Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
7430 hozzászólás a témában

#6981
husevotelefonfulke

husevotelefonfulke

    visszatérő

  • fórumtag
  • 2.350 hozzászólás
Asszem karakoram vetette fel a problémát, hogy idegesítõen zörög a váltókarja.Ez az én új karomnál is elõjött sajna, de könnyen orvosolható.Szétszeded, majd a kis lötyögö mûanyag alkatrészek közé teszel egy pár csepp zsírt.És kész is, a zsírtól megfogja õket, csak arra kell vigyázni hogy ne legyen túl sûrû.Ha esetleg nem lehet/nincs kedved garanciálisan cserélni ez jó megoldás.

#6982
iljicS

iljicS

    zsonglõr

  • fórumtag
  • 6.613 hozzászólás
Így igaz, rendesen kihézagolva semmi gondod nem lesz vele az Lx pedig bõven megér +2300 forintot az Alivioval szemben.

Mer' egy állat vagyok !

Three attributes of a good mountaineer are high pain threshold, bad memory, and ... I forget the third.


#6983
TToma

TToma

    új vendég

  • fórumtag
  • 9 hozzászólás
Üdv Mohus!

A fogaskoszorúról csak annyit, hogy most egy 8-9-es deore hátsó agyon van kihézagolva egy hetes koszorú. Abban teljesen igazad van, hogy a 7-es koszorú keskenyebb, de a váltás szempontjából ennek gyakorlati jelentõsége nincs. Ha megfelelõen van kihézagolva, gondolom akkor no problemo.

Köszönettel,

TToma

#6984
TToma

TToma

    új vendég

  • fórumtag
  • 9 hozzászólás
Tank a sok válaszért mindenkinek!

Igazándiból magam sem tudom, miért mondta az eladó hogy a 9-es hátsó váltó nem megy 7-es váltókarral. Azt gondoltam a geometriában lehet némi eltérés, és ezért nem pozícionál rendesen a hátsó váltó. Viszont akkor megpróbálom visszacserélni egy LX-re az Alivio-t.

Errõl jut eszembe valaki tud valamit LX-rõl mondani (elõnyök, hátrányok, tartósság)? Gondolom simán megér 2300 plusz HUF-ot Alivio-val szemben.

Köszönettel,

TToma

#6985
Mohus

Mohus

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.156 hozzászólás
én úgy tudom, hogy a 8-9-es rendszernek szélesebb a fogaskoszorúja, mint a 7-esnek. (a hetesnél és a nyolcasnál ugyan olyen szélesek a lánckerekek, ebbõl adódik, hogy a nyolcasnál szélesebb a komplett sor+ 1 távtartóval és egy lánckerékkel, a 9-es koszorú ugyan olyan széles mint a 8-as, csak keskenyebbek a lánckerekek és a hézagok) tudtommal, a 7-es váltók, nem tudják ezt a szélesebb koszorút rendesen végigmozogni, nem lehet õket rendesen belõni rá.

#6986
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
igen, pontosan! illetve ha van ott véletlenül egy 9.ik fogaskerék...
és máris nem 8as, hanem 9es a váltó.

#6987
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.030 hozzászólás
furamód csak akkor megy tovább fel és le is ha rosszul van beállítva a végpont ;)

#6988
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
a váltónak nincs köze ahhoz, hogy mennyit húz a bowden rajta...
7 fogaskeréknyit, vagy 9et
legjobb, ha lemész a géphez, és megpróbálod felfelé pl túlnyomni a váltót a lefnagyobb fogaskeréken.
furamód menni fog, de mivel a váltókarod(tegyük fel csak 7es) 7 fogskeréknyit húz felfelé rajta, ezért oda kerül. de ha még picit megfhúzod a bowdent, akkor tul is ugrik a lánc a küllõkhöz befelé.
csak lefelé nem megy jobban, hisz ott már a papucsra ugrana le a lánc.
tehát a váltó az nem sebességspecifikus, annak tökmind1 hogy 7es, 8as vagy 9es.
nincsenek fokozatok sem a váltón, ezért mind1 hogy a papucstól 8 vagy 9 mm-re van a fogaskerék, ahova váltani akarsz, csak beállítás kérdése.
tehát a váltó bármi lehet, a váltókar és a fogaskoszorú mondja meg hogy hány sebességes biciklid lesz.


én eddig így tudtam, de mik ki nem derülnek...
sehol sincs megkülönböztetve ám...!

#6989
Mohus

Mohus

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.156 hozzászólás

egy váltó annyit mozdul, amennyit a kar húz rajta...
nincs ilyen, hogy 9es hátsóváltó
annyit vált, amennyit kell neki


De van 9-es váltó, annak ugyanis szélesebb a mozgástere, és elvileg a görgõi is keskenyebbek, de egy ilyen váltó gyönyörûen mûködik 7-es rendszerrel is. (fordítva persze nem)

#6990
Mohus

Mohus

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.156 hozzászólás
Megy..simán. Lefelé kompatibilis.

#6991
ggx

ggx

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.613 hozzászólás
egy váltó annyit mozdul, amennyit a kar húz rajta...
nincs ilyen, hogy 9es hátsóváltó
annyit vált, amennyit kell neki

#6992
iljicS

iljicS

    zsonglõr

  • fórumtag
  • 6.613 hozzászólás
Miért ne menne ? Tesóm így használta vagy 1 évig...

Mer' egy állat vagyok !

Three attributes of a good mountaineer are high pain threshold, bad memory, and ... I forget the third.


#6993
TToma

TToma

    új vendég

  • fórumtag
  • 9 hozzászólás
Üdv GUI!


Lehet rosszul vagyok informálódva, de ha jól tudom/tudtam 9-es hátsó váltó nem megy el 7-es karral/hetes koszorúval. Ha mégis akkor morcos leszek mert az Alivio-t már megvettem és az általad említett boltban arany LX hátsó 8000 körül van. Ha megy a 9-es hátsó 7-es rendszerben, akkor sicher hogy azt vettem volna.

Mindenkihez szól kérdésem: MEGY A 9-es hátsó LX váltó 7-es váltókarral meg koszorúval? Fura lenne de ki tudja. Már semmin sem lepõdök meg.

Köszönettel,

TToma

#6994
ThufirHawat

ThufirHawat

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 516 hozzászólás
Ne bánkódj... Imádni fogod a SRAM pöckölõs karjait. Sokkal praktikusabb, mint a Shimano. Hiszen így csak a hüvelyk ujjaddal kell variálni, a többivel kapaszkodhatsz, fékezhetsz... Izlés szerint.
"nem vagyok senki csak ûzöm a vadat
másnak hajtok, mások hajtanak"

#6995
Baluu

Baluu

    vendég

  • fórumtag
  • 125 hozzászólás
Köszi Thufir, én is tudtam, csak meg akartam bizonyosodni róla. Meg titkon kicsit reménykedtem, hogy jó lesz hozzá és így nem kell eladnom a váltókarokat.

#6996
Dig

Dig

    maximus

  • fórumtag
  • 10.884 hozzászólás

Köszi !

Bár most látom: Estimated retail price: $225 US for a set :scared: :scared: :scared:


Tehát KELL:D
Úgy lesz teljes a szett.
Vedd be a piros kapszulát, és kitágul az univerzum.

#6997
ThufirHawat

ThufirHawat

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 516 hozzászólás

Na most lehet hogy hülyeséget kérdezek, de azért megkérdezem:

A SRAM X.7-es hátsó váltót illetve X-Gen elsõváltót LX váltókarral lehet használni?
Mert szerintem nem.
Esetleg nem kell valakinek egy pár LX váltókar 10.000,- Ft-ért.
Vagy X.7-es váltókarra cserélnél (nem markolatváltósra)


Nem hülyeség, csak már 1000-szer megkérdezték... Szóval mégegyszer:
A SRAM és Shimano hátsó váltó rendszerek nem kompatibilisek az eltérõ arányú bowden-húzás miatt. Szóval fontos, hogy márkaazonos legyen a kar és váltó. Bár a SRAM gyárt Shimano kompatibilis váltókarokat is...
Amúgy nekem is X.7 rendszer van fent, és nagyon klassz. Elsõ váltónak pedig 9.0. Ez is mûködik.
"nem vagyok senki csak ûzöm a vadat
másnak hajtok, mások hajtanak"

#6998
iljicS

iljicS

    zsonglõr

  • fórumtag
  • 6.613 hozzászólás
Köszi !

Bár most látom: Estimated retail price: $225 US for a set :scared: :scared: :scared:

Mer' egy állat vagyok !

Three attributes of a good mountaineer are high pain threshold, bad memory, and ... I forget the third.


#6999
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
elvileg 2006os cucc.


pinkbikeos link
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#7000
iljicS

iljicS

    zsonglõr

  • fórumtag
  • 6.613 hozzászólás
X.0 pöckölõs kar mikor jelenik meg kb. ?

Mer' egy állat vagyok !

Three attributes of a good mountaineer are high pain threshold, bad memory, and ... I forget the third.