A MTB bringámon kb. 8-10 éves LX elsõváltókar eltörött. (a váltó DX-es). Tudna vki egy ilyennek a beszerzésében segíteni? (használtra, bontottra, stb gondoltam)
Elõre is köszi!
(addig elég korlátozottak a bringám képességei)
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Váltók, váltókarok
Indította
zsizso
, 2005. március 04. 13:20
#6981
Írta 2005. június 02. - 14:51

#6982
Írta 2005. június 01. - 23:34

Igen nekem is a kijelzõ zörgött, de azért nem szedtem szét, mert 1-2 hetes volt az XT karom. Tehát garis volt, és ha már rendesen üzletben vettem, foglakozzanak vele õk. Visszavittem csak azt a kijelzõt, és kicserélték nekem valami nem zörgõsre, vagy hajlítottak valamin már nem tudom. A lényeg, hogy most nem zörög.
#6983
Írta 2005. június 01. - 19:09

Jajj.Azt hiszem nagyon is mást írtam le, mint amit gondoltam.Nekem a váltókar teljesen új volt, semmi dzsuva meg ilyesmi.És pontosabban nem is a váltókar zörgött hanem csak a kijelzõ.Az is teljesen tiszta volt, csak kicsit mozogtak benne a mûa. alkatrészek.Ezeket fogja meg az utólag belevarázsolt a zsír.
Na, remélem ezeket olvasva, már kevésbé néz ki hülyén az írásom.
Na, remélem ezeket olvasva, már kevésbé néz ki hülyén az írásom.

#6984
Írta 2005. június 01. - 15:48

vagy egy öntödében csináltathatsz aluházat, 500g/darab súlyút:)
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.
#6985
Írta 2005. június 01. - 15:47

na ja, nekem is tök jó lett...
ha szétmarja a mûanyagot, majd kap szigszalagot:D
csap alá meg:
HOMOK
nagyon tele volt
és nem akart kijönni
úgyhogy elszált az agyam:D
ha szétmarja a mûanyagot, majd kap szigszalagot:D
csap alá meg:
HOMOK
nagyon tele volt
és nem akart kijönni
úgyhogy elszált az agyam:D
Autist Team:)
#6986
Írta 2005. június 01. - 15:46

WD40 nem 100% h jó erre, asszem a mûanyagoknak nem a legjobb.
Én anno kiputzoltam a zsírt, a mûanyag cuccokat beáztattam vmi mûanyagápoló folyadékba, kapott szilikont a végén, aztán hajrá.
Így legalább 3-4 évet fiatalodott a '98as stx-rc váltókarom, alig van hangja, szép fényes is lett, szal örülhet:)
Ja, csap alá sose raknám, inkább fogkefe+valami zsíroldó, aztán kenés újra
Én anno kiputzoltam a zsírt, a mûanyag cuccokat beáztattam vmi mûanyagápoló folyadékba, kapott szilikont a végén, aztán hajrá.
Így legalább 3-4 évet fiatalodott a '98as stx-rc váltókarom, alig van hangja, szép fényes is lett, szal örülhet:)
Ja, csap alá sose raknám, inkább fogkefe+valami zsíroldó, aztán kenés újra
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.
#6987
Írta 2005. június 01. - 15:29

ehhez a váltókarhoz:
hogyan tisztítsunk meg egy homokkal teliment, sercegõ, mûködésképtelen, kukára szánt váltókart:
1.: borítás leszed, a kijelzõt én letörtem mert úgysem mûködött, akkormeg minek?
2.: kezdheted fújogatni minden sprével
3.: ha meguntad és már eléggé ideges vagy hogy nem lett jobb, jöhet a brutális módszer:
csap alá be, fogkefe, aztán hadd szóljon!
lehet a fogkefére egy kis ultradermet rakni, csak vigyázz ne fröcsögjön a szemedbe...ha ez megtörtént, káromkodások közepette megpróbálod kimosni a szemed a koszos vegyszeres kezeddel:)
4.: gyönyörûen megtisztult, vált is, homok eltûnt, olyan hangja van mint új korában
ezekután kirakod a napra megszáradni
jól befújkálod wd40-nel, összerakod
örülsz:)
hogyan tisztítsunk meg egy homokkal teliment, sercegõ, mûködésképtelen, kukára szánt váltókart:
1.: borítás leszed, a kijelzõt én letörtem mert úgysem mûködött, akkormeg minek?

2.: kezdheted fújogatni minden sprével
3.: ha meguntad és már eléggé ideges vagy hogy nem lett jobb, jöhet a brutális módszer:
csap alá be, fogkefe, aztán hadd szóljon!
lehet a fogkefére egy kis ultradermet rakni, csak vigyázz ne fröcsögjön a szemedbe...ha ez megtörtént, káromkodások közepette megpróbálod kimosni a szemed a koszos vegyszeres kezeddel:)
4.: gyönyörûen megtisztult, vált is, homok eltûnt, olyan hangja van mint új korában
ezekután kirakod a napra megszáradni
jól befújkálod wd40-nel, összerakod
örülsz:)
Autist Team:)
#6988
Írta 2005. június 01. - 11:10

Asszem karakoram vetette fel a problémát, hogy idegesítõen zörög a váltókarja.Ez az én új karomnál is elõjött sajna, de könnyen orvosolható.Szétszeded, majd a kis lötyögö mûanyag alkatrészek közé teszel egy pár csepp zsírt.És kész is, a zsírtól megfogja õket, csak arra kell vigyázni hogy ne legyen túl sûrû.Ha esetleg nem lehet/nincs kedved garanciálisan cserélni ez jó megoldás.
#6989
Írta 2005. május 26. - 13:45

Így igaz, rendesen kihézagolva semmi gondod nem lesz vele az Lx pedig bõven megér +2300 forintot az Alivioval szemben.
Mer' egy állat vagyok !
Three attributes of a good mountaineer are high pain threshold, bad memory, and ... I forget the third.
#6990
Írta 2005. május 26. - 13:33

Üdv Mohus!
A fogaskoszorúról csak annyit, hogy most egy 8-9-es deore hátsó agyon van kihézagolva egy hetes koszorú. Abban teljesen igazad van, hogy a 7-es koszorú keskenyebb, de a váltás szempontjából ennek gyakorlati jelentõsége nincs. Ha megfelelõen van kihézagolva, gondolom akkor no problemo.
Köszönettel,
TToma
A fogaskoszorúról csak annyit, hogy most egy 8-9-es deore hátsó agyon van kihézagolva egy hetes koszorú. Abban teljesen igazad van, hogy a 7-es koszorú keskenyebb, de a váltás szempontjából ennek gyakorlati jelentõsége nincs. Ha megfelelõen van kihézagolva, gondolom akkor no problemo.
Köszönettel,
TToma
#6991
Írta 2005. május 26. - 13:28

Tank a sok válaszért mindenkinek!
Igazándiból magam sem tudom, miért mondta az eladó hogy a 9-es hátsó váltó nem megy 7-es váltókarral. Azt gondoltam a geometriában lehet némi eltérés, és ezért nem pozícionál rendesen a hátsó váltó. Viszont akkor megpróbálom visszacserélni egy LX-re az Alivio-t.
Errõl jut eszembe valaki tud valamit LX-rõl mondani (elõnyök, hátrányok, tartósság)? Gondolom simán megér 2300 plusz HUF-ot Alivio-val szemben.
Köszönettel,
TToma
Igazándiból magam sem tudom, miért mondta az eladó hogy a 9-es hátsó váltó nem megy 7-es váltókarral. Azt gondoltam a geometriában lehet némi eltérés, és ezért nem pozícionál rendesen a hátsó váltó. Viszont akkor megpróbálom visszacserélni egy LX-re az Alivio-t.
Errõl jut eszembe valaki tud valamit LX-rõl mondani (elõnyök, hátrányok, tartósság)? Gondolom simán megér 2300 plusz HUF-ot Alivio-val szemben.
Köszönettel,
TToma
#6992
Írta 2005. május 26. - 13:11

én úgy tudom, hogy a 8-9-es rendszernek szélesebb a fogaskoszorúja, mint a 7-esnek. (a hetesnél és a nyolcasnál ugyan olyen szélesek a lánckerekek, ebbõl adódik, hogy a nyolcasnál szélesebb a komplett sor+ 1 távtartóval és egy lánckerékkel, a 9-es koszorú ugyan olyan széles mint a 8-as, csak keskenyebbek a lánckerekek és a hézagok) tudtommal, a 7-es váltók, nem tudják ezt a szélesebb koszorút rendesen végigmozogni, nem lehet õket rendesen belõni rá.
#6993
Írta 2005. május 26. - 12:53

igen, pontosan! illetve ha van ott véletlenül egy 9.ik fogaskerék...
és máris nem 8as, hanem 9es a váltó.
és máris nem 8as, hanem 9es a váltó.
#6994
Írta 2005. május 26. - 12:52

furamód csak akkor megy tovább fel és le is ha rosszul van beállítva a végpont

#6995
Írta 2005. május 26. - 12:46

a váltónak nincs köze ahhoz, hogy mennyit húz a bowden rajta...
7 fogaskeréknyit, vagy 9et
legjobb, ha lemész a géphez, és megpróbálod felfelé pl túlnyomni a váltót a lefnagyobb fogaskeréken.
furamód menni fog, de mivel a váltókarod(tegyük fel csak 7es) 7 fogskeréknyit húz felfelé rajta, ezért oda kerül. de ha még picit megfhúzod a bowdent, akkor tul is ugrik a lánc a küllõkhöz befelé.
csak lefelé nem megy jobban, hisz ott már a papucsra ugrana le a lánc.
tehát a váltó az nem sebességspecifikus, annak tökmind1 hogy 7es, 8as vagy 9es.
nincsenek fokozatok sem a váltón, ezért mind1 hogy a papucstól 8 vagy 9 mm-re van a fogaskerék, ahova váltani akarsz, csak beállítás kérdése.
tehát a váltó bármi lehet, a váltókar és a fogaskoszorú mondja meg hogy hány sebességes biciklid lesz.
én eddig így tudtam, de mik ki nem derülnek...
sehol sincs megkülönböztetve ám...!
7 fogaskeréknyit, vagy 9et
legjobb, ha lemész a géphez, és megpróbálod felfelé pl túlnyomni a váltót a lefnagyobb fogaskeréken.
furamód menni fog, de mivel a váltókarod(tegyük fel csak 7es) 7 fogskeréknyit húz felfelé rajta, ezért oda kerül. de ha még picit megfhúzod a bowdent, akkor tul is ugrik a lánc a küllõkhöz befelé.
csak lefelé nem megy jobban, hisz ott már a papucsra ugrana le a lánc.
tehát a váltó az nem sebességspecifikus, annak tökmind1 hogy 7es, 8as vagy 9es.
nincsenek fokozatok sem a váltón, ezért mind1 hogy a papucstól 8 vagy 9 mm-re van a fogaskerék, ahova váltani akarsz, csak beállítás kérdése.
tehát a váltó bármi lehet, a váltókar és a fogaskoszorú mondja meg hogy hány sebességes biciklid lesz.
én eddig így tudtam, de mik ki nem derülnek...
sehol sincs megkülönböztetve ám...!
#6996
Írta 2005. május 26. - 12:46

egy váltó annyit mozdul, amennyit a kar húz rajta...
nincs ilyen, hogy 9es hátsóváltó
annyit vált, amennyit kell neki
De van 9-es váltó, annak ugyanis szélesebb a mozgástere, és elvileg a görgõi is keskenyebbek, de egy ilyen váltó gyönyörûen mûködik 7-es rendszerrel is. (fordítva persze nem)
#6997
Írta 2005. május 26. - 12:43

#6998
Írta 2005. május 26. - 12:43

egy váltó annyit mozdul, amennyit a kar húz rajta...
nincs ilyen, hogy 9es hátsóváltó
annyit vált, amennyit kell neki
nincs ilyen, hogy 9es hátsóváltó
annyit vált, amennyit kell neki
#6999
Írta 2005. május 26. - 12:42

Miért ne menne ? Tesóm így használta vagy 1 évig...
Mer' egy állat vagyok !
Three attributes of a good mountaineer are high pain threshold, bad memory, and ... I forget the third.
#7000
Írta 2005. május 26. - 12:10

Üdv GUI!
Lehet rosszul vagyok informálódva, de ha jól tudom/tudtam 9-es hátsó váltó nem megy el 7-es karral/hetes koszorúval. Ha mégis akkor morcos leszek mert az Alivio-t már megvettem és az általad említett boltban arany LX hátsó 8000 körül van. Ha megy a 9-es hátsó 7-es rendszerben, akkor sicher hogy azt vettem volna.
Mindenkihez szól kérdésem: MEGY A 9-es hátsó LX váltó 7-es váltókarral meg koszorúval? Fura lenne de ki tudja. Már semmin sem lepõdök meg.
Köszönettel,
TToma
Lehet rosszul vagyok informálódva, de ha jól tudom/tudtam 9-es hátsó váltó nem megy el 7-es karral/hetes koszorúval. Ha mégis akkor morcos leszek mert az Alivio-t már megvettem és az általad említett boltban arany LX hátsó 8000 körül van. Ha megy a 9-es hátsó 7-es rendszerben, akkor sicher hogy azt vettem volna.
Mindenkihez szól kérdésem: MEGY A 9-es hátsó LX váltó 7-es váltókarral meg koszorúval? Fura lenne de ki tudja. Már semmin sem lepõdök meg.
Köszönettel,
TToma