Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
#2061
Írta 2011. március 06. - 00:46
ritchey p29er custom
#2062
Írta 2011. február 23. - 13:11
Az mennyire mûködne, hogy a tripla hajtómûrõl simán ledobom az elsõ váltót, meg a 44-es, és 22-es lánckereket, a többi meg maradna?
Nem extrém durva terepen ez a felállás használható egyáltalán?És városban? Lánckerék csere nem nagyon játszik, mert itthon van a vadi új 32-es shimano lánctányér, és még a mostanival is lehet menni.
Igazából szinte sosem nem használom se a kicsit, se a nagyot, így totál felesleges az egész hóbelevanc, de csak akkor veszem le, ha nem kell hozzá venni semmit.
Elsõváltót hagyd fel, mint terelõt. Tálakat és a váltókart leszedheted.
#2063
Írta 2011. február 22. - 22:43
Mikroindexeset vettél (remélem igy hivják).Ez a jobbik fajta mert kicsit tudsz keresztbe is váltani anélkül hogy a lánc hozzá érne a váltókanálhoz,tehát nem csak három fokozatod van.
értem, akkor asszem most jó nekem :-)
Bár így elsõre idegennek érzem a dolgot, mert ha csak szimplán váltani akarok akkor nagyon oda kell figyelnem hogy mennyit húzok rajta
#2064
Írta 2011. február 22. - 22:34
Vettem egy pár X0 markolatváltót. Az normális hogy a baloldali kb annyit kattan mint a jobb?
Mikroindexeset vettél (remélem igy hivják).Ez a jobbik fajta mert kicsit tudsz keresztbe is váltani anélkül hogy a lánc hozzá érne a váltókanálhoz,tehát nem csak három fokozatod van.
#2065
Írta 2011. február 22. - 22:20
#2066
Írta 2011. február 22. - 21:18
yep!
#2067
Írta 2011. február 22. - 19:52
Lenne egy kis problémám! Le akarom kapni a hátsó váltómat eladásra és ilyet még nem csináltam, mindig vittem szervizbe én hülye mikor biztos egyszerû dolog csak hát elsõre most nem megy. Annyit már csináltam, hogy csak pár csavart lazítottam meg, hogy megtisztítsam de full még nem volt leszedve. Na ez egy Deore és ott akadtam el, hogy a láncot bontani kell, hogy lejöjjön a váltóról (mert olyan mintha be lenne 'fûzve')? Vagyis azok a láncterelõ féleségek nem engedik azt hogy le tudjam szedni... Csináltam egy ábrát, hogy meg lehessen érteni milyen pöckökre gondolok, mert lehet annak nem szakszerû megnevezése, hogy láncterelõ. Két kicsi fém lapocska ami be van hajtva, gondolom hogy ne tudjon a lánc leesni a görgõkrõl. Szóval a nagy kérdés: bontsam a láncot vagy valahogy ki lehet fûzni?
A képen majdnem a nyíl hegyénél lévõ csavart vedd ki. Lazítsd ki a felsõ görgõt tartó csavart is. Eztán a váltó kanalának a két felét legyezõszerûen szét tudod húzni egymástól. Vedd ki az alsó görgõt, mert az van a láncon "belül". Ezután, ha a bowdent kikötötted, és a váltót a papucshoz tartó csavart is kitekerted, a váltó levehetõ. Pucold meg a kanalat belülrõl, meg a görgõket is, mielõtt összerakod, könnyebb lesz eladni...
#2068
Írta 2011. február 22. - 19:48
yep!
#2069
Írta 2011. február 22. - 19:41
#2070
Írta 2011. február 22. - 19:37
yep!
#2071
Írta 2011. február 21. - 13:01
#2072
Írta 2011. február 21. - 12:58
Az mennyire mûködne, hogy a tripla hajtómûrõl simán ledobom az elsõ váltót, meg a 44-es, és 22-es lánckereket, a többi meg maradna?
Nem extrém durva terepen ez a felállás használható egyáltalán?És városban? Lánckerék csere nem nagyon játszik, mert itthon van a vadi új 32-es shimano lánctányér, és még a mostanival is lehet menni.
Igazából szinte sosem nem használom se a kicsit, se a nagyot, így totál felesleges az egész hóbelevanc, de csak akkor veszem le, ha nem kell hozzá venni semmit.
Láncterelõ nélkül le fog esni a lánc.
A sebesség mindent megold.
#2073
Írta 2011. február 21. - 12:54
Nem extrém durva terepen ez a felállás használható egyáltalán?És városban? Lánckerék csere nem nagyon játszik, mert itthon van a vadi új 32-es shimano lánctányér, és még a mostanival is lehet menni.
Igazából szinte sosem nem használom se a kicsit, se a nagyot, így totál felesleges az egész hóbelevanc, de csak akkor veszem le, ha nem kell hozzá venni semmit.
#2074
Írta 2011. február 18. - 11:57
amúgy meg értelemszerûen úgy kell belõni a rendszert, hogy a rugóút teljes hosszán ne feszüljön ki egy alkatrész sem (váltókanál, bowdenezés)
#2075
Írta 2011. február 18. - 10:54
az ujak amugy is eleg hamar kikopnak,lehet ezzel vmit kezdeni?
#2076
Írta 2011. február 17. - 12:41
Nem próbáltam, de azt olvastam, hogy nem kompatibilis.
Viszont Nexus-hoz nem csak a marokváltó van, hanem létezik kétkaros is, ilyen:
Amazon.com: Shimano SL-S500 Alfine Rapid Fire Shifter (8-speed, Black): Sports & Outdoors
Köszönöm a gyors választ!
Igen ismerem az Alfine kart, de van itthon elfekvõben egy Alivio és nem akartam plusz költségekbe verni magam.
#2077
Írta 2011. február 17. - 12:38
Nexus 8 agyváltóhoz használhatok-e normál, kétkaros váltókart (pl. 8s Alivio) vagy csak a saját markolatváltókar (Nexus) használatát ajánljátok?
Azért kérdezem, mert nem tudom, hogy melyik kart mennyi bovdent mozgat?
Nem próbáltam, de azt olvastam, hogy nem kompatibilis.
Viszont Nexus-hoz nem csak a marokváltó van, hanem létezik kétkaros is, ilyen:
Amazon.com: Shimano SL-S500 Alfine Rapid Fire Shifter (8-speed, Black): Sports & Outdoors
#2078
Írta 2011. február 17. - 12:19
Azért kérdezem, mert nem tudom, hogy melyik kart mennyi bovdent mozgat?
#2079
Írta 2011. február 16. - 19:33
#2080
Írta 2011. február 16. - 16:41
Addig álítgattam az elsõ váltómat, hogy már a nagytányérra fel sem teszi.Van egy középtányér jó, egy középtányér rossz, és egy kistányér nagyjából jó terelõállásom Akármit, akárhová tekergetek ez nem változik.
Tudom, hogy béna vagyok, de mégis, hogyan tudnám ezt a dolgot megoldani?
Erre a legrövidebb válasz, hogy elkezded elõlrõl. Nem egy ördöngösség a váltó beállítás, csak szépen lépésrõl, lépésre kell haladni és jó lesz.
Én ez alapján szoktam csinálni a beállítást. És én annyira komolyan veszem a módszerességet és/vagy annyira rossz a felfogókészségem, hogy ki van nyomtatva és folyamatosan követem.
http://www.parktool....eur-adjustments