Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Please log in to reply
7430 replies to this topic

#1481
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Az, hogy most mi van egy dolog (egyébként a SRAM-ok is dual pull rendszerûek). Nem kell a túlzottan távoli múltba tekinteni, hogy eltérõeket találjunk.


950-es, 750-es szériák voltak az utolsó nem dual pull rendszerûek. Azok voltak a technika csúcsai.


A sebesség mindent megold.

 


#1482
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Shimano oldalán a technikai dolgokról itt keresgélj: Shimano

Affene, rémlett, hogy van olyan oldal, ahol a régi cuccok is fent vannak, köszi!

már a 08-as stumpi fsr-en olyan volt
kódja passz


Szuper, VV linkjén pikk-pakk meg is lettek, FD-M770 vagy FD-M771-D lesz az. 2008-as SJ FSR Specin például a 770 van. Kérdés, nekem melyik lenne a jó, ezügyben kutakodnom kell még. Ilyenkor érzem, még annál is mennyivel kevesebbet tudok, mint amennyire kevésnek érzem! ;-)
Top pull, bottom pull, duall pull még homályos...

#1483
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9,274 posts
Az, hogy most mi van egy dolog (egyébként a SRAM-ok is dual pull rendszerûek). Nem kell a túlzottan távoli múltba tekinteni, hogy eltérõeket találjunk.


#1484
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

...és akkor nem beszéltünk még arról, hogy top pull, bottom pull, dual pull rendszerû.:)
A középrész alá rögzíthetõ az "E-type". Több olyan vázat fel lehet emlegetni, mely ilyen típusú elsõ váltót használ, de nem a középrész alá kell tenni, hanem le kell szerelni a "bumerángjáról," és a rögzítési pontjainál direktbe a vázra kell csavarozni (kvázi direct mount).
Shimano oldalán a technikai dolgokról itt keresgélj: Shimano

Elvileg már minden shimano mtb váltó dual pull, nem?


A sebesség mindent megold.

 


#1485
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9,274 posts

Pusztán elméleti kérdés...

...és akkor nem beszéltünk még arról, hogy top pull, bottom pull, dual pull rendszerû.:)
A középrész alá rögzíthetõ az "E-type". Több olyan vázat fel lehet emlegetni, mely ilyen típusú elsõ váltót használ, de nem a középrész alá kell tenni, hanem le kell szerelni a "bumerángjáról," és a rögzítési pontjainál direktbe a vázra kell csavarozni (kvázi direct mount).
Shimano oldalán a technikai dolgokról itt keresgélj: Shimano


#1486
Sly78

Sly78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,513 posts

az hogy hany eves az nem szamit, van aki egy het alat tobb km-t tesz a bringaba mint en 3honap alatt. ezert orvend kituno allapotnak a lassan 4 eves montim :) szal csak azert mert 3 eves, en igazan nem bantanam. raadasul lecserelni egy slx hatso valtot egy xt-re az semmifele erezheto kulonbseget nem fog okozni, ezt garantalom. Tiggernek nagyon igaza van, az en gepem full xtr de amikor a tudomet kikopom es egnek a combjaim de nyomni kell a pedalt pedig majd lefordulok a nyeregbol akkor rohadtul nem erdekel hogy mi van a valtora irva.

"if it ain`t broke, dont fix it"


értem, igazatok van, sokat segítetek. thx!

#1487
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts
már a 08-as stumpi fsr-en olyan volt
kódja passz
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1488
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
Pusztán elméleti kérdés, összegabalyodtam az elsõ váltók típusai terén. Ha mondjuk XT váltókat nézek, egyszer a technika lehet ugye top-swing és down-swing, ez OK. Lehet 2010 elõtti 9-sebességes és 2011 és új 2012-es 10-sebességes rendszerhez, ez is rendben. Aztán jön a rögzíthetõség, ahol létezik bilincses és direct mount. Sõt, mintha lenne olyan is, ami a BB-re rögzül, fotó alapján az egyik alátét helyére passzol. Na itt aztán elvesztem...
Szóval, különféle 2012-es fully vázakat nézegetek és Excel-táblákat gyártok, mi mennyibe kerül; és ha véletlenül végre vennék új vázat, átszerelném a mostani bicaj összes alkatrészét az újra, köztük a régi 9-es XT váltást. Csak például találtam olyan vázat, amihez jár elsõ váltó, Shimano XT FD-M 786-10D Direct Mount és biztos vagyok abban, nem csak 3x9 de 3x10 rendszerhez is cserélni kellene, FD-M781 DMountra (3x10 esetén), a Shimano gyári doksik szerint, mivel 2x10 rendszerhez passzol az M786. 3x9-hez létezett direct mount elsõ váltó? Ha igen, annak mi lehet a kódja? Shimano oldalán nem találom sajna... (Mintha valami Specialized vázaknál rémlene, hogy 1-2 éve volt már.)

#1489
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
az hogy hany eves az nem szamit, van aki egy het alat tobb km-t tesz a bringaba mint en 3honap alatt. ezert orvend kituno allapotnak a lassan 4 eves montim :) szal csak azert mert 3 eves, en igazan nem bantanam. raadasul lecserelni egy slx hatso valtot egy xt-re az semmifele erezheto kulonbseget nem fog okozni, ezt garantalom. Tiggernek nagyon igaza van, az en gepem full xtr de amikor a tudomet kikopom es egnek a combjaim de nyomni kell a pedalt pedig majd lefordulok a nyeregbol akkor rohadtul nem erdekel hogy mi van a valtora irva.

"if it ain`t broke, dont fix it"
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#1490
Sly78

Sly78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,513 posts

ebbõl én a helyedben max a karokat cserélném xt-re, esetleg még a sort meg a láncot
. a többivel pont nem fog semmi érezhetõen változni, max a "birtoklás öröme " de az meg az elsõ szenvedõs emelkedõn elmúlik :)

edzõbicajt meg építenék mostani alivio max deore alkatrészekbõl, kb a komplett bringa kijönne kevesebbõl mint a tuning.


igen, ez igaz. azt mondjuk nem mondtam, hogy az anthemben csak a váz új, minden más három éves cucc. kivéve a hajtómû.

#1491
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

azóta már én is rájöttem, hogy az a bajom, hogy csak ülök itt és nem tudok bringázni, aztán csak agyalgatok... egyelõre visszafogom magam és nem cserélek semmit, kicsit rakosgatok még forintokat, aztán majd tavasszal lecserélem a kerekeket valami könnyebbre, és még az is lehet, hogy addigra kap egy xt szettet. az a helyzet, hogy még megvan a régi merev vázam is, arra szeretném majd átpakolni a cuccokat, veszek bele egy merev villát, és jó lesz ide szegedre edzõbicajnak.

tamaska:

hátul egy slx van, elöl pedig egy deore, a hajtómû is slx, váltókarok szintén deore. sok bajom nincs vele, talán tényleg fölösleges lenne cserélni.


ebbõl én a helyedben max a karokat cserélném xt-re, esetleg még a sort meg a láncot
. a többivel pont nem fog semmi érezhetõen változni, max a "birtoklás öröme " de az meg az elsõ szenvedõs emelkedõn elmúlik :)

edzõbicajt meg építenék mostani alivio max deore alkatrészekbõl, kb a komplett bringa kijönne kevesebbõl mint a tuning.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1492
Sly78

Sly78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,513 posts

Sly ha elfogadsz egy tanácsot ad a pénztárcádat-bánkártyádat anyádnak-asszonynak és csak tavasszal kérd vissza van egy jó bringád és ahogy észre vettem lassan már mindent lecserélnél Pedig még meg sem szoktad és csak pörög az agyad ha ennyi a pénzed menj egy hétre az olaszokhoz vagy a görögökhöz bringázni addig megszokod és megnyugszol.


azóta már én is rájöttem, hogy az a bajom, hogy csak ülök itt és nem tudok bringázni, aztán csak agyalgatok... egyelõre visszafogom magam és nem cserélek semmit, kicsit rakosgatok még forintokat, aztán majd tavasszal lecserélem a kerekeket valami könnyebbre, és még az is lehet, hogy addigra kap egy xt szettet. az a helyzet, hogy még megvan a régi merev vázam is, arra szeretném majd átpakolni a cuccokat, veszek bele egy merev villát, és jó lesz ide szegedre edzõbicajnak.

tamaska:

hátul egy slx van, elöl pedig egy deore, a hajtómû is slx, váltókarok szintén deore. sok bajom nincs vele, talán tényleg fölösleges lenne cserélni.

#1493
suhanc

suhanc

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 301 posts

Tessék

Bikeman Shimano 9-speed STI Lever Clamp Band Unit


Ezer hála, és köszönet!

#1494
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts
Tessék

Bikeman Shimano 9-speed STI Lever Clamp Band Unit

#1495
suhanc

suhanc

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 301 posts
Shimano fékváltókarokhoz utólag lehet-e bilincset rendelni? Ha igen, honnan? Nem szívesen vennék amiatt új fékváltókart, mert elhagytam a bilincset... :/

#1496
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
en is kb ide akartam volna kilyukadni.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#1497
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts
Sly ha elfogadsz egy tanácsot ad a pénztárcádat-bánkártyádat anyádnak-asszonynak és csak tavasszal kérd vissza van egy jó bringád és ahogy észre vettem lassan már mindent lecserélnél Pedig még meg sem szoktad és csak pörög az agyad ha ennyi a pénzed menj egy hétre az olaszokhoz vagy a görögökhöz bringázni addig megszokod és megnyugszol.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#1498
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts

már én sem :)

váltókat+váltókarokat+fogaskoszorút


mi van most a bringan? es mi a baj vele?
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#1499
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
azt nem tudom, hogy alakulnak a lancvonalak, praktikussagi okbol probaltam megkozeliteni, hogy lenne erdemes hasznalni, hogy alternativaja legyen a 3x10nek. ha nem lehet nagyjabol vegighasznalni, akkor sokat nem er a dolog. a suly nem nagyon erdekel, viszont, hogy hasonlo atfogast kapok kevesebb elsovalto hasznalatbol az erdekesebb lenne. szvsz eleg jol lottek be 29erre a 38-24et, sramnal is eredetileg 39-26 volt, most jottek a 36-22 ill 38-24el. ha olyasmi, mint a mostani, mongy minusz a legkisebb es a legnagyobb attetel, az nekem jo lenne.

szerintem hibat kovetnek el a 29erek tervezesenel, hogyha folyamatosan a 26osbol probalnak meriteni... persze vannak olyan kikristalyosodott dolgok, amit erdemes megtartani, de siman lehet egy onallo evolucioja a 26ostol fuggetlenul. nem csodalkoznek, ha a vegen egy total mas jellegu bringat kapnank x ev mulva. de ez a marketing resze a dolgoknak, hogy mindenkinek es mindenhol ezt akarjak eladni, pedig valahova egyszeruen nem valo. en ide sorolom az attetel eltolodast is, 29errel gyorsabban lehet haladni, igy nem banom a nemileg nagyobb atteteleket sem. egy crossbicon is jobban bejott a turas elol 48as tanyer, mint a 44es.

#1500
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

keresztbevaltas nelkul az hasznalhato kb. 40/28 38/26 a kettanyeros xt hajtomuvek. magamnak csinaltam, olyan tablakkal, amikre kivancsi voltam (29er elteres, 9-10es valtas, 2, 3 tanyeros verziok).


Mivel nem egyezik meg sem a triplánál, sem a duplánál (kivéve az enyémet :) ) a hajtómû láncvonala a sor láncvonalával így nem jó ez a szimmetrikus felállás. Mondok pár példát, 1. 22/26-ban ferdébben áll a lánc, mint 22/17-ben, 2. 32/26-ban ferdébben áll a lánc, mint 32/11-ben 3. Az xt dupláknál a kistányér pontosan a sor közepével szemben van, így eleve nem jó, hogy csak a felsõ 5-öt jelölöd zölddel. A shimano-nak valahogy nem sikerül eltalálnia, hogy milyen kéttányéros hajtómûvet kéne gyártani, de az legalább pozitívum, hogy szabvány lyukkörrel rendelkeznek és lehet belõlük 40-26-ot vagy 38-24-et csinálni. Egyébként egyik xt dupla sem az igazi 29-esre, túl nagy a fogszámuk, 36-24 vagy 36-22 lenne jó, esetleg még a 38-24 beleférne.


A sebesség mindent megold.