Jelentkezz be Regisztrálj
Milyen bringát vegyek?
#2161
Írta 2013. május 08. - 18:54
#2162
Írta 2013. május 08. - 18:08
Az egyik barátom 100 ezerig bezárólag keres bicót.
Kinézett Kross Evado 2.0 2012 (106e Ft):
Mûanyag pedál, menetes hátsóagy 100 ezres bringán?
Vegyen egy '90-es évekbeli merev villás, Cr-Mo vázas trekkinget, 30 körül kap jót. Teljes hajtáscsere esetén (mert mondjuk kopott) is kijön 50-bõl bõven. Aztán ha komolyan gondolja, lecseréli egy drágábbra. Vagy nem, mert használati értékben ez is megfelel.
Race, no Rest!
#2163
Írta 2013. május 08. - 14:17
Shimano Tourney, mûanyag pedállal, ebbõl copás lesz... Vegyen inkább vmi használtat 90-100e körül, jobban jár vele. Még akkor is, ha pár dolgot cserélnie kell.
Különbözõ külsõ behatások hatottak rá. A keret feljebb ment. El is döntötte. Cube LTD CLS 2013 cross-trekking (149.990 Ft). Suntour NEX villa, Alvio / Altus szintû váltórendszer, Alivio V-fék, Easton, Schwalbe cuccok, alloy pedál, 13 kg súly. Fékrõl meg lett gyõzve, hogy jobb, mint egy ócskább tárcsa. Nem találtunk jobbat ennyiért és ez már tényleg plafon ár. Merida, KTM, Giant, Trek-t nézett (néztünk), felszereltségben nem volt jobb egyik sem. Kross pedig méret miatt esett ki (nagy a legkisebb 19"-os).
173 cm a srác. Milyen méret lenne számára jó? Arra az esetre, ha nem tud ráülni és webshop-ból kellene rendelni. Cube cross-trekking méretek: 46, 50, 54, 58, 62
Ez az oldal szerint ("Trekking") 50-es lenne jó neki.
Sok más köztünk ezen oldal szerint ("Hibrid kerékpár"?) az 54-es.
Most akkor melyik?
Váz: Alu Lite Trekking Cross
Villa: Suntour NEX
Kormánycsapágy: FSA No. 10 félintegrált
Kormányszár: Easton EA30, 25.4mm
Kormány: Easton EA30 Riser
Markolat: CUBE Performance Grips
Nyeregcsõ: Easton EA30 31.6mm
Nyereg: Selle Royal Viper
Váltó hátsó: Shimano Alivio RD-M410 Top Normal
Váltó elsõ: Shimano FD-M310 Top Swing, 34.9mm
Váltókapcsoló: Shimano ST-EF40, 8 sebesség
Fék: Shimano BR-M422 V-fék
Hajtómû: Shimano FC-M311 48x36x26T.,175mm, Shimano BB-UN26, láncvédõ
Fogsor: Shimano CS-HG31 11-30T., 8 sebesség
Lánc: KMC Z7
Felni: Schürmann Yak19 V-fék
Kerékagy elsõ: Shimano HB-RM40
Kerékagy hátsó: Shimano FH-RM30
Külsõ: Schwalbe Smart Sam Active 44x622
Belsõ: Schwalbe Impac AV17
Pedál: Cross Alloy
Tömeg: 13,2 kg
#2164
Írta 2013. május 08. - 12:45
A mûanyag pedál gyerekeknek való, a játszótérre, meg azoknak az idõs nõknek aki csak a boltba, piacra járnak, vele.
Nekem is egy Taiwani plasztik pedál volt gyárilag a Merida Crossway-n, el is repedt gyorsan a kerete, lecseréltem hát egy city fémpedálra, majd 10cm széles, és Well-Go gyártmányú, nagyon apró golyók vannak benne, ennek ellenére nem kattog 1400km.után sem.
Elég kényelmes, csendesen forog, majd meglátjuk meddig bírja, ha gallyra megy, jöhet egy ipari csapágyas platform pedál.
Az bírja a port, a kiszáradt feltárcsázott gátat, Peresi túra minden hétköznap, a gátõrházig, 13+13km. oda vissza, a melo helyre, muszályból.
párom paripáján a sima, 2500 ft-os platform pedál is úgy bírta 10 ezer km felett, hogy ebbõl 6000-et zsírzás nélkül ment el és a végére lekoptak róla a fém tüskék
#2165
Írta 2013. május 08. - 12:25
Shimano Tourney, mûanyag pedállal, ebbõl copás lesz... Vegyen inkább vmi használtat 90-100e körül, jobban jár vele. Még akkor is, ha pár dolgot cserélnie kell.
A mûanyag pedál gyerekeknek való, a játszótérre, meg azoknak az idõs nõknek aki csak a boltba, piacra járnak, vele.
Nekem is egy Taiwani plasztik pedál volt gyárilag a Merida Crossway-n, el is repedt gyorsan a kerete, lecseréltem hát egy city fémpedálra, majd 10cm széles, és Well-Go gyártmányú, nagyon apró golyók vannak benne, ennek ellenére nem kattog 1400km.után sem.
Elég kényelmes, csendesen forog, majd meglátjuk meddig bírja, ha gallyra megy, jöhet egy ipari csapágyas platform pedál.
Az bírja a port, a kiszáradt feltárcsázott gátat, Peresi túra minden hétköznap, a gátõrházig, 13+13km. oda vissza, a melo helyre, muszályból.
#2166
Írta 2013. május 07. - 10:40
Ajka környéki vagyok, itt tudok egy jó szakit, ezzel nem lesz gond. De amit lehet azt magam elvégzem rajt úgyis. Ahogy írtam megpucolom és megmérem a láncot, azt megmutatom a szakinak.
Köszönöm!
#2167
Írta 2013. május 07. - 09:37
#2168
Írta 2013. május 07. - 09:22
Kinézett Kross Evado 2.0 2012 (106e Ft):
Villa: SR Suntour NEX 4110 V4 (63mm rugóút)
Sebesség: 21
Elsõ váltó: Shimano Tourney TZ31
Hátsó váltó: Shimano Acera M360
Fék: Shimano Disc BR-M375 (mechanikus, 160mm-es tárcsa)
Fékkar: Shimano Tourney ST-EF65
Váltókar: Shimano Tourney ST-EF65, 7 speed
Hajtómû: Shimano Tourney M131 48/38/28T
Középcsapágy: Alfred Thun
Lánc: KMC Z50
Kazetta: Shimano Tourney TZ21 14-28T
Elsõ agy: Joy Tech D041DSE 36H
Hátsó agy: Joy Tech D802SE 36H
Felnik: KROSS (Duplafalú)
Gumik: Impac Crosspac 700x38C / 28"x1,5" (reflexcsíkos)
Kormány: KROSS (acél, egyenes, 600 mm széles, 25,4 mm-es befogó)
Kormányszár: KROSS (állítható, 25,4 mm-es befogó)
Nyeregcsõ: KROSS (alu, 27,2mm)
Kormánycsapágy: Neco H142
Nyereg: Selle Royal Viper RVS 8546 C
Markolat: KROSS
Pedál: Plastic
#2169
Írta 2013. május 06. - 22:11
1. vegyél egy lánc nyúlás mérõt (mert egyáltalán nem biztos hogy oda van a lánc, ha igen akkor sincs szükség hajtómû cserére. Hátsó sor cserére is csak akkor ha ugrik. Menj be egy normális bringa boltba ( ha nem ismersz egyet sem írd meg hol laksz és ajánlunk egyet a közelben ) és kérd a véleményüket mit mondanak. A kerekeket hagyd békén erõs (igaz nem könnyû darabok) viszont drágábbat nem is tennék bele.Henger #9758
Ki van használva rendesen. De megelõzném a bajokat. A Lánc már odavan, így azt lecserélném, de akkor adja magát a hajtókar, lánckerék páros is.
(Elõször is kap egy alapos tisztítást a lánc aztán meglátom, tekerésnél, fura cicergõ, ráterheléskor nyikorgó hangot ad /lehet a középrész, lehet a lánc/).
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#2170
Írta 2013. május 06. - 22:03
Ki van használva rendesen. De megelõzném a bajokat. A Lánc már odavan, így azt lecserélném, de akkor adja magát a hajtókar, lánckerék páros is.
(Elõször is kap egy alapos tisztítást a lánc aztán meglátom, tekerésnél, fura cicergõ, ráterheléskor nyikorgó hangot ad /lehet a középrész, lehet a lánc/).
#2171
Írta 2013. május 06. - 22:02
Milyen magas vagy ill. mekkora a bringa?Sziasztok!
Nem rég tettem szert egy Merida Matts 80 as bringára(használt). Pontos évjáratot nem tudok. Állapota elég jó, kivéve talán a lánc-lánckerekek. Idén szeretném egy picit "formába hozni", ebben kérném segítségeteket. Jelenleg ilyen alkatrészek vannak rajt a vázon felül:
-XCM suntour V3 elsõ villa-
-AVID BB5 mech. tárcsafék
-Truvativ Hussevelt stucni
-Shimano HB-M475 kerékagyakak.
-Meghajtás ? -szerintem gyári. (monoblokk négyszögtengelyes középcsapágyazás)
-Váltól elöl Altus, hátul Acera
-Vuelta Airline crosser kerekek
Nem tudom ez a felszereltség mennyire gyári, de jól néz ki a bringa vele. /KÉP/
Komolyabban most kezdenék el szabadidõ kerékpározással foglakozni. Hobbi, kevés országút,könnyû terep (hegy light), egyenlõre semmi komoly (90kg vagyok). A munkálataimat elkezdeném a hajtás terén.
Kérlek ajánljatok nekem pár jó minõségû alkatrészt, elsõsorban ide:
-Monoblokk középcsapágy
-Kerékcsapágyak
-Lánc illetve lánckerekek, mert ezekbe el vagyok veszve jelenleg.
-Tervezek minimum AVID BB7 féket szerezni, milyen tárcsa ajálható alá?
Középkategória környéke érdekel, bírja a sulyomat hosszú távon, persze az enyhe terepen (DH és szikláról ugrálás nem lesz, de egy enyhe erdei lejtõ, erõs fékezések, terhelésváltások, erõbõl tekerés azért igen). Váltót is lecserélem, de ezzel könnyebb dolgom van, fék egyenlõre csak betétcsere.
Köszönettel
Péter
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#2172
Írta 2013. május 06. - 21:48
Kérlek ajánljatok nekem pár jó minõségû alkatrészt, elsõsorban ide:
-Monoblokk középcsapágy
-Kerékcsapágyak
-Lánc illetve lánckerekek, mert ezekbe el vagyok veszve jelenleg.
-Tervezek minimum AVID BB7 féket szerezni, milyen tárcsa ajálható alá?
Középkategória környéke érdekel, bírja a sulyomat hosszú távon, persze az enyhe terepen (DH és szikláról ugrálás nem lesz, de egy enyhe erdei lejtõ, erõs fékezések, terhelésváltások, erõbõl tekerés azért igen). Váltót is lecserélem, de ezzel könnyebb dolgom van, fék egyenlõre csak betétcsere.
Köszönettel
Péter
A kerékszett, kormány szerintem nem gyári, de nem is lényeges. Szerintem nyugodtan használd, lakd be a bringát, és amelyik alkatrész elfárad, cseréld jobbra!
Race, no Rest!
#2173
Írta 2013. május 06. - 21:29
#2174
Írta 2013. május 06. - 21:11
Nem rég tettem szert egy Merida Matts 80 as bringára(használt). Pontos évjáratot nem tudok. Állapota elég jó, kivéve talán a lánc-lánckerekek. Idén szeretném egy picit "formába hozni", ebben kérném segítségeteket. Jelenleg ilyen alkatrészek vannak rajt a vázon felül:
-XCM suntour V3 elsõ villa-
-AVID BB5 mech. tárcsafék
-Truvativ Hussevelt stucni
-Shimano HB-M475 kerékagyakak.
-Meghajtás ? -szerintem gyári. (monoblokk négyszögtengelyes középcsapágyazás)
-Váltól elöl Altus, hátul Acera
-Vuelta Airline crosser kerekek
Nem tudom ez a felszereltség mennyire gyári, de jól néz ki a bringa vele. /KÉP/
Komolyabban most kezdenék el szabadidõ kerékpározással foglakozni. Hobbi, kevés országút,könnyû terep (hegy light), egyenlõre semmi komoly (90kg vagyok). A munkálataimat elkezdeném a hajtás terén.
Kérlek ajánljatok nekem pár jó minõségû alkatrészt, elsõsorban ide:
-Monoblokk középcsapágy
-Kerékcsapágyak
-Lánc illetve lánckerekek, mert ezekbe el vagyok veszve jelenleg.
-Tervezek minimum AVID BB7 féket szerezni, milyen tárcsa ajálható alá?
Középkategória környéke érdekel, bírja a sulyomat hosszú távon, persze az enyhe terepen (DH és szikláról ugrálás nem lesz, de egy enyhe erdei lejtõ, erõs fékezések, terhelésváltások, erõbõl tekerés azért igen). Váltót is lecserélem, de ezzel könnyebb dolgom van, fék egyenlõre csak betétcsere.
Köszönettel
Péter
#2175
Írta 2013. május 05. - 21:58
mivel kb a 61-es merida a legnagyobb trekking váz, kb arra felé lenne érdemes nézelõdni.
vagy xxl-es specialized (persze az ár/értéke nem annyira nem kedvezõ)
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2176
Írta 2013. május 05. - 21:53
(Amennyiben tévedtem, elnézést!
#2177
Írta 2013. május 05. - 21:09
#2178
Írta 2013. május 05. - 13:36
Nem értek annyira hozzá, de ha csengõ és prizma kell, biztos, hogy egy MTB a legjobb választás?A bicókhoz jár csengõ,prizma...stb?
Más: Ezek közül van amelyiket különösen megéri választani, vagy innentõl már szubjektív? (cross mindegyik, az alapvetõ városi használat mellett vannak rázósabb utak is a környéken)
CUBE CLS LTD PRO 2012 - 136k
Gepida Alboin 700 CRS 2012 - 185k
Kross Evado 5.0 2012 - 203k
Trek 7500 2011 - 212k
KTM Life Motion 2012 - 210k
#2179
Írta 2013. május 04. - 08:07
Egy 2013-as Kross Level A3-at szeretnék venni.Sajna 2012-es már nincs.
Pár kérdés...
182cm magasságomhoz,hányas vázméretet ajánlotok?
Valamint ha netrõl rendelem a gépet,a garis szervízelést hol lehet megejteni?
Szombathelyi vagyok,Pestrõl jönne a cucc.
A bicókhoz jár csengõ,prizma...stb?
#2180
Írta 2013. május 03. - 10:32
Egyébként a tárcsafék nem minden, és nem is szükséges, egy országúti bringára, vagy egy Crosswayre, trekkingre pláne nem.
Kisebb nagyobb túrázáshoz,hétvégi használatra is elegendõ a V-fék, vagy az avid fék.
Ez a stilus a nyugodt emberek, szabadidõ töltése sportja.

Belépés
Felhasználó létrehozása

Ugrás az oldal tetejére






