Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
7437 hozzászólás a témában

#6181
yvorl

yvorl

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.030 hozzászólás
a cikkben mér iryák hog yállítólag a biopace rendszer visszaállításán dolgozik a shimano egy spanyol céggel...
www.parkpre-italy.com www.parkpre.com
http://pix.bikemag.hu/album77
TEL.:30/4108066

#6182
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás
Még elégé hiányos a szett:
Feltöltött kép

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#6183
thommey

thommey

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.344 hozzászólás
A félreértések elkerülése végett a Sea Otteren már a teljes szettel fognak menni a menõk, és persze fotó is lesz...de a teljes média részére átadott adatok, és infók, csak júniustól publikusak hivatalosan...

#6184
Warghl

Warghl

    vendég

  • fórumtag
  • 37 hozzászólás
aki tud egy kicsit németül annak elég érdekes lehet, 2007 XTR hajtomüröl van szó http://212.227.38.13...order=0&thold=0

#6185
cmaxx

cmaxx

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 354 hozzászólás

Nekem a pontos helyzet a következõ: hajtókar ultegra 53/39 elsõváltó ultegra 2 fokozatú ,ehhez passzol-e a 3as dura ace fékváltókar? Még egy kérdés is eszembe jutott: mikor kell hosszú kanalas hátsóváltót használni? Mostanság egyre több ilyen gépet látni! :mybad:



A lényeg a következõ,A fékváltókarok (elsõrõl beszélek)közül ma már mind háromfokozatu.Tehát használható kettes hajtómûvel.A hosszúkanalas hváltókra a hármas hmühöz van szükség a nagy áttételi tartomány miatt.De a rövidkanalas is visz mindent amúgy.

#6186
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

Még egy kérdés is eszembe jutott: mikor kell hosszú kanalas hátsóváltót használni? Mostanság egyre több ilyen gépet látni! :mybad:

Nekem a 11-34-es sorhoz és a 24-36-46-os tányérokhoz rövidkanalas váltó volt és minden normális áttételkombinációt átfogott. Sosem lesz újra hosszúkanalas váltóm.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#6187
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás
ha a hajtókarodra felmegy 3ik tányér is, akkor passzolni fog, csak vigyáznod kell hgoy ne válts le véletlenül se legkisebbre, hisz ott nincs semmi. azaz én úgy hiszem hogy a hajtókarodon egyszerüen nincs csak meg a kicsi fogaskerék, de amúgy stimmel.

#6188
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás
a fékváltókar (fentebb leírtam) dilemmámat nem elemeztétek? vagy cak túllihegem?

#6189
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás
nem, mostanság eegyre több rövidkanalas van;)
arra van szükség ha túl nagy a különbség a kis és nagy áttételek között.
azaz elöl nagyonnagy, és 22 is, hátul szintén 34 és 11.
ekkor érdemes, a rövid nem tud ennyit áthidalni.

#6190
Coldrock--->NRS

Coldrock--->NRS

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.291 hozzászólás
Aztat nemtom. Nekem is hosszukanalas van. Az a kistányérhoz kell elvileg. Vagy a leves evésre ? :D
Nem csak a deszkásoké a világ !
Amíg a Föld kerek,éljenek a rájderek !

Izé


#6191
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás
Nekem a pontos helyzet a következõ: hajtókar ultegra 53/39 elsõváltó ultegra 2 fokozatú ,ehhez passzol-e a 3as dura ace fékváltókar? Még egy kérdés is eszembe jutott: mikor kell hosszú kanalas hátsóváltót használni? Mostanság egyre több ilyen gépet látni! :mybad:

#6192
Coldrock--->NRS

Coldrock--->NRS

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.291 hozzászólás
szerintem igen. Enyémen elõször 3-as Truva volt, most meg kettes FSA. De én nem értek még nagyon ehhez :) (csak gyors vagyok)
Nem csak a deszkásoké a világ !
Amíg a Föld kerek,éljenek a rájderek !

Izé


#6193
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás
Sziasztok!
Gyors segítség kellene! A 3×9 es fékváltókar használható 2 elsõ fogaskerékkel? az elsõváltóm is kettes ultegra!

#6194
yola

yola

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.555 hozzászólás
hát igen ez már én is elgondolkodtam ,hogy ha ezen múlna, akkor hamarabb leadnám a súlyomból a 10 grammot :)
...a legrosszabb, ha a hülyeség szorgalommal párosul!!!

#6195
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás
én egyelõre sajnos csak a hátsóváltóról tudok nyilatkozni, de olyan szinten durván vertem már oda kövekhez, gyökerekhez, hogy ettõl olcsóbb váltók már csoffadtak volna(volt is ilyen)

ezen lett egy jó mély karist, de még csak el sem deformálódott. a görgõk nem lötyögnek, a rugók erõsek mint mindig. saját nem pontos mérés alapján meg ~199 gramm.
nem olcsó, de ha olcsón kerül az ember kezei közé, akkor jobbat nem talál max ugyanilyen jót, de ezt nem tudhatom, hisz nincs x.0-m.
viszont ha már saját vélemények is vannak, nekem az eddig kiadott xtr-ek mindegyike tetszik. ez a legjobban. gyönyörü a színe!

Tigger: de ált. a szponzoráltak tudnak bringázni, és nekik annyira nem fog számítani az a pár 10 gramm többlet. akinek meg ezen múlik bármi, hát gratulálok:o

#6196
al01

al01

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.364 hozzászólás
Az XTR tarcsafek olyan amilyen, ezt tudjuk (bar alattam meg nem volt). Azt is tudjuk, hogy van egy csomo karbonos cucc, ami konyebb es jobban fog. Szoval az XTR tarcsa valoban nem eri meg az arat. Viszont a tobbi XTR alkatreszbe viszont nem nagyon tudnek belekotni. A valto rendszer franko a koszorutol a lancig, elol es hatul is. Az elso es hatso agy bar nem a legkonnyebb, de ennyire konnyu es tartos nem sok van. A hajtomu csaszar.
A profikkal kapcsolatban igazad van, de ha oszintek vagyunk akkor nem fognak szart tenni a versenyzo ala, ami hatraltatja. Legalabbis csunya ongol lenne...

nem vita al, de 1részt a profik azzal mennek amit tolnak alájuk, ha meg súly, az xtr nél van könnyebb és /sok vélemény szerint/ jobb tárcsafék


Enyim Paripa

Excuses are like assholes... Everybody's got one, and they all stink

Let the people speak

#6197
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás

Tanácstalan vagyok... Elsõ váltónak az XT és az XGEN jön nálam szóba. A kérdés, hogy megéri-e az a +2500 HUF? Annyival jobb lenne a váltásteljesítmény? És a sártûrés? HELP?!

nekem a full sram véltórendszeremhez /már a másodikhoz/ xt átdobó van és qrva jól mûxik....xgent nem próbáltam, így arról nem tudok, de az xt-t nyugodtan ajánlom, tökéletesen mûködik.....

A fek temaban valoszinuleg igazad van de itt a suly volt az elsodleges szempont es ha a profiknak megfelel, akkor olyan szar megsem lehet. De mondom, nem vitatkozni akarok. ...


nem vita al, de 1részt a profik azzal mennek amit tolnak alájuk, ha meg súly, az xtr nél van könnyebb és /sok vélemény szerint/ jobb tárcsafék
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#6198
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás

Én csak a dizánjról beszéltem....:mad:

nem.
te forradalmi újításról beszéltél, azaz hogy csak ez történt.
és még mielött midnenki tovább flémel, próbálja ki elöbb eme alkatrészeket!
egyetlen hibája ténylegesen az ára
tökéletes váltás, dizájn az mindenki saját szívügye, de hibátlan alkatrészek.
és ha ezt oly' nehéz elhinni, akkor kérdezzetek meg egy eme cuccokat használó embert.

a dizájn meg mindneki saját szívügye.

#6199
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.707 hozzászólás
DoubleTap: Az országúti fékváltókar-rendszer kapta ezt a fantázianevet. A rendszer lényege, hogy a váltás egyetlen a fékkar mögött található kar segítségével történik. Ezt a váltókart azonos irányba (befelé) mozdítva válthatjuk a könnyebb és nehezebb fokozatokat egyaránt. A szisztéma elõnyeihez sorolják, hogy egy kar csak egy funkciót lát el, így a váltás közbeni véletlenszerû fékezés, illetve ennek fordított esete nem állhat elõ.



én ezt nem értem tisztán:
a fel, ill. le akarok vtani akkor is ugyanabba az irányba kell pöckölnöm?? Vagy van némi szög/erõ stb eltérés?

#6200
málna

málna

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.117 hozzászólás
hozzáteszem, sok tapasztalatom nincs, se a fékkel, se a fordított húzású váltóval, csak mások véleménye maradt meg bennem.
hajtókarból egyértelmû, ezt én is így gondolom.
az xtr vs x0 valószínûleg tényleg eldönthetetlen, csupán az ízlés, megszokás kérdése, de 1-2 kategóriával lejebb már kicsit más a helyzet ;) szerintem... de ez már tényleg off