Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
				
                    
                    #41
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Írta 2024. március 14. - 22:17
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				- zscs kedveli ezt
 
				
                    
                    #42
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Írta 2024. március 13. - 23:56
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				Most küldtem egy videót is terhelés alatt és lazán tekerve, kíváncsi leszek mit ír.
				
                    
                    #43
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Írta 2024. március 13. - 22:03
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				Hát mit vártál?? Olcsó húsnak híg a leve! ![]()
![]()
Bocsi!!! Ez már olyan "kínjában nevet" féle humor. Méregdrágán egy ilyen szart eladni...ez már tényleg közröhej.
És ilyenkor kicsit megnyugodom a kőbalta egyszerűségű felső váltókarommal, ami gyors és pontos - fillérekért)
marton módosította - 2024. március 13. - 22:06
				
                    
                    #44
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Írta 2024. március 13. - 17:58
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				
				
                    
                    #45
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Írta 2024. március 13. - 17:33
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				- madgab kedveli ezt
 
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
				
                    
                    #46
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Írta 2024. március 13. - 13:13
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				Nagyon sokat agyaltam míg végül megszületett a döntés, hogy megrendeljem, mivel idén lett egy UDH-s vázú bringa is a flottában és június óta 6500 km belement, úgyis már gatya volt a hajtás és kellett volna cserélni, hát megléptem. Sram X0 T-type E-mtb szett, pár napja jött meg, nagyon nagyon kíváncsi leszek rá, a felrakásig még kell várni, mert lesz még egy XD-s kazetta test is ami úton van a hátsó agyhoz.
http://www.kepfeltol...01_17_01_47.jpg
				
                    
                    #47
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Írta 2024. január 25. - 14:16
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				komolyabb, felsokategorias valtonal viszont megkeruli a csavart igy a bovden vege elore nez.
en sem tudom mikor melyik, leszedem a csavart az alatettel es latsik a kimaras a bovdennek , ugy kell befuzni
A kanyar hossza meg csak akkor vefolyasolo ha tul rovid , kicsi a radius, amugy nem.
Semmit nem tudok a kerékpárokról hozzád képest de ezt tapasztaltaltam és találtam a Shimano oldalán és sok más helyen utólag. A modern váltók és vázak esetében ahova ez kell nem fut egyenesen ott a kábel, kis vacak darabka és eléggé törik hagyományos (jó minőségű) ház esetében.
Feltűnő, hogy ad a Shimano egy elég hosszú darabka bowdent több váltótípus mellé, ennyire azért a Shimano sem rendes és nagylelkű. Kifejezetten a váz és a hátsó váltó közé van az ajánlás a modern road és gravel váltók esetében.
- Rabbit kedveli ezt
 
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
				
                    
                    #48
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Írta 2024. január 25. - 13:58
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				Ezen porvédős az egyik oldal, szóval valamire nagyon vigyázni akarnak az biztos
Nem tudom megítélni.
Az biztos, ahogy a képen is látszik a bowden csatlakozás a váltóknál máshova került (ez annyira nem újkeletű) de közben a vázaknál is átkerült a kilépő bowden helye nagyjából oda ahol nekem a Giant bringán van és a képen is (Shimano dealer használati útmutatóból van).
De valami biztosan van
az lényegtelen, h porvédős. attól még koszolódni fog.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
				
                    
                    #49
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Írta 2024. január 25. - 11:29
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				az a kis darabka bovdenház sok galibát tud okozni. az koszolódik a lehamarabb. én pl a téli bringámon kb havonta cserélem.
Ezen porvédős az egyik oldal, szóval valamire nagyon vigyázni akarnak az biztos ![]()
Tehát tervezési bibi, amit megoldottak egy darabka fékbovdenházzal. Ügyes!
Nem tudom megítélni.
Az biztos, ahogy a képen is látszik a bowden csatlakozás a váltóknál máshova került (ez annyira nem újkeletű) de közben a vázaknál is átkerült a kilépő bowden helye nagyjából oda ahol nekem a Giant bringán van és a képen is (Shimano dealer használati útmutatóból van).
De valami biztosan van
				
                    
                    #50
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Írta 2024. január 25. - 10:23
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				az a kis darabka bovdenház sok galibát tud okozni. az koszolódik a lehamarabb. én pl a téli bringámon kb havonta cserélem.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
				
                    
                    #52
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Írta 2024. január 24. - 22:10
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				Semmit nem tudok a kerékpárokról hozzád képest de ezt tapasztaltaltam és találtam a Shimano oldalán és sok más helyen utólag. A modern váltók és vázak esetében ahova ez kell nem fut egyenesen ott a kábel, kis vacak darabka és eléggé törik hagyományos (jó minőségű) ház esetében.
Feltűnő, hogy ad a Shimano egy elég hosszú darabka bowdent több váltótípus mellé, ennyire azért a Shimano sem rendes és nagylelkű. Kifejezetten a váz és a hátsó váltó közé van az ajánlás a modern road és gravel váltók esetében.

				
                    
                    #53
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Írta 2024. január 24. - 17:48
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				legfontosabb a befuzesnel vigyazzunk es egyenesen fuzzuk be, ne torjon meg a bovden, az ad neki egy rugozoeffektust, utana lehetetlen rendrsen beallitani..
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
				
                    
                    #54
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Írta 2024. január 24. - 11:22
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				Egy kis érdekesség, bár lehet csak nekem az:
RDRX812-es 1x11-es GRX hátsó váltó elvileg 11-42-es sorral birkózik meg maximum. Tele van a net 11-46-os megoldásokkal, kinek minden nélkül, kinek valamilyen goatlink-hez hasonló darabbal, és van akinek sehogy nem megy, videos beszámolok kizárólag 11-46-os SLX/XT sorral vannak ami azért nem nyerő nálam mert simán a 42-es legnagyobbat 46-ra cserélték és hatalmas az ugrás a 37-ről (11-13-15-17-19-21-24-28-32-37-46).
Történt velem december 30-án (Réges-régen egy messzi galaxisban.... 
 ) felkaptam egy botot a hátsó kerekemmel (nem ágat, botot 
 ), az beékelődött a váltóhoz, letépte a váltómat, széthajlította a váznál a papucsot, és még a vázról is leszedte a festéket. Roppant jól jött az erdő közepén, 3-4 hónapos új kerékpárral (20 éve volt ilyen velem utoljára) pont a legnagyobb holtszezonban. 
Szóval mindent cseréltem újra a vázon kívül és akkor már rendeltem egy Sunrace CSMX8 sort (11-13-15-18-21-24-28-32-36-40-46). Rengeteg vacakolással - igen profi boltban is - sem sikerült beállítani rendesen. Végül egy nagyon lelkes Hungarian Divide nyertes graveles kolléga lett a segítségem aki megállapította, hogy a váltóból kilépő bowden nem az amit a Shimano ajánl (hajlékony nagyon) és ad a váltókhoz mostanában egyes modellekhez, hanem egy merev normál. Valóban ez lett a megoldás, az fogta vissza a váltó rendes működését (lefelé úgy ahogy ment, felfelé nem nagyon). Azt, hogy Shimano XT sorral jó volt annak tudom be, hogy lényegesen profibb a váltást segítő bak azon mint bármi máson.

         
- Kisherceg kedveli ezt
 
				
                    
                    #55
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Írta 2024. január 17. - 21:59
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				http://www.kepfeltol...01_17_01_47.jpg
- donciccio kedveli ezt
 
				
                    
                    #56
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Írta 2024. január 15. - 23:44
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				Imádom az ilyesmit, ne hagyj ki minket, ha lehetséges!
Pont a napokban néztem ezt:
https://www.youtube....h?v=RVu2NFqYWFQ
De a kormányvégbe szerelt váltókar is izgalmas lehetőség.
nem rossz, nem rossz. de nekem jöbban bejön ez az építés
- talpfa kedveli ezt
 
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
				
                    
                    #57
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Írta 2024. január 15. - 14:12
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				Köszi, megnéztem, valóban csak a zsír volt a gond.
Egyelőre muzsikál, hosszabb távra meg még át kell gondolni, hogy mit vesz, mert gravel kormányt szeretne.
Imádom az ilyesmit, ne hagyj ki minket, ha lehetséges!
Pont a napokban néztem ezt:
https://www.youtube....h?v=RVu2NFqYWFQ
De a kormányvégbe szerelt váltókar is izgalmas lehetőség.
Rabbit módosította - 2024. január 15. - 14:13
- Kisherceg és husevotelefonfulke kedveli ezt
 
				
                    
                    #58
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Írta 2024. január 14. - 23:35
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				Egyelőre muzsikál, hosszabb távra meg még át kell gondolni, hogy mit vesz, mert gravel kormányt szeretne.
- Kisherceg, madgab és donciccio kedveli ezt
 
				
                    
                    #59
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Írta 2024. január 12. - 23:38
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				Ezeknél a "régi" Shimano váltókaroknál ez elég gyakori jelenség volt, hogy felfelé üresben megy a váltókar. Ha kicsit felfelé nyomod a kart a kormány felé, akkor van esély hogy beakad. De amúgy szerintem kuka.
Szétszedni lehet - összerakni már nehezebb lenne, kb órás készség kell hozzá. Szerintem vegyetek egy újat és egy újabb évtizedre meg van oldva a kérdés. https://bringabutik....seges/m:shimano
Egy régi felsőkart tudok adni egy tábla Milkáért. (De újan se drágák)
- Kisherceg, husevotelefonfulke és madgab kedveli ezt
 
				
                    
                    #60
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Írta 2024. január 12. - 21:44
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				+ Én első körben a bovdenekbe is spriccelnék egy jó adag WD40-et (aztán persze csere).
Ennyi idős bringán azok is kukára való állapotban lehetnek és a váltási gondok legnagyobb részét a bovden szokta okozni (nem a kar vagy a váltó).
Elvileg ez egy használatban lévő gép volt. Lefelé váltáskor rendesen vitte a rendszer a láncot, elég volt a váltó rugóereje, nem volt lomha. Felfelé váltáskor jár üresben a kar. De nyilván, ha már nekiállunk, akkor megpucolunk, kenünk amit csak lehet. ![]()

 Belépés
 Felhasználó létrehozása
			
			
			
				
 Ugrás az oldal tetejére
				
				
			
				
				
			





