Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
7437 hozzászólás a témában

#6521
thommey

thommey

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.344 hozzászólás
Mondjuk 40-ért már nem tûnik rossz vételnek. Tanácsként: érdemes kb félévente,azaz kb 5000km-enként újrazsírozni a váltókart, és kb 1-1.5év alatt a markolatrész csereérett lesz...kesztyû nélkül nem nagyon lehet használni...
És vigyázz a váltóra:D

#6522
szume

szume

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 715 hozzászólás
Sajnos szamolgattam, hogy ha veszek XTR hatsovaltot es XTR karokat, akkor tobbe vagyok, mintha X0-t veszek. Az X0-hoz hozza tudnek jutni 40-ert, mig az XTR kicsit tobbe van sajnos.

Merida CX500


#6523
XC_Rider

XC_Rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.218 hozzászólás
Egyetértek Thy-val! Az X.O ár/teljesítmény aránya katasztrofális! Nem tud többet az XTR-nél, csak most ez a trendi és azt kell akkor venni mindenkinek! XTR váltókatjaim mûködése 2 év versenyhasználat alatt semmit sem változott. Kapott sarat bõven, gõzborotvát, port, felhõszakadást 130km/h-val kocsi tetején, és semmi változás, mint újkorában. Váltóval még soha nem sikerült eltömõdnöm, még a legnagyobb trutyiban sem. Egyébként most a Sram ugyanazt csinálja az X.0-al mint annak idején a nagy S az XTR-rel. dömpingszerûen nyomatják a direktmarketinget és egyre többen megkajálják. Nem jobb annyival, mint amennyival drágább...

:love: I Love Kolim!!!!!!!


Tüzes Paripám


#6524
szume

szume

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 715 hozzászólás
Ugy gondoltam, hogy X0 markolatvalto X0 valtoval. Vagyis azt vennek. Kaptam egy eleg jo ajanlatot ra.

Merida CX500


#6525
thommey

thommey

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.344 hozzászólás
Szerintem a fõ dolog, hogy mennyit szánsz a dologra... AZ XO hátsóvált, és a hozzá való trigger kar horror árban van...a markolatváltóval (ha szereted a marokváltót) nagyban csökkenthetõ az összeg, de így is lesz vagy 50 ezer... Viszont brutál sártûrõ a rendszer, és sztem a triggerrel gyönyörû.
Az XTR sem olcsó, de azért az XT karral nem hasonlítanám össze...kb olyan, mint hogy az M3-as BMW-is sport kocsi, meg a GT1-es Porsche is, de mégesm ugyanolyan jó:) Az XTR karok ezer év+1 nap-ig tartanak, szép szürkék,de nem olcsók...precízek, de a hátsó váltó sártûrése nincsen olyan, mint a SRAM-nak. A bowdenekre is finnyás az XTR, célszerû a saját bowdenkészletével használni, és azt minimum évente cserélni.
Ha a lehelletfinom váltásokat szereted,akkor XTR, ha határozottan szeretsz váltani némi erõtöbblettel, de számít a sártûrés, és a szépség,és nem köt a lóvé,akkor SRAM.A megbízhatósága mindkét rendszernek ugyanolyan jó. De az XO túlárazott...
Üdv:Thy

#6526
szume

szume

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 715 hozzászólás
Keresovel probaltam infokat talalni az Sram X0 rendszerrol, de nem nagyon talaltam. Eddig dual control valtokart hasznaltam, de nekem nem jott be. Most valtani szeretnek, de nem tudom, hogy RapidFire, vagy Sram legyen. A Rapidfire-t valamennyire ismerem, bar versenykorulmenyek kozott nem hasznaltam. A Sram rendszeret nem hasznaltam meg. Nem tudom, mennyire megbizhato, mennyire birja a sarat es mennyire tartos. Mennyire lehet esoben-sarban hasznalni. Azt tudom, hogy mindenkeppen kesztyu kell hozza, de mivel egyebkent is hordok az izzados tenyerem miatt, az nem problema.

Merida CX500


#6527
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.089 hozzászólás

Szerintetek mennyivel tartosabb egy XTR Rapidfire valtokar, mint az XT?
Tudok most szerezni 17-ert XT-t, vagy 30-ert XTR-t. Jobb annyival?


Szvsz az XT megéri 17-ért és közel olyan jó mint az XTR. Vedd az XT-t.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#6528
szume

szume

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 715 hozzászólás
Szerintetek mennyivel tartosabb egy XTR Rapidfire valtokar, mint az XT?
Tudok most szerezni 17-ert XT-t, vagy 30-ert XTR-t. Jobb annyival?

Merida CX500


#6529
forest

forest

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.146 hozzászólás
Nos megtaláltam a bibit!Nem a középcsapágy(vagy legalábbis nem csak!)!
a probléma az volt hogy a shimano ebbõl a váltóból kettõt készített!az fd-m761-3-at és az fd-m761-6-ot!Én az elsõt fogtam ki a dobozban!A különbség annyi,hogy míg a 3-as jelzõt viselõt trekking kerékpárokhoz tervezték,tehát kisseb nyeregvázcsõszöggel addig a 6-os jelzést viselõ montikhoz való 3fokkal nagyobb!Visszamentem a boltba ahol holnap ki is cserélik,amint megjön a megfelelõ!:-)

#6530
Rossifumi

Rossifumi

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás
Szevasztok

Nem tudja valaki, honnan lehetne szerezni 0,75-ös bowdent? Sehol sem találok.

köszi

#6531
thommey

thommey

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.344 hozzászólás
Ha FCM-445-ös,akkor 47.5-ös láncvonalhoz 121mm-es, 50-eshez meg 126mm-es
Ha FSM-440-es, akkor 113-as, vagy 118-as

#6532
forest

forest

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.146 hozzászólás
deore 2003-as olasz octalink-es

#6533
thommey

thommey

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.344 hozzászólás
milyen hajtómû?

#6534
forest

forest

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.146 hozzászólás
azt nem tudom!
lehet hogy azzal van a gond?
De akkor belemehetett volna egyáltalán,ha rövidebb?

#6535
thommey

thommey

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.344 hozzászólás
elméletileg lehetetlen, mertmindegyik tudja a 44/48-at...a középcsapágy szélessége tuti jó?

#6536
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás

Van különbség a felülhózós váltók között?Vettem egy alul/felülhúzós XT-t(tavalyit:http://ebike.hu/term...lto/mtb/elso/69) de nem lehet beállítani a coileremen!MIÉRT?????,22,32,44!ha a minimális magasságra teszem akkor nem vált normálisan!Ha meg fentebb teszem,hogy normálisan váltson,akkor meg a legkissebben a lánc fennakad a váltó terelõlemezén és zörög,meg gondolom nem egészséges neki!Mi a baja?létezik hogy a 44-es tányért nem bírja?

nekem meg az eddigi legjobban mûködõ elsõ váltóm egy idei xt-szintén kojleren...
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#6537
forest

forest

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.146 hozzászólás
Van különbség a felülhózós váltók között?Vettem egy alul/felülhúzós XT-t(tavalyit:http://ebike.hu/term...lto/mtb/elso/69) de nem lehet beállítani a coileremen!MIÉRT?????,22,32,44!ha a minimális magasságra teszem akkor nem vált normálisan!Ha meg fentebb teszem,hogy normálisan váltson,akkor meg a legkissebben a lánc fennakad a váltó terelõlemezén és zörög,meg gondolom nem egészséges neki!Mi a baja?létezik hogy a 44-es tányért nem bírja?

#6538
maxigaz

maxigaz

    vendég

  • fórumtag
  • 51 hozzászólás
eddig en is 8as parti voltam,de most ,hogy 9 est hasznalok azt kell hogy mondjam,hogy egy kicsit jobb gyorsabb valtas es maszaskor nagyobb valasztek,persze a merev farumon megmarad a 8. nem rossz az sem.
lancom eddig nem szakadt,de nem is vagyok hardkóros

#6539
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás
nah
megvan a 9es rendszerem:)
deore kazetta és lánc.
ficsi
megyek felszerelem.

#6540
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.707 hozzászólás
no jah.
én még mindig 7essel nyomom, s nem is emléxem, mikor szakadt láncom pc 58-as /85kg CC, jelleg, mindenen felmász/
Valahogy nem kell több fokozat. max 30, min 11, egy 8as sram kazi /5ös tán'/ megbuherálva, kitávtartózva.