az első dolog lesz amit eladok az új bringáról az ispec váltókar. ( me nekem + kell a kijelző)
Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
#521
Posted 2015. January 19. - 16:35
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#522
Posted 2015. January 19. - 16:30
Magára a felfogatásra gondolsz? Én szeretem, nekem passzol a kezemhez.
A váltás már kevésbé tetszik, nekem volt "régi" típusú, illetve van új felfogatású is. A régi két fokkal jobban, masszívabbnak néz ki, nem értem, miért kellett változtatni rajta. Az igaz, hogy gondom még nem volt vele, menetrögzítővel raktam össze, remélem nem fog széthullani.
ettől az i-spec dologtól az agyam eldobom...
#524
Posted 2015. January 19. - 15:09
#525
Posted 2015. January 19. - 15:01
#526
Posted 2015. January 19. - 14:58
#527
Posted 2015. January 19. - 14:44
#528
Posted 2015. January 19. - 14:42
köszi az információt!
Komplett váltót nem akarok venni mert a mostani is ispeces csak még az A verzió.
Ki kellet cserélnem a fékkart mert tönkre ment, és az új már B verziójú rögzítéssel van.
Edited by dudo, 2015. January 19. - 14:48.
#529
Posted 2015. January 19. - 14:41
Talán olcsóbban megúszod, ha veszel egy ispeces váltókart, a régit meg eladod.
Tudom, a 330-as euró árfolyam nem épp emellett szól, esetleg az apróval lehet szerencséd.
Nocsak...
http://apro.bikemag....it-l268651.html
Tudja valaki hol tudnék szerezni Shimano SM-SL78-B upgrade kitet 780-as xt váltókarhoz?
Edited by mgy, 2015. January 19. - 14:43.
#530
Posted 2015. January 19. - 14:24
Tudja valaki hol tudnék szerezni Shimano SM-SL78-B upgrade kitet 780-as xt váltókarhoz?
megrendeled bármelyik kerékpárboltban, kb 1,5-2 hét, mert nincs a nagykerbe de rendelhető.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#531
Posted 2015. January 19. - 09:03
#532
Posted 2015. January 07. - 16:04
a "vegyítés" nem csak országútiknál, hanem montiknál is működik: a 9es sram karok vígan viszik 9es soron a 10es shimano váltókat. úgyhogy vettem egy 11-36os tartományt lefedő zee-t és majd jól fölrakom. a régi x9es váltóm kanala már görbült picit, a görgők sem újak, és a szezonra amúgy is 1*10 a terv.
Az más, mert a SRAM tudtommal Sh kompatibilis a nem "exact actuation" hátsó váltóival. De,ha megnézed a húzásokat, látod, hogy a campa teljesen más vonalon működik, és a hátsó váltóik is más arányban mozognak.
A 2001 előtti váltóik még másak voltak, nagyobb bowdenhúzással működtek, így nem is kompatibilisek a mai váltókarokkal, vagyis, nem optimálisan. ie.: 9s 2001 utáni váltókar és 2001 előtti hátsó váltó nem fog működni 9-es campa soron, de 9-es sramon-shimanon igen, mert pont úgy jön ki a húzás. Ugyanez vonatkozik a 10-es váltókar-régi 8-as campa váltó keverésére: campa 10-es soron pontatlan és idegesítő, shimano 10-es soron HIBÁTLAN.
Viszont a régi 2001 előtti váltókar-új hátsó váltó keverés rossz: túlvált még campán is, túl sok bowdent húznak a váltókarok. Itt csak a sörösdoboz hézagolás segít.
Ezekért az infókért köszönet egy kollegának, aki tényleg kipróbálgatta ezeket, s nem csak netről szedte össze
Edited by Vejne, 2015. January 07. - 16:05.
#533
Posted 2015. January 07. - 13:50
a "vegyítés" nem csak országútiknál, hanem montiknál is működik: a 9es sram karok vígan viszik 9es soron a 10es shimano váltókat. úgyhogy vettem egy 11-36os tartományt lefedő zee-t és majd jól fölrakom. a régi x9es váltóm kanala már görbült picit, a görgők sem újak, és a szezonra amúgy is 1*10 a terv.
#534
Posted 2015. January 03. - 16:11
"Megelőztél-megaláztál".. Konkrétan annyit szerettem volna írni:
ST-5800, majd' fél kiló, de remekül működik, megszokható a shimanos váltás, campa után főleg. De, a mechanika exponált, ami kompromittáló faktor lehet poros döngetésnél. Hekk, még a campy fékváltókaromban is szép trutyi tud összegyűlni a racsniszerkezetben, pedig én outi patkány vagyok, csak nyáron errefelé fúj a szél és szánt az eke, dübörög az agrárvonal.
A Srammal konkrétan SEMMILYEN tapasztalatom nincs, annyit tudok róla, hogy könnyű, a doubletap meg megosztó. Vagy szereted, vagy "gyűlölöd". Igazi "dual" váltókar.
Campynál meg eleve gond, hogy a CX-specifikus hajtókarjuk pl. PT. Oké, bármilyen hajtókarral mehetsz, sőt, vehetsz 46-38 tányérokat a kompakt kampi-karokra, de anyagilag rosszabbul jársz.
Ergonómiát is vedd figyelembe! Pl. Ezért választanék inkább V3, mint V2 campát, ha azok lennének az opcióim, a nagy felület-biztos-erős fogás terepen még előnyösebb (Ld. Bikeporn topikban a mektronik fékváltókart! Na, az bika!)
Én 5800ást vennék, mint "racionális választás".
#535
Posted 2015. January 03. - 15:02
Üdv,
CX bringához melyik jobb? Shimano 105 5800 vagy Sram Rival 22? Ha lehet egyáltalán jobbat megnevezni?
Nagyjából a most megjelenő gravel grinder felhasználás lenne. Aszfalt és sima földút. Verseny nem valószínű.
Nagyjából az alábbiakat szedtem össze fórumos/tesztes véleményekből:
Shimano: Nagyon finoman vált. Nagy ugrás a korábbihoz képest. Sokan írták, hogy nem annyira bírja a koszt, amit terepen összeszedhet. Campagnolo-ról jövök, így a fékkaros váltást meg kellene szoknom. Nem zavaró, hogy a kar elmozdulhat fékezés közben?
Sram: Erősebb, mechanikusabb érzésre a váltás. Jobban bírja a szennyeződést. Az egykaros váltás furcsa lehet némelyeknek. Olvastam olyat is, hogy alig hozzá érve a karhoz már vált is.
Mi a tapasztalat a két gyártóval vagy a két szettel?
#536
Posted 2015. January 01. - 20:41
4.55
Shimano 9-speed 4.35
0.2mm a különbség úgy. De a vicc, hogy ha a 9s váltókarodra NEM a saját hátsó váltóját, hanem egy régi campát kötsz (amelyiken a rugófeszítést állító csavar "fent és hátul" van..) akkor meg minden klikkre 4.36mm-t mozdult volna a váltód.. Azaz csak 0.01mm diffi adódott volna.. : )
http://en.wikibooks....rive_Components
Shifter: campagnolo New 9s
Rear derry: campy old.
4.36mm-->shimano 9.
Szerintem ezt az olaszok szándékosan csinálták így..
szerk:
közben rájöttem, mire értette GrenTamas az agyüresítést.. : D
Edited by Vejne, 2015. January 01. - 20:44.
- donciccio likes this
#537
Posted 2015. January 01. - 20:22
Mondjuk nagyon végszükség lenne, ha ilyenre vetemednék. Amilyen árakon lhet néha homogén 10s szettet szerezni hozzáillő váltóval, nincs értelme sokszor az ilyen machinációknak De jó tudni, hogy nem csak a cikk táblázata szerint ideális a párosítás, hanem gyakorlatban is:
Bicycles/Maintenance and Repair/Gear-changing Dimensions - Wikibooks, open books for an open world
Mert oké, van, ami papíron jól néz ki, aztán a valóságban egy hulladék az egész. Ami szent ezek után:
-10s campy váltókar-sh váltó-8s sor->perfetto
-10s campy váltókar-régi 90-es évekbeli campy váltó->10s shimano sor->perfetto
-9s campy váltókar->sh hátsó váltó-7-es sor-->működik, láttam, próbáltam, hosszú távon nem tudom. De elég kicsi a különbség bowdenhúzásban itt is.
ami nálam működött az a 9-es veloce ergopower,hozzávaló váltóval,és 9-es dura ace sor.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#538
Posted 2015. January 01. - 20:11
ezt még nem próbáltam,de mindenesetre érdekes infó. nekem csak a 9-es shimano campa vegyítéssel volt hasonló tapasztalatom.
Mondjuk nagyon végszükség lenne, ha ilyenre vetemednék. Amilyen árakon lhet néha homogén 10s szettet szerezni hozzáillő váltóval, nincs értelme sokszor az ilyen machinációknak De jó tudni, hogy nem csak a cikk táblázata szerint ideális a párosítás, hanem gyakorlatban is:
Bicycles/Maintenance and Repair/Gear-changing Dimensions - Wikibooks, open books for an open world
Mert oké, van, ami papíron jól néz ki, aztán a valóságban egy hulladék az egész. Ami szent ezek után:
-10s campy váltókar-sh váltó-8s sor->perfetto
-10s campy váltókar-régi 90-es évekbeli campy váltó->10s shimano sor->perfetto
-9s campy váltókar->sh hátsó váltó-7-es sor-->működik, láttam, próbáltam, hosszú távon nem tudom. De elég kicsi a különbség bowdenhúzásban itt is.
- donciccio likes this
#539
Posted 2015. January 01. - 20:05
Volt itt bárki, aki furcsának találta azt, hogy a régi, 2001-előtti campagnolo hátsó váltók a más bowdenhúzás miatt nem szeretik az új váltókarokat?
Nos, kiderült: elvannak ám, csak sunyi módon shimano hézagolású sorral. Persze "kiszámolva" "elvileg" tényleg 10s campa váltókar-2001 előtti campa hátsó váltó-10s shimano sor jön ki "teljesen zöldutas" kombinációnak, de szkeptikus voltam..
Kipróbálva, működik. 10s Centaur váltókar, ezer éves Mirázs hátsó váltó, BBB10s lánc és SRAM PG1050 lánckeréksor..
"Bringa: 10s sram sor meg van (asszem a rival szetthez tartozik, a felső 3 fokozat alu kengyeles egyben, a többi egyenként cserlhetző), BBB Ni-Ni lánc. régi típusú campa váltó az új centaur 10s karral shimano kompatibilis, de már nem csak elméletben. Úgy működik, mintha eleve így tervezték volna….Amúgy egy 11-26-os sor kaptam, de vettem hozzá még egy 16t lánckereket, mert hiányzott, a 11t pedig nem kellett, így most 12-13-14-15-16-17-19-21-23-26 mindez 39-52-vel."
Viszont az időpont, mikor ezt a "fülest" kaptam, érdekes.. Tegnap éjszaka 23óra 57perckor.. :|
Viszont ezt akkor el...tam, nem kicsit, nagyon.. Megvettem a 10s campa kerékszettet, erre kiderül, hogy a mostani hátsó váltómmal a 10s kar hibátlanul zongorázna egy 10s shimano lánckeréksoron.. 10s campa sorhoz viszont új váltó is kelleni fog.. -.-'
ezt még nem próbáltam,de mindenesetre érdekes infó. nekem csak a 9-es shimano campa vegyítéssel volt hasonló tapasztalatom.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#540
Posted 2015. January 01. - 19:47
Volt itt bárki, aki furcsának találta azt, hogy a régi, 2001-előtti campagnolo hátsó váltók a más bowdenhúzás miatt nem szeretik az új váltókarokat?
Nos, kiderült: elvannak ám, csak sunyi módon shimano hézagolású sorral. Persze "kiszámolva" "elvileg" tényleg 10s campa váltókar-2001 előtti campa hátsó váltó-10s shimano sor jön ki "teljesen zöldutas" kombinációnak, de szkeptikus voltam..
Kipróbálva, működik. 10s Centaur váltókar, ezer éves Mirázs hátsó váltó, BBB10s lánc és SRAM PG1050 lánckeréksor..
"Bringa: 10s sram sor meg van (asszem a rival szetthez tartozik, a felső 3 fokozat alu kengyeles egyben, a többi egyenként cserlhetző), BBB Ni-Ni lánc. régi típusú campa váltó az új centaur 10s karral shimano kompatibilis, de már nem csak elméletben. Úgy működik, mintha eleve így tervezték volna….Amúgy egy 11-26-os sor kaptam, de vettem hozzá még egy 16t lánckereket, mert hiányzott, a 11t pedig nem kellett, így most 12-13-14-15-16-17-19-21-23-26 mindez 39-52-vel."
Viszont az időpont, mikor ezt a "fülest" kaptam, érdekes.. Tegnap éjszaka 23óra 57perckor.. :|
Viszont ezt akkor el...tam, nem kicsit, nagyon.. Megvettem a 10s campa kerékszettet, erre kiderül, hogy a mostani hátsó váltómmal a 10s kar hibátlanul zongorázna egy 10s shimano lánckeréksoron.. 10s campa sorhoz viszont új váltó is kelleni fog.. -.-'
Edited by Vejne, 2015. January 01. - 19:48.
- donciccio likes this