Jelentkezz be Regisztrálj
Milyen bringát vegyek?
#2821
Írta 2012. szeptember 22. - 21:01
Szeretnék elkezdeni országútizni a monti mellett és ehhez szeretnék valamilyen olcsóbb 40-50eFt kaegóriájú gépet. Szerintetek mire érdemes odafigyelni az ilyen árkategóriában lévõ, zömében 80as, 90es évek beli országútiknál?
elsõre ezt néztem ki: 59-es Peugeot galibier-Simplex szett-szép állapot « kerékpár « ORSZÁGÚTI « Kategóriák tallózása
Szerintetek milyen ez a bicikli, megéri az árát, valamint elég jó a geometriája ill. alkatrészei ahhoz , hogy komolyabban lehessen használni?
#2822
Írta 2012. szeptember 22. - 07:56
Költözködés miatt megváltozott a környezetünk és elõkerültek a kissé mellõzött biciklik is. Újra elõjöttek az élmények, így úgy döntöttünk meglepjük magunkat új kerékpárokkal. Én egy GEPIDA ALBOIN 500 CRS 2012-t néztem ki magamnak és nagyon kiváncsi lennék a véleményeitekre! Minden negatív és pozitív kritikát szívesen olvasnék.
debre
#2823
Írta 2012. szeptember 19. - 22:07
Köszi! Megéri szerinted az árát?
Ezt neked kell tudni,én biztos egyszerre nem adnék ki ennyit egy bicajért, egyébként nagyon szép. Mondjuk amióta megvettem az enyémet azóta én is ráköltöttem mégegyszer a bicó árát alkatrészekre.
#2824
Írta 2012. szeptember 19. - 20:22
kinek mi valt be az evek alatt, hoban-fagyban-esoben-kanikulaban, etc? milyen konfigok?
nekem van egy 90 es évek beli nõi puch clubmanom (az hogy nõi csak így alakult, bár ha a csomagtartó meg van rakva, nem baj, hogy fel tudok rá szállni. ebben egy 3 as torpedo agyváltó van ami mára eléggé fos, de üzemel, és kontrás, ami szerintem elég jó dolog városban. elõre meg egy nagybenyúlású kétforgáspontos patkó. normális nyereg. alu sárvédõk pálcával, na meg csomagtartó, mert az is hasznos tud lenni.
sajna a gyári alkatrészek egy ilyenen elég trék, így sok mindent cseréltem. beleraktam egy campa gamma outi kerékszettet, vagyis elõre simán (a gyorszárat úgy oldottam meg, hogy a sárvédõ pálcához egy csavaros alu csõbiliccsel hozzá erõsítettem, így mindenképp szerszám kell a keréklopáshoz) hárta meg befûzettem az agyváltót. 28x622 conti gumi van rajta, az még fél bárral is kibirja felütés nélkül a kátyúkat is. kívülrõl amúgy tiszta rozsdapötty a gép, egy sima 2ezer forintos sodronyzárral van lezárva, eddig nem vitték 6 éve. a következõ tuning nekem csak annyi lesz, hogy kap majd egy shimano agyváltót.
szóval én mindenképp valami ilyen szerûséget ajánlanék városba, meg lehet csinálni, hogy ótvarul nézzen ki, de amúgy mûszakilag pöpec legyen. 28 széles gumi meg biztonságos és gyors is.
#2825
Írta 2012. szeptember 19. - 19:53
szerintetek melyik a jobb bicaj a 3 közül? 100kg/180cm vagyok, hobbi célra (mindenfelé), néha gyereküléssel használnám. Ezek mennyire szezonvégi árak?
SCOTT SUMMIT alumínium váz. Race geometry.
MANITOU AXEL olajos teleszkóp.
SHIMANO DEORE váltó.
SHIMANO fékváltókar.
SHIMANO DEORE hátsó, SCOTT paralax duplatömített agyak.
ALEXRIMS duplaFALÚ ALU FELNIK.
SHIMANO alu hajtókar.
SCOTT COMP V-fékek.
Eladó egy kiváló mûszaki állapotú MERIDA Klahari 550 7005 T6-os hõkezelt alumínium vázas férfi XC/CC/Trekking kerékpár. Elöl: RST Gila Plus T5 teleszkóp, Shimano mechanikus tárcsafék, Shimano Deore agy, Bike Positive duplafalú alufelni(ez hátul is). Stucni Bike Positive, kormány szintén, ez 320 gr-os, Shimano integrált fékváltókarok, hajtómû Shimano, egy hónapos Shimano monoblock, SRAM lánc, bovdenezés mindenütt, hátsó agy Bike Positive, felni szintén, váltó Alivio,8-as fogaskoszorú. VeeRubber CityWolf abroncsok, Continental belsõk, hátul SNG V-fék.
Tange csöves alu váz. 27 sebesség. Manitou teló. SHIMAO DEORE LX hajtómû. SHIMANO DEORE LX fékváltókarok. SHIMANO DEORE LX váltók. SHIMANO DEORE LX párhuzamosan nyomó V fékek. SYNCROSS dupla falú felnik. SHIMANO LX patentpedál.
#2826
Írta 2012. szeptember 19. - 19:39
#2827
Írta 2012. szeptember 19. - 19:11
#2828
Írta 2012. szeptember 19. - 19:07
#2829
Írta 2012. szeptember 19. - 19:04
#2830
Írta 2012. szeptember 19. - 09:19
kicsit tanacstalan vagyok, hogy mi legyen a regi kecskevel (95 kornyeki ktm turabico), amit evek ota nyuzok, mert amikor megvettem leszedtem rola a felesleges cuccokat, hogy majd ugyis kialakul, hogy mire lesz szuksegem, meg mire nem. a tobbit meg elhasznalom... de kb most lyukadtam ki oda, hogy lassan cserelgetni kell eztazt, es jobb lenne rendesen rendbetenni. de ahogy osszeirogattam, alaphangon is lenne vagy 20e (uj hajtas, fekek), ha meg idovel kerekszett is kell, akkor az megint hozzajon. ez meg mar egy olyan osszeg, amibol mar vehetek jobb allapotu masikat. igy meg ujra gondolhatom az egesz koncepciot.
tudnatok mutatni olyan bevalt konstrukciokat, ami a legjobban megfelel erre a celra? futarbringa, ss/fixi, varosi rombolo akarmi... igy harom ev utan bennem ilyesmi kep alakult ki a szamomra idealis cangarol, de sok a kerdojel:
* ss, esetleg fixi - ez utobbit sose probaltam, nem tudom, hogy tetszene e. mindenesetre igyis ugyis egy attetelben tekerek, es eleg jol kialakult, hogy melyik az.
* akar fixi, akar nem, nekem fek kell
* geo - a turabringas dolog olyan szempontbol nem rossz, mert neha ki szoktam tekerni az erdobe is vele, ha unom a montit. a kormanyt lenyomtam, amennyire lehetett, de lehet jobb lenne egy negativ hattyunyak egyenes kormannyal.
* sarvedo - az elejen leszedtem, de aztan gyorsan vissza is raktam, miutan par eve majusban szinte hetekig esett az eso. megis azt latom, hogy sok bringas nem rak ra.
* gumimeret? turabringabol a 35os adodott, ami jol gurul, de kenyelmes is. pl egy patkofeknel mi a max gumimeret, amit meg fogadni tud? a mostani cantifek.
nem akarok ilyen csillivilli divatbringat, csak mukodjon minden flottul, sot jobb is, ha nem kivannak ra a bringataroloban. a mostani is olyan, mintha a szemetdombrol kukaztam volna. tetszenek a fixis minimalkonfigok (kevesebb gond es nyug), de pl egy charger mixer eleg atgondoltnak tunik minden eshetosegre a masik vegen, mint urbanbike.
kinek mi valt be az evek alatt, hoban-fagyban-esoben-kanikulaban, etc? milyen konfigok?
#2831
Írta 2012. szeptember 19. - 08:26
Akkor inkább lebeszélem az o'csó húsról...
Egyelõre járjon a régi alap (kb. 40e volt újonnan 8 éve) Caprine Wheelman-jével, végül is csak öreg, meg karcos, meg már nyekereg a hajtómû, de a fõ baja, hogy 42-esnél szélesebb gumi nem fér bele (pedig már a külsõket cserélni kéne), és így nem akarja azt javítgatni, fejleszteni...
#2832
Írta 2012. szeptember 19. - 08:05
Ezek egyértelmûen Cross trekkingek.
Jövõre lesz igazi 29" azt hiszem, és lesz a Gepidának is, Ruga néven, elérhetõ(bb) áron.
#2833
Írta 2012. szeptember 19. - 07:57
Váz: Alumínium Cross Trecking
Gumi: 700x38C Kenda K1024, 700x42C Kenda K813
a hajtokar meg tuti nem slx - lehet azt raknak ra, ami van, mert az ezust es a fekete is masmilyen.
#2834
Írta 2012. szeptember 19. - 07:56
29-nek hívott, vastag gumis elite Acera szettel, 110e.
#2835
Írta 2012. szeptember 19. - 06:33
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#2836
Írta 2012. szeptember 19. - 00:23
Az SLX hajtókart én nem látom a leírásban, a váltó meg a felni annyira nem fontos, mert az elsõ komolyabb gondoknál cserélni fogja a kerekekkel együtt a tavaszi "zsebpénzbõl", és mivel síkvidék, én sem ellenzem, ha egy egyszerûbb agyváltót rak majd hátra (akár 3 sebesség is elég lehet, de 7 tuti), és akkor meg már jöhetnek erõsebb felnik, meg még szélesebb gumik is...
[/QUOTE]
Ott van az, csak kódolva van. Shimano M660, az SLX
Shimano SLX '09 (FC-M660) Hollowtech II 44/32/22 (Hajtás | Hajtómû | Integrált - MTB) | Kerékpár Webshop
#2837
Írta 2012. szeptember 19. - 00:12
azt viszont nem fogom a rokonnak mért kéne 29-er ?
neki egy cross/trekking kell amilyen a fenti csepel is, attól független hogy a nevébe bigyesztettek egy 29"-t
s egy 700x42-es, 50es külsõ bõven elég ballonos.
Nagyobb kerék, ballonosabb gumi, SZVSZ ebben az árkategóriában ezek többet érnek, mint az "ó'csó" teleszkópok...
(Meg az áldozat ilyet szeretne, amirõl nincs miért lebeszélnem)
A csepel 29-errõl nem hiszem hogy lesz bárkinek tapasztalata, de ha mégis , az mák :-)
Nekem arról elsõre egy pozitívum esett le, hogy deore V-fék van rajta, nem tektro...
.
.
.
Megéztem kicsit jobban :-)
Ennyi pénzért nem annyira rossz , mintha kétszer olyan rossza lenne. :-)
Végülis deore agyak, fék, fékkar,
Slx hajtókar
Az a Shimano TX váltás nem túl biztató, ha lenne keret azt is Deore-ra cserélni , akkor szerintem egész jó kis gép lehetne.
ÉS még 100 e alatt maradna a történet bõven.
A felni még kérdéses, arról nem tudok nyilatkozni, bár a fûzéstõl is függ, mennyit bír.
Márpedig nem keveset kell hogy bírjon, ahogy leírtad. Max ha sokszor kell centíroztatni akkor elgondolkodtok egy minõségi cserén.
Az SLX hajtókart én nem látom a leírásban, a váltó meg a felni annyira nem fontos, mert az elsõ komolyabb gondoknál cserélni fogja a kerekekkel együtt a tavaszi "zsebpénzbõl", és mivel síkvidék, én sem ellenzem, ha egy egyszerûbb agyváltót rak majd hátra (akár 3 sebesség is elég lehet, de 7 tuti), és akkor meg már jöhetnek erõsebb felnik, meg még szélesebb gumik is...
Igazából az elsõ teló helyett lenne jobb egy merev villa, késõbb talán még kell majd egy agydinamó (ha már úgy is új felnik és gumi kerül rá, ha a gyári már "elvásott"), hogy a minimális éjszakai világítása meglegyen, anélkül, hogy törõdnie kéne az akkukkal/elemekkel...
A 29-erek is csak trekkingek :-D
(köszönöm, anyukám jól van :-) )
Ezt én sem értettem...
SZVSZ ez a "29-er" Elite szinte csak a 28"-as váz, ballonosabb gumikkal szerelve...
#2838
Írta 2012. szeptember 18. - 23:43
valóban NeOne volt a címzett sry.
azt viszont nem fogom a rokonnak mért kéne 29-er ?
neki egy cross/trekking kell amilyen a fenti csepel is, attól független hogy a nevébe bigyesztettek egy 29"-t
s egy 700x42-es, 50es külsõ bõven elég ballonos.
A 29-erek is csak trekkingek :-D
(köszönöm, anyukám jól van :-) )
#2839
Írta 2012. szeptember 18. - 23:38
Szerintem NeOne-nak szólt, hisz õ 175 cm.
Másrészt a meridáról lehet kijelenteni hogy bevált váz.
A csepel 29-errõl nem hiszem hogy lesz bárkinek tapasztalata, de ha mégis , az mák :-)
Nekem arról elsõre egy pozitívum esett le, hogy deore V-fék van rajta, nem tektro...
.
.
.
Megéztem kicsit jobban :-)
Ennyi pénzért nem annyira rossz , mintha kétszer olyan rossza lenne. :-)
Végülis deore agyak, fék, fékkar,
Slx hajtókar
Az a Shimano TX váltás nem túl biztató, ha lenne keret azt is Deore-ra cserélni , akkor szerintem egész jó kis gép lehetne.
ÉS még 100 e alatt maradna a történet bõven.
A felni még kérdéses, arról nem tudok nyilatkozni, bár a fûzéstõl is függ, mennyit bír.
Márpedig nem keveset kell hogy bírjon, ahogy leírtad. Max ha sokszor kell centíroztatni akkor elgondolkodtok egy minõségi cserén.
Másrészt érdemes lenne rákérdezni, hogy jó-e a leírás. Mert a cím egy Acera felszereltségû bringára utal, ehhez képest egy Acera alkatrész sincs a leírásban.
A leírásban SLX hajtókar van, a képen szerintem biztosan nem az van. (mondjuk ez meglepõ lenne, mert az önmagában egy 32.000ft-os alkatrész
#2840
Írta 2012. szeptember 18. - 23:23
azt viszont nem fogom a rokonnak mért kéne 29-er ?
neki egy cross/trekking kell amilyen a fenti csepel is, attól független hogy a nevébe bigyesztettek egy 29"-t
s egy 700x42-es, 50es külsõ bõven elég ballonos.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való