Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Dohogó - politikamentesen

- - - - -

  • Lezárt topik Lezárt topik
2850 hozzászólás a témában

#1661
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
http://index.hu/vele.../jegyzet/graff/

#1662
Olee

Olee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.364 hozzászólás
Ezek is biztos olyan tag-ek.
Ez úgy mûködik bizonyos körökben, mint amit 6 évesen csináltunk. Stipi-stopi ez az én villanyoszlopom.

#1663
vendég_galuska_*

vendég_galuska_*
  • vendég
Nem kerékpárút/gyalogos téma, de dohogok:

Hogy a magasságbéli Mindenható búbozza meg azt a férget, aki a Flórián tér aluljáróját - most zajló újrafestés ellenére - újra és újra grafittizte. Tény, hogy az öntött beton aluljáró nem szép, de a festés után legalább rendezett volt, erre valami észlény odafúlj néhány kriksz-krakszot és gondolom még bátor lázadónak és kiváló mûvésznek is képzeli magát. (Bár tény, egyfajta grafittik az ókori Rómában is voltak, de ott általában megelégedtek a bordályházak falára karcolt obszcén feliratokkal...)

Mi a civil kurázsi abban, hogy az éj leple alatt, falazó haverok segítségével összerandítanak valamit, pláne mi a mûvészi benne. (A "komolyabb" alkotás néhány színes betû volt.) Nem beszélve arról, hogy 500 m-re van a hév mellett egy betonkerítés, ahova egyfajta hallgatólagos megállapodás alapján lehet fújni.

Ha rajtakapom, lecsapom és a maradék festékével összefújom a húszezer forintos gatyakilógató trottyos farmerjét - gondolom értékeli maj a mûvészetemet.

#1664
Olee

Olee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.364 hozzászólás
Egyébként azt, hogy a Grippenek miért is vannak, azt elsõkézbõl biztosra tudom. Na az is egy érdekes történet.

Mindenesetre nem azért, hogy exxpert használja õket!;) :D

#1665
ProPedalGreg

ProPedalGreg

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 946 hozzászólás
Egy kicsit vilagositanek :D

A) Az autokban ugyanolyan emberek ulnek mint mi, eppen ezert az miatt a nehany (10-20%) miatt nem szabad altalanositani. En nem egy peldat tudok sajat tapasztalatbol amikor az autos jo reflexe es odafigyelese mentett meg egy jo kis csattanastol , pedig en NAGYON ovatos vagyok es ezzel biztos masok is vannak igy.

B) A rendornek az a feladata hogy rendet tegyen , betartassa a szabalyokat, hogy peace es harmony legyen. Ez mindenki erdeke egy szervezett tarsadalomban (elvegre nem allatok vagyunk az allatkerben - kivetel pl a Bp parade) Asszem itt mar valaki leirta amivel egyetertek, hogy a bicaj mint kozlekedoeszkoz megjelenese sokkal regebbre nyulik vissza mint barmi mas jarmue. (Anno a bicaj versenyek a legnagyobb esemenynek szamitottak ,amig be nem jott a futball) A Kresz kesobb "jelent" meg foleg a gyorsulo autok miatt es igy sajnos raeroszakolodott a tobbi kozlekedore pl. a lovaskocsira stb. is.

A kukasmelleny viszont tenyleg gaz pff no comment. Es igen ez tuti biznisz szagu. Kulonben is ezermillio mas modja van a figyelemfelkeltesnek.

tibibanak azt tanacsolom ,hogy a gyalogosokkal vigyazzon , mert nagyon veszelyesek tudnak lenni :) Inkabb szereljen fel valami figyelemfelkelto eszkozt a gepre amivel leriaszthatok a teruletfoglalok.
Nem szivesen mondom ,de en mar okoztam igy parszor szivrohamot nehanynak, mikor csendesen mogejuk gurulva nem hangosan megkertem oket faradjanak le a szamomra fenntartott utrol. Ilyenkor persze megy az idegeskedes az ijedtseg miatt, de biztos lehetsz benne hogy legkozelebb mar jobban odafigyelnek hol kolbaszolnak. Vagy ha megsem akkor sajnos megint meg fognak ijedni :) Legutobb pl a lampafenytol ijedtek meg az erdoben setalgatva. Hihetetlen, mi van ezekkel, rossz a lelkiismeretuk?

A Grippenek aze vannak hogy megint valaki nagyon jol jarjon es valakik kieleguljenek

#1666
exxpert

exxpert

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.288 hozzászólás
Nem értem, hogy miért vannak Grippeneink, ha soha nem használjuk õket...

[highlight] The bike way of life [/highlight]


#1667
Olee

Olee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.364 hozzászólás
http://www.hirtv.hu/...icle_hid=114112

#1668
Tommmas

Tommmas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.086 hozzászólás
nálunk csináltak bicajutat ezévben, a probléma csak pár dolog, h párhuzamosan vele már fut egy másik+valahogy nincsen építési engedély rá+szar a nyomvonala...hát ennyi
/// Demalgon /// mert balul ütött be az élet, pedig jobbat vártam ///
de hiszen mindeki tudja, h az életet nem érdemes végigélni
Expinálom a pinarámát.

#1669
kuckuc

kuckuc

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 597 hozzászólás
Miskolcon meg van 3 km kerékpárút, évekkel ezelõtt megcsinálták,
azóta semmi fejlõdés, de a bringásokon kívül senki még csak le sem vágja a belógó gallyakat sem
még szerencse, hogy a 3 km- en nem igazán van olyan hely, amire autóval parkolni lehet.
Viszont a kutyasétáltatás, robogózás, és gyerektologatás itt is megvan.
Ja, az egyik önkormányzati cég, amelyik a várost teszi rendbe, múltkor
3 rohadt nagy virágpiramist rakott na hová? hát persze, hogy a kerékpárút közepére.mondta haver a rendõrnek, az meg mondta, hogy ha többen lennének ott, és nem a helyi õrsrõl kéne hívi még embert, akkor segítenének arrébbrakni, de így nem tehetnek semmit. Azóta átrakták 2 m-rel arrébb,
így most a járda közepén vannak, hol kerülik ki a gyalogosok?...

#1670
kuckuc

kuckuc

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 597 hozzászólás
Csak dohogok egyet.
Hogy melyik hülye önkormányzati f*kalapnak jutott eszébe térkõre
kitalálni padlómatricából dekorációt. És hogy a p ba nem tudják ezek felfogni,
hogy a térkõre k*rvára nem lehet semmilyen öntapis anyagot ragasztani.
De vazzeg megmutatom neki, nem tart ki tovább 2 percnél, látja és nem hiszi el. hát nem hiszem el...

#1671
tibibá

tibibá

    vendég

  • fórumtag
  • 175 hozzászólás
tanulságos...

a legdurvább esetem: megyek dolgozni bringával, egyenes szakasz (nem kerékpárút, de mivel a környéken híre sincs ilyennek nagy rajta a kerékpár forgalom), már messzirõl látom hogy két nõ jön velem szembe, õk is megláttak mert elkezdtek lehúzódni, de mire odaértem csak azt látom hogy az egyik nõci már jobbra felfele néz az egekbe vagy valahova. na akkor én már annyira a szélén mentem a járdának (kb2m széles) amennyire csak tudtam. vállal összeütköztünk én lesodrótdtam az útra és ahogy elkezdtem dõlni a kerék megakadt a patkában és kiestem totál az útra a betonkeverõ mellé ami szagatott mint állat. a következõ autós már nagy ívben került mert vette a lapot. felpattanok és visszugrom a járdára bringával együtt. a nõ: bocsánat, bocsánat!!! leléptem a helyszínrõl aztán valahogy nehezemre esett tekerni, lenézek a lábamra és láss csodát a tenyeremnél kb másfélszer nagyobb seb ékeskedik a lábszáramon... két napig nem bírtam állni.

#1672
vendég_galuska_*

vendég_galuska_*
  • vendég
Akkor a hatályos KRESZ szerint... (Ugyanis nem a tesztkönyvek, vagy lapok számítanak.)

54. § (1) Kerékpárral a kerékpárúton, a kerékpársávon vagy erre utaló jelzés (117/c. ábra) esetében az autóbusz forgalmi sávon, ahol ilyen nincs, a leállósávon vagy a kerékpározásra alkalmas útpadkán, illetõleg - ha az út és forgalmi viszonyok ezt lehetõvé teszik - szorosan az úttest jobb szélén kell közlekedni.
(2) Lakott területen levõ olyan úton, ahol az úttest kerékpár közlekedésre alkalmatlan, továbbá ahol a (7) bekezdés a) pontja szerint tilos, kerékpárral a gyalogos forgalom zavarása nélkül és legfeljebb 10 km/óra sebességgel a járdán is szabad közlekedni.

Szóval itt nincs szó a "vegyes" (gyalogos-kerékpáros ún. "kerékpárútról").

Van még a 20/1984. (XII. 21.) KM rendelet az utak forgalomszabályozásáról és a közúti jelzések elhelyezésérõl, ami ennyit mond:


8. Kerékpárutak, gyalogutak




8.1. Kerékpárútnak az e célra kiépített utat vagy az útnak a gépjármûvek közlekedésére szolgáló részétõl kiemelt szegéllyel, korláttal, növényzettel, zöldsávval vagy más térelválasztó elemekkel, ezek hiányában legalább 60 cm széles forgalom elõl elzárt területtel elválasztott részét lehet kijelölni. A forgalom elõl elzárt területtel történt elválasztás esetében minden útkeresztezõdésnél és gyalogos-átkelõhelynél kiemelt szegélyû szigettel kell biztosítani az elválasztást.
8.2-8.3.
8.4. Gyalogútnak kiépített, kizárólag a gyalogosok közlekedésére fenntartott önálló utat lehet kijelölni.
8.5. Járdát sem gyalogútnak, sem kerékpárútnak kijelölni nem szabad. A járdán kijelölt kerékpárutat a széleit jelzõ folytonos sárga színû útburkolati jellel vagy eltérõ színû, illetve anyagú burkolattal kell jelölni.
8.6. Gyalog- és kerékpárútnak olyan gyalogutat vagy kerékpárutat szabad kijelölni, amelynek szélessége elegendõ a gyalogosok és kerékpárosok egyidejû, biztonságos közlekedésére.
8.7.
8.8. A gyalogút és a gyalog- és kerékpárút forgalma úgy is szabályozható, hogy
- naponta legfeljebb kétszer, esetenként legfeljebb kétórás idõszakra, vagy
- éjszakai idõtartamra,
más jármûvek az útra behajthassanak.
8.9.



továbbá:


9.9. Kerékpársávot olyan lakott területen levõ úton lehet kijelölni, ahol a forgalmi sávok mellett erre a célra legalább 1 méter széles burkolt útfelület áll rendelkezésre.

meg még:

24.1. A kerékpáros forgalom szabályozása során tekintettel kell lenni az út (útszakasz) teljes közúti forgalmán belül a
- kerékpáros forgalom nagyságára, s annak a teljes forgalmon belüli részarányára,
- kerékpáros baleseteire.
24.2. Kerékpársávot a 9.9 pontban foglaltak megtartásával, a mellette levõ forgalmi sáv irányával azonos irányú kerékpáros forgalom számára ott lehet kijelölni, ahol
- az út mellett kerékpárút kiépítése lenne indokolt, a kerékpárút elkészültéig, vagy
- az átlagos napi kerékpáros forgalom meghaladja a 400-at és ugyanakkor az összes forgalom egységjármûben kifejezett átlagos napi forgalma eléri a 4000-et, vagy
- a kerékpáros forgalom biztonsága ezt egyébként indokolja.
24.3.
24.4-24.5.
24.6. Lakott területen kívül a kerékpárúton (gyalog- és kerékpárúton) a segédmotoros kerékpár közlekedését akkor nem kell megtiltani, ha a kerékpárút szélessége legalább 2 méter, a gyalog- és kerékpárút szélessége pedig legalább 3 méter.
24.7. Ha az út mindkét oldalán kerékpárút van, ezek egyirányúsítását lakott területen belül - a kerékpárosok úttesten való áthaladásának csökkentése érdekében - általában kerülni kell.
24.8.
24.9. A kerékpárutak elsõbbségét általában a vele azonos irányban haladó út elsõbbségével megegyezõen kell szabályozni.
24.10.
24.11. A kiegészítõ táblával ellátott „Kerékpárosok” veszélyt jelzõ táblát (KRESZ 95/c. ábra) el kell helyezni, ahola) a kerékpárút kezdõdik, illetve véget ér,B) az úttest egyik oldala mentén épített kerékpárút az úttest másik oldala mentén folytatódik.






#1673
regent

regent

    vendég

  • fórumtag
  • 233 hozzászólás
Tegnap megértettem a bringaúton ténfergöö gyalogosokat. Ugyanis én is ugyanezt tettem. Bringa nélkül sétáltam a szokott bringás útvonalamon, elgondolkodtam és azt vetttem észre hogy már néhány perce a bringasáv közepén kóválygok. ùgyhogy mielöött leüvöltitek a gyalogos fejét, gondoljatok arra, hogy talán nem direkt sétál elööttetek. Ami persze sovány vígasz.

#1674
vendég_galuska_*

vendég_galuska_*
  • vendég

Igen, sajnos... És ami még örök rejtály marad számomra, hogy egy olyan helyen, ahol a kerékpárutat egy 30-40 cm-es füves sáv választja el a járdától, és még keskenyebb is annál, miért a bicikliúton kell sétálgatni???


Az egyik sokat használt bringautamon, ami mellett 2 m széles járda is van, + a másik oldalon is, állandóan az ocsmány korcs kutyáikat pórázon sétáltató vénasszonyokat kell kerülgetni. Esetleg egy borjú nagyságú, normális mozgásra képtelen mészároskutyát és személyiségzavarban szenvedõ, cigarettázó, aranyláncos gazdiját. De nem lehet, mert úgyis eléd lép. Az Árpád híd egyik oldala elvileg bicikliút, mégis mindig vad csengetéssel kel kergetni az andalgókat. (ugyanis sohasem egyenes vonalban haladnak.)
Ez van. A legjobb viszonyt az ugráló gyalogos, aki ahelyett, hogy helyben maradna, vitustáncot jár, hogy végül mégiscsak meg kelljen álllnod.

#1675
tibibá

tibibá

    vendég

  • fórumtag
  • 175 hozzászólás
de van valami olyan szabály is hogy járdán csak akkor közlekedhetsz ha úgy ítéled meg hogy az úttesten veszélyes a közlekedés. persze ez nem mérvadó mert mindenkinek más a "veszélyes".

de ugye ez magyarország? miért várjuk el hogy korrektül viselkedjenek a bringásokkal szemben amíg a közlekedési morál egy szinten van a foci drukkerek értelmi képességeivel?....

#1676
Aty22

Aty22

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 319 hozzászólás
Hát, lehet hogy igazad van! :D
meg aztán 10 km/h... nagyon kevés... :D

#1677
scottraider

scottraider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 405 hozzászólás
Azt a villogot engedélyeztetni köne,bemennél az örsre és mondanád:csokolom egy darab sárga villogot szeretnék a bicajomhoz hogy szembe tudjak menni a forgalommal.
Nem vagyok ügyvéd de az itélet:halál vagy a gumiszoba:)
Az alkohol nem válasz,de legalább elfelejted a kérdést:cheers:
Ha autoval parkolsz hagyd bekapcsolva az ablaktörlõd,ugy nem tudják a szélvédõre rárakni a büntetõcédulát:afro:

#1678
Aty22

Aty22

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 319 hozzászólás
Igen, "A figyelmeztetõ jelzést használó, út vagy közmû építésére, fenntartására, illetõleg tisztítására szolgáló jármû..." "... legfeljebb 10 km/h sebességgel..."
Lehet szerezni kéne sárga villogót?? :)

#1679
PTamás

PTamás

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.695 hozzászólás
Ez az egyirányú úton fordított irányú közlekedésre: Pl.: a kommunális hulladékot szállító jármû (kukásautó :) ) 22-06-ig behajthat szembe is, meg még az ilyen sárga villogósok is.
White Horse

Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! :)_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.

#1680
Aty22

Aty22

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 319 hozzászólás
Igen, sajnos... És ami még örök rejtály marad számomra, hogy egy olyan helyen, ahol a kerékpárutat egy 30-40 cm-es füves sáv választja el a járdától, és még keskenyebb is annál, miért a bicikliúton kell sétálgatni???