Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Please log in to reply
7430 replies to this topic

#6501
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11,799 posts
Én is használtam, igaz 7-es Alivioval a Sora rövidkanalas verzióját, outi sorral és montissal is minden gond nélkül.

"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"



#6502
PR

PR

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,651 posts
  • LocationRákosmente
Akkor visszaigazoltad igazamat, köszi

Aki másokat ismer, okos, aki magát ismeri, bölcs

Aki másokat legyõz, erõs, aki magát legyõzi, hõs

Lao-Ce


#6503
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,854 posts

Egy alivio váltókar (8as) rendesen tud mûködtetni egy sora hátsóváltót egy sora soron?
Vhol olvastam/hallottam/láttam, hogy igen, csak nem vagyok mán biztos benne.


DHás havernak a V10-én Sora hátsóváltó volt STX-RC 8as váltókarral Sora sorral és normálisan mûködött.

#6504
PR

PR

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,651 posts
  • LocationRákosmente
Egy alivio váltókar (8as) rendesen tud mûködtetni egy sora hátsóváltót egy sora soron?
Vhol olvastam/hallottam/láttam, hogy igen, csak nem vagyok mán biztos benne.

Aki másokat ismer, okos, aki magát ismeri, bölcs

Aki másokat legyõz, erõs, aki magát legyõzi, hõs

Lao-Ce


#6505
Shoshi

Shoshi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,011 posts

Gondolom ezt a trigger karrol irtad.


Nem a markolatváltóról..

"Give me a chance to shine and I'ma blind the world..."
SS Ultimate 2013 YZ0 Flamethrower 2011 Penge 2011.


#6506
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,854 posts
Sima egyszerû lítiumos csapágyzsírt neki, oszt kész!

#6507
jockystone

jockystone

    vendég

  • fórumtag
  • 171 posts

Ha szétszedem az Alivio váltó fogaskerekeit, akkor a fogaskerék és a fémgyûrû (amire a fogaskerék van felrakva) közé olajat vagy zsírt tegyek?


Ipari hõálló zsírt, de jó minõségût (persze ha tudsz ilyent szerezni és nem sajnálod rá a pénzt)! Nálam ez jött be (fõleg, hogy ingyen van)! Az olajat túl hamar kieszi a mocsok (sár, stb.)!
:scared: Jó munkás emberek szövetsége :scared:
:cheers:
:doghouse:

#6508
PTamás

PTamás

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,695 posts
Ha szétszedem az Alivio váltó fogaskerekeit, akkor a fogaskerék és a fémgyûrû (amire a fogaskerék van felrakva) közé olajat vagy zsírt tegyek?
White Horse

Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! :)_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.

#6509
szume

szume

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 715 posts

X.0 valami gyönyörû... Ha fogtátok már, akkor nehéz lekattanni róla. Állítható a váltókar, úgy lövöd be szinte, ahogyan neked tetszik. A váltónak legendás a sártûrõképessége. Viszont együtt vagy 80-90 ropi. Ammeg rengeteg.
Nézegettem az X.9-es karokat is, sztem nagyon jól lehet használni, csak hüvelykujjal váltasz... Terhelés alatt nem próbáltam, de az állványon szépen muzsikált. És az lényegesen olcsóbb.


Gondolom ezt a trigger karrol irtad.

Merida CX500


#6510
Shoshi

Shoshi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,011 posts
X.0 valami gyönyörû... Ha fogtátok már, akkor nehéz lekattanni róla. Állítható a váltókar, úgy lövöd be szinte, ahogyan neked tetszik. A váltónak legendás a sártûrõképessége. Viszont együtt vagy 80-90 ropi. Ammeg rengeteg.
Nézegettem az X.9-es karokat is, sztem nagyon jól lehet használni, csak hüvelykujjal váltasz... Terhelés alatt nem próbáltam, de az állványon szépen muzsikált. És az lényegesen olcsóbb.

"Give me a chance to shine and I'ma blind the world..."
SS Ultimate 2013 YZ0 Flamethrower 2011 Penge 2011.


#6511
forest

forest

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,146 posts
Király!Az új váltó már pöccre megy!Bár mikor középsõröl dobná a nagyra akkor egy kicsit ugrik a lánc mielõtt felmenne a helyére!

#6512
thommey

thommey

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,344 posts
hát én az új xo karokra, és hátsó váltóra beruháznék, ha nem ennyi lenne:(

#6513
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts
csak NÁLUNK van túlárazva szerintem
mikor néha ránézek ebayen döbbenetesen olcsó az X0,fõként teljes sram szettben
és óriási elõny sztem h van választási le7õség a váltókarokkal kapcs ami a két hagyományos módit takarja és még azokon belül is le7 variálni

#6514
thommey

thommey

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,344 posts
Mondjuk 40-ért már nem tûnik rossz vételnek. Tanácsként: érdemes kb félévente,azaz kb 5000km-enként újrazsírozni a váltókart, és kb 1-1.5év alatt a markolatrész csereérett lesz...kesztyû nélkül nem nagyon lehet használni...
És vigyázz a váltóra:D

#6515
szume

szume

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 715 posts
Sajnos szamolgattam, hogy ha veszek XTR hatsovaltot es XTR karokat, akkor tobbe vagyok, mintha X0-t veszek. Az X0-hoz hozza tudnek jutni 40-ert, mig az XTR kicsit tobbe van sajnos.

Merida CX500


#6516
XC_Rider

XC_Rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,218 posts
Egyetértek Thy-val! Az X.O ár/teljesítmény aránya katasztrofális! Nem tud többet az XTR-nél, csak most ez a trendi és azt kell akkor venni mindenkinek! XTR váltókatjaim mûködése 2 év versenyhasználat alatt semmit sem változott. Kapott sarat bõven, gõzborotvát, port, felhõszakadást 130km/h-val kocsi tetején, és semmi változás, mint újkorában. Váltóval még soha nem sikerült eltömõdnöm, még a legnagyobb trutyiban sem. Egyébként most a Sram ugyanazt csinálja az X.0-al mint annak idején a nagy S az XTR-rel. dömpingszerûen nyomatják a direktmarketinget és egyre többen megkajálják. Nem jobb annyival, mint amennyival drágább...

:love: I Love Kolim!!!!!!!


Tüzes Paripám


#6517
szume

szume

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 715 posts
Ugy gondoltam, hogy X0 markolatvalto X0 valtoval. Vagyis azt vennek. Kaptam egy eleg jo ajanlatot ra.

Merida CX500


#6518
thommey

thommey

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,344 posts
Szerintem a fõ dolog, hogy mennyit szánsz a dologra... AZ XO hátsóvált, és a hozzá való trigger kar horror árban van...a markolatváltóval (ha szereted a marokváltót) nagyban csökkenthetõ az összeg, de így is lesz vagy 50 ezer... Viszont brutál sártûrõ a rendszer, és sztem a triggerrel gyönyörû.
Az XTR sem olcsó, de azért az XT karral nem hasonlítanám össze...kb olyan, mint hogy az M3-as BMW-is sport kocsi, meg a GT1-es Porsche is, de mégesm ugyanolyan jó:) Az XTR karok ezer év+1 nap-ig tartanak, szép szürkék,de nem olcsók...precízek, de a hátsó váltó sártûrése nincsen olyan, mint a SRAM-nak. A bowdenekre is finnyás az XTR, célszerû a saját bowdenkészletével használni, és azt minimum évente cserélni.
Ha a lehelletfinom váltásokat szereted,akkor XTR, ha határozottan szeretsz váltani némi erõtöbblettel, de számít a sártûrés, és a szépség,és nem köt a lóvé,akkor SRAM.A megbízhatósága mindkét rendszernek ugyanolyan jó. De az XO túlárazott...
Üdv:Thy

#6519
szume

szume

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 715 posts
Keresovel probaltam infokat talalni az Sram X0 rendszerrol, de nem nagyon talaltam. Eddig dual control valtokart hasznaltam, de nekem nem jott be. Most valtani szeretnek, de nem tudom, hogy RapidFire, vagy Sram legyen. A Rapidfire-t valamennyire ismerem, bar versenykorulmenyek kozott nem hasznaltam. A Sram rendszeret nem hasznaltam meg. Nem tudom, mennyire megbizhato, mennyire birja a sarat es mennyire tartos. Mennyire lehet esoben-sarban hasznalni. Azt tudom, hogy mindenkeppen kesztyu kell hozza, de mivel egyebkent is hordok az izzados tenyerem miatt, az nem problema.

Merida CX500


#6520
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,026 posts

Szerintetek mennyivel tartosabb egy XTR Rapidfire valtokar, mint az XT?
Tudok most szerezni 17-ert XT-t, vagy 30-ert XTR-t. Jobb annyival?


Szvsz az XT megéri 17-ért és közel olyan jó mint az XTR. Vedd az XT-t.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"