Jelentkezz be Regisztrálj

Teleszkópok - általános eszmecsere
#8801
Posted 2004. August 04. - 14:20

Egyébként épp az a poén, hogy nem csak blokkolni tudod a hátsó kereket, hanem fékezni is (persze azért néha így is blokkol)
Egy igazi enduro bicajt érdemes kipróbálni, 100%, hogy rögtön megérzed lefelé a különbséget. SPV-s taggal pedig egészen jól tekerhetõ, bár csak túrán próbáltam eddig, majd most hétvégén jön az MX teszt a Bükk marcin.
De azért én a meridát is kipróbálnám, egy kicsit lágyabb beállítással, ha egyátalán nem érzed a különbséget lrfelé... Annyira rossz biztosan nem lehet.
Egyébként melyik van neked, az új SPVs cucc, vagy még a régi German-a+rugó rendszer?
(És ha jól értem nem trans-misson, hanem XC-misson)
Olyanokat hallani, az idei vázakról, hogy a trans-m alig nehezebb, mint az XC mission, és az SPVs tag miatt az XC mission már alig mozog, XCre meg túl nehéz, így inkább trans-mission (az legalább mozog), vagy XCre merev váz (mert az meg legalább nem 3 kg) lehet jó választás a merida kínálatából.
#8802
Posted 2004. August 04. - 11:43

#8803
Posted 2004. August 04. - 10:43

#8804
Posted 2004. August 04. - 06:43

<<jah (acel ~2.6ft alu ~7eft)Úgytudom hogy az új RST telókat nyak nélkül árulják. Namármost akkor lehet bele tenni 1"os menetes nyakat is?
<<igenÉs ezt késõbb lelehet cserélni 1 1/8"os A-head-es nyakra?
<<nem csak az rstEsetleg RST-n kívül más telót is lehet nyak nélkül venni?
#8805
Posted 2004. August 04. - 03:58

Flame: mentem a 2004-es Merida Transmission-nel, ami enduro bringanak van kikialtva, de a speckohoz kepest egy merevbringa. A speckot szinte lehetetlen kiporgetni, es hihetetlen kenyelmes, de bizonyos helyzetekben erezhetoen lassabb vele az ember. Viszont sokkal jobb vele maszni a meredek, koves emelkedokon. Majd legkozelebb probald ki, uj megvilagitasban fogod latni az ossztelos kerdest.
#8806
Posted 2004. August 04. - 00:47

Úgytudom hogy az új RST telókat nyak nélkül árulják. Namármost akkor lehet bele tenni 1"os menetes nyakat is? És ezt késõbb lelehet cserélni 1 1/8"os A-head-es nyakra? Esetleg RST-n kívül más telót is lehet nyak nélkül venni?
Thx!
#8807
Posted 2004. August 03. - 23:36

( A matricat meg nem dontottem el, azert nem irtam... )
#8808
Posted 2004. August 03. - 20:33

#8809
Posted 2004. August 03. - 18:02

az, hogy milyen az olaj 3 hét után, azt tudom, nem kell bemutatni.
de: zsír kell a két szimmering közé, ott már ugysem keni olaj, legalább akkor az kenje, nem? én amikor kicseréltem a szimmeringet (csak az alsót, az a lényeg, hogy az olaj ne jöjjön ki, nem az, hogy a por ne menjen be

még nme próbáltam, hogy van-e menet a bal alsó kettõbõl abban, amelyiket kitépted, de holnap azt is megteszem. ha nincs is, akokr is meg lesz oldva a dolog, jóféle kókány tuning révén, majd meglátod.

bár a te nyomórúd-fogó 16-os (nem tudom mekkora, tippelem) 5.6-os (hulladékvas/biliacél) csavarodat nehéz lesz überelni.....
amit megállapítottam a race-hez képest: csendesebb, finomabban mozog, még annak ellenére is, hogy az elején egy kicsit darabos, az egész olyan "bottomless" feeling. a csillapítása most ugyanolyan, mint a race-emen volt, szóval egyenlõre nem baszogatom, de erõsebb visszaut csillapítás kellene bele. ha nem találok 30-as olajat majd öntök bele valami automata váltómûbe valót, az jó sûrû

persze szereznem kell egy olyan lyukas imbuszcsavart is, lehet azt kapni? vagy csináltassak?
#8810
vendég_Charon_*
Posted 2004. August 03. - 16:17

#8811
Posted 2004. August 03. - 15:20

Túlvagyok az elsõ pár nagyobb vértesi tekergésen az új, csilli-villi SR SUNTOUR XC PRO S-TR telómmal. Ez az a típus, amit a bikkmakkban is teszteltek az enduro telók között.
Nekem nagyon tetszik az, ahogy eddig viselkedett... A kormányról állítható út egyszerûen zseniális. Odaérek az emelkedõhöz, elõredõlök, gomb benyom, teló összemegy (nekem simán lemegy 6cm útra, ahogy kell). Nagyon jó így felfelé kapaszkodni. Lefele elõtt kormány hátrahúz, gomb lemonyom, teló kiugrik 12cm-re... Aztán hajrá.
Igazából a lock-out-ot csak aszfalton használom... De gyakorlatilag sosem megyek aszfalton... ;D ejjj.. A falusi élet...
Egy hülyeség van csak benne: Az útállító kupak mozgatása a bal száron. A bowden befogatása szörnyû... Széttéptem a gyári kis bizgenytûn a csavarokat, de még úgyis kicsúszott közülük a bowden.

#8812
Posted 2004. August 02. - 22:43

Olyan probléma elõtt állok, hogy telót kell vennem, de az elõzõ vasam eléggé tekeredett meg minden, tárcsafékkel használva (hidr. Deore), és most valami merevebbet keresek 100mm rugóúttal. Persze a határ nem a csillagos ég hanem kb 60000 Ft, újonnan. Esetleg használtan mibe lehetne beleugrani ami még elfogadható állapotban van.
A tippeket elõre is köszi!
Dyo
#8813
Posted 2004. August 02. - 21:08

#8814
Posted 2004. August 02. - 21:07

Flame: Thy erre valami olyasmit szokott morogni, hogy ki kell próbálni egy összetlós biclit is ;D
Én most egy merevvázasat próbáltam ki!
Abban igazad lehet, hogy késöbb fáradsz ki.
Mivel merevvel csak egy Üröm-Nagykevély-Üröm távot mentem, ezért tényleg csak a sprintelhetõségrõl tudok nyilatkozni. Merevvel rövidtávon jobbat lehet menni!
DunaMaratonon már lehet, hogy az LRS, vagy az istenkirály NRS a jobb!
Ma az enyémmel tettem meg, ugyan azt a távot.
Fáradtabb voltam mint tegnap, ezért nem tudok pontos képet adni, hogy melyikkel fárasztóbb felmászni.
(elötte megmásztam a HHH-t is a munkábamenõs hátizsákommal, 5-6kg)
A hátsó kerék fékezhetõsége, csak a tapadás meglétéig igaz. Blokkoló kerékkel nem is mozog a bicikli hátulja.
A másik teszt amit most nyomok, az a stucni teszt.
Az én 12centisemetlecseréltem egy tizesre és két pogácsával feljebb raktam.
Fölfelé kicsit idegesebb lett a gép, de lefelé sokkal jobban kezelhetõ!
Vízszintesen, a valamivel nagyobb légellenállás tûnik fel, amúgy kényelmes!
ciao
#8815
Posted 2004. August 02. - 19:34

link=board=5;threadid=2338;start=8145#msg200129 date=1091459777]
elcsé: hogy a sz*rba verted te rá a felsõ vállat a (volt) villádra? én alig tudtam ráerõszakolni. (bele sem merek gondolni, hogy szedem majd le....) - a "csavarhúzó a felhasításba" trükk megvolt, nem kell ajánlani, kösz.
más: neked is lentebb van/volt a megengedettnél az alsó váll? ahogy mértem csak 175 mm lóg ki a szimmering és a váll között. most akkor szét kell szedjem, beállítani, és újra össze?
akkor lesz*pom magam.......
miért darabos? majd ha bekopnak a szimmeringek, jobb lesz?
- váll felrakáshoz:
kell egy lapos, kemény fa darab és azzal szépen körbe, egyszer a jobb oldalt, aztán a balt és így tovább.
boxxer vállak ilyenek (pirosba és bordóba)
- rossz a mérõd

-igen még be kell kopnia, viszonylag hosszú idõ.
de szedd szét, torolj ki mindent a porlehúzóból, mert van ott még egy kis gyári zsír-biztos beszedett egy kis port, azt töröld ki és töltsd fel újra.
ne ijedj meg a kijövõ olajtól, elég csúnya lesz, de már 3 hét után olyan ezekben, azt nyugodtan visszaöntheted bele.
csavarokkal okosan!

#8816
Posted 2004. August 02. - 17:23

Fölefele azért jobb ösztelóssal menni, mert egyenletesebben tekersz, nem kell folyton a testsúlyodat ide-oda pakolni a köveknél, és nem kapod meg az ütéseket a hajtókar felöl, ami eléggé ki tudja fárasztani az izmokat.
Sprintelni biztos merevvázal jobb, de össztelóssal késõbb halsz meg.
SZVSZ ha lefelé nem érzed a különbséget (csak ugrásoknál), akkor vagy túl kemény (túlcsillapítot) a rugóstag, vagy sz*r a rendszer .
Persze csodák nincsenek, ami felfelé egyátalán nem mozog feleslegesen, az lefelé túl kemény. Még a sokak által etalonnak tekintett NRS sem tökéletes. (Ugye a marketing szerint a már tavaly abszolult tökéletes LRS és NRS rendszerek idénre jelentõs újitások után még tökéletesebbek lettek ;D)
Érezhetõen keményebb, rázósabb vele a terep, mint egy nem mászásra optimalizál cuccon, de persze a merevvázasnál minenképpen jobb. Ugrálni, fõleg piciket kényelmesen lehet full merev géppel is, nem biztos, hogy ez a jó teszt egy összetlós CC gépre.
Lefelé az irányíthatóság, és (ami szerintem elsõre is igen durván érezhetõ) a hátsó kerék fékezhetõsége az ami érezhetõen jobb.
Én mióta (telópumpa hiányában) pogozó hátsórésszel felmentem a Nagy Milicre (~900m), azóta azt mondom, nem bánom, ha pogózik egy kicsit, de mozogjon, ha már összetlós. Persze túlzásba sem kell vinni.
Versenyen persze biztos nem ez a nyerõ stratégia, de egyébként egy kis pogó nem fáraszt ki annyira, mint amennyi pluszt ad a lefelén egy rendesen mozgó hátsó :-)
#8817
Posted 2004. August 02. - 17:16

még egy tipp: öcsém x-fusionja is nyüszít néha, egy kis szilikon spray megoldja a dolgot, a levegõs tag tömítéséhez.
elcsé: hogy a sz*rba verted te rá a felsõ vállat a (volt) villádra? én alig tudtam ráerõszakolni. (bele sem merek gondolni, hogy szedem majd le....) - a "csavarhúzó a felhasításba" trükk megvolt, nem kell ajánlani, kösz.
más: neked is lentebb van/volt a megengedettnél az alsó váll? ahogy mértem csak 175 mm lóg ki a szimmering és a váll között. most akkor szét kell szedjem, beállítani, és újra össze?
akkor lesz*pom magam.......
miért darabos? majd ha bekopnak a szimmeringek, jobb lesz?
#8818
Posted 2004. August 02. - 13:05

Azt te sztem nem akarod tudni...






#8819
Posted 2004. August 02. - 12:28

Jó régóta nem fórumoztam, nem volt problémám. Jól elvoltam magamban. Most viszont két új tapasztalatra is szert tettem teleszkóp témában.
Tegnap bringát cseréltem a barátnõmmel egy NagyKevély mászás erejéig, a tapasztalataink:
a biciklik eredeti leosztásban:
Peti - Xc-mission,DukeSL U-turn
Nusi- Kona Blast, Duke Xc Air
Fölfelé semmi, de az ég egyadta világon semmi különbséget nem éreztem. Semmi hátránya nincs a merev váznak. Amennyivel kevesebbet mozog, annyival könnyebb. Félelmetes tempóban zörögtem fölfelé.
Pedig nekem azt mondták, amikor vettem a vázat, hogy az XC-missionnal könnyebb mászni, mert kimozogja az akadályokat. (sziklák, gyökerek)
Annyi igaz, hogy sokkal késöbb pörög el, nem a gumi kölönbség miatt, hanem mert nem emelkedik el a kereke a talajtól amikor lendülettel mész át a Kevély mászós (kurvák felõl) részére jellemzõ köveken, sziklákon!
Lefelé kicsit keményebb a hátulja, de nem para. Igazán nem mertem ugratgatni, mert nem vagyok jóban a nálam lévõ Eggbeaterrel, de apróbb ugrások utáni érkezés, azért más a merev farral!
Vízszintesen, az "egeri vár" fölötti zötykölõdõs úton a tisztáson keresztül...no ott aztán változik a helyzet. Nusi elhúzott mellettem, õ ûlve tekert míg én állva gurultam.
Ezt anno a második maratonomon, a tavalyi Bükk maratonon élveztem elõször!
Az elsõ telókról:
Erõs lefeléken a brutális, rugós, U-turn-ös SL biztosabban tompít. Az Air nekem kicsit keveset mozgott a 80mm-el.
Én így utólag az Air-t választanám, igaz lefele rosszabb, sokkal jobban ráz, vízszintesen ugyan olyan fölfelé bár sokkal jobban pogózik (mozog) mint a U-turn betekerve 75mm-re, azért nem rosszabb!
Könnyebben személyreszabaható, ezért vettünk Nusinak ilyet!
(egymás csillapításán nem változtattunk)
Igaz lenne, hogy az Xc-mission féle hátsó tag és a merev váz közötti különbség, csak vízszintes úton érzékelhetõ igazán?
Megjegyzem, hogy tapasztalataimat Nusi is alátámasztotta. Sokkal jobban érezte a bringát lefelé az én telómmal, de a hátsó rész mozgását nem igazán érezte.
A vízszintes szakaszt nagyon élvezte!
ennyi. Ha nem lesz reakció, nem lesz.
De én azért kíváncsi lennék a véleményetekre.
ciao
#8820
Posted 2004. August 02. - 08:12

Hello. Lenne egy kérdésem van egy Judy TT ami mindig kinyomja a jobb lábán a szimmeringet:( lehet vmit tenni vele. ja és amikor felemelem a binyó elejét akkor koppan egyet a teló. Az baj?
Ugyis le lesz cserélve jovõre csak érdekelne. Kicsit gyenge az elvárásokhoz már számtalanszor felkoppant:(
Ki lehet cseréni a szimmeringet (ha kapsz), vagy beragasztod. Milyen elvárások vannak egy Judy TT-hez.???