Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
7444 hozzászólás a témában

#41
madgab

madgab

    vendég

  • fórumtag
  • 158 hozzászólás
Ezt öröm, bodottá hallani, reméltem, hogy Te is fogsz írni rá, mert már gondolom szívtál pár bringán vele. :D Egyébként még alig van benne pár km, mert rohadtul idegesített a csörgés, az előző gyári kerékkel tényleg egy fos volt, kb. minden fokozatban, a DT-vel már csak az alsó kettő, este megyek egy kört és közben zenét fogok hallgatni így le.rom, ha csörög zörög és utána megpróbálom újra belőni a láncfeszességet. Köszi Sala, hogy írtál, tiszta idiótának éreztem magam, hogy ennyire szerencsétlen vagyok, hogy nem tudom rendesen beállítani, de ez ilyen ezek szerint. A Sramos ember is feltűnően aggódva érdeklődik mindig az emailjeiben...😂

#42
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
Miert nem kerdeztel elotte? En a regi axs el megyek epp ezert, az uj direkt felrakos egy fos, lassu, nehez beallitani, lanchossz erzekeny, plusz idonkent ujra kell allitani a lancfeszesseget a 21 es fogaskereken.... Lol
  • madgab kedveli ezt

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#43
madgab

madgab

    vendég

  • fórumtag
  • 158 hozzászólás
Már fent van a bringán egy ideje, eddig hatalmas csalódás és csak szívok vele, egyszerűen nem lehet normálisan beállítani microtune-nal, hogy a 11-12 alsó két fokozatban ne csörömpöljön, ami a vicc, hogy egy másik 27,5-es hátsó kerékkel Dt 240-es aggyal és kicsit használt de ugyanolyan t-type X0 sorral síri csendes volt, ezért rendeltem egy DT HX 1700-as hátsó kereket, összeraktuk, nyomatékkulccsal ráhúzva az előírt 40 Nm-rel a sort és csörömpöl. Közben kapcsolatban vagyok folyamatosan a Sram support-tal is. Létezik, hogy ennek be kell kopni és elcsendesedik? Egyszerűen hülyét kapok tőle, mikor a másik kerékkel mentem vele zseniálisan működött...

madgab, on 17 Jan 2024 - 19:59, said:

Nagyon sokat agyaltam míg végül megszületett a döntés, hogy megrendeljem, mivel idén lett egy UDH-s vázú bringa is a flottában és június óta 6500 km belement, úgyis már gatya volt a hajtás és kellett volna cserélni, hát megléptem. Sram X0 T-type E-mtb szett, pár napja jött meg, nagyon nagyon kíváncsi leszek rá, a felrakásig még kell várni, mert lesz még egy XD-s kazetta test is ami úton van a hátsó agyhoz.


http://www.kepfeltol...01_17_01_47.jpg



#44
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
Ezzel semmi uj nincs, sokkal fontosabb a bovden rogzitese a hatsovalton, ket opcio, egyenesen fut , meghuz
komolyabb, felsokategorias valtonal viszont megkeruli a csavart igy a bovden vege elore nez.

en sem tudom mikor melyik, leszedem a csavart az alatettel es latsik a kimaras a bovdennek , ugy kell befuzni


A kanyar hossza meg csak akkor vefolyasolo ha tul rovid , kicsi a radius, amugy nem.


karakoram, on 24 Jan 2024 - 20:10, said:

Semmit nem tudok a kerékpárokról hozzád képest de ezt tapasztaltaltam és találtam a Shimano oldalán és sok más helyen utólag. A modern váltók és vázak esetében ahova ez kell nem fut egyenesen ott a kábel, kis vacak darabka és eléggé törik hagyományos (jó minőségű) ház esetében.
Feltűnő, hogy ad a Shimano egy elég hosszú darabka bowdent több váltótípus mellé, ennyire azért a Shimano sem rendes és nagylelkű. Kifejezetten a váz és a hátsó váltó közé van az ajánlás a modern road és gravel váltók esetében.

otrs900.jpg


  • Rabbit kedveli ezt

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#45
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.364 hozzászólás

karakoram, on 25 Jan 2024 - 09:29, said:

Ezen porvédős az egyik oldal, szóval valamire nagyon vigyázni akarnak az biztos smile.png

 

 

Nem tudom megítélni. 

Az biztos, ahogy a képen is látszik a bowden csatlakozás a váltóknál máshova került (ez annyira nem újkeletű) de közben a vázaknál is átkerült a kilépő bowden helye nagyjából oda ahol nekem a Giant bringán van és a képen is (Shimano dealer használati útmutatóból van).  

De valami biztosan van

az lényegtelen, h porvédős. attól még koszolódni fog.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#46
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.565 hozzászólás

donciccio, on 25 Jan 2024 - 08:23, said:

az a kis darabka bovdenház sok galibát tud okozni. az koszolódik a lehamarabb. én pl a téli bringámon kb havonta cserélem. 

 

Ezen porvédős az egyik oldal, szóval valamire nagyon vigyázni akarnak az biztos smile.png

 

Kisherceg, on 25 Jan 2024 - 06:41, said:

Tehát tervezési bibi, amit megoldottak egy darabka fékbovdenházzal. Ügyes!

 

Nem tudom megítélni. 

Az biztos, ahogy a képen is látszik a bowden csatlakozás a váltóknál máshova került (ez annyira nem újkeletű) de közben a vázaknál is átkerült a kilépő bowden helye nagyjából oda ahol nekem a Giant bringán van és a képen is (Shimano dealer használati útmutatóból van).  

De valami biztosan van



#47
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.364 hozzászólás

az a kis darabka bovdenház sok galibát tud okozni. az koszolódik a lehamarabb. én pl a téli bringámon kb havonta cserélem. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#48
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.126 hozzászólás
Tehát tervezési bibi, amit megoldottak egy darabka fékbovdenházzal. Ügyes! 😄

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#49
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.565 hozzászólás

Semmit nem tudok a kerékpárokról hozzád képest de ezt tapasztaltaltam és találtam a Shimano oldalán és sok más helyen utólag. A modern váltók és vázak esetében ahova ez kell nem fut egyenesen ott a kábel, kis vacak darabka és eléggé törik hagyományos (jó minőségű) ház esetében.

Feltűnő, hogy ad a Shimano egy elég hosszú darabka bowdent több váltótípus mellé, ennyire azért a Shimano sem rendes és nagylelkű. Kifejezetten a váz és a hátsó váltó közé van az ajánlás a modern road és gravel váltók esetében. 

 

otrs900.jpg



#50
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
nem kotozkodom, de a kabel mizeria egy faszsag. a kabel egyenesen fut , mindegy hogy mennyire rugalmas, huzasra tartson.

legfontosabb a befuzesnel vigyazzunk es egyenesen fuzzuk be, ne torjon meg a bovden, az ad neki egy rugozoeffektust, utana lehetetlen rendrsen beallitani..

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#51
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.565 hozzászólás

Egy kis érdekesség, bár lehet csak nekem az:

RDRX812-es 1x11-es GRX hátsó váltó elvileg 11-42-es sorral birkózik meg maximum. Tele van a net 11-46-os megoldásokkal, kinek minden nélkül, kinek valamilyen goatlink-hez hasonló darabbal, és van akinek sehogy nem megy, videos beszámolok kizárólag 11-46-os SLX/XT sorral vannak ami azért nem nyerő nálam mert simán a 42-es legnagyobbat 46-ra cserélték és hatalmas az ugrás a 37-ről (11-13-15-17-19-21-24-28-32-37-46). 

Történt velem december 30-án (Réges-régen egy messzi galaxisban.... biggrin.png ) felkaptam egy botot a hátsó kerekemmel (nem ágat, botot tongue.png ), az beékelődött a váltóhoz, letépte a váltómat, széthajlította a váznál a papucsot, és még a vázról is leszedte a festéket. Roppant jól jött az erdő közepén, 3-4 hónapos új kerékpárral (20 éve volt ilyen velem utoljára) pont a legnagyobb holtszezonban. 

Szóval mindent cseréltem újra a vázon kívül és akkor már rendeltem egy Sunrace CSMX8 sort (11-13-15-18-21-24-28-32-36-40-46). Rengeteg vacakolással - igen profi boltban is - sem sikerült beállítani rendesen. Végül egy nagyon lelkes Hungarian Divide nyertes graveles kolléga lett a segítségem aki megállapította, hogy a váltóból kilépő bowden nem az amit a Shimano ajánl (hajlékony nagyon) és ad a váltókhoz mostanában egyes modellekhez, hanem egy merev normál. Valóban ez lett a megoldás, az fogta vissza a váltó rendes működését (lefelé úgy ahogy ment, felfelé nem nagyon). Azt, hogy Shimano XT sorral jó volt annak tudom be, hogy lényegesen profibb a váltást segítő bak azon mint bármi máson. 

 

IMG-20240121-105405.jpg

 

IMG-20240121-105358.jpg         


  • Kisherceg kedveli ezt

#52
madgab

madgab

    vendég

  • fórumtag
  • 158 hozzászólás
Nagyon sokat agyaltam míg végül megszületett a döntés, hogy megrendeljem, mivel idén lett egy UDH-s vázú bringa is a flottában és június óta 6500 km belement, úgyis már gatya volt a hajtás és kellett volna cserélni, hát megléptem. Sram X0 T-type E-mtb szett, pár napja jött meg, nagyon nagyon kíváncsi leszek rá, a felrakásig még kell várni, mert lesz még egy XD-s kazetta test is ami úton van a hátsó agyhoz.


http://www.kepfeltol...01_17_01_47.jpg
  • donciccio kedveli ezt

#53
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.126 hozzászólás

Rabbit, on 15 Jan 2024 - 12:12, said:

Imádom az ilyesmit, ne hagyj ki minket, ha lehetséges!

 

Pont a napokban néztem ezt:

https://www.youtube....h?v=RVu2NFqYWFQ

 

De a kormányvégbe szerelt váltókar is izgalmas lehetőség.

 

nem rossz, nem rossz. de nekem jöbban bejön ez az építés


  • talpfa kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#54
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.024 hozzászólás
  • LocationKelenföld

husevotelefonfulke, on 14 Jan 2024 - 21:35, said:

Köszi, megnéztem, valóban csak a zsír volt a gond.
Egyelőre muzsikál, hosszabb távra meg még át kell gondolni, hogy mit vesz, mert gravel kormányt szeretne.

 

Imádom az ilyesmit, ne hagyj ki minket, ha lehetséges!

 

Pont a napokban néztem ezt:

https://www.youtube....h?v=RVu2NFqYWFQ

 

De a kormányvégbe szerelt váltókar is izgalmas lehetőség.


Rabbit módosította - 2024. január 15. - 14:13

  • Kisherceg és husevotelefonfulke kedveli ezt

#55
husevotelefonfulke

husevotelefonfulke

    visszatérő

  • fórumtag
  • 2.368 hozzászólás
Köszi, megnéztem, valóban csak a zsír volt a gond.
Egyelőre muzsikál, hosszabb távra meg még át kell gondolni, hogy mit vesz, mert gravel kormányt szeretne.
  • Kisherceg, madgab és donciccio kedveli ezt

#56
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.686 hozzászólás

Ezeknél a "régi" Shimano váltókaroknál ez elég gyakori jelenség volt, hogy felfelé üresben megy a váltókar. Ha kicsit felfelé nyomod a kart a kormány felé, akkor van esély hogy beakad. De amúgy szerintem kuka.

Szétszedni lehet - összerakni már nehezebb lenne, kb órás készség kell hozzá. Szerintem vegyetek egy újat és egy újabb évtizedre meg van oldva a kérdés.  https://bringabutik....seges/m:shimano

Egy régi felsőkart tudok adni egy tábla Milkáért. (De újan se drágák)


  • Kisherceg, husevotelefonfulke és madgab kedveli ezt
Marci

#57
husevotelefonfulke

husevotelefonfulke

    visszatérő

  • fórumtag
  • 2.368 hozzászólás

marton, on 12 Jan 2024 - 12:36, said:

+ Én első körben a bovdenekbe is spriccelnék egy jó adag WD40-et (aztán persze csere).

Ennyi idős bringán azok is kukára való állapotban lehetnek és a váltási gondok legnagyobb részét a bovden szokta okozni (nem a kar vagy a váltó).

 

Elvileg ez egy használatban lévő gép volt. Lefelé váltáskor rendesen vitte a rendszer a láncot, elég volt a váltó rugóereje, nem volt lomha. Felfelé váltáskor jár üresben a kar. De nyilván, ha már nekiállunk, akkor megpucolunk, kenünk amit csak lehet. :)



#58
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.686 hozzászólás

+ Én első körben a bovdenekbe is spriccelnék egy jó adag WD40-et (aztán persze csere).

Ennyi idős bringán azok is kukára való állapotban lehetnek és a váltási gondok legnagyobb részét a bovden szokta okozni (nem a kar vagy a váltó).


  • husevotelefonfulke kedveli ezt
Marci

#59
husevotelefonfulke

husevotelefonfulke

    visszatérő

  • fórumtag
  • 2.368 hozzászólás

Köszi! Jó hír, hogy van esély a gyógyításra! :)


  • donciccio kedveli ezt

#60
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.364 hozzászólás

husevotelefonfulke, on 11 Jan 2024 - 16:45, said:

Sziasztok!

Bátyám vett egy régi, acélvázas 7 sebességes gépet, shimano 200GS váltóval, biopace hajtóművel. 

A probléma, hogy a váltókar felfelé nem hajlandó váltani, üresben tologatja az ember csak a hüvelykujjával a kart... Van értelme hétköznapi halandóként megpróbálni szétszedni és valami kiakadó akármit visszaakasztani vagy jó eséllyel kuka?

Amennyiben kuka, bármely shimano kompatibilis 7-es váltókar jó lesz nekünk vagy valamire figyelni kell? Nem rémlik, hogy a 90-es években a Shimano nagyon változtatta volna a húzott bowdenmennyiségeket, de ezer éve volt hetes rendszerem. 

valószínűleg belekötött a shimano zsír. nem kell túlzottan szétszedni, csak annyira, h a mechanika látszódjon. aztán mehet rá bőségesen a féktisztító, utána meg vlmi olaj. remélhetőleg ez megoldja a problémát. 


  • Kisherceg és husevotelefonfulke kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A