Jelentkezz be Regisztrálj
Milyen bringát vegyek?
#7621
Posted 2008. June 09. - 12:16
Számolgattam úgy is, hogy csak váz és a többit meg összeválogatom. Bárhogy matekoltam, nem tudtam jobb áron összehozni, mint amennyiért az X2-t meg lehet venni. Pedig jó néhány dologban bõven annak a színvonala alá mentem.
Az X2 felszereltsége szinte teljes mértékben megfelel a jelenlegi elvárásaimnak.
Az X3 pedig jó kompromisszumnak tûnik, ha az anyagiak mégse úgy alakulnának. A váz, a telo és a fékek és a váltók nekem megfelelnek, a többi ahogy kopik cserélhetõ. Tûnik annyira jó megoldásnak, mint csupán a vázból kiindulva felépíteni a gépet.
#7622
Posted 2008. June 09. - 11:19
ezt úgy mondom hogz nem ismerem az árakat, meg a szereltségeket sem ,de lehet én megvenném vázként, meg egy jó telót, jó kerekeket, a többi cucc + vmi alapszint, azt ráérsz fejleszteni, jó részük úgyis kopó alkatrész, viszont a 3 legfontosabb elem legyen kompromisszummentes elérhetõ legjobb.Köszönöm mindenkinek a válaszokat és a megosztott tapasztalatokat!
Szívem szerint a Trance X2-öt venném, mivel egy darabig nem nagyon akarok fejlesztgetni. Viszont ez azon is múlik, mennyi pénzt tudok majd mozgósítani mikor eljutok a vásárlásig.
Ha nem akarnak nagyon összejönni a dolgok úgy ahogy szeretném, legfeljebb X3 lesz belõle, amit aztán idõvel majd személyre szabok.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#7623
Posted 2008. June 09. - 10:43
Szívem szerint a Trance X2-öt venném, mivel egy darabig nem nagyon akarok fejlesztgetni. Viszont ez azon is múlik, mennyi pénzt tudok majd mozgósítani mikor eljutok a vásárlásig.
Ha nem akarnak nagyon összejönni a dolgok úgy ahogy szeretném, legfeljebb X3 lesz belõle, amit aztán idõvel majd személyre szabok.
#7624
Posted 2008. June 09. - 10:40
#7625
Posted 2008. June 08. - 22:12
#7626
Posted 2008. June 08. - 21:26
#7627
Posted 2008. June 08. - 21:22
De én Julietnél maradnék. Bettike majd egy narancs-fehéret fog kapni.
'Merugyeaszínazelsõnemateknics'.
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#7628
Posted 2008. June 08. - 21:13
sztem is jó választásMerida Juliet széria? Egyik barát barátnõm egy olyan vázat fog kapni tõlem. Nagyon bejövõs a csajoknak.
Asszony is olyat kap most -juliette 100 V kék feketét-
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#7629
Posted 2008. June 08. - 21:11
kelly's-be érdemes beruházni?
skarpea bicók milyen ár-érték arányúak?
Tigger mit szólsz hozzá? remélem olvasod
#7630
Posted 2008. June 08. - 21:10
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#7631
Posted 2008. June 08. - 21:06
53 kg-s, 160 cm magas lánynak Ti milyen bicót vennétek?
a lényeg, hogy árban ne rugaszkodjunk el a talajtól nagyon.
nagyon nehéz se legyen, hétvégi tekeréseket kellene bírnia, semmi ugrálás vagy valami.
légyszi segítsetek!!!
köszönöm
#7632
Posted 2008. June 07. - 20:25
Bringa: Biztos kicsit/nagyon elfogúlt vagyok de én a TREK-et választanám.
Nyereg és gumi:A nyereg anatómia kérdése szerintem s így hogy kinek milyen kényelmes vagy nem vagyis hogy milyen híre van ez szerintem macerás kérdés,azt szerintem ne más döntse el helyettem hogy nekem mennyire jó egy nyereg.:chin:
Gumi,nekem több mint 6 évig és kb 10ezer km-rt futott egy Bontrager külsõ és mikor lecseréltem akkor sem azért mert tönkre ment hanem mert más tipust is ki akartam próbálni.(a Bontrager-eket azért elraktam tartalékba. ) :wtf:
Részemrõl ennyi.
Ezért mert az RMKSE-ben más is a Trekre veri a f@szát és véletlen neked is az van, ebbõl még nem következik, hogy másnak is az kell. Ha meg versenyeredményekkel akarsz dobálózni, akkor elõször kezdjük mondjuk a tiéddel. Na ugye...
#7633
Posted 2008. June 07. - 19:52
#7634
Posted 2008. June 06. - 21:13
Egyre inkább hajlok a Trance X felé, nem csak az itt leírtak miatt.
Újabb kérdés:
Szerintetek mennyire erõs kompromisszum az X2-höz képest az X3?
De úgy is feltehetném ezt a kérdést, hogy az X2 felszereltsége ér-e 100 pénzzel többet egy átlag halandó számára?
Mivel a felfüggesztési rendszer nem hajlamos a pogózásra, ezért a "gyengébb" rugóstag valószínûleg nem gond.
Az RS Recon 335 air villa szintén megfelelõnek tûnik. Csak azt lenne érdemes tudni, mennyire illeszkedik a mozgása a bringa hátsó feléhez.
Ami némileg több kérdõjelet hagy bennem az a hajtómû, középcsapágy és a kerekek.
Ki hogyan vélekedik?
Linkek:
http://www.giant-bic...ain/1403/29660/
http://www.giant-bic...ain/1403/31724/
Ha "átlag halandónak" tartod Magad és esetleg ez az elsõ fully-d, szerintem az X3-nak is örülni fogsz. A váz mindenképpen jó alap egy esetleges továbbfejlesztésre. Én a rugóstag és teló, na meg a színe miatt venném az X2-t, bár azon is lenne mit cserélni.
#7635
Posted 2008. June 06. - 20:27
mondjuk így: trance x + rp2, rs revelation, full xt, stroker trail vagy juicy fékkel, mavic crossride, kiegészítõk meg kinek mi tetszik.
#7636
Posted 2008. June 06. - 19:52
Sztem X2.
#7637
Posted 2008. June 06. - 17:58
röviden:
nem annyira...
hosszabban:
szépen moszog a recon, de összességében nagyon furcsa hogy a gép elejét sokkal jobban érzed mint a hátulját. nem a recon a szar, hanem a kettõ közti különbség a nagy (nekem RP3 van hátul). Míg a hátulját szinte nem is érzed, amikor jössz le valami rázósabb erdei ösvényen vagy lépcsõn, bármin, addig az eleje a hátsójához viszonyítva lerázza a veseköved, egy-egy nagyobb gyökérnél, könél, bárminél, meg olyat szusszan, min akit mellberugtak...
Míg merevseggün használtam ezt a recont, fel sem tûnt, ott nagyon kellemesnek hatott ez a villa, de valahogy a recon hátulja olyan vaj puhán mozog, simává vasal mindent, hogy ide lehet, hogy elkell valami más karakterisztikájú teló.
de ha meg tudod szokni hogy a bringának a hátsó fele a kényelmesebb, akkor némi kompromisszumot kötve végül is mondható, hogy illeszkedik:)
én már hozzászoktam, úgyhogy marad rajta ez
remélem az ilyen tapasztalati úton szerzett „élményleírással” tudtam segíteni:)
#7638
Posted 2008. June 06. - 17:17
Újabb kérdés:
Szerintetek mennyire erõs kompromisszum az X2-höz képest az X3?
De úgy is feltehetném ezt a kérdést, hogy az X2 felszereltsége ér-e 100 pénzzel többet egy átlag halandó számára?
Mivel a felfüggesztési rendszer nem hajlamos a pogózásra, ezért a "gyengébb" rugóstag valószínûleg nem gond.
Az RS Recon 335 air villa szintén megfelelõnek tûnik. Csak azt lenne érdemes tudni, mennyire illeszkedik a mozgása a bringa hátsó feléhez.
Ami némileg több kérdõjelet hagy bennem az a hajtómû, középcsapágy és a kerekek.
Ki hogyan vélekedik?
Linkek:
http://www.giant-bic...ain/1403/29660/
http://www.giant-bic...ain/1403/31724/
#7639
Posted 2008. June 06. - 17:14
Atesz:
A mostani bringám egy merevfarú Trek monti. Szeretem, hosszú ideje nyúzom már, eddig semmi komolyabb gondom nem volt vele. De ez kb. ugyan annyira az FSA, a Shimano, a Ritchey valamint a többi alkatrészgyártó érdeme is.
Ha az eltelt évek alatt valamit megtanultam az az, hogy nem az számít, hogy melyik gyártó neve virít a váz oldalán. Sokkal inkább az, hogy milyen technológiával, mennyire átgondolt tervezéssel készítik el a gépeiket. Fully-knál ez fokozottan így van. Nem a gyártó neve miatt fogok egyik vagy másik bringa mellett dönteni.
A új Fuel Ex nem azért került a listámra mert Treket használok jelenleg, hanem az rugózási rendszerben bevezetett változtatások és a váz tetszetõs formatervezése miatt. A neten fellelhetõ leírások és tesztek alapján egy jól mûködõ rendszer. A Gaint rendszere szintén. Más gyártóknak is vannak jó megoldásai, de jelenleg ez a két bringa az, ami leginkább megfelel az általam támasztott szempontoknak.
Mivel Én is csupán bérbõl, fizetésbõl élõ ember vagyok, nem engedhetem meg magamnak, hogy évente új bringát vegyek. Ezért talán érthetõ, hogy a pénzemért az elérhetõ legjobbat szeretném.
Tapasztalatokon alapuló érvek segíthetnek a döntésemben, de egy rosszul értelmezett márkahûség nem fog.
#7640
Posted 2008. June 06. - 14:35
Ha meg valakinek tapasztalat terén tutira lehet hinni/hiszek, az Tigrincs.
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960