Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
Indította
zsizso
, 2005. március 04. 13:20
#7001
Írta 2005. május 25. - 10:27
#7002
Írta 2005. május 25. - 10:25
Na most lehet hogy hülyeséget kérdezek, de azért megkérdezem:
A SRAM X.7-es hátsó váltót illetve X-Gen elsõváltót LX váltókarral lehet használni?
Mert szerintem nem.
Esetleg nem kell valakinek egy pár LX váltókar 10.000,- Ft-ért.
Vagy X.7-es váltókarra cserélnél (nem markolatváltósra)
A SRAM X.7-es hátsó váltót illetve X-Gen elsõváltót LX váltókarral lehet használni?
Mert szerintem nem.
Esetleg nem kell valakinek egy pár LX váltókar 10.000,- Ft-ért.
Vagy X.7-es váltókarra cserélnél (nem markolatváltósra)
#7003
Írta 2005. május 25. - 09:58
TToma: en Deoret vennek az mar joval erosebb es 9 et is tud ha kesobb arrol lenne szo es mar nem sokkal dragabb e betus boltban olcson megkapod.
"A processzorok füsttel mûködnek, ha a füst kiszáll belõlük nem mûködnek tovább."
"Ami nem öl meg az csak erõsít."
"A kerékpár számomra a szabadság szinonímája"
Tom Ritchey
Nem értem ,miért gyártanak olyan 10.000.000Ft-os autót amin nem megy az index? :chin:
"Ami nem öl meg az csak erõsít."
"A kerékpár számomra a szabadság szinonímája"
Tom Ritchey
Nem értem ,miért gyártanak olyan 10.000.000Ft-os autót amin nem megy az index? :chin:
#7004
Írta 2005. május 24. - 22:14
Xtr hátsó váltó ügyben lenne kérdésem.
Tapasztalatok (elõnyök, hátrányok, melyik megbízhatóbb 952 ill 960)?
Szerintem a lényeges különbség abban van, hogy a 960 Low Normal-os. Nekem ilyen van, és bejött ez a fordított rugós dolog. A 960-ason nincs bowdenfeszítõ csavar, a 952-esen ha jól emlékszem van.
XTR teszi a dolgát, nincs vele gond.
Hátrány szerintem csak az ára, bár az e betûvel kezdõdõ netes boltban most akciós .
"Nem felejtem soha el, hogy ki volt mindig velem, azt is mindig tudni fogom, ki fordult ellenem."
#7005
Írta 2005. május 24. - 13:28
Tank a gyors válaszért Endroo!
Tehát a kérdésre, mely oly sok fejtörést okozott nékem, banális a megoldás. Akkor marad kizárásos alapon az Alivio.
Még egyszer Köszönettel:
TToma
Tehát a kérdésre, mely oly sok fejtörést okozott nékem, banális a megoldás. Akkor marad kizárásos alapon az Alivio.
Még egyszer Köszönettel:
TToma
#7006
Írta 2005. május 24. - 13:14
jó helyen
acera azért 7/8 mert van hozzá 7-es váltókar és 8-as váltókar is. aliviohoz meg csak 8-as.
acera azért 7/8 mert van hozzá 7-es váltókar és 8-as váltókar is. aliviohoz meg csak 8-as.
#7007
Írta 2005. május 24. - 12:59
üdv BIKEGURUK!
Segítség kellene a következõ témában:
7-es hátsó váltóm mút héten jobb létre szenderült. Mivel a a gépem már elég öregecske, 2 éven belül valszínûleg úgyis lecserélem, úgyhogy nem akarok 30-40 e HUF-ért 9-es rendszerre átállni. Jelenleg abban gondolkodom, hogy veszek valami 7/8-as hátsó váltót. Nem versenyzem, csak hobbitekerek. A problémám tulajdonképpen az, hogy milyet vegyek ami el is viszi a 7-es rendszert. Egyenlõre 8-asban egyedül Acera-át és Alivio-t sikerült találnom, más valszínûleg nem is létezik már régóta. Az érdekes az, hogy a shimano az Acera-ra 7/8-at ad meg specifikációban, Alivio-ra meg csak 8-at. Van ennek valami jelentõsége? Szívem szerint a kettõ közöl inkább Alivio-t vennék, vagy annál fentebb(persze mint írtam afölött már úgysincs), csak nem tudom lehet-e kompatibilitási gond a 7-es váltókarral meg fogaskerékkoszorúval.
Hát dióhéjban ennyi.
Elõre is THANXXXX.
Üdv.: TTOMA
Az erõ legyen veletek
(AHÁNY HÁZ ANNYI SZOKÁS, remélem ez megfelelõ hely kérdésemnek)
Segítség kellene a következõ témában:
7-es hátsó váltóm mút héten jobb létre szenderült. Mivel a a gépem már elég öregecske, 2 éven belül valszínûleg úgyis lecserélem, úgyhogy nem akarok 30-40 e HUF-ért 9-es rendszerre átállni. Jelenleg abban gondolkodom, hogy veszek valami 7/8-as hátsó váltót. Nem versenyzem, csak hobbitekerek. A problémám tulajdonképpen az, hogy milyet vegyek ami el is viszi a 7-es rendszert. Egyenlõre 8-asban egyedül Acera-át és Alivio-t sikerült találnom, más valszínûleg nem is létezik már régóta. Az érdekes az, hogy a shimano az Acera-ra 7/8-at ad meg specifikációban, Alivio-ra meg csak 8-at. Van ennek valami jelentõsége? Szívem szerint a kettõ közöl inkább Alivio-t vennék, vagy annál fentebb(persze mint írtam afölött már úgysincs), csak nem tudom lehet-e kompatibilitási gond a 7-es váltókarral meg fogaskerékkoszorúval.
Hát dióhéjban ennyi.
Elõre is THANXXXX.
Üdv.: TTOMA
Az erõ legyen veletek
(AHÁNY HÁZ ANNYI SZOKÁS, remélem ez megfelelõ hely kérdésemnek)
#7008
Írta 2005. május 22. - 20:38
Az a csavar a felsõ görgõ távolságát állítja a racsnitól. Ha tövig betekered minimálisan feszül csak meg jobban a váltó, ellenben mivel a görgõ messze kerül a racsniól pontatlan lesz a váltás.
[whitetrash.hardcore.rock&roll.fuckyou]
#7009
Írta 2005. május 22. - 19:37
Láncból nemveszek ki igy is a 2db legnagyobb fokozatot nemtom használni ez a csavar nemhülyeség! :-D
Amíg a föld kerek, mindíg lesznek riderek!
#7010
Írta 2005. május 22. - 19:35
Még annyit hogy ha az a rohadék deore nem akarja feszíteni a láncot rendesen akkor lehet vele valamit csinálni? Teszemazt, ott belül valami rugón tekerni eggyet vagy ilyesmit?
Tudtommal csak cserélni lehet a rugót, azt se egyszerû. Viszont elvileg kivehetsz egy szemet a láncból, ha nagyon ficánkol. Talán akkor is jobban feszít, ha húzol ezen a csavaron: http://iaro.srv.hu/kep/valto.bmp Vagy nem?
#7011
Írta 2005. május 22. - 19:13
Xtr hátsó váltó ügyben lenne kérdésem.
Tapasztalatok (elõnyök, hátrányok, melyik megbízhatóbb 952 ill 960)?
Tapasztalatok (elõnyök, hátrányok, melyik megbízhatóbb 952 ill 960)?
"...- Idõt bõven hagyj mindenre! Inkább a sátradban ebédelj, mint a sziklafalban vacsorázz. Soha nem indulhatsz túl korán!..."
#7012
Írta 2005. május 22. - 18:49
Még annyit hogy ha az a rohadék deore nem akarja feszíteni a láncot rendesen akkor lehet vele valamit csinálni? Teszemazt, ott belül valami rugón tekerni eggyet vagy ilyesmit?
Amíg a föld kerek, mindíg lesznek riderek!
#7013
Írta 2005. május 22. - 18:23
egyébként nem nyeregcsõ, hanem nyeregvázcsõ...
csakmert elõször elég nagyont néztem, hogy a nyeregcsõre akarsz váltót szerelni
Na, jójó, OK, mondtam, bocs a fogalmazásért ... de még mindig kérdés, hogy hogy a pékbe tudok felszerelni máshova olyan "bowdenvégbecsatlakoztatóbizbaszt" ?!?!?!
Hol lehet ilyet kapni ? gondolom, mondjuk simán fel lehetne ragasztani a vázra
#7014
Írta 2005. május 22. - 17:58
egyébként nem nyeregcsõ, hanem nyeregvázcsõ...
csakmert elõször elég nagyont néztem, hogy a nyeregcsõre akarsz váltót szerelni
csakmert elõször elég nagyont néztem, hogy a nyeregcsõre akarsz váltót szerelni
#7015
Írta 2005. május 22. - 14:45
hu vaz , erõsen koncentráltam vizuláisan...
ha erre kõtenék' s "odaesne" a csavar, ahol van bár kulacstartó szem, de senki sem használ,de a sivatagátkeléshez nekem köll, akko' kifurnám a csillilvilli elsõváltóm tartóbilincsét. én a bunkó. :-) azt a kis peremet, ami kiáll' a vázcsõ síkjából, lereszelném, s így ha nem akarok kulacstartót feltenni, akkor is meghet az ikszgeny', s beállítható a pontos elõirt hézag a nagytányér+váltókaloda között.
de én nem foglalkozom ilyesmivel, csak az irigység beszél belõlem. :-)
még sok kilométert vele.
ha erre kõtenék' s "odaesne" a csavar, ahol van bár kulacstartó szem, de senki sem használ,de a sivatagátkeléshez nekem köll, akko' kifurnám a csillilvilli elsõváltóm tartóbilincsét. én a bunkó. :-) azt a kis peremet, ami kiáll' a vázcsõ síkjából, lereszelném, s így ha nem akarok kulacstartót feltenni, akkor is meghet az ikszgeny', s beállítható a pontos elõirt hézag a nagytányér+váltókaloda között.
de én nem foglalkozom ilyesmivel, csak az irigység beszél belõlem. :-)
még sok kilométert vele.
#7016
Írta 2005. május 22. - 12:15
Már írtam néhány rövid beszámolót a SRAM X-GEN elsõ váltóval kapcsolatban... Az elõbb az mtbr-t olvasgatva néhány új, az ottani megállapításokkal teljesen egyezõ tény felmerült bennem:
Mivel az X-Gen bottom swing és top/bottom pull rendszerû (két helyre is beköthetõ a bowden) és a bilincs elég széles és nagy külsõ átmérõvel rendelkezik, a nyeregcsövön lévõ kulacstartó számára kialakított lyukakat elérheti a bilincs. Így ide nem nagyon tehetõ kulacstartó, sõt, általában a csavar helye kicsit kiemelkedik a nyeregcsõ felületébõl, ezért a bilincs max. a csavar helyéig húzható fel. (így szerintem eléggé ki van centizve a dolog)
A másik, hogy a top pullhoz (tehát a felcsõcsõ felõl jõvõ bowdenhez) kialakított bekötõhöz olyan szögben érkezik a bowden, hogy inkább a nyeregcsõnek a lánctányérok felé esõ oldalán (hajtásoldal) fut. Így a mai trend szerinti, shimano top-swinges bowden vezetéshez kialakított cable-stopok (még mindig nemtom mi magyarul) belsõ pereméhez súrlódhat a bowden a bezárt nagy szög miatt. Pl. ezért lehet az a probléma, ami nálam gyakran fellép, hogy terhelés alatt kistányérra kicsit nehézkesen vált.
Tapasztalataim szerint egyébként nagyon masszív konstrukció, nulla kotyogás (mondjuk be is sz*rnék, ha a 500-600 km után kotyogna), és gyorsan vált.
A fenti néhány dolgot érdemes megfontolni, ha valaki ilyet akar venni,
és még mindig kérdésem, hogy hogyan lehetne felszerelni a nyeregcsõ hajtás-oldalára egy másik, optimálisabb elhelyezésû cable-stop-ot.
Na, remélem, hasznos voltam, bocs a borzalmas fogalmazásért, enyhe fejfájással ébredtem
Mivel az X-Gen bottom swing és top/bottom pull rendszerû (két helyre is beköthetõ a bowden) és a bilincs elég széles és nagy külsõ átmérõvel rendelkezik, a nyeregcsövön lévõ kulacstartó számára kialakított lyukakat elérheti a bilincs. Így ide nem nagyon tehetõ kulacstartó, sõt, általában a csavar helye kicsit kiemelkedik a nyeregcsõ felületébõl, ezért a bilincs max. a csavar helyéig húzható fel. (így szerintem eléggé ki van centizve a dolog)
A másik, hogy a top pullhoz (tehát a felcsõcsõ felõl jõvõ bowdenhez) kialakított bekötõhöz olyan szögben érkezik a bowden, hogy inkább a nyeregcsõnek a lánctányérok felé esõ oldalán (hajtásoldal) fut. Így a mai trend szerinti, shimano top-swinges bowden vezetéshez kialakított cable-stopok (még mindig nemtom mi magyarul) belsõ pereméhez súrlódhat a bowden a bezárt nagy szög miatt. Pl. ezért lehet az a probléma, ami nálam gyakran fellép, hogy terhelés alatt kistányérra kicsit nehézkesen vált.
Tapasztalataim szerint egyébként nagyon masszív konstrukció, nulla kotyogás (mondjuk be is sz*rnék, ha a 500-600 km után kotyogna), és gyorsan vált.
A fenti néhány dolgot érdemes megfontolni, ha valaki ilyet akar venni,
és még mindig kérdésem, hogy hogyan lehetne felszerelni a nyeregcsõ hajtás-oldalára egy másik, optimálisabb elhelyezésû cable-stop-ot.
Na, remélem, hasznos voltam, bocs a borzalmas fogalmazásért, enyhe fejfájással ébredtem
#7017
Írta 2005. május 22. - 10:53
Az LX bodwen, illetve bowdenház csere után is nyûgös volt (és nem szar alkatrészeket használtam), míg a SRAM a gyári fekete bowdenével, ugyan abban a bowdenházban, mint az LX, tökéletesen mûködik. No és mindig rendesen takarítom és ápolom a gépet, valamint az alkatrészeket.
#7018
Írta 2005. május 21. - 20:12
szerintem a finomállítgatás szükségessége nagyon bowdenfüggõ ...
Nekem az LX hátsót csak akkor kell állítani, mikor kap a gép egy adag esõt+sarat, és berohad az egy éve fent lévõ (szar) bowden.
De kipucolom, beállítom és már rendben is
Nekem az LX hátsót csak akkor kell állítani, mikor kap a gép egy adag esõt+sarat, és berohad az egy éve fent lévõ (szar) bowden.
De kipucolom, beállítom és már rendben is
#7019
Írta 2005. május 21. - 20:09
Szerintem mindkettõ jól viszi, a téli kiképzést azonban a SRAM bírja jobban (saját tapasztalat). Viszont a SRAM-ot sokkal kevesebb alkalommal kell "piszkálni." A Shimano-kat (Deore, LX) nálam szinte minden második héten állítani kellett, a SRAM-ot (X9) viszont a felszerelését követõen (ez két hónappal ezelõtt volt) most kell elõször finomállítani.Sziasztok!
A Sram váltók tényleg annyira bírják a sarat?És tényleg jobbak mint a shimano-éké?
#7020
Írta 2005. május 21. - 18:08
Sziasztok!
A Sram váltók tényleg annyira bírják a sarat?És tényleg jobbak mint a shimano-éké?
A Sram váltók tényleg annyira bírják a sarat?És tényleg jobbak mint a shimano-éké?