Már írtam néhány rövid beszámolót a SRAM X-GEN elsõ váltóval kapcsolatban... Az elõbb az mtbr-t olvasgatva néhány új, az ottani megállapításokkal teljesen egyezõ tény felmerült bennem:
Mivel az X-Gen bottom swing és top/bottom pull rendszerû (két helyre is beköthetõ a bowden) és a bilincs elég széles és nagy külsõ átmérõvel rendelkezik, a nyeregcsövön lévõ kulacstartó számára kialakított lyukakat elérheti a bilincs. Így ide nem nagyon tehetõ kulacstartó, sõt, általában a csavar helye kicsit kiemelkedik a nyeregcsõ felületébõl, ezért a bilincs max. a csavar helyéig húzható fel. (így szerintem eléggé ki van centizve a dolog)
A másik, hogy a top pullhoz (tehát a felcsõcsõ felõl jõvõ bowdenhez) kialakított bekötõhöz olyan szögben érkezik a bowden, hogy inkább a nyeregcsõnek a lánctányérok felé esõ oldalán (hajtásoldal) fut. Így a mai trend szerinti, shimano top-swinges bowden vezetéshez kialakított cable-stopok (még mindig nemtom mi magyarul) belsõ pereméhez súrlódhat a bowden a bezárt nagy szög miatt. Pl. ezért lehet az a probléma, ami nálam gyakran fellép, hogy terhelés alatt kistányérra kicsit nehézkesen vált.
Tapasztalataim szerint egyébként nagyon masszív konstrukció, nulla kotyogás (mondjuk be is sz*rnék, ha a 500-600 km után kotyogna), és gyorsan vált.
A fenti néhány dolgot érdemes megfontolni, ha valaki ilyet akar venni,
és még mindig kérdésem, hogy hogyan lehetne felszerelni a nyeregcsõ hajtás-oldalára egy másik, optimálisabb elhelyezésû cable-stop-ot.
Na, remélem, hasznos voltam, bocs a borzalmas fogalmazásért, enyhe fejfájással ébredtem