A Critical Mass már jó pár napja volt, de hogy kicsit visszatérjünk hozzá, találtam nektek egy érdekes újsághírt. Igaz, nem ma jelent meg, hanem a Magyar Népsport 1956 november 1-jei számából származik. Nagyon érdekes, olvassuk csak!
Ugy-e, milyen jó most a kerékpár?
Az újjászületõ fõváros utcáin még az elmúlt nehéz napok emlékei sokasodnak. Belõtt kirakat, kiégett autó, rommá lõtt falak. A villamosvezeték szakadtan lóg, az itt-ott kinnfelejtett villamoskocsik kilõtt ablakokkal, behorpadt oldalakkal várják a gyógyító kalapácsot.
Gyalog járnak az emberek. Igaz, hogy boldogan, felszabadultan, a felvirradt nagy napok tüzével az arcukon, de gyalog.
Persze azért akad, aki segíteni tudott magán. Elõvette a padlásán porosodó, ócska kerékpárt, s vígan jár vele. Sose hittük volna, hogy ennyi kerékpár van Budapesten. Egyik-másik forgalmasabb utcakeresztezõdésnél valósággal hollandiai méreteket üt meg a kerékpár forgalom.
Ugye-e, milyen jó most a megvetett, üldözött kerékpár? Ugy-e, milyen boldog az, aki valahonnan szerezni tudott egyet? Látjuk az embereket a Körúton, a Rákóczi úton, a többi régi tilos útvonalon kerékpározni. Feltûnnek a versenyzõk is, Favorit, Legnano vagy egyéb gépeiken. Az arcukon látszik, mennyire élvezik, hogy egyenrangú, sõt, irigyelt résztvevõi lettek a budapesti közlekedésnek.
Reméljük, az új idõk szele elfújta azokat a teljesen indokolatlan, nagyképû közlekedési szabályokat is, amelyek a kerékpárosokat az utca számkivetettjei közé alázták. A jövõben nekik éppen úgy jár hely a Nagykörúton, mint bármilyen más jármû használóinak, hiszen nem hogy akadályoznák, hanem éppen ellenkezõleg: segítik, gyorsítják a forgalmat.
Sokszor halljuk: Budapest világváros. A világváros képéhez hozzátartozik a kerékpár is.
Lássuk õket minél hamarabb, minél nagyobb számban, mert nemcsak a közlekedés jelenlegi nehézségein segítik át Budapest lakosait, hanem egyben az alapját teremtik meg a magyar kerékpársportnak, amelyrõl a forradalom viharában szétfoszlott sporthatóságok csak állították, hogy van.
Hát, így állt a budapesti kerékpárvilág 1956 õszén. Ma se sokkal jobban.
...Tomcat...