Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
7441 hozzászólás a témában

#1481
Dallas

Dallas

    vendég

  • fórumtag
  • 19 hozzászólás
Sziasztok,
A kérdésem a következõ lenne, remélem Rob is nézi...: SL-M780 XT váltókarhoz be lehetne-e szerezni a következõ alkatrészeket, mert egy kizárólag Japánba szállító bicajüzleten kívül nem találtam semmit a neten:
SL-M780 Robbantott ábra
6.)
Y6UU98060 - R.H. Base Cover Unit for w/o Indicator Type
Y6UV98050 L.H. Base Cover Unit for w/o Indicator Type
9.)
Y6UU98090 - R.H. Base Cap & Bolt
Y6UV98080 - L.H. Base Cap & Bolt

Elõre is köszönöm a segítséget!

#1482
(ex)Cat

(ex)Cat

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 357 hozzászólás
Igen, én is pont erre jutottam. Már csak találni kell valami jó vételt. :) Bár néztem az a 6700-as majdnem komplett szettet is itt a fórumon.

#1483
kenguru

kenguru

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 472 hozzászólás
Én a helyedben inkább rámennék egy 6700as ultegrára, az újonnan kevesebbe kerül, és aktuális tapasztalatok szerint jobban mûködik mint a 7800as

Mennyire lehet reális az apróban hirdetett Dura Ace 7900-as fékváltókar pár 80e Ft-ért?



#1484
szak

szak

    vendég

  • fórumtag
  • 350 hozzászólás

ahol a valtobovdent fuzod bele ott peldaul. de akar a boritast is leszedheted rola, nem fog szetesni mert a belso mechanizmus egybe van szereve.


Köszönöm!

#1485
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

Mennyire lehet reális az apróban hirdetett Dura Ace 7900-as fékváltókar pár 80e Ft-ért?

valoszinüleg sokat látott szponzor cucc. mégha nem is tûnik annak ;) nem árt alaposan átnézni!

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#1486
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás

Köszönöm neked és arn-nak is! Dehogy akarom kukázni, most költök amúgy is egy rakás pénzt a gépre, minden beszart rajta. A spray-t a váltókar bemeneti nyílásán küldjem be?


ahol a valtobovdent fuzod bele ott peldaul. de akar a boritast is leszedheted rola, nem fog szetesni mert a belso mechanizmus egybe van szereve.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#1487
(ex)Cat

(ex)Cat

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 357 hozzászólás
Mennyire lehet reális az apróban hirdetett Dura Ace 7900-as fékváltókar pár 80e Ft-ért?

#1488
szak

szak

    vendég

  • fórumtag
  • 350 hozzászólás

beallt benne a zsir, tipikus rapidfire betegseg. kell bele fujni valami teflonspret (TF2, GT85) akarmi es mozgatni kell a karokat. elobb utobb menni fog. kukazni semmikepp! vagy ha mindenaron azt akarod, akkor inkabb add nekem :)


Köszönöm neked és arn-nak is! Dehogy akarom kukázni, most költök amúgy is egy rakás pénzt a gépre, minden beszart rajta. A spray-t a váltókar bemeneti nyílásán küldjem be?

#1489
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
beallt benne a zsir, tipikus rapidfire betegseg. kell bele fujni valami teflonspret (TF2, GT85) akarmi es mozgatni kell a karokat. elobb utobb menni fog. kukazni semmikepp! vagy ha mindenaron azt akarod, akkor inkabb add nekem :)
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#1490
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
probald befujni vmilyen kenoanyaggal, legalabbis nekem olyat csinalt, hogy letapadt. befujtam, atmozgattam, es ok. bar ha ritkan hasznalod, akkor 2 ev utan szerintem nem nagyon kellene neki gondjanak lenni...

#1491
szak

szak

    vendég

  • fórumtag
  • 350 hozzászólás
Szevasztok!
Kérdeznék valamit: 770-es XT elsõ váltókar egyre gyakrabban nem reagál hüvelykujj nyomásra lefelé váltásnál. Sõt néha már a mutatóujjas húzás se nagyon megy neki. Javítható, vagy kuka? Síkon élek, keveset váltok elöl, 2 és fél éve hajtom a bringát télen-nyáron. Ha kukázni kell, akkor ez a kar egy nagy kalap szar. Elõre is köszi.

#1492
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Az, hogy most mi van egy dolog (egyébként a SRAM-ok is dual pull rendszerûek). Nem kell a túlzottan távoli múltba tekinteni, hogy eltérõeket találjunk.


950-es, 750-es szériák voltak az utolsó nem dual pull rendszerûek. Azok voltak a technika csúcsai.


A sebesség mindent megold.

 


#1493
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Shimano oldalán a technikai dolgokról itt keresgélj: Shimano

Affene, rémlett, hogy van olyan oldal, ahol a régi cuccok is fent vannak, köszi!

már a 08-as stumpi fsr-en olyan volt
kódja passz


Szuper, VV linkjén pikk-pakk meg is lettek, FD-M770 vagy FD-M771-D lesz az. 2008-as SJ FSR Specin például a 770 van. Kérdés, nekem melyik lenne a jó, ezügyben kutakodnom kell még. Ilyenkor érzem, még annál is mennyivel kevesebbet tudok, mint amennyire kevésnek érzem! ;-)
Top pull, bottom pull, duall pull még homályos...

#1494
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás
Az, hogy most mi van egy dolog (egyébként a SRAM-ok is dual pull rendszerûek). Nem kell a túlzottan távoli múltba tekinteni, hogy eltérõeket találjunk.


#1495
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

...és akkor nem beszéltünk még arról, hogy top pull, bottom pull, dual pull rendszerû.:)
A középrész alá rögzíthetõ az "E-type". Több olyan vázat fel lehet emlegetni, mely ilyen típusú elsõ váltót használ, de nem a középrész alá kell tenni, hanem le kell szerelni a "bumerángjáról," és a rögzítési pontjainál direktbe a vázra kell csavarozni (kvázi direct mount).
Shimano oldalán a technikai dolgokról itt keresgélj: Shimano

Elvileg már minden shimano mtb váltó dual pull, nem?


A sebesség mindent megold.

 


#1496
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás

Pusztán elméleti kérdés...

...és akkor nem beszéltünk még arról, hogy top pull, bottom pull, dual pull rendszerû.:)
A középrész alá rögzíthetõ az "E-type". Több olyan vázat fel lehet emlegetni, mely ilyen típusú elsõ váltót használ, de nem a középrész alá kell tenni, hanem le kell szerelni a "bumerángjáról," és a rögzítési pontjainál direktbe a vázra kell csavarozni (kvázi direct mount).
Shimano oldalán a technikai dolgokról itt keresgélj: Shimano


#1497
Sly78

Sly78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.513 hozzászólás

az hogy hany eves az nem szamit, van aki egy het alat tobb km-t tesz a bringaba mint en 3honap alatt. ezert orvend kituno allapotnak a lassan 4 eves montim :) szal csak azert mert 3 eves, en igazan nem bantanam. raadasul lecserelni egy slx hatso valtot egy xt-re az semmifele erezheto kulonbseget nem fog okozni, ezt garantalom. Tiggernek nagyon igaza van, az en gepem full xtr de amikor a tudomet kikopom es egnek a combjaim de nyomni kell a pedalt pedig majd lefordulok a nyeregbol akkor rohadtul nem erdekel hogy mi van a valtora irva.

"if it ain`t broke, dont fix it"


értem, igazatok van, sokat segítetek. thx!

#1498
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás
már a 08-as stumpi fsr-en olyan volt
kódja passz
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1499
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
Pusztán elméleti kérdés, összegabalyodtam az elsõ váltók típusai terén. Ha mondjuk XT váltókat nézek, egyszer a technika lehet ugye top-swing és down-swing, ez OK. Lehet 2010 elõtti 9-sebességes és 2011 és új 2012-es 10-sebességes rendszerhez, ez is rendben. Aztán jön a rögzíthetõség, ahol létezik bilincses és direct mount. Sõt, mintha lenne olyan is, ami a BB-re rögzül, fotó alapján az egyik alátét helyére passzol. Na itt aztán elvesztem...
Szóval, különféle 2012-es fully vázakat nézegetek és Excel-táblákat gyártok, mi mennyibe kerül; és ha véletlenül végre vennék új vázat, átszerelném a mostani bicaj összes alkatrészét az újra, köztük a régi 9-es XT váltást. Csak például találtam olyan vázat, amihez jár elsõ váltó, Shimano XT FD-M 786-10D Direct Mount és biztos vagyok abban, nem csak 3x9 de 3x10 rendszerhez is cserélni kellene, FD-M781 DMountra (3x10 esetén), a Shimano gyári doksik szerint, mivel 2x10 rendszerhez passzol az M786. 3x9-hez létezett direct mount elsõ váltó? Ha igen, annak mi lehet a kódja? Shimano oldalán nem találom sajna... (Mintha valami Specialized vázaknál rémlene, hogy 1-2 éve volt már.)

#1500
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
az hogy hany eves az nem szamit, van aki egy het alat tobb km-t tesz a bringaba mint en 3honap alatt. ezert orvend kituno allapotnak a lassan 4 eves montim :) szal csak azert mert 3 eves, en igazan nem bantanam. raadasul lecserelni egy slx hatso valtot egy xt-re az semmifele erezheto kulonbseget nem fog okozni, ezt garantalom. Tiggernek nagyon igaza van, az en gepem full xtr de amikor a tudomet kikopom es egnek a combjaim de nyomni kell a pedalt pedig majd lefordulok a nyeregbol akkor rohadtul nem erdekel hogy mi van a valtora irva.

"if it ain`t broke, dont fix it"
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F