Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
7237 hozzászólás a témában

#41
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.043 hozzászólás

jól látom, hogy amiket linkeltél, egyik váltónak sincs semmi clutch-szerű funkciója? montis váltó nem illeszthető ebbe a rendszerbe? (shimanonál látom hogy nem, de a sramnál? kicsit le vagyok maradva...)

 

 

Nincs, elvileg cx-re meg hasonló felhasználásra nem kell. Igazából volt olyan eset, hogy tisztogatás után nem kapcsoltam vissza a kuplungot és nem esett le a lánc. 

Ha vételezek egy teljes Sram szettet akkor nagyon elszáll a költségvetés. Erre asz esetre meg az arn alatti válasz jobb lenne.

 

en annyira nem kavarnam a rendszereket... mindig szivas van vele. anno a cx atepitesenel vegigsakkoztam, de vmi mindig volt, ami nem stimmelt, a vegen csak az elerheto legnagyobb atfogast epitettem meg a 6800bol (11-32 + 33/46), csak a kisebb tanyer a "csalas" (egy 33as ta a 36os helyett).

 

az a fekvalto jo amugy, csak bunronda, en azert vettem 685ot (ami amugy is eleg bevalt konstrukcio).

most jelenik meg az uj ultegra, van benne vmi nagyobb atfogasu sor, ahhoz konnyu lenne illeszteni egytanyeros felallasban a kivant atfogast.

 

A 685-ös féle szettek ára már magas. Akkor már a TRP Hylex karokba és a bringába integrálok egy Ultegra Di2 rendszert a gyorsváltó gombokkal. 

Olyanom még nem volt. Itt van egy XT váltóval amivel még egyszerűsödik a rendszer: http://ogawacycle.sb...s/201611-1.html

Na csak itt meg lukat kell fúrni a vázba a vezetékekhez. 



#42
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.255 hozzászólás

fekvaltod rendben van?

a ket tanyer az arany kozeput... en is probalgattam a 3x11es montin, hogy milyen csak a kozepso tanyeron (30as volt - vegig lehetett valtani a hatso sort), de nekem nem az igazi, pedig sokat agyaltam rajta.


Nem volt még a karban rugocsere. Még a gyári rugok vannak benne, ropogós

Amúgy a fvk nem pozicionalt elöl, hanem frikcis, 12 klikkes

#43
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.286 hozzászólás
  • LocationBécs

fekvaltod rendben van?

 

a ket tanyer az arany kozeput... en is probalgattam a 3x11es montin, hogy milyen csak a kozepso tanyeron (30as volt - vegig lehetett valtani a hatso sort), de nekem nem az igazi, pedig sokat agyaltam rajta.


  • Vejne kedveli ezt

#44
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.255 hozzászólás

kis kitekintő:

 

eddig nagyon a kéttányéros rendszer híve voltam, de..

 

a coralon van egy anomália az átdobóval: négy év alatt kb. négyszer "ledobta magát". Általában, ha nagytányéron-külső végállásban áthajtok valami bukkanón, sínen, huplin, egy csattanás után lelazul az egész. Rossz esetben (múlt hét előtt..) ahogy lelazul az átdobó, szépen bele is taposom a hajtókart, és ezzel a váltótartó-konzolt is szépen elferdítem (konzolos rögzítés, vázra forrasztva).

 

Kicseréltem a rögzítőcsavart, kapott menetrögzítőt (piros loctite), de nagyon rossz, hogy már tényleg többször fordult ez elő. 

 

Síkra bőven jó lenne egy 48-49-es nagytányér, hátra meg a mostani sorom (14-26). 

 

Mit tudnék még tenni, hogy ne legyen ez a hülye jelenség? A fellazuló csavar ellen menetrögzítőn kívül mi véd még? Legyen átfúrva nagyobb méretűre? :) 



#45
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.286 hozzászólás
  • LocationBécs

en annyira nem kavarnam a rendszereket... mindig szivas van vele. anno a cx atepitesenel vegigsakkoztam, de vmi mindig volt, ami nem stimmelt, a vegen csak az elerheto legnagyobb atfogast epitettem meg a 6800bol (11-32 + 33/46), csak a kisebb tanyer a "csalas" (egy 33as ta a 36os helyett).

 

az a fekvalto jo amugy, csak bunronda, en azert vettem 685ot (ami amugy is eleg bevalt konstrukcio).

most jelenik meg az uj ultegra, van benne vmi nagyobb atfogasu sor, ahhoz konnyu lenne illeszteni egytanyeros felallasban a kivant atfogast.


arn módosította - 2017. június 26. - 10:02


#46
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 5.913 hozzászólás

jól látom, hogy amiket linkeltél, egyik váltónak sincs semmi clutch-szerű funkciója? montis váltó nem illeszthető ebbe a rendszerbe? (shimanonál látom hogy nem, de a sramnál? kicsit le vagyok maradva...)

 


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#47
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.043 hozzászólás

Talán ennek itt a helye. 

1x11-es rendszert szeretnék építeni gravel bringán ami most egysebis.

Ezek vannak: XT hajtókar, kerék mely Shimano szabadonfutóval van szerelve,

Shimano párti vagyok de valamiért ilyet nem gyártanak egyelőre. Ennek ellenére olcsóbban jönnék ki ha Shimano alkatrészekből, kérdés mennyire javasolt amit kinéztem.

Ez itt jó árban van, kérdésem, hogy van-e valakinek tapasztalata vele: https://www.rosebike...4q-WBoCLY3w_wcB

 

Sorban 11-40-es XT-re és láncra gondoltam (MTB-n bevált).

 

Ezzel optimalizálni tudom a 105-ös vagy Ultegra váltót a 11-es sorhoz: https://www.wolftoot...oducts/roadlink

 

Szintén innen vennék egy NW-s 38-as lánckereket: https://www.wolftoot...-bcd-chainrings

 

"Készen" a másik megoldás a Sram Apex vagy Rival. Itt a féket és a váltókarokat meg a váltót venném meg a szettből. XD szabadonfutót nem akarok így maradna itt is az XT sor és lánc no meg a Wolftooth lánckerék. Ez így egy kicsit össze-vissza. Az Apex talán gyengébb, a Rival az drágább. Apex szettben (ami olcsóbb lenne) nem nagyon van elérhető állapotban sehol.     

 

Köszönöm!


karakoram módosította - 2017. június 26. - 08:51


#48
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.286 hozzászólás
  • LocationBécs
Nah visszahajtogattam, meg is volt tekeredve. Csak kicsit kellett a valton allitani.

#49
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.255 hozzászólás

Outi váz ez gyárilag (Mali Magician), csak egyeneskormány és a hozzátartozó sallangokkal vettem.

 

36254_13086905_1264605383567666_83882712

hát, arra vigyázz, hogy a legrövidebb kompakt kormány is 70mm hosszú, hidd el, érezni fogod.

 

amúgy bármilyen 9s sh-sunrace-microshift fékváltókar jó lesz a mostani hátsó váltóddal (még az r3000 sora is, az is sis). meg a 2015 előtti 11s campag is hasonló bowdent húz, így azzal is működne a mostani váltó-sor-lánc . 

 

én nem variálnék, drága mulatság lesz.

 

add el a gépet, vegyél mást helyette



#50
vendég_Kaller_*

vendég_Kaller_*
  • vendég

Outi váz ez gyárilag (Mali Magician), csak egyeneskormány és a hozzátartozó sallangokkal vettem.

 

36254_13086905_1264605383567666_83882712



#51
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 5.913 hozzászólás

máskézfelől sok "fitneszbringa" egyenes kormányosított outi, aztán csodálkoznak, hogy 150-es stucnikat keresnek a gazdák :D

 

így már értem, mi az a sok traktor mindig ott a bringabolt előtt...


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#52
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.255 hozzászólás

nem biztos, hogy ez jo otlet, a droppos kormanyokhoz tervezett vazak joval rovidebbek... 4-5cm is lehet a hosszban a differencia egy fitnessz bringahoz kepest, ami egyket meret elteres (tehat ha neked mes bringa kellene, igy xlesre konvertalod).

máskézfelől sok "fitneszbringa" egyenes kormányosított outi, aztán csodálkoznak, hogy 150-es stucnikat keresnek a gazdák :D


  • Kisherceg kedveli ezt

#53
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.286 hozzászólás
  • LocationBécs

Sziasztok.

Tudna valaki segíteni nekem? Adott egy Mali vázas épített fitness bringa amit szeretnék koskormányosra alakítani és ehhez kéne nekem fékváltókar de nem értek hozzá melyiket kéne vennem.

Amik most vannak:

- Shimano 105 fékek

- Shimano Tiagra első váltó 3-as rendszer

- Shimano 105 hátsó váltó

Ehhez van 3x9 Shimano váltó a kormányon.

 

nem biztos, hogy ez jo otlet, a droppos kormanyokhoz tervezett vazak joval rovidebbek... 4-5cm is lehet a hosszban a differencia egy fitnessz bringahoz kepest, ami egyket meret elteres (tehat ha neked mes bringa kellene, igy xlesre konvertalod).


  • Vejne kedveli ezt

#54
vendég_Kaller_*

vendég_Kaller_*
  • vendég

Sziasztok.

Tudna valaki segíteni nekem? Adott egy Mali vázas épített fitness bringa amit szeretnék koskormányosra alakítani és ehhez kéne nekem fékváltókar de nem értek hozzá melyiket kéne vennem.

Amik most vannak:

- Shimano 105 fékek

- Shimano Tiagra első váltó 3-as rendszer

- Shimano 105 hátsó váltó

Ehhez van 3x9 Shimano váltó a kormányon.



#55
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.286 hozzászólás
  • LocationBécs

Inkább 15€ + 3-5€ a szállítás, szóval olyan 20€-s alkatrész. Most rendeltem egyet tartalékba.

Mondjuk elég profik, nem tudtam pontosan melyik is kell nekem. Elküldtem nekik fotón a váltófülem, már küldte is a nekem kellőt. Kaptam rögzítő kis mini imbusz csavart is, szerintem azt itthon sehol nem találtam volna.

Kereshetsz tipusszámra, gyártóra, .... mindenre.

https://www.schaltau...n-im-Ueberblick

 

az enyem ott 20, itt csak 10 :)

https://www.crosslad...JY001B-ANO-TCX/

 

igaz 10 a kiszallitas, de lehet rendelek kettot, es akkor csak 15 lesz dbja. megkerdeztem egy helyi uzletben, itt is 20 eurot mondtak ra.



#56
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.289 hozzászólás

Inkább 15€ + 3-5€ a szállítás, szóval olyan 20€-s alkatrész. Most rendeltem egyet tartalékba.

Mondjuk elég profik, nem tudtam pontosan melyik is kell nekem. Elküldtem nekik fotón a váltófülem, már küldte is a nekem kellőt. Kaptam rögzítő kis mini imbusz csavart is, szerintem azt itthon sehol nem találtam volna.

Kereshetsz tipusszámra, gyártóra, .... mindenre.

https://www.schaltau...n-im-Ueberblick

,,Kaptam rögzítő kis mini imbusz csavart is, szerintem azt itthon sehol nem találtam volna."  :)  Az a két csavar tartozéka a váltófülnek.



#57
xclajos

xclajos

    vendég

  • fórumtag
  • 135 hozzászólás

Inkább 15€ + 3-5€ a szállítás, szóval olyan 20€-s alkatrész. Most rendeltem egyet tartalékba.

Mondjuk elég profik, nem tudtam pontosan melyik is kell nekem. Elküldtem nekik fotón a váltófülem, már küldte is a nekem kellőt. Kaptam rögzítő kis mini imbusz csavart is, szerintem azt itthon sehol nem találtam volna.

Kereshetsz tipusszámra, gyártóra, .... mindenre.

https://www.schaltau...n-im-Ueberblick



#58
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.286 hozzászólás
  • LocationBécs

no igen, en is ezert gondolkodtam, hogy megeri e feszegetni egy draga vmit egy 10 euros alkatresz miatt :)



#59
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.052 hozzászólás

+1 imbusszal v. kézzel.

Simán szoktuk túra közben is egyengetni a váltót. Ettől biztosan nem fog eltörni, szerintem ez direkt "puha" aluból van, hogy lehessen kicsit egyengetni. Eltörni pl egy beakadt fadarabtól szokott.

Csak jó mélyen dugd be az imbuszt, én már jártam úgy hogy nem dugtam be eléggé és elnyalódott a csavar.


Marci

#60
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.289 hozzászólás

ok, meggyoztetek - ezt az imbuszos modszert kiprobalom, ehhez kell a legkevesebbet tenni. :)

Simán, kézzel szoktam, megfogom a váltó testét a felső görgőnél, belülről és úgy, nem nagy hajlításról van szó.