oks,köszi,már csak a nagykerben lehetne hozzá görgõ....Igen, érdemes, mivel az XT is iparis, és annak van váltást könnyítõ, oldalirányú játéka is. Az ACOR meg csak ACOR...
Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
#6621
Írta 2005. augusztus 25. - 10:19
-=B.B.B.=-
"Aki nevet,azzal együtt nevet a világ.Aki sír,az egyedül sír..." Oldboy
#6622
Írta 2005. augusztus 25. - 10:17
kiszakadtak a középkanalas XT váltóból a görgõk és ip. csapágyas Acor-t tettem bele,csak így darabosabb a váltás(gondolom a no oldalholltjáték miatt)érdemesebb Szerintetek gyári görgõt szerezni bele? köcce
Igen, érdemes, mivel az XT is iparis, és annak van váltást könnyítõ, oldalirányú játéka is. Az ACOR meg csak ACOR...
másnak hajtok, mások hajtanak"
#6623
Írta 2005. augusztus 25. - 10:15
az hagyján,de az én XT hátsó váltó-szériámnál 3! fajta kanálhossz létezik (RD-M750 asszem)Dobjatok meg egy kis infóval, miért gyártanak kétféle kanálhosszal hátsó váltót? (GS-SGS) :chin:
-=B.B.B.=-
"Aki nevet,azzal együtt nevet a világ.Aki sír,az egyedül sír..." Oldboy
#6624
Írta 2005. augusztus 25. - 10:14
-=B.B.B.=-
"Aki nevet,azzal együtt nevet a világ.Aki sír,az egyedül sír..." Oldboy
#6625
Írta 2005. augusztus 25. - 09:53
Arra próbáltak meg célozni, hogy pl. rövid kanalas váltóval nem tudsz hátul a legnagyobbra váltani, ha elöl a nagytányéron van..?
Aha. Szerintem. Mondjuk lác/lánckerék állagmegóvás érdekében én sem használom RENDSZERESEN az ilyen "lánckeresztbe" fokozatokat, de persze van az úgy, hogy jól jön. És akkor legyen.
másnak hajtok, mások hajtanak"
#6626
Írta 2005. augusztus 25. - 09:35
Köszönöm, boltos Úr, akkor inkább mind a kettõbõl viszek...Mindegy, hogy jó lesz-e, csak vigyed.
#6627
Írta 2005. augusztus 25. - 09:33
Arra próbáltak meg célozni, hogy pl. rövid kanalas váltóval nem tudsz hátul a legnagyobbra váltani, ha elöl a nagytányéron van..?Attól függ, hogy mekkora a különbség a legkisebb és a legnagyobb lánckerék fogszáma között elöl ill. hátul. Hogy melyik verzió mennyi fogszámkülönbséget bír el, azt a váltó oldalán megtalálod.
Rövidkanalast használnak 1-2 elsõ lánctányér esetén.
Errõl jut eszembe: X-Factor, MOM:
Vevõ: -Csak ez a rövid kanalas XT h.váltótok van most?
Bótos: -Ja...
Vevõ: -Jó ez 3x9 fokozatra?
Bótos: -Aha, jobb is mint a hosszú, mert szebben vált, csak nem használhatod "extrém" fokozatokban. De azok úgysem jók semmire...
Na bazzeg!
#6628
Írta 2005. augusztus 25. - 09:32
"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"
#6629
Írta 2005. augusztus 25. - 07:53
Dobjatok meg egy kis infóval, miért gyártanak kétféle kanálhosszal hátsó váltót? (GS-SGS) :chin:
Gondolom az áttételhez lehet köze... Vagy inkább a legnagyobb hátsó (34) fogaskerékhez..? De akkor minek a rövidkanalas..? :scared:
Attól függ, hogy mekkora a különbség a legkisebb és a legnagyobb lánckerék fogszáma között elöl ill. hátul. Hogy melyik verzió mennyi fogszámkülönbséget bír el, azt a váltó oldalán megtalálod.
Rövidkanalast használnak 1-2 elsõ lánctányér esetén.
Errõl jut eszembe: X-Factor, MOM:
Vevõ: -Csak ez a rövid kanalas XT h.váltótok van most?
Bótos: -Ja...
Vevõ: -Jó ez 3x9 fokozatra?
Bótos: -Aha, jobb is mint a hosszú, mert szebben vált, csak nem használhatod "extrém" fokozatokban. De azok úgysem jók semmire...
Na bazzeg!
másnak hajtok, mások hajtanak"
#6630
Írta 2005. augusztus 25. - 07:49
nekem legalábbis nem sikerült Sorával
#6631
Írta 2005. augusztus 25. - 07:34
#6632
Írta 2005. augusztus 25. - 06:52
Gondolom az áttételhez lehet köze... Vagy inkább a legnagyobb hátsó (34) fogaskerékhez..? De akkor minek a rövidkanalas..? :scared:
#6633
Írta 2005. augusztus 22. - 15:59
másnak hajtok, mások hajtanak"
#6634
Írta 2005. augusztus 22. - 14:50
"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"
#6635
Írta 2005. augusztus 22. - 14:32
rendest nem kapunk ugyse, hisz hátra felesleges nem pozicionáló, én spec meg is halnék vele, hisz zene fülben, assetudnám mire váltok épp... mondjuk a mostani 9es vkar meg 8as fogsor se egyszerû, de ez még megbocsájtjató:-)
#6636
Írta 2005. augusztus 22. - 14:29
de azért 9,yól megkülönböztet7õ fokozat az sztem különbözik a random végtelentõl
amúgy nem gáz a pozícionálatlan sem,csak meg kell tanulni használni érzésre meg a lánc hangja alapján outinál ugyebár ritkán van olyasmi h "zúzda lejtõ végén fordító és irdatlan mászás" ergo van idõ lenyúlni és kalibrálni a dolgokat
gondolom már nemis le7 ilyet kapni boltban csak kínai cumókat max..
#6637
Írta 2005. augusztus 22. - 14:22
szerelõk, és mindenki által
régen ugye létezett 2 fajta váltókar.. (tényleg kar, ez a kormány tetején szereplõ ezer éves rüszü, TY 18 meg 20... random tesco cucc)
ezek közül a hátsó pozicionáló volt, berakta a megfelelõ sebességbe, 7 kattanás, mindenki örült
elsõ pedig csak folyamatosan kattogott, te döntötted el hol hagyod a kart, ott hagyta a váltót, ergó a láncvonalnak megfelelõen felváltottál sebességbe, majd ott kicsit igazgattad hogy ne érjen bele a láncba:-)
ilyen ez a sram is
a másik meg a totál néma "vagy találok sebességet vagy nem" váltókar volt.. ezt senki se szerette:-) de ez elölhátul ilyen volt.
böe
#6638
Írta 2005. augusztus 22. - 14:18
és,fõleg éjszaka,yól yött,h sose kellett elsõváltót használni,igaz,h hátul majdnem a teljes skálát igénybe vettem
és így könnyebb volt megtanulni a váltási ritmust is,a 2. órában már fejbõl nyomtam a megfelelõ fokozatba és még most is L tudnám mondani minden egyes méterre a váltóállást:)
és ehhez nem elég 1 yól beállított váltó (ami 1ébként kicsin múlott,h volt,reggel kb 1 órás munka volt felrakni a váltópapucsot,mert mind1ik csavarral volt vmi gáz [túl hosszú/nem végig menetes/kicsi az anyánál a fej vastagsága,etc] és ennyi idõ volt megtalálni az igazit,meg verseny elött még ugrált/dobott a lánc mindenhol,last minute lett megcsinálva:) ),hanem a Thez által "pozícionálatlan" váltókarnak hívott dolog is kellett
így az volt a képlet,h fékezés szinte csak bal kéz,váltás szinte csak jobb kéz
amit nem írok le,h miért yó mert szakadnátok a röhögéstõl:D
#6639
Írta 2005. augusztus 22. - 14:01
elsõváltó hülyeség
#6640
Írta 2005. augusztus 22. - 13:53
de amúgy nem hülyeség, bár jól belõtt elsõváltónál ennek szükségessége kiküszöbölhetõ