
Jelentkezz be Regisztrálj

Váltók, váltókarok
#41
Írta 2024. március 13. - 17:58


#42
Írta 2024. március 13. - 17:33

- madgab kedveli ezt
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#43
Írta 2024. március 13. - 13:13

madgab, on 17 Jan 2024 - 19:59, said:
Nagyon sokat agyaltam míg végül megszületett a döntés, hogy megrendeljem, mivel idén lett egy UDH-s vázú bringa is a flottában és június óta 6500 km belement, úgyis már gatya volt a hajtás és kellett volna cserélni, hát megléptem. Sram X0 T-type E-mtb szett, pár napja jött meg, nagyon nagyon kíváncsi leszek rá, a felrakásig még kell várni, mert lesz még egy XD-s kazetta test is ami úton van a hátsó agyhoz.
http://www.kepfeltol...01_17_01_47.jpg
#44
Írta 2024. január 25. - 14:16

komolyabb, felsokategorias valtonal viszont megkeruli a csavart igy a bovden vege elore nez.
en sem tudom mikor melyik, leszedem a csavart az alatettel es latsik a kimaras a bovdennek , ugy kell befuzni
A kanyar hossza meg csak akkor vefolyasolo ha tul rovid , kicsi a radius, amugy nem.
karakoram, on 24 Jan 2024 - 20:10, said:
Semmit nem tudok a kerékpárokról hozzád képest de ezt tapasztaltaltam és találtam a Shimano oldalán és sok más helyen utólag. A modern váltók és vázak esetében ahova ez kell nem fut egyenesen ott a kábel, kis vacak darabka és eléggé törik hagyományos (jó minőségű) ház esetében.
Feltűnő, hogy ad a Shimano egy elég hosszú darabka bowdent több váltótípus mellé, ennyire azért a Shimano sem rendes és nagylelkű. Kifejezetten a váz és a hátsó váltó közé van az ajánlás a modern road és gravel váltók esetében.
- Rabbit kedveli ezt
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#45
Írta 2024. január 25. - 13:58

karakoram, on 25 Jan 2024 - 09:29, said:
Ezen porvédős az egyik oldal, szóval valamire nagyon vigyázni akarnak az biztos
Nem tudom megítélni.
Az biztos, ahogy a képen is látszik a bowden csatlakozás a váltóknál máshova került (ez annyira nem újkeletű) de közben a vázaknál is átkerült a kilépő bowden helye nagyjából oda ahol nekem a Giant bringán van és a képen is (Shimano dealer használati útmutatóból van).
De valami biztosan van
az lényegtelen, h porvédős. attól még koszolódni fog.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#46
Írta 2024. január 25. - 11:29

donciccio, on 25 Jan 2024 - 08:23, said:
az a kis darabka bovdenház sok galibát tud okozni. az koszolódik a lehamarabb. én pl a téli bringámon kb havonta cserélem.
Ezen porvédős az egyik oldal, szóval valamire nagyon vigyázni akarnak az biztos
Kisherceg, on 25 Jan 2024 - 06:41, said:
Tehát tervezési bibi, amit megoldottak egy darabka fékbovdenházzal. Ügyes!
Nem tudom megítélni.
Az biztos, ahogy a képen is látszik a bowden csatlakozás a váltóknál máshova került (ez annyira nem újkeletű) de közben a vázaknál is átkerült a kilépő bowden helye nagyjából oda ahol nekem a Giant bringán van és a képen is (Shimano dealer használati útmutatóból van).
De valami biztosan van
#47
Írta 2024. január 25. - 10:23

az a kis darabka bovdenház sok galibát tud okozni. az koszolódik a lehamarabb. én pl a téli bringámon kb havonta cserélem.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#49
Írta 2024. január 24. - 22:10

Semmit nem tudok a kerékpárokról hozzád képest de ezt tapasztaltaltam és találtam a Shimano oldalán és sok más helyen utólag. A modern váltók és vázak esetében ahova ez kell nem fut egyenesen ott a kábel, kis vacak darabka és eléggé törik hagyományos (jó minőségű) ház esetében.
Feltűnő, hogy ad a Shimano egy elég hosszú darabka bowdent több váltótípus mellé, ennyire azért a Shimano sem rendes és nagylelkű. Kifejezetten a váz és a hátsó váltó közé van az ajánlás a modern road és gravel váltók esetében.
#50
Írta 2024. január 24. - 17:48

legfontosabb a befuzesnel vigyazzunk es egyenesen fuzzuk be, ne torjon meg a bovden, az ad neki egy rugozoeffektust, utana lehetetlen rendrsen beallitani..
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#51
Írta 2024. január 24. - 11:22

Egy kis érdekesség, bár lehet csak nekem az:
RDRX812-es 1x11-es GRX hátsó váltó elvileg 11-42-es sorral birkózik meg maximum. Tele van a net 11-46-os megoldásokkal, kinek minden nélkül, kinek valamilyen goatlink-hez hasonló darabbal, és van akinek sehogy nem megy, videos beszámolok kizárólag 11-46-os SLX/XT sorral vannak ami azért nem nyerő nálam mert simán a 42-es legnagyobbat 46-ra cserélték és hatalmas az ugrás a 37-ről (11-13-15-17-19-21-24-28-32-37-46).
Történt velem december 30-án (Réges-régen egy messzi galaxisban.... ) felkaptam egy botot a hátsó kerekemmel (nem ágat, botot
), az beékelődött a váltóhoz, letépte a váltómat, széthajlította a váznál a papucsot, és még a vázról is leszedte a festéket. Roppant jól jött az erdő közepén, 3-4 hónapos új kerékpárral (20 éve volt ilyen velem utoljára) pont a legnagyobb holtszezonban.
Szóval mindent cseréltem újra a vázon kívül és akkor már rendeltem egy Sunrace CSMX8 sort (11-13-15-18-21-24-28-32-36-40-46). Rengeteg vacakolással - igen profi boltban is - sem sikerült beállítani rendesen. Végül egy nagyon lelkes Hungarian Divide nyertes graveles kolléga lett a segítségem aki megállapította, hogy a váltóból kilépő bowden nem az amit a Shimano ajánl (hajlékony nagyon) és ad a váltókhoz mostanában egyes modellekhez, hanem egy merev normál. Valóban ez lett a megoldás, az fogta vissza a váltó rendes működését (lefelé úgy ahogy ment, felfelé nem nagyon). Azt, hogy Shimano XT sorral jó volt annak tudom be, hogy lényegesen profibb a váltást segítő bak azon mint bármi máson.
- Kisherceg kedveli ezt
#52
Írta 2024. január 17. - 21:59

http://www.kepfeltol...01_17_01_47.jpg
- donciccio kedveli ezt
#53
Írta 2024. január 15. - 23:44

Rabbit, on 15 Jan 2024 - 12:12, said:
Imádom az ilyesmit, ne hagyj ki minket, ha lehetséges!
Pont a napokban néztem ezt:
https://www.youtube....h?v=RVu2NFqYWFQ
De a kormányvégbe szerelt váltókar is izgalmas lehetőség.
nem rossz, nem rossz. de nekem jöbban bejön ez az építés
- talpfa kedveli ezt
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#54
Írta 2024. január 15. - 14:12

husevotelefonfulke, on 14 Jan 2024 - 21:35, said:
Köszi, megnéztem, valóban csak a zsír volt a gond.
Egyelőre muzsikál, hosszabb távra meg még át kell gondolni, hogy mit vesz, mert gravel kormányt szeretne.
Imádom az ilyesmit, ne hagyj ki minket, ha lehetséges!
Pont a napokban néztem ezt:
https://www.youtube....h?v=RVu2NFqYWFQ
De a kormányvégbe szerelt váltókar is izgalmas lehetőség.
Rabbit módosította - 2024. január 15. - 14:13
- Kisherceg és husevotelefonfulke kedveli ezt
#55
Írta 2024. január 14. - 23:35

Egyelőre muzsikál, hosszabb távra meg még át kell gondolni, hogy mit vesz, mert gravel kormányt szeretne.
- Kisherceg, madgab és donciccio kedveli ezt
#56
Írta 2024. január 12. - 23:38

Ezeknél a "régi" Shimano váltókaroknál ez elég gyakori jelenség volt, hogy felfelé üresben megy a váltókar. Ha kicsit felfelé nyomod a kart a kormány felé, akkor van esély hogy beakad. De amúgy szerintem kuka.
Szétszedni lehet - összerakni már nehezebb lenne, kb órás készség kell hozzá. Szerintem vegyetek egy újat és egy újabb évtizedre meg van oldva a kérdés. https://bringabutik....seges/m:shimano
Egy régi felsőkart tudok adni egy tábla Milkáért. (De újan se drágák)
- Kisherceg, husevotelefonfulke és madgab kedveli ezt
#57
Írta 2024. január 12. - 21:44

marton, on 12 Jan 2024 - 12:36, said:
+ Én első körben a bovdenekbe is spriccelnék egy jó adag WD40-et (aztán persze csere).
Ennyi idős bringán azok is kukára való állapotban lehetnek és a váltási gondok legnagyobb részét a bovden szokta okozni (nem a kar vagy a váltó).
Elvileg ez egy használatban lévő gép volt. Lefelé váltáskor rendesen vitte a rendszer a láncot, elég volt a váltó rugóereje, nem volt lomha. Felfelé váltáskor jár üresben a kar. De nyilván, ha már nekiállunk, akkor megpucolunk, kenünk amit csak lehet.
#58
Írta 2024. január 12. - 14:36

+ Én első körben a bovdenekbe is spriccelnék egy jó adag WD40-et (aztán persze csere).
Ennyi idős bringán azok is kukára való állapotban lehetnek és a váltási gondok legnagyobb részét a bovden szokta okozni (nem a kar vagy a váltó).
- husevotelefonfulke kedveli ezt
#59
Írta 2024. január 11. - 20:16

Köszi! Jó hír, hogy van esély a gyógyításra!
- donciccio kedveli ezt
#60
Írta 2024. január 11. - 18:54

husevotelefonfulke, on 11 Jan 2024 - 16:45, said:
Sziasztok!
Bátyám vett egy régi, acélvázas 7 sebességes gépet, shimano 200GS váltóval, biopace hajtóművel.
A probléma, hogy a váltókar felfelé nem hajlandó váltani, üresben tologatja az ember csak a hüvelykujjával a kart... Van értelme hétköznapi halandóként megpróbálni szétszedni és valami kiakadó akármit visszaakasztani vagy jó eséllyel kuka?
Amennyiben kuka, bármely shimano kompatibilis 7-es váltókar jó lesz nekünk vagy valamire figyelni kell? Nem rémlik, hogy a 90-es években a Shimano nagyon változtatta volna a húzott bowdenmennyiségeket, de ezer éve volt hetes rendszerem.
valószínűleg belekötött a shimano zsír. nem kell túlzottan szétszedni, csak annyira, h a mechanika látszódjon. aztán mehet rá bőségesen a féktisztító, utána meg vlmi olaj. remélhetőleg ez megoldja a problémát.
- Kisherceg és husevotelefonfulke kedveli ezt
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A