Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
Indította
zsizso
, 2005. március 04. 13:20
#5921
Írta 2006. június 21. - 23:23
Nálam is volt ilyen. Kiderült, hogy a kopott középsõ tányér kicsit felkapja a láncot és visszaejti. Három láncból csak kettõvel csinálta. Ezt is érdemes vizsgálni.
#5922
Írta 2006. június 21. - 21:59
ugyanez. váltogatott, rángatta, ugrált. megnéztem, és egy szem meg volt szorulva. itthon kiszedtem a külsõt, patentszemet be a helyére, és kész is!
#5923
Írta 2006. június 21. - 14:05
tuti, hogy nincs megszorult szem? nekem akkor csinálta ezt, amikor össze lett nyomva alánc, és szoros lett, meg volt szorulva a szem. új patentszem, nincs szorulás-> minden ok! nézegesd végig...
#5924
Írta 2006. június 21. - 11:30
Hi
További érdekességek:
Alapos lánctisztítással/vizsgálattal sajna nem jártam sikerrel, ismételten rángatta a lánc a váltókanalat. Kipróbáltam a régi lánc visszahelyezését, melynek hatására megszûnt a probléma. A két lánc között csupán egy apró eltérés van (Sram PC59-es típusról van szó): a régi darabon egy "C4" a friss láncon pedig egy "F4" felirat éktelenkedik...
Rövid, sikertelen keresgélés után az lenne a kérdésem, hogy: tudja valaki milyen infót rejtenek ezek a kódok?
Köszönöm!
Natter
További érdekességek:
Alapos lánctisztítással/vizsgálattal sajna nem jártam sikerrel, ismételten rángatta a lánc a váltókanalat. Kipróbáltam a régi lánc visszahelyezését, melynek hatására megszûnt a probléma. A két lánc között csupán egy apró eltérés van (Sram PC59-es típusról van szó): a régi darabon egy "C4" a friss láncon pedig egy "F4" felirat éktelenkedik...
Rövid, sikertelen keresgélés után az lenne a kérdésem, hogy: tudja valaki milyen infót rejtenek ezek a kódok?
Köszönöm!
Natter
#5925
Írta 2006. június 19. - 15:59
Váltófül egyenességén ha a két görgô (hátulról nézve) a tengelyre egyvonalban merôleges pozicióját érted, akkor igen (szemre). A láncos tippet köszönöm, este átnézem.
#5926
Írta 2006. június 19. - 15:03
nezd vegig a lancot, hogy nincs e benne megszorult szem, aztan nezd meg hogy a High feliratos csavart ha alligatod kifele befele, neme jobb lesz. valtoful egyenes?
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#5927
Írta 2006. június 19. - 10:24
Sziasztok!
Akadt egy kis gondom hátsó váltó beállításával...
...hátha valakinek volt már hasonló problémája:
- Adott egy új koszorú, új lánc, és egy LX váltó (sajna görgôket nem kaptam).
- Megitélésem szerint minden szépen be van állítva, de mégis amikor a lánc elöl a középsô tányéron helyezkedik el a hátsó váltó kanala "rángatózni" kezd (csak néhány centimétert de nagyon zavaró, kissé dobálja is a láncot).
Köszi a segítséget!
Natt3r
Akadt egy kis gondom hátsó váltó beállításával...
...hátha valakinek volt már hasonló problémája:
- Adott egy új koszorú, új lánc, és egy LX váltó (sajna görgôket nem kaptam).
- Megitélésem szerint minden szépen be van állítva, de mégis amikor a lánc elöl a középsô tányéron helyezkedik el a hátsó váltó kanala "rángatózni" kezd (csak néhány centimétert de nagyon zavaró, kissé dobálja is a láncot).
Köszi a segítséget!
Natt3r
#5928
Írta 2006. június 19. - 09:08
ha jól tévedek idén már lehet venni mindkét fajtát.
legalábbis xt bõl meg lx bõl biztos
lehet venni persze, csak a '06-os LX és XT ismét hagyományos, tehát azzal "fordítva" mûködne a dual-control. volt szerencsém ehhez, mert elõbb voltak dual-controljaim, mint fordított rugós váltóm: mûködni mûködik, csak leváltani kettõt tudsz, fel meg csak egyet
#5929
Írta 2006. június 19. - 08:54
fordított rugós váltóknál persze, tehát XT, LX, de nem az idei, mert azok asszem újra hagyományosak
ha jól tévedek idén már lehet venni mindkét fajtát.
legalábbis xt bõl meg lx bõl biztos
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#5930
Írta 2006. június 19. - 08:37
Fékkar húz -> fékezel (húú)
Fékkar le -> váltasz valamerre
Ott van az a kis "pöcök" -> megnyom -> váltasz másik irányba
a pöcök arra van , hogy aki nem szokta meg a "fékkarral váltást" az a pöcökkel váltson lefelé. de mivel nagyon könnyû megszokni, és a pöcökkel nagyon sz*r váltani, én 1 nap után leszereltem.szóval:
fékkar meghúz: fékezel
fékkar lefelé: felváltasz
fékkar felfelé: leváltasz
fordított rugós váltóknál persze, tehát XT, LX, de nem az idei, mert azok asszem újra hagyományosak
#5931
Írta 2006. június 19. - 08:33
egybént meg, mivel 3 irányba mozog az eséseket is kimozogja
igen, ez így van . én burultam már vele, sammi baja se lett, és nem hinném, hogy elõbb fog eltörni, mint egy bármilyen fékkar... igaz ha ez eltörik, elvileg váltani se tudsz... nem csak fékezni... de nem törik el
#5932
Írta 2006. június 18. - 23:03
+Perec esetén különösen költséghatékony.
ebben csak én érzem a gúnyt?
mert szerintem nem olyan könnyû eltörni. még nem estem úgy, hogy földet ért volna.
esetleg letámasztáskor vágódik neki a falnak kicsit. (ha valaki kontár támasztja le a családból)
egybént meg, mivel 3 irányba mozog az eséseket is kimozogja
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#5933
Írta 2006. június 18. - 22:56
Ja a régi cangámmal én is tudok Dual Controlosat játszani kb. annyira lötyög a fékkar, hogy néhamár azt hiszem, hogy v.mi XTR fékváltókar lett az éjjel rászerelve...
#5934
Írta 2006. június 18. - 22:06
tartsatok eszben, hogy az x-gen az csak felsoblincses verzioban van, es nemely fulltelos vazra csak topswing vagy e-type megy ra. csak mondom. merevvazon mindegy.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#5935
Írta 2006. június 18. - 21:55
Nemcsak feelinges, de olcsó is (23/pár).
+Perec esetén különösen költséghatékony.
+Perec esetén különösen költséghatékony.
#5936
Írta 2006. június 18. - 21:09
#5937
Írta 2006. június 18. - 21:08
Fékkar húz -> fékezel (húú)
Fékkar le -> váltasz valamerre
Ott van az a kis "pöcök" -> megnyom -> váltasz másik irányba
Fékkar le -> váltasz valamerre
Ott van az a kis "pöcök" -> megnyom -> váltasz másik irányba
White Horse
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.
#5938
Írta 2006. június 18. - 21:06
#5939
Írta 2006. június 18. - 21:03
#5940
Írta 2006. június 18. - 21:01
Akkor készülhet az acera a leváltásra nyár végén. Pedig azt hittem, hogy megveszem a telót, meg az elsõ váltót és kész leszek. De nem.