Elvileg már minden shimano mtb váltó dual pull, nem?...és akkor nem beszéltünk még arról, hogy top pull, bottom pull, dual pull rendszerû.
A középrész alá rögzíthetõ az "E-type". Több olyan vázat fel lehet emlegetni, mely ilyen típusú elsõ váltót használ, de nem a középrész alá kell tenni, hanem le kell szerelni a "bumerángjáról," és a rögzítési pontjainál direktbe a vázra kell csavarozni (kvázi direct mount).
Shimano oldalán a technikai dolgokról itt keresgélj: Shimano
Jelentkezz be Regisztrálj

Váltók, váltókarok
#1501
Írta 2011. november 16. - 21:29

A sebesség mindent megold.
#1502
Írta 2011. november 16. - 21:25

...és akkor nem beszéltünk még arról, hogy top pull, bottom pull, dual pull rendszerû.Pusztán elméleti kérdés...

A középrész alá rögzíthetõ az "E-type". Több olyan vázat fel lehet emlegetni, mely ilyen típusú elsõ váltót használ, de nem a középrész alá kell tenni, hanem le kell szerelni a "bumerángjáról," és a rögzítési pontjainál direktbe a vázra kell csavarozni (kvázi direct mount).
Shimano oldalán a technikai dolgokról itt keresgélj: Shimano
#1503
Írta 2011. november 16. - 21:12

az hogy hany eves az nem szamit, van aki egy het alat tobb km-t tesz a bringaba mint en 3honap alatt. ezert orvend kituno allapotnak a lassan 4 eves montim
szal csak azert mert 3 eves, en igazan nem bantanam. raadasul lecserelni egy slx hatso valtot egy xt-re az semmifele erezheto kulonbseget nem fog okozni, ezt garantalom. Tiggernek nagyon igaza van, az en gepem full xtr de amikor a tudomet kikopom es egnek a combjaim de nyomni kell a pedalt pedig majd lefordulok a nyeregbol akkor rohadtul nem erdekel hogy mi van a valtora irva.
"if it ain`t broke, dont fix it"
értem, igazatok van, sokat segítetek. thx!
#1504
Írta 2011. november 16. - 21:05

kódja passz
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1505
Írta 2011. november 16. - 21:00

Szóval, különféle 2012-es fully vázakat nézegetek és Excel-táblákat gyártok, mi mennyibe kerül; és ha véletlenül végre vennék új vázat, átszerelném a mostani bicaj összes alkatrészét az újra, köztük a régi 9-es XT váltást. Csak például találtam olyan vázat, amihez jár elsõ váltó, Shimano XT FD-M 786-10D Direct Mount és biztos vagyok abban, nem csak 3x9 de 3x10 rendszerhez is cserélni kellene, FD-M781 DMountra (3x10 esetén), a Shimano gyári doksik szerint, mivel 2x10 rendszerhez passzol az M786. 3x9-hez létezett direct mount elsõ váltó? Ha igen, annak mi lehet a kódja? Shimano oldalán nem találom sajna... (Mintha valami Specialized vázaknál rémlene, hogy 1-2 éve volt már.)
#1506
Írta 2011. november 14. - 16:35


"if it ain`t broke, dont fix it"
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1507
Írta 2011. november 12. - 15:01

ebbõl én a helyedben max a karokat cserélném xt-re, esetleg még a sort meg a láncot
. a többivel pont nem fog semmi érezhetõen változni, max a "birtoklás öröme " de az meg az elsõ szenvedõs emelkedõn elmúlik
edzõbicajt meg építenék mostani alivio max deore alkatrészekbõl, kb a komplett bringa kijönne kevesebbõl mint a tuning.
igen, ez igaz. azt mondjuk nem mondtam, hogy az anthemben csak a váz új, minden más három éves cucc. kivéve a hajtómû.
#1508
Írta 2011. november 12. - 14:59

azóta már én is rájöttem, hogy az a bajom, hogy csak ülök itt és nem tudok bringázni, aztán csak agyalgatok... egyelõre visszafogom magam és nem cserélek semmit, kicsit rakosgatok még forintokat, aztán majd tavasszal lecserélem a kerekeket valami könnyebbre, és még az is lehet, hogy addigra kap egy xt szettet. az a helyzet, hogy még megvan a régi merev vázam is, arra szeretném majd átpakolni a cuccokat, veszek bele egy merev villát, és jó lesz ide szegedre edzõbicajnak.
tamaska:
hátul egy slx van, elöl pedig egy deore, a hajtómû is slx, váltókarok szintén deore. sok bajom nincs vele, talán tényleg fölösleges lenne cserélni.
ebbõl én a helyedben max a karokat cserélném xt-re, esetleg még a sort meg a láncot
. a többivel pont nem fog semmi érezhetõen változni, max a "birtoklás öröme " de az meg az elsõ szenvedõs emelkedõn elmúlik

edzõbicajt meg építenék mostani alivio max deore alkatrészekbõl, kb a komplett bringa kijönne kevesebbõl mint a tuning.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1509
Írta 2011. november 12. - 14:45

Sly ha elfogadsz egy tanácsot ad a pénztárcádat-bánkártyádat anyádnak-asszonynak és csak tavasszal kérd vissza van egy jó bringád és ahogy észre vettem lassan már mindent lecserélnél Pedig még meg sem szoktad és csak pörög az agyad ha ennyi a pénzed menj egy hétre az olaszokhoz vagy a görögökhöz bringázni addig megszokod és megnyugszol.
azóta már én is rájöttem, hogy az a bajom, hogy csak ülök itt és nem tudok bringázni, aztán csak agyalgatok... egyelõre visszafogom magam és nem cserélek semmit, kicsit rakosgatok még forintokat, aztán majd tavasszal lecserélem a kerekeket valami könnyebbre, és még az is lehet, hogy addigra kap egy xt szettet. az a helyzet, hogy még megvan a régi merev vázam is, arra szeretném majd átpakolni a cuccokat, veszek bele egy merev villát, és jó lesz ide szegedre edzõbicajnak.
tamaska:
hátul egy slx van, elöl pedig egy deore, a hajtómû is slx, váltókarok szintén deore. sok bajom nincs vele, talán tényleg fölösleges lenne cserélni.
#1510
Írta 2011. november 12. - 13:45

#1511
Írta 2011. november 12. - 13:11

#1512
Írta 2011. november 12. - 12:01

#1513
Írta 2011. november 10. - 18:23

RAUH-Welt
B E G R I F F
#1514
Írta 2011. november 10. - 17:50

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#1515
Írta 2011. november 10. - 17:39

már én sem
váltókat+váltókarokat+fogaskoszorút
mi van most a bringan? es mi a baj vele?
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1516
Írta 2011. november 10. - 08:09

szerintem hibat kovetnek el a 29erek tervezesenel, hogyha folyamatosan a 26osbol probalnak meriteni... persze vannak olyan kikristalyosodott dolgok, amit erdemes megtartani, de siman lehet egy onallo evolucioja a 26ostol fuggetlenul. nem csodalkoznek, ha a vegen egy total mas jellegu bringat kapnank x ev mulva. de ez a marketing resze a dolgoknak, hogy mindenkinek es mindenhol ezt akarjak eladni, pedig valahova egyszeruen nem valo. en ide sorolom az attetel eltolodast is, 29errel gyorsabban lehet haladni, igy nem banom a nemileg nagyobb atteteleket sem. egy crossbicon is jobban bejott a turas elol 48as tanyer, mint a 44es.
#1517
Írta 2011. november 09. - 22:42

keresztbevaltas nelkul az hasznalhato kb. 40/28 38/26 a kettanyeros xt hajtomuvek. magamnak csinaltam, olyan tablakkal, amikre kivancsi voltam (29er elteres, 9-10es valtas, 2, 3 tanyeros verziok).
Mivel nem egyezik meg sem a triplánál, sem a duplánál (kivéve az enyémet

A sebesség mindent megold.
#1518
Írta 2011. november 09. - 21:00

3,82 helyett 3,76 lesz
. Mik azok a színes számok? Miért a 40/28 van párba állítva a 38/26-tal? Miért nincs 9sebességes kéttányér?
keresztbevaltas nelkul az hasznalhato kb. 40/28 38/26 a kettanyeros xt hajtomuvek. magamnak csinaltam, olyan tablakkal, amikre kivancsi voltam (29er elteres, 9-10es valtas, 2, 3 tanyeros verziok).
#1519
Írta 2011. november 09. - 18:17

jo, akkor szorozd be 0.984el
igy pl nem 0.74 lesz, hanem 0.73.
3,82 helyett 3,76 lesz

A sebesség mindent megold.
#1520
Írta 2011. november 09. - 17:00

A felni kb csak annyira számít a kerék átmérõjében, mint az agyperem magassága. A lényeg, hogy gumival együtt mekkora. 50-es guminál ez 722/659.
Igen.
jo, akkor szorozd be 0.984el
