, de elég elképzelhető, hogy közlekedésre is használnám. A belvárosban lakom. Első ötletem egy országúti volt, de láttam az árakat, és első biciklire nem akarok ennyit költeni - mert lehet maradnék a BKV-nál -. Mit keresgéljek / hol nézelődjek, ha 50k körül szánnék rá?
-ez remélem komoly, mert viccnek durva lenne
Fitre don írt tavaly szép szövevényeket, az ő beállításai tök jó kiindulási alapok, nem versenyzősre, hanem "allrounderre" veszi a figurát. Szóval komfort előnyben, de haladni is lehessen vele.
Sajnos nem fogom tudni linkelni a kommenteket, de elég jó útmutató volt, képekkel illusztrálva.
Amit én fontosnak érzek, hogy ha alsó fogásban hajlított könyökkel fogod a kormányt, akkor se érezd azt, hogy mélyen vagy, s ne érezd nyújtózkodásnak. Felső fogásban meg komfortosan, de sosem nyújtott könyékkel, hanem szépen hajlítva, lazán. A kezeden nem támaszkodsz, a súlyod jórészt az ülőgumókon nyugszik, a karjaid kormányoznak-váltanak-fékeznek, de nem támasztanak.
A nyeregmagasságot jól be kell lőni, sajnos, a zemberek 90%-a túl magasan ül, ami miatt hosszúnak-távolinak érződik a gép eleje, s kényelmetlennek az alsó fogás.
Én mindenképp a kisebb vázat venném, mert egyrészt bitang mennyiségű távtartóval adják a bringákat-vágatlan villanyakkal, másrészt, kisebb méretnél tudsz kompenzálni, míg, nagynál az életben nem jutsz közelebb a kormányhoz legális módokon.
Inkább kisebb vázhoz plusz 10mm távtartó, mint nagyobb vázhoz a rövidebb stucni.
Plusz kisebb vázon jobban rugózik a nyeregcső
én két értéket nézek
felsőcsőhossz (vízszintes felsőcső)
és fejcsőhossz
ezekből meg tudom mondani, jó lesz-e a gép v sem.
picit "beszédesebb", ha stack-reach és ezek arányát nézed még a nyeregvázcső és homlokcsőszöggel.
egyébként ne vegyél egyenes kormányos országútit, mert, a váz geometriája outi kormányhoz van tervezve. Az egyenes kormányos fitnesszbringák és régi cx vázakból épített egyenes kormányos csapatókra elég hamar szokott menni a 140-es kormányszár. Ha meg óriási homlokcsővel is meg van fűszerezve, akkor ott találod magad, hogy -17 fokos 140-es kormányszárakat fogsz nézegetni webshopokban..
ha kétséged van a vázméretezést illetően, mindig inkább egy számmal kisebbet vegyél.
a legkevésbé releváns adat egy ejtett fölsőcsővel bíró modern váznál a nyeregvázcső hossza. Tkp. lényegtelen.
szerk: nézd meg a geometria táblázatot, h tiszta legyen, mit értek reach és stack alatt
én ilyen geóhoz nem is gondolkoznék egyenes kormányban, ez még országúti kormánnyal is nagyon kiegyenesedett testtartást tesz lehetővé.
>a gibbonunk beszélt<
Köszönöm szépen, ez sokat segített, az eredeti terv is outi volt (a fitness, egyenes kormányos csak egy fellángolás volt, ha már úgy is ott vagyok a boltban, akkor ránézek.) Akkor a sensium lesz, már csak a méret a kérdés (eredetileg M-est néztem), a felsőcsőhossz 15mm-el rövidebb az S-esen, mint az M-esen, a fejcsőhossz az 20mm-el rövidebb, a nyeregvázcső pedig 30mm-el, a stack pedig 17mm-el. Megyek még egyszer próbálni és akkor mit nézzek meg pontosan, ha átlépek a vázon és a földön állok, akkor 5 cm távolság legyen, mi ajó, mennyire nyúljak/dőljek előre ha lent fogom a kormányt, pedál alsó holtponton ne legyen teljesen kinyújtva a lábam, persze ezek együttes állása számít az összképben, de így nézve a számokat,adatokat én nem tudom átülteni gyakorlatba, hogy néhány mm mennyit számít, jelen esetben pár centi. Én nem annyira a versenyzésre hegyezett ülőhelyzetet keresem, hanem a kényelmesebbet, nem tudom erre a kisebb vagy a nagyobb váz-e a jobb.
icebike módosította - 2016. augusztus 07. - 19:50
apró update Vejne, csak mert szó volt valahol a speciről. (sirrus legalábbis) arra már nem igaz, annak már más a geója , abból bátran vennék M-est magamnak /175/.
egyébként Tigger, Te voltál, aki a mirindás fitnesszbringás cikk alá kommentelte, hogy jönnek a vásárlók a hosszú stucnikért vissza?
http://bikemarkt.mtb...rx-pro-140mm-17
jé, április 14 óta nem tudta eladni, a hirdetés szövege is beszédes, valahogy, el sem tudom képzelni, hogy miért is került hamar cserére
Vejne módosította - 2016. augusztus 06. - 18:05
egyébként ne vegyél egyenes kormányos országútit, mert, a váz geometriája outi kormányhoz van tervezve. Az egyenes kormányos fitnesszbringák és régi cx vázakból épített egyenes kormányos csapatókra elég hamar szokott menni a 140-es kormányszár. Ha meg óriási homlokcsővel is meg van fűszerezve, akkor ott találod magad, hogy -17 fokos 140-es kormányszárakat fogsz nézegetni webshopokban..
apró update Vejne, csak mert szó volt valahol a speciről. (sirrus legalábbis) arra már nem igaz, annak már más a geója , abból bátran vennék M-est magamnak /175/.
én két értéket nézek
felsőcsőhossz (vízszintes felsőcső)
és fejcsőhossz
ezekből meg tudom mondani, jó lesz-e a gép v sem.
picit "beszédesebb", ha stack-reach és ezek arányát nézed még a nyeregvázcső és homlokcsőszöggel.
egyébként ne vegyél egyenes kormányos országútit, mert, a váz geometriája outi kormányhoz van tervezve. Az egyenes kormányos fitnesszbringák és régi cx vázakból épített egyenes kormányos csapatókra elég hamar szokott menni a 140-es kormányszár. Ha meg óriási homlokcsővel is meg van fűszerezve, akkor ott találod magad, hogy -17 fokos 140-es kormányszárakat fogsz nézegetni webshopokban..
ha kétséged van a vázméretezést illetően, mindig inkább egy számmal kisebbet vegyél.
a legkevésbé releváns adat egy ejtett fölsőcsővel bíró modern váznál a nyeregvázcső hossza. Tkp. lényegtelen.
szerk: nézd meg a geometria táblázatot, h tiszta legyen, mit értek reach és stack alatt
én ilyen geóhoz nem is gondolkoznék egyenes kormányban, ez még országúti kormánnyal is nagyon kiegyenesedett testtartást tesz lehetővé.
>a gibbonunk beszélt<
Vejne módosította - 2016. augusztus 05. - 15:23
határeset, kicsit nagy
igen. határeset. jó lehet azért. magas a homlokcső,és most ennél nem tudok jobb ajánlatot.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
http://www.decathlon.hu/btwin-triban-540-kerekpar-id_8331275.html vagy ez. pont 200 ezer,és csak s-es van belőle. kéne nézni egy geo táblát hozzá
határeset, kicsit nagy
http://www.decathlon.hu/btwin-triban-540-kerekpar-id_8331275.html vagy ez. pont 200 ezer,és csak s-es van belőle. kéne nézni egy geo táblát hozzá
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A