Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
7430 hozzászólás a témában

#4961
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

sram honlapján nem találtam, de SX-4 hátsó váltó létezik?


tessék

Feltöltött kép

meg itt is

http://www.sram.com/...rderailleur.php

kb 48 másodperc volt +találni......
legközekebb próbáld ne háttal a monitornak keresni :)
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#4962
assasinbug

assasinbug

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 893 hozzászólás
http://sram.com/en/s...s/sx4/index.php

nem értem a kérdést ;)

kicsit figyelmesebben next time!

#4963
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.592 hozzászólás
sram honlapján nem találtam, de SX-4 hátsó váltó létezik?

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#4964
nagyzs

nagyzs

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás

http://bikemag.hu/co...iew/100/10/1/3/

ajánlom a keresõt;)


Köszönöm szépen!

Csak a fórum keresõjét használtam, az oldalét nem.
Elolvasom, kipróbálom.

#4965
assasinbug

assasinbug

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 893 hozzászólás
http://bikemag.hu/co...iew/100/10/1/3/

ajánlom a keresõt;)

#4966
nagyzs

nagyzs

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás
Helló!

Ebben a mûfajban kezdõ vagyok, most vettem meg életem elsõ komoly bringáját.
Egy kõdarab beszorult az elsõ váltóba, amit csak otthon vettem észre. A bowden is egy kicist lógott ha a kis fogaskereken volt a váltó, amit meghúztam. Az elsõ váltót be kellene állítani, csak nem tudom hogyan kell.

Alivio a váltókar és a váltó. A kicsi fogaskerékrõl ha felváltok a középsõre akkor a váltókar kattan a láncvetõ elmozdul, de katanás után még egy picit nyomni kell a váltókart hogy áttegye a láncot. A középsõrõl a nagyra már nem megy ilyen módszerrel, csak kattan de kicsi a láncvetõ mozgása. A finomhangolóval próbálkoztam, de akkor vagy ez vagy az nem jó.

Az ismerõsöm azt mondta hogy a nagy fogaskereken kell beállítani a bowdent, a sógor a kicsin mondta.

Már két napja szenvedek vele, a környéken nincs senki aki segíteni tudna.

Abszolút kezdõ vagyok, úgyhogy a szájbarágós - hülyegyerekes magyarázást megköszönném!

Bocs ha nem szakkifejezéseket használok, de még tanulom ezt a bringa mûfajt.

nagyzs

#4967
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás
jól.:)

#4968
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
http://ebike.hu/term.../mtb/hatso/4439
http://ebike.hu/term...-shimanohoz/100

jól sejtem, hogy ezeknek mûködniük kell együtt?:chin:

#4969
postás

postás

    vendég

  • fórumtag
  • 35 hozzászólás
Sziasztok! Szerintetek mennyit ér egy két éves használt, de jó állapotú Shimano Sora fékváltókar? Egyáltalán nem vagyok képbe ezekkel. Bocsánat, hogy itt kérdezem de az "apro" címû topikba nem tudok írni, és nem akarom irreális árral meghirdetni... Köszönöm!

#4970
Moratizo

Moratizo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 516 hozzászólás
Elég az egyforma cuccokból! Sram gold:


Feltöltött kép

Oda lehet tenni a pink Thomsonok mellé:)
" Szárnyak nélkül nem könnyû repülni." Horatius

#4971
XC_Rider

XC_Rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.218 hozzászólás

szerintem pedig igenis bezavarhat a váz kialakítása. Ilyen kis méretnél érdekes lehet a nyeregvázcsõ szöge, ami ugye befolyásolja a váltó pozícióját. Nekem is volt problémám az X-gen-el, mikor egy Merida Trans mission vázon használtam egy új LX hajtómû mellett. Egyszerûen nem lehetett tökéletesen beállítani.

A BigBike pedig szerintem az egyik legmegbízhatóbb bolt a városban, persze semmire nincs garancia, de biztos nem intézték el egy legyintéssel a problémádat.


Az elsõ váltóknál a belsõ terelõlemezre rá van írva milyen nyeregvázcsõszög az amin jól mûködik. Legalábbis a felsõ kategóriásoknál. nekem is van negatív tapasztalat ezügyben, hogy a nálam 2 évig tökéletesen mûködõ XTR hagyományos elsõváltót, az istennek sem lehetett beállítani egy Kona Dawg-on.

Illetve az is elképzelhetõ, hogy külön a meridának csinált elsõ váltót a shimano. A mai globalizált világban nem elképzelhetetlen, egy ekkora multinál.

:love: I Love Kolim!!!!!!!


Tüzes Paripám


#4972
Zsoltee85

Zsoltee85

    vendég

  • fórumtag
  • 19 hozzászólás
Sziasztok!
Most kezdtem el komolyabban bringázni, ezért szeretném fejleszteni a kb 10 éves kerómat.
Azt szeretném kérdezni tõletek, hogy az eddig 6 fokozatú fogaskoszorú kicserélhetõ-e 7 fokozatúra? El fog férni a hátsó villák közt?
A régi "tekergetõs" váltókart is szeretném kicserélni egy modernebbre, mert azok sokkal pontosabban váltanak. Elég az, hogy csak lecserélem a váltókart? Vagy váltót is cserélni kell?
Harmadik kérdésem az lenne, hogy ha nem oldható meg a 7 fokozatúra alakítás, akkor használhatok-e 7, esetleg 8 fokozatú fékváltókart a 6 fokozatú fogaskoszorúval?
Segítségeteket elõre is köszönöm!
Üdv: Zsoltee

#4973
Mohus

Mohus

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.156 hozzászólás

Végülis amikor felhívtak telefonon, hogy van a probléma, mondtam nekik, hogy rakjanak rá "bármilyen" elsõ váltót, csak mûködjön. Az más kérdés, hogy lehet, hogy csak nekik nem volt épp raktáron túl sokféle elsõ váltó. Mondjuk a C50-nel való inkompatibilitás meglepett, mert ha jól emlékszem a Magellan Cygnuson (vagy Corvuson) ugyanilyen B+ hajtókar van C50-es elsõ váltóval. Mondjuk igazából az X Gen-t sajnálom nagyon, mert az a kedvenc elsõ váltóm, és örültem volna, ha a bnõmé is olyan pöpecül váltott volna, mint a saját bringámon lévõ, ráadásul 4300 Ft nem is volt pénz érte.



szerintem pedig igenis bezavarhat a váz kialakítása. Ilyen kis méretnél érdekes lehet a nyeregvázcsõ szöge, ami ugye befolyásolja a váltó pozícióját. Nekem is volt problémám az X-gen-el, mikor egy Merida Trans mission vázon használtam egy új LX hajtómû mellett. Egyszerûen nem lehetett tökéletesen beállítani.

A BigBike pedig szerintem az egyik legmegbízhatóbb bolt a városban, persze semmire nincs garancia, de biztos nem intézték el egy legyintéssel a problémádat.

#4974
norton

norton

    vendég

  • fórumtag
  • 18 hozzászólás
Kösz Dave! Te is megerõsítettél, meg is rendeltem egy felsõbilincseset.

#4975
Blasius78

Blasius78

    vendég

  • fórumtag
  • 46 hozzászólás

én csak robtól próbáltam idézni.;)

blasius: nem azt mondom, hogy nem csinálják meg. csak valószínûleg nem lesz olyan magas prioritása, mint mondjuk egy 40ezer forintos kerékszett összefûzésének...persze ha nem sürgõs, akkor nem szempont, hogy másnapra kész legyen...ja és ha direkt mondod, hogy "nem baj, ha az alivio pont nem jó rá, jó lesz a deore/deore lx is", akkor azért valószínûleg jobban összetörik magukat, mert látják, hogy egy bizonyos értékig kifizeted a dolgot, csak mûkõdjön...;)

ez az elsõ váltó dolog engem is becsapott, amikor vettem a régebbi xtt. azt hittem ,hogy csak simán felrakom, beállítom, és mûködik...hát nagyon nem így van:D


Végülis amikor felhívtak telefonon, hogy van a probléma, mondtam nekik, hogy rakjanak rá "bármilyen" elsõ váltót, csak mûködjön. Az más kérdés, hogy lehet, hogy csak nekik nem volt épp raktáron túl sokféle elsõ váltó. Mondjuk a C50-nel való inkompatibilitás meglepett, mert ha jól emlékszem a Magellan Cygnuson (vagy Corvuson) ugyanilyen B+ hajtókar van C50-es elsõ váltóval. Mondjuk igazából az X Gen-t sajnálom nagyon, mert az a kedvenc elsõ váltóm, és örültem volna, ha a bnõmé is olyan pöpecül váltott volna, mint a saját bringámon lévõ, ráadásul 4300 Ft nem is volt pénz érte.

#4976
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás
én csak robtól próbáltam idézni.;)

a váltóknál ugye megadják, hogy mekkora a legnagyobb fogszám, amit elbírnak, meg fogszámkülönbséget is néznek..ahogy így nézegetem az adatlapokat, van, aminél a max. az 44, van, aminél a max az 44/48..

blasius: nem azt mondom, hogy nem csinálják meg. csak valószínûleg nem lesz olyan magas prioritása, mint mondjuk egy 40ezer forintos kerékszett összefûzésének...persze ha nem sürgõs, akkor nem szempont, hogy másnapra kész legyen...ja és ha direkt mondod, hogy "nem baj, ha az alivio pont nem jó rá, jó lesz a deore/deore lx is", akkor azért valószínûleg jobban összetörik magukat, mert látják, hogy egy bizonyos értékig kifizeted a dolgot, csak mûkõdjön...;)

ez az elsõ váltó dolog engem is becsapott, amikor vettem a régebbi xtt. azt hittem ,hogy csak simán felrakom, beállítom, és mûködik...hát nagyon nem így van:D

#4977
Blasius78

Blasius78

    vendég

  • fórumtag
  • 46 hozzászólás

azért én nem hiszem el, hogy ennyit szenvedtek vele azok a srácok, mint ahogy te leírtad. (5féle monoblokk, miegyéb..)

hogy is mondta nekem taláb rob? elsõ váltóból, egy típusból többféle van: 47,5 mmes és 50mmes láncvonalhoz, topswing nem top swing E-type, montira és trekkingre (44 és 46/48 foghoz), felül és alulhúzós...valahogy így..

én a láncvonalra gyanakodom, nálam is hasonló probléma volt, amikor egy régebbi xtt akartam beállítani. aztán kiderült, hogy az nem az új, kompakt hajtómûvek láncvonalához van tervezve...

ezt a bowdenbefogatásos dolgot meg nem értem. egy bowdent be lehet fogatni alulról (alulhúzós) meg felülrõl. (felülhúzós). ha a szervízben csak felülhúzós volt, de neked meg alulhúzós kell, és erre azt mondják, hogy "nem lehet megcsinálni, mi mindent megpróbáltunk.."...

ez a "gondolom, hogy ha lehetett volna, akkor ráteszik" mondatod pedig...nem vagy te egy kicsit naív? valószínûleg itthon kevés nagyobb szervíz fog azzal vacakolni, hogy egy alsóbb kategóriás montira (ne vedd sértésnek) keressen egy passzentos elsõ váltót meg monoblokkot meg mindent, miközben ott áll még csomó más munka, amiket töredékannyi idõ alatt meg tudnak csinálni, és jóval nagyobb bevételt hoz...(persze ha a boltos a haverod/sokat jársz oda/sok pénzt hagytál már ott, akkor más a helyzet..)


Végülis én azt írtam, amit õk mondtak:) Hogy tényleg ennyit szenvedtek-e vele, azt nem tudom. Mindenesetre én azt hittem, hogy egy elsõ váltót egy új bringán lecserélni egy bringaboltban egy korszerû elsõ váltóra pofon egyszerû dolog, de az eset mutatta, hogy nem az.

Ezt a láncvonal dolgot akkor majd megkérdem más szervízben. De ezek szerint ha beviszem máshova, ott se fognak vele szarakodni, hogy kikeressenek hozzá egy mûködõ váltót? Amúgy az egyik bringám vitt alkatrészekbõl õk rakták össze, a másikon hátsó váltót cseréltek, így haverjuk épp nem vagyok, de azért látták, hogy nem elõször vagyok náluk.

#4978
assasinbug

assasinbug

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 893 hozzászólás

hogy is mondta nekem taláb rob? elsõ váltóból, egy típusból többféle van: 47,5 mmes és 50mmes láncvonalhoz, topswing nem top swing E-type, montira és trekkingre (44 és 46/48 foghoz), felül és alulhúzós...valahogy így..


tényleg montira és trekkingre külön? nem csak kicsit magasabbra teszem (48ashoz) és kész? mert holnap akarom megvenni a trekkingre a váltót és egyenlõre mtb hajtómûvet kap, aztán ha nagyon kell vele pörgetni kap majd egy 26/36/48ast, akkor nem mindegy milyen váltót veszek?

#4979
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás
azért én nem hiszem el, hogy ennyit szenvedtek vele azok a srácok, mint ahogy te leírtad. (5féle monoblokk, miegyéb..)

hogy is mondta nekem taláb rob? elsõ váltóból, egy típusból többféle van: 47,5 mmes és 50mmes láncvonalhoz, topswing nem top swing E-type, montira és trekkingre (44 és 46/48 foghoz), felül és alulhúzós...valahogy így..

én a láncvonalra gyanakodom, nálam is hasonló probléma volt, amikor egy régebbi xtt akartam beállítani. aztán kiderült, hogy az nem az új, kompakt hajtómûvek láncvonalához van tervezve...

ezt a bowdenbefogatásos dolgot meg nem értem. egy bowdent be lehet fogatni alulról (alulhúzós) meg felülrõl. (felülhúzós). ha a szervízben csak felülhúzós volt, de neked meg alulhúzós kell, és erre azt mondják, hogy "nem lehet megcsinálni, mi mindent megpróbáltunk.."...

ez a "gondolom, hogy ha lehetett volna, akkor ráteszik" mondatod pedig...nem vagy te egy kicsit naív? valószínûleg itthon kevés nagyobb szervíz fog azzal vacakolni, hogy egy alsóbb kategóriás montira (ne vedd sértésnek) keressen egy passzentos elsõ váltót meg monoblokkot meg mindent, miközben ott áll még csomó más munka, amiket töredékannyi idõ alatt meg tudnak csinálni, és jóval nagyobb bevételt hoz...(persze ha a boltos a haverod/sokat jársz oda/sok pénzt hagytál már ott, akkor más a helyzet..)

#4980
Blasius78

Blasius78

    vendég

  • fórumtag
  • 46 hozzászólás

fõ különbség a felfogatás módjában van.

a top swingnek a kalitkája a vázon való rögzítési hely felett van, felfele nyúlik. a nem top swingnek (nevezzük low singnek) pedig lefele lóg a kalitkája, a rögzítési hely alatt van

a nem TSnek talán annyi elõnye van, hogy nem ragad meg úgy benne a sár (a ts-nek egészen lent van a rögzítési helye). TSt általában az olyan (gyakran össztelós) vázakon alkalmaznak, ahol a váz geometriája (nincs csõ, rugóstag, miegyéB) nem engedi meg a nem TS használatát. de pl. ha két kulacstartó helyed van és kisebb vázad, és szeretnéd használni mindkettõt, akkor elõfordulhat, hogy a nem TS nem fér el a második kulacstartó miatt...

meg lehet olyanokat is olvasni, hogy a TS-ek hamarabb kikopnak, és nekiállnak lötyögni ("kikotyogosodnak").

ha a vázad olyan, akkor én nem TSt vennék, a jobb "sártûrés" miatt. (és vettem is, ráadásul pont egy XTt. eddig zsírkirály;))

blasius: szerintem a vázméret nem számít az elsõ váltónál. én a min-max fogszámot nézném meg, aztán azt, hogy a monoblokk tengelyének a hossza megfelelõ-e. (ha túl rövid vagy nagyon hosszú, akkor nem lehet jól beállítani a váltót.)

ha pedig a C50est kipróbálhattad, akkor egy TS-est is kipróbálhatnátok, hogy jó e...


Köszi a tanácsot. A problémám mondjuk az, hogy a szervizes srácok szerint semmilyen más elsõ váltót nem lehet jól beállítani a vázhoz:( (se top swingest, low swingest) Gondolom, hogy ha lehetett volna, akkor ráteszik, hiszen örömmel kifizettem volna akár egy Alivio vagy Deore elsõ váltót is, ha azzal mûködik.

Azt mondták, hogy rápróbálták a régi hajtókar új váltó kombót is, és kipróbáltak több hosszúságú monoblokkot is, de valahogy olyan a bovden befogatási pontja, hogy nem tudták megoldani sehogy a normális váltást elöl.

Eddig sose gondoltam volna, hogy létezik ilyen, de szerintük létezik. Lehet persze, hogy ha ez az elsõ váltó majd beszarik, elviszem egy másik szervízbe, és azokat boldogítom vele, hogy tegyenek rá bármilyen mûködõ elsõ váltót.