Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj

Milyen bringát vegyek?

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
11925 hozzászólás a témában

#2161
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

A mûanyag pedál gyerekeknek való, a játszótérre, meg azoknak az idõs nõknek aki csak a boltba, piacra járnak, vele.
Nekem is egy Taiwani plasztik pedál volt gyárilag a Merida Crossway-n, el is repedt gyorsan a kerete, lecseréltem hát egy city fémpedálra, majd 10cm széles, és Well-Go gyártmányú, nagyon apró golyók vannak benne, ennek ellenére nem kattog 1400km.után sem.
Elég kényelmes, csendesen forog, majd meglátjuk meddig bírja, ha gallyra megy, jöhet egy ipari csapágyas platform pedál.
Az bírja a port, a kiszáradt feltárcsázott gátat, Peresi túra minden hétköznap, a gátõrházig, 13+13km. oda vissza, a melo helyre, muszályból.


párom paripáján a sima, 2500 ft-os platform pedál is úgy bírta 10 ezer km felett, hogy ebbõl 6000-et zsírzás nélkül ment el és a végére lekoptak róla a fém tüskék :D persze rendes fém kónuszos csapágy van benne, csak a arra kell figyelni, hogy rendszeresen legyen zsírozva, mert belsõ oldalon nagyon könnyen beázik

#2162
radios

radios

    újonc

  • fórumtag
  • 4 hozzászólás

Shimano Tourney, mûanyag pedállal, ebbõl copás lesz... Vegyen inkább vmi használtat 90-100e körül, jobban jár vele. Még akkor is, ha pár dolgot cserélnie kell.


A mûanyag pedál gyerekeknek való, a játszótérre, meg azoknak az idõs nõknek aki csak a boltba, piacra járnak, vele.
Nekem is egy Taiwani plasztik pedál volt gyárilag a Merida Crossway-n, el is repedt gyorsan a kerete, lecseréltem hát egy city fémpedálra, majd 10cm széles, és Well-Go gyártmányú, nagyon apró golyók vannak benne, ennek ellenére nem kattog 1400km.után sem.
Elég kényelmes, csendesen forog, majd meglátjuk meddig bírja, ha gallyra megy, jöhet egy ipari csapágyas platform pedál.
Az bírja a port, a kiszáradt feltárcsázott gátat, Peresi túra minden hétköznap, a gátõrházig, 13+13km. oda vissza, a melo helyre, muszályból.

#2163
oz82

oz82

    vendég

  • fórumtag
  • 13 hozzászólás
zeezoltano #9761

Ajka környéki vagyok, itt tudok egy jó szakit, ezzel nem lesz gond. De amit lehet azt magam elvégzem rajt úgyis. Ahogy írtam megpucolom és megmérem a láncot, azt megmutatom a szakinak.

Köszönöm!

#2164
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás
Shimano Tourney, mûanyag pedállal, ebbõl copás lesz... Vegyen inkább vmi használtat 90-100e körül, jobban jár vele. Még akkor is, ha pár dolgot cserélnie kell.

#2165
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 hozzászólás
Az egyik barátom 100 ezerig bezárólag keres bicót. Túrázni aszfalton és döngölt úton, szóval cross-trekkinget fog venni, ezt maga is eldöntötte. Én hasra ütésszerûen rávágtam, hogy Kross Evado 2.0. Tudtok jobbat? Vagy hasonló érdemleges alternatívákkal kecsegtetni? Használt meg se fordult a fejében, szóval ez nem alternatíva. Most egy 20 ezer Ft-os noname merev vázas mtb-vel ült nyeregbe, de hamar rájött, hogy cserélni kell, ha "komolyan" gondolja.

Kinézett Kross Evado 2.0 2012 (106e Ft):

Villa: SR Suntour NEX 4110 V4 (63mm rugóút)
Sebesség: 21
Elsõ váltó: Shimano Tourney TZ31
Hátsó váltó: Shimano Acera M360
Fék: Shimano Disc BR-M375 (mechanikus, 160mm-es tárcsa)
Fékkar: Shimano Tourney ST-EF65
Váltókar: Shimano Tourney ST-EF65, 7 speed
Hajtómû: Shimano Tourney M131 48/38/28T
Középcsapágy: Alfred Thun
Lánc: KMC Z50
Kazetta: Shimano Tourney TZ21 14-28T
Elsõ agy: Joy Tech D041DSE 36H
Hátsó agy: Joy Tech D802SE 36H
Felnik: KROSS (Duplafalú)
Gumik: Impac Crosspac 700x38C / 28"x1,5" (reflexcsíkos)
Kormány: KROSS (acél, egyenes, 600 mm széles, 25,4 mm-es befogó)
Kormányszár: KROSS (állítható, 25,4 mm-es befogó)
Nyeregcsõ: KROSS (alu, 27,2mm)
Kormánycsapágy: Neco H142
Nyereg: Selle Royal Viper RVS 8546 C
Markolat: KROSS
Pedál: Plastic

#2166
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

Henger #9758

Ki van használva rendesen. De megelõzném a bajokat. A Lánc már odavan, így azt lecserélném, de akkor adja magát a hajtókar, lánckerék páros is.
(Elõször is kap egy alapos tisztítást a lánc aztán meglátom, tekerésnél, fura cicergõ, ráterheléskor nyikorgó hangot ad /lehet a középrész, lehet a lánc/).

1. vegyél egy lánc nyúlás mérõt (mert egyáltalán nem biztos hogy oda van a lánc, ha igen akkor sincs szükség hajtómû cserére. Hátsó sor cserére is csak akkor ha ugrik. Menj be egy normális bringa boltba ( ha nem ismersz egyet sem írd meg hol laksz és ajánlunk egyet a közelben ) és kérd a véleményüket mit mondanak. A kerekeket hagyd békén erõs (igaz nem könnyû darabok) viszont drágábbat nem is tennék bele.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#2167
oz82

oz82

    vendég

  • fórumtag
  • 13 hozzászólás
Henger #9758

Ki van használva rendesen. De megelõzném a bajokat. A Lánc már odavan, így azt lecserélném, de akkor adja magát a hajtókar, lánckerék páros is.
(Elõször is kap egy alapos tisztítást a lánc aztán meglátom, tekerésnél, fura cicergõ, ráterheléskor nyikorgó hangot ad /lehet a középrész, lehet a lánc/).

#2168
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

Sziasztok!

Nem rég tettem szert egy Merida Matts 80 as bringára(használt). Pontos évjáratot nem tudok. Állapota elég jó, kivéve talán a lánc-lánckerekek. Idén szeretném egy picit "formába hozni", ebben kérném segítségeteket. Jelenleg ilyen alkatrészek vannak rajt a vázon felül:

-XCM suntour V3 elsõ villa-
-AVID BB5 mech. tárcsafék
-Truvativ Hussevelt stucni
-Shimano HB-M475 kerékagyakak.
-Meghajtás ? -szerintem gyári. (monoblokk négyszögtengelyes középcsapágyazás)
-Váltól elöl Altus, hátul Acera
-Vuelta Airline crosser kerekek

Nem tudom ez a felszereltség mennyire gyári, de jól néz ki a bringa vele. /KÉP/
Komolyabban most kezdenék el szabadidõ kerékpározással foglakozni. Hobbi, kevés országút,könnyû terep (hegy light), egyenlõre semmi komoly (90kg vagyok). A munkálataimat elkezdeném a hajtás terén.

Kérlek ajánljatok nekem pár jó minõségû alkatrészt, elsõsorban ide:
-Monoblokk középcsapágy
-Kerékcsapágyak
-Lánc illetve lánckerekek, mert ezekbe el vagyok veszve jelenleg.
-Tervezek minimum AVID BB7 féket szerezni, milyen tárcsa ajálható alá?

Középkategória környéke érdekel, bírja a sulyomat hosszú távon, persze az enyhe terepen (DH és szikláról ugrálás nem lesz, de egy enyhe erdei lejtõ, erõs fékezések, terhelésváltások, erõbõl tekerés azért igen). Váltót is lecserélem, de ezzel könnyebb dolgom van, fék egyenlõre csak betétcsere.

Köszönettel
Péter

Milyen magas vagy ill. mekkora a bringa?
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#2169
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás

Kérlek ajánljatok nekem pár jó minõségû alkatrészt, elsõsorban ide:
-Monoblokk középcsapágy
-Kerékcsapágyak
-Lánc illetve lánckerekek, mert ezekbe el vagyok veszve jelenleg.
-Tervezek minimum AVID BB7 féket szerezni, milyen tárcsa ajálható alá?

Középkategória környéke érdekel, bírja a sulyomat hosszú távon, persze az enyhe terepen (DH és szikláról ugrálás nem lesz, de egy enyhe erdei lejtõ, erõs fékezések, terhelésváltások, erõbõl tekerés azért igen). Váltót is lecserélem, de ezzel könnyebb dolgom van, fék egyenlõre csak betétcsere.

Köszönettel
Péter


A kerékszett, kormány szerintem nem gyári, de nem is lényeges. Szerintem nyugodtan használd, lakd be a bringát, és amelyik alkatrész elfárad, cseréld jobbra!
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#2170
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
huu ezert hogy ki fogsz kapni.

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#2171
oz82

oz82

    vendég

  • fórumtag
  • 13 hozzászólás
Sziasztok!

Nem rég tettem szert egy Merida Matts 80 as bringára(használt). Pontos évjáratot nem tudok. Állapota elég jó, kivéve talán a lánc-lánckerekek. Idén szeretném egy picit "formába hozni", ebben kérném segítségeteket. Jelenleg ilyen alkatrészek vannak rajt a vázon felül:

-XCM suntour V3 elsõ villa-
-AVID BB5 mech. tárcsafék
-Truvativ Hussevelt stucni
-Shimano HB-M475 kerékagyakak.
-Meghajtás ? -szerintem gyári. (monoblokk négyszögtengelyes középcsapágyazás)
-Váltól elöl Altus, hátul Acera
-Vuelta Airline crosser kerekek

Nem tudom ez a felszereltség mennyire gyári, de jól néz ki a bringa vele. /KÉP/
Komolyabban most kezdenék el szabadidõ kerékpározással foglakozni. Hobbi, kevés országút,könnyû terep (hegy light), egyenlõre semmi komoly (90kg vagyok). A munkálataimat elkezdeném a hajtás terén.

Kérlek ajánljatok nekem pár jó minõségû alkatrészt, elsõsorban ide:
-Monoblokk középcsapágy
-Kerékcsapágyak
-Lánc illetve lánckerekek, mert ezekbe el vagyok veszve jelenleg.
-Tervezek minimum AVID BB7 féket szerezni, milyen tárcsa ajálható alá?

Középkategória környéke érdekel, bírja a sulyomat hosszú távon, persze az enyhe terepen (DH és szikláról ugrálás nem lesz, de egy enyhe erdei lejtõ, erõs fékezések, terhelésváltások, erõbõl tekerés azért igen). Váltót is lecserélem, de ezzel könnyebb dolgom van, fék egyenlõre csak betétcsere.

Köszönettel
Péter

#2172
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.269 hozzászólás
kicsi lesz

mivel kb a 61-es merida a legnagyobb trekking váz, kb arra felé lenne érdemes nézelõdni.
vagy xxl-es specialized (persze az ár/értéke nem annyira nem kedvezõ)
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#2173
vunaml

vunaml

    vendég

  • fórumtag
  • 11 hozzászólás
Kicsi, inkább 60 cm körül (XL, 21"+) gondolkodj!

(Amennyiben tévedtem, elnézést!:))

#2174
bubipeti

bubipeti

    újonc

  • fórumtag
  • 1 hozzászólás
Sziasztok!Az volna a kérdésem,hogy a gepida alboin 200 crs 56 cm-es váza elég nagy-e az én 198 cm-hez?

#2175
vunaml

vunaml

    vendég

  • fórumtag
  • 11 hozzászólás

A bicókhoz jár csengõ,prizma...stb?

Nem értek annyira hozzá, de ha csengõ és prizma kell, biztos, hogy egy MTB a legjobb választás?
Más: Ezek közül van amelyiket különösen megéri választani, vagy innentõl már szubjektív? (cross mindegyik, az alapvetõ városi használat mellett vannak rázósabb utak is a környéken)

CUBE CLS LTD PRO 2012 - 136k
Gepida Alboin 700 CRS 2012 - 185k
Kross Evado 5.0 2012 - 203k
Trek 7500 2011 - 212k
KTM Life Motion 2012 - 210k

#2176
beci001

beci001

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás
Sziasztok.
Egy 2013-as Kross Level A3-at szeretnék venni.Sajna 2012-es már nincs.:(
Pár kérdés...
182cm magasságomhoz,hányas vázméretet ajánlotok?
Valamint ha netrõl rendelem a gépet,a garis szervízelést hol lehet megejteni?
Szombathelyi vagyok,Pestrõl jönne a cucc.
A bicókhoz jár csengõ,prizma...stb?

#2177
radios

radios

    újonc

  • fórumtag
  • 4 hozzászólás
Na ja, napi 10-15km.megtételéért, senki nem fog profi felszereltségû 250-350ezres bringát venni.
Egyébként a tárcsafék nem minden, és nem is szükséges, egy országúti bringára, vagy egy Crosswayre, trekkingre pláne nem.
Kisebb nagyobb túrázáshoz,hétvégi használatra is elegendõ a V-fék, vagy az avid fék.
Ez a stilus a nyugodt emberek, szabadidõ töltése sportja.

#2178
radios

radios

    újonc

  • fórumtag
  • 4 hozzászólás

Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni a biciklitudoroktól vásárlás ügyében. Biciklirõl lenne szó.
Terep: nagyrészt aszfalt (városon kívül), néha jó minõségû földút.
Használat: hobbi. Tavasztól õszig jó idõben, heti kb. 50-100 km.
Egyéb: legyen kényelmes és amennyire lehet, gyors. A jó út és a kis súlyom (kevesebb, mint 70 kg) miatt nem lenne nagy igénybevételnek kitéve.
Váz: férfi
Ár: jó lenne 50e Ft alatt
Nem zárkózom el a használttól, de nem értek a biciklikhez, és félek, hogy esetleg számomra elõnytelen üzletet kötök.
Viszonylag jókat olvastam a BTWIN Rockrider 5.0 típusról, de ez elvileg MTB, nekem meg, ha jól tudom, inkább túrabicaj kellene, vagy cross.
Elõre is köszönök minden tanácsot!


Én kb.17éven használtam MTB,bringákat túrázáshoz, rossz aszfalt utakon,+gátakon földúton, /nem sárban!/,
Mindenféle átalakítást végeztem el rajtuk, a nagyméretû váz miatt 19",a kormánycsapágyat meghosszabbítottam, acélcsövet hegesztettem bele, +bronz borítást köré, hogy stabil erõs legyen, a gumikat rendszerint defektvédelemmel ellátott Schwalbe Marathon plus 26x1,75" gumikra cseréltem, szóval kényelmesebb könnyebb lett a gép, a kormány 11cm.rel feljebb került a gyári állapothoz+az üléshez képest.
Így már el lehetett menni vele, napi túrákra, 50-60-70km. táv.ra is, komolyabb derékfájás nélkül, de kisebb izomláz azért másnapra megmaradt, bennem.
Mostanság viszont Március óta egy Merida Trekking 28" Crosswayt 10V, használgatok, 46cm.váz, 170cm.magas vagyok, és azt mondom soha nem cserélném el, egy komolyabb drágább mtb.re Kona Cube, Merida matts, 200-300ezres gépért sem, mert azok lehet hogy terepen masszívabbak, strapabírók, de a kényelem, az elõre esõ súlyponti testartás miatt, sosem lesznek olyan jók mint egy Trekking,amivel élmény tekerni, széllel szemben menni, nem pirosodik be az ember tenyere,/nem fárad el,pedig szarv sincs rajta/, a derékfájás 2-3óra tekerés után sem jön elõ, 47évesen!
Meglepõ lehet sokak számára, de a 1hete feltárcsázott gát tetején, 3,2-3,4bar nyomásra pumpált, Schwalbe Silento 622x42mm gumikkal, minden különösebb rázás csúszkálás nélkül, lehet vele haladni, igaz csak 16-18km.tempóban,
Ugyanezen a terepen, az átalakított keményre fújt montival Trekking Fox/, nagyon fárasztó nehéz volt a haladás, rendesen megfogták az apró rögök,tavasszal meg a nedves felsõ réteg az 1,75"gumik felületét, szinte megizzadtam 1,5km.megtétele után.
A mostani Meridámnak köszönhetõen, bárhol elmegyek vele, persze a sarat, traktor vágatokat kerülöm, nagyobb erõlködés nélkül.
Én ezt a bringát ajánlom neked, mindenféle kintrõl hozott sörösüveg vastagságú, bütykös gumikkal, teloval ellátott nehéz mtb.k helyett.
Nagyon kényelmes, szerintem a legkényelmesebb test tartás valósul meg/, könnyû könnyedén stabilan gyorsan vehetõ a kanyarodás,kicsúszás esés nélkül, a fékek gyorsan és keményen fognak, pedig nem Shimano, az Altus váltó preciz váltást tesz lehetõvé, az SR 3000 teleszkóp, elég jól csillapít, bizonyos határok közt, mint pl. apróbb kátyúk, közepes minõségû kemény felületû föld utak, árához képest hatékonyan nyeli el, az út hibáit, egyenetlenségeit.

#2179
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.672 hozzászólás
Nem szól le senki. A hidrás fékkel is sok baj van, azért a v-fék sem problémamentes.
Nekem Shimano bowdenes van, a v-fékhez hasonló erõ kell ennek is de legalább hóban, dzsuvában is fog. Ezt is kell állítgatni néha de mind a 2 oldal állítható, így egyszerûbb a dolog.
Amúgy, szerintem a dzsuván, havon kívül nagyon nincs gond egy v-fékkel sem.
Marci

#2180
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás

Lécci, 3 tõmondatban írd már le, mi volt az óriási gondod az Avid bowdenes fékeddel !
Köszi !


Még mielõtt leszól a fórum közössége, pár adalék:
75kg vagyok, 2006-ra össze tudtam építeni egy tárcsafékes bringát versenyekre. Hidraulikusra nem volt keret, legyen akkor jó bovdenes! Az Avidot mint márkát sokan dícsérték/dícsérik, mi bajom lehet? Konkrétan 1db BB5 és 1db BBDB lett.
Az egy dolog, hogy kb. hetente állítanom kellett rajta (havi 1000 km nagyságrend), mert elment a fékhatás. Igen, állítok a fix pofán. De az, hogy Szilvásvárad maratonon a sípályáig is elõadja (majd a Duna maratonon is), az én V fékhez szokott agyamnak erõs terhelés volt. Mert V féknél a szimmetrikus pofamozgás miatt nem is merült fel ez a probléma. Pluszban a fékezéshez kellõ kézerõ sem volt jelentõsen kisebb mint a V-vel.
Jól beállítva fain volt (gyakoroltam a szerelést nem keveset), mint egy középkategóriás V fék de nálam nem akart tartósan mûködni. Tartósság alatt azt értem, legalább egy versenyt bírjon ami mondjuk 6-8 óra.
Azóta használtam Alivio V- meg XT kanti féket, sokkal elégedettebb vagyok a teljesítményükkel.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!