Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj

Milyen bringát vegyek?

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
11928 hozzászólás a témában

#561
icebike

icebike

    újonc

  • fórumtag
  • 7 hozzászólás

mondom

Karbonváz fasza.

A carbont nem ismerem. :)

 

volt karbon kormány, nyeregcső, váz, hajtókar közelebbi ismertségemben. Jófajták.

 

Nem lesz gond vele. A carbonról csak azért nem tudok nyilatkozni, mert úgy vettem észre, hogy a "carbon" jelentése magyarul: alumínium váz-alunyakas-alupapucsos-aluvállas villa karbon szárral :D továbbá carbonnak hívják az alumagos-karbon díszmatricás megoldásokat is. 

 

>no offence, de kb. ez a tendencia, azok szokták carbonnak írni, akik nem azt adnak el :) :)

 

ha fontos, hogy ki tudd próbálni, akkor a jelöltek szerintem: cube, merida, wilier (most kapnám fb-n az ívet, hogy "merészelem ezt a három márkát egy lapon említeni..") és természetesen a lapierre-ről se feledkezzünk meg&orbeák is vannak a fővárosban, szerintem. :)

 

Akkor karbon, jogos, csak én külföldi(angol nyelvűű) oldalakat néztem többnyire és ott ugye carbon.

Azt látom, hogy karbon váz, én nem keverem azzal ahol csak a villa az, mert a legtöbb aluvázasnél is karbon a villa.

lapierre-ből néztem a sensiumot, wilierből(egész jó áron vannak) pedig a gtr team-et.



#562
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Köszönöm, ez az adapteres dolog jól hangzik, akkor lehet visszaveszem a jelöltek közé a cannondale-t.

Első mondatodban gondolom alumínium akart a tartós lenni, mert ugye utána írtad, hogy a carbont nem ismered.

Igen, merida ár érték arányban nagyon jó, de azért nézek mást is.

Amúgy kattogott, kotyogott, mindenféle furcsa hangokat adott a bb30. és kb bármit csináltak vele, csapágycsere, kenés úgyi s visszajött, de ez évekkel ezelőtt volt, volt visszahívás is.

http://www.fullspeed...-recall-notice/

Synapse pont benne van/volt az érintettekben, specialized is szerelt ezzel kerékpárt (roubaix, tarmac) azokat nem érintette, modjuk az már más árkategória.

mondom

Karbonváz fasza.

A carbont nem ismerem. :)

 

volt karbon kormány, nyeregcső, váz, hajtókar közelebbi ismertségemben. Jófajták.

 

Nem lesz gond vele. A carbonról csak azért nem tudok nyilatkozni, mert úgy vettem észre, hogy a "carbon" jelentése magyarul: alumínium váz-alunyakas-alupapucsos-aluvállas villa karbon szárral :D továbbá carbonnak hívják az alumagos-karbon díszmatricás megoldásokat is. 

 

>no offence, de kb. ez a tendencia, azok szokták carbonnak írni, akik nem azt adnak el :) :) 

 

ha fontos, hogy ki tudd próbálni, akkor a jelöltek szerintem: cube, merida, wilier (most kapnám fb-n az ívet, hogy "merészelem ezt a három márkát egy lapon említeni..") és természetesen a lapierre-ről se feledkezzünk meg&orbeák is vannak a fővárosban, szerintem. :)



#563
icebike

icebike

    újonc

  • fórumtag
  • 7 hozzászólás

Karbonváz tartós és megbízható, nem fárad, jól tartja magát.
A carbont sajnos nem ismerem, biztos jó az is.

 

A BB30-cal mi a gond? Hogy a shimano nem gyárt 30mm-es tengelyes kart? :) Attól még több ezren használnak problémamentesen adapterrel bb30 vázakban shimi karokat.

 

:)

 

Egyébként a merida 105-tel szerelt outija is elég jó túrás geójú, meg élőben még szép is :)

 

http://www.bike-disc...77793/wg_id-110

 

tessék, erről beszélek. Elég komfortosnak tűnik a felsőcsőhossz-fejcsőhossz aránya alapján.

 

a ride-ot azért nem linkelem, mert szerintem hallucinálok a homlokcsőhossznál. 240mm-t ír az 59-esnél, ami számomra hihetetlen.

 

Hmm, hazaiak közül még a Cube Attaint érdemes megtekinteni szerintem...

Köszönöm, ez az adapteres dolog jól hangzik, akkor lehet visszaveszem a jelöltek közé a cannondale-t.

Első mondatodban gondolom alumínium akart a tartós lenni, mert ugye utána írtad, hogy a carbont nem ismered.

Igen, merida ár érték arányban nagyon jó, de azért nézek mást is.

Amúgy kattogott, kotyogott, mindenféle furcsa hangokat adott a bb30. és kb bármit csináltak vele, csapágycsere, kenés úgyi s visszajött, de ez évekkel ezelőtt volt, volt visszahívás is.

http://www.fullspeed...-recall-notice/

Synapse pont benne van/volt az érintettekben, specialized is szerelt ezzel kerékpárt (roubaix, tarmac) azokat nem érintette, modjuk az már más árkategória.



#564
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Karbonváz tartós és megbízható, nem fárad, jól tartja magát.
A carbont sajnos nem ismerem, biztos jó az is.

 

A BB30-cal mi a gond? Hogy a shimano nem gyárt 30mm-es tengelyes kart? :) Attól még több ezren használnak problémamentesen adapterrel bb30 vázakban shimi karokat.

 

:)

 

Egyébként a merida 105-tel szerelt outija is elég jó túrás geójú, meg élőben még szép is :)

 

http://www.bike-disc...77793/wg_id-110

 

tessék, erről beszélek. Elég komfortosnak tűnik a felsőcsőhossz-fejcsőhossz aránya alapján.

 

a ride-ot azért nem linkelem, mert szerintem hallucinálok a homlokcsőhossznál. 240mm-t ír az 59-esnél, ami számomra hihetetlen.

 

Hmm, hazaiak közül még a Cube Attaint érdemes megtekinteni szerintem...


Vejne módosította - 2016. július 13. - 19:17


#565
icebike

icebike

    újonc

  • fórumtag
  • 7 hozzászólás

mit értesz pontosabban endurance geó alatt?

mert gyártónként nagyon eltérhet.

 

ld.: egy synapse és egy roubaix közti eltérés jó 2 cm homlokcsőben, míg az olaszok még attól is rövidebbre szokták azt hagyni. 

 

Mindegyik gyártó kényelmesebb vázgeomtriáját, pl azokat amiket írtál. Először összegyűjtök pár típust és utána mennék fel Pestre és ott megnézném, kipróbálnám ha lehet vagy csak ráülni, hogy melyik lenne a jó nekem.

Akkor már ideírom, miket néztem csak azért nem írtam elsőre, hogy ne befolyásoljam a tippeket (általában mindenki a saját kedvencét ajánlja).

Synapse 105-öt néztem elsőre, az nagyon tetszik, aztán tovább olvastam, ott a BB30-as csapágyazás nem volt az igazi pár évvel ezelőtt, gondolom már javították, de pl. a hajtókar és csapágyazása a BB30-nak nem kompatibilis pl. a shimanoval (nem nagyon upgrade-elhető). Ezért keresgéltem még, a trek domane sorozatát találtam, 2.3 vagy az akciós 4.3 meg találtam bmc-t is. Alu váz meddig jó? 4-5 év carbon meg 2-3?


icebike módosította - 2016. július 13. - 16:02


#566
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Sziasztok!

 

 

Milyen endurance vázgeometriájú, shimano 105-ös szettes kerékpárt ajánlanátok?

Országúti kerékpárt keresek.

mit értesz pontosabban endurance geó alatt?

mert gyártónként nagyon eltérhet.

 

ld.: egy synapse és egy roubaix közti eltérés jó 2 cm homlokcsőben, míg az olaszok még attól is rövidebbre szokták azt hagyni. 



#567
icebike

icebike

    újonc

  • fórumtag
  • 7 hozzászólás

Sziasztok!

 

 

Milyen endurance vázgeometriájú, shimano 105-ös szettes kerékpárt ajánlanátok?

Országúti kerékpárt keresek.



#568
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.278 hozzászólás

én mondjuk endurace cf-t vennék...

 

https://www.canyon.c...ace-cf-8-0.html

 

perfait nyereg, jó kerék, nagyon jó váz-cső kombó.

 

és könnyű

még mindig úgy vélem a bringa legfontosabb eleme a váz

s mivel kolléga komfort országútit keres.

azzal a "zertz" betéttel + jól tervezett karbonnal,  tényleg nem lehet versenyképes a fritz postás cucc


Bikertigger módosította - 2016. július 11. - 17:34

"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#569
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

speci . kb bármihez képest egy "fulli". és náluk nincs vakítás műanyag.

mondjuk méret határeset.

lehet hosszútávon itt megéri az a speci féle "bg" mérés.

én mondjuk endurace cf-t vennék...

 

https://www.canyon.c...ace-cf-8-0.html

 

perfait nyereg, jó kerék, nagyon jó váz-cső kombó.

 

és könnyű



#570
Hergyan

Hergyan

    újonc

  • fórumtag
  • 9 hozzászólás

Köszönöm, akkor lehet rakok még hozzá, végül is bringát nem 2 évre vesz az ember.

 

 

Sajnos el kell keserítselek, ebben a kombinációban (agyváltó+agydinamó+merev villa+új+max.100eFt) nem lesz a magyar piacon termék.

Ha lemondasz az agyváltóról (ami önmagában kb. 30 eFt, ezért nem rakják az "olcsó" kerékpárokra) akkor ezeket javasolnám:

 

http://bringawebshop...alboin-100-2015

http://bringawebshop...alboin-200-2015

 

De véleményem szerint sokkal jobban jársz egy pár éves használt minőségi darabbal, ennyiért már kaphatsz olyat, ami szinte mindenben megfelel a leírt követelménynek, pl.:

 

http://apro.bikemag....en-l351628.html

 

Ezt azonnal megvenném ennyiért.



#571
Sandman

Sandman

    vendég

  • fórumtag
  • 436 hozzászólás

Sziasztok, városi használatra kellene férfi kerékpár, újban gondolkodom, teljesen felszerelt városi használatra, agyváltó, agydinamó, teleszkóp nem kell, 80-100e körül mik a lehetőségek?

Sajnos el kell keserítselek, ebben a kombinációban (agyváltó+agydinamó+merev villa+új+max.100eFt) nem lesz a magyar piacon termék.

Ha lemondasz az agyváltóról (ami önmagában kb. 30 eFt, ezért nem rakják az "olcsó" kerékpárokra) akkor ezeket javasolnám:

 

http://bringawebshop...alboin-100-2015

http://bringawebshop...alboin-200-2015

 

De véleményem szerint sokkal jobban jársz egy pár éves használt minőségi darabbal, ennyiért már kaphatsz olyat, ami szinte mindenben megfelel a leírt követelménynek, pl.:

 

http://apro.bikemag....en-l351628.html

 

Ezt azonnal megvenném ennyiért.


Sandman módosította - 2016. július 11. - 10:37


#572
Hergyan

Hergyan

    újonc

  • fórumtag
  • 9 hozzászólás

Sziasztok, városi használatra kellene férfi kerékpár, újban gondolkodom, teljesen felszerelt városi használatra, agyváltó, agydinamó, teleszkóp nem kell, 80-100e körül mik a lehetőségek?


Hergyan módosította - 2016. július 11. - 09:47


#573
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.278 hozzászólás

Sziasztok,

 

komfort országútit szeretnék vásárolni és két modell között vacillálok. Az egyik a Canyon Endurace AL 6.0 , a másik a Specialized Roubaix SL4 . A két bringát majdnem ugyan annyiért tudnám megvenni. 
A canyon melett szól, hogy full 105, jó kilóval könnyebb értelmesebb kerék van benne.

A speci mellett, hogy karbon és talán kényelmesebb is, illetve ha később eladom akkor várhatóan jobb árat kapok érte. 

Az érdekelne, hogy a speci beugró karbon vázai mennyire jók, jobbak-e mint egy igényes alu váz, vagy itt a karbon még csak vakítás.

A méretezéssel is kicsit gondban vagyok, mert a kalkulátorok alapján canyonból M-et kellene vennem, míg speciből 56-osat, ami majdnem koppra ugyanaz, mint a canyon L-es váza. Amúgy 180cm vagyok, 86-os belső lábhosszal.

 

Alapvetően a célom a bicajjal az lenne, hogy 5-6 óra után se törjön össze. Korábban egy M/L-es 2013-as TCX2-sem volt. Ezt mindig egy kicsit nagynak éreztem, olyan érzésem volt, hogy a nyerg nincsn elég elöl, hogy hatékonyan tudjam lefelé nyomni a pedált(valószínüleg az M-es lett volna jó belőle), illetve az alu villája igazi kínzás volt 3 óra után.

speci . kb bármihez képest egy "fulli". és náluk nincs vakítás műanyag.

mondjuk méret határeset.

lehet hosszútávon itt megéri az a speci féle "bg" mérés.


Bikertigger módosította - 2016. július 05. - 19:06

"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#574
hermfer

hermfer

    vendég

  • fórumtag
  • 110 hozzászólás

Sziasztok,

 

komfort országútit szeretnék vásárolni és két modell között vacillálok. Az egyik a Canyon Endurace AL 6.0 , a másik a Specialized Roubaix SL4 . A két bringát majdnem ugyan annyiért tudnám megvenni. 
A canyon melett szól, hogy full 105, jó kilóval könnyebb értelmesebb kerék van benne.

A speci mellett, hogy karbon és talán kényelmesebb is, illetve ha később eladom akkor várhatóan jobb árat kapok érte. 

Az érdekelne, hogy a speci beugró karbon vázai mennyire jók, jobbak-e mint egy igényes alu váz, vagy itt a karbon még csak vakítás.

A méretezéssel is kicsit gondban vagyok, mert a kalkulátorok alapján canyonból M-et kellene vennem, míg speciből 56-osat, ami majdnem koppra ugyanaz, mint a canyon L-es váza. Amúgy 180cm vagyok, 86-os belső lábhosszal.

 

Alapvetően a célom a bicajjal az lenne, hogy 5-6 óra után se törjön össze. Korábban egy M/L-es 2013-as TCX2-sem volt. Ezt mindig egy kicsit nagynak éreztem, olyan érzésem volt, hogy a nyerg nincsn elég elöl, hogy hatékonyan tudjam lefelé nyomni a pedált(valószínüleg az M-es lett volna jó belőle), illetve az alu villája igazi kínzás volt 3 óra után.



#575
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.278 hozzászólás

 

 
Amiket lesegettem, azokban mind ugyanaz az SR teló volt. Gondoltam ez valami iparági etalon. :)
 
Viccet félretéve építettem már magamnak én is vagy 10 bringát (egész pontosan 8-at, most számoltam össze), és mostanra valami osztályharcos düh tombol bennem, hogy 9-edik építettnmár ne legyen. Ugyanis mind a 8 alkalommal azt hittem, hogy okosabb vagyok a nagy gyártóknál.
 
Azért nem akartam most merevvillával kavarni.
 
Nagyon szívesen meglesem, ha tudsz ajánlani teló nélkül, hasonló felszereltségűt.

 

http://bikefun.hu/pr...os-feher-fekete

 

van belőle jobb szereltségű is

 

vagy

 

http://bikelogistics...cross-kerekpar/

 

 

de én nem nagyon vágynék egy merev alu villa komfortjára


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#576
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.883 hozzászólás

kell a teleszkóp? ennyiért általában inkább nehezék, mint rugózó elem.

 
Amiket lesegettem, azokban mind ugyanaz az SR teló volt. Gondoltam ez valami iparági etalon. :)
 
Viccet félretéve építettem már magamnak én is vagy 10 bringát (egész pontosan 8-at, most számoltam össze), és mostanra valami osztályharcos düh tombol bennem, hogy 9-edik építettnmár ne legyen. Ugyanis mind a 8 alkalommal azt hittem, hogy okosabb vagyok a nagy gyártóknál.
 
Azért nem akartam most merevvillával kavarni.
 
Nagyon szívesen meglesem, ha tudsz ajánlani teló nélkül, hasonló felszereltségűt.


#577
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

 

Sziasztok fiúk,
 
na úgy néz ki, az egyik egysebimet (Dolan Pre Cursa) eladom, és helyette egy kicsit kényelmesebb és sokoldalúbb kerékpárt keresek.
 
A kényelem alatt értem a geometriát egy kicsit magasabb kormánnyal, kevésbé brutális függőleges merevséggel, a ballonosabb (32-45), de továbbra is 28-as gumikat, a tárcsaféket, hogy a körülményektől függetlenül meg tudjak állni.
 
Ami a legfontosabb, hogy váltót is gondoltam hozzá, mert sajnos az egy sebesség az utóbbi időben - mióta eléggé elpuhultam - eléggé bekorlátoz, ha néhanapján ki tudok szabadulni a melóból, hogy tekerjek. Legutóbbi példa: sokorói dombság 44/18 al nem nagyon adta ki.
 
Szumma szummárum, valami sportos trekkingre gondoltam. Tegnap láttam a bringaúton ezt:
 
 
És teljesen beleszerelmesedetem.
 
Ledobnám róla a kacatokat: rugós nyeregcső meg állítható stucni. Kapna egy rendes pedált, és kész az ultimate munkábajárós/szabadidős gép.
 
A telót mondjuk nem ismerem, az okozhat meglepetéseket.
 
Vélemény?

 

kell a teleszkóp? ennyiért általában inkább nehezék, mint rugózó elem.


"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#578
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.278 hozzászólás

Köszönöm,

így már egy kicsit jobban képbe kerültem típusokkal, árakkal kapcsolatban.

Gumik annyira nem fontosak, fékből meg van egy fölös SLX-em előre, azt tuti feltenném.

Ami még érdekes lehet a KTM Life.

ktm nél jobb a merida geója

plusz qrva sokat fizetsz azért a 3 betűért


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#579
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.883 hozzászólás

Köszönöm,

így már egy kicsit jobban képbe kerültem típusokkal, árakkal kapcsolatban.

Gumik annyira nem fontosak, fékből meg van egy fölös SLX-em előre, azt tuti feltenném.

Ami még érdekes lehet a KTM Life.



#580
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.278 hozzászólás

 

Sziasztok fiúk,
 
na úgy néz ki, az egyik egysebimet (Dolan Pre Cursa) eladom, és helyette egy kicsit kényelmesebb és sokoldalúbb kerékpárt keresek.
 
A kényelem alatt értem a geometriát egy kicsit magasabb kormánnyal, kevésbé brutális függőleges merevséggel, a ballonosabb (32-45), de továbbra is 28-as gumikat, a tárcsaféket, hogy a körülményektől függetlenül meg tudjak állni.
 
Ami a legfontosabb, hogy váltót is gondoltam hozzá, mert sajnos az egy sebesség az utóbbi időben - mióta eléggé elpuhultam - eléggé bekorlátoz, ha néhanapján ki tudok szabadulni a melóból, hogy tekerjek. Legutóbbi példa: sokorói dombság 44/18 al nem nagyon adta ki.
 
Szumma szummárum, valami sportos trekkingre gondoltam. Tegnap láttam a bringaúton ezt:
 
 
És teljesen beleszerelmesedetem.
 
Ledobnám róla a kacatokat: rugós nyeregcső meg állítható stucni. Kapna egy rendes pedált, és kész az ultimate munkábajárós/szabadidős gép.
 
A telót mondjuk nem ismerem, az okozhat meglepetéseket.
 
Vélemény?

 

a teló ugyanaz a hulladék kb mindben, elfogadható csak a RS lenne de azt nem igen szerelik, 4 kiló alatti bringákba, sr hajtómű a franc tudja, a fék hulladék, gumik átmatricázott cst-k.

 

ennyiért lehez megnézném :

 

http://superiorbikes...-590/black-grey

 

picit sportosabb geó, ugyanakkor a "segge" kényelmesebb, kicsit jobb setup.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való