Jelentkezz be Regisztrálj

Váltók, váltókarok
#4801
Posted 2007. July 31. - 11:13

http://bike-componen...518cf6faa06e0ce
10 Euro a szállítási költség, szerintem elég jó árban van….
#4802
Posted 2007. July 31. - 10:05

én most ugy vagyok hogy elöl egy idei XT váltom van hátul meg egy régebbi XTR. (talán 2003as, még a nem fényes szürke de már forditott állású.)
és csak deore karok vannak nekem fent. idei XT-t azért nem veszek mert nem tetszik. XTR az szép csak az meg $$$... a 2008 as XT karra várok mert az nekem tetszik


#4803
Posted 2007. July 31. - 09:00

azért ez sztem picit tulzás. a váltó a lényeg. egy XTR váltó tökéletesen mükszik egy XT vagy LX karral is. (már ha ugyanugy vannak bovdenezve akkor szvsz nem lehet érezhetö különbség...)
Na szerintem az a parasztvakítás csak igazán. Nem véletlenül tesznek fel a gyártók eggyel jobb váltót, mint kart. A váltók közötti különbség kevesebb mind árban, mind tudásban és huuuu egy XTR váltó….Semmi értelme csak megtévesztés. A kar viszont nem kicsivel lehet drágább, tartósabb (nem is tudom hány éves XTR karokkal rohangásznak emberek), gyorsabb és könnyebb a váltás terén mint az alatta lévõ kategória.
Nem tudom olvastad e, az XTR Dual Control mizériámat, na nem bírtam kivárni a cserét, és egy 2004-es XT kart kötöttem a mostani XTR (Rapid Fire Plus) helyére egy pár tekerés erejéig. Nem teljesen ugyan az a kategória, de ég és föld a különbség.
#4804
Posted 2007. July 31. - 08:53

Szvsz a váltókar legalább annyira számít, mint a váltó...volt XT hátsó és LX elsõváltóm STX-RC karokkal, majd ua. XTR-rel, és igencsak más kávéház...
szerk: Ha a fenti szituban a váltókat cseréltem volna XTR-re, szerintem nem lett volna akkora javulás.
azért azt ugye így érzed, hogy egy LX/XT->XTR ugrás váltók terén lényegesen kisebb, mint egy STX-RC->XTR ugrás...az LX elsõváltó is jól vált, az XT hátsó váltó pedig gyakorlatilag majdnem úgy vált, mint egy XTR, csak kicsit nehezebb. szóval amit itt nyertél volna, az csak párszor 10 gramm, meg némi májerfaktor, és egy kicsivel precízebb váltás...ez közel sincs ahhoz az ugráshoz, ami egy STX RC és egy XTR váltókar között van.
#4805
Posted 2007. July 31. - 08:44

azért ez sztem picit tulzás. a váltó a lényeg. egy XTR váltó tökéletesen mükszik egy XT vagy LX karral is. (már ha ugyanugy vannak bovdenezve akkor szvsz nem lehet érezhetö különbség...)
Szvsz a váltókar legalább annyira számít, mint a váltó...volt XT hátsó és LX elsõváltóm STX-RC karokkal, majd ua. XTR-rel, és igencsak más kávéház...
szerk: Ha a fenti szituban a váltókat cseréltem volna XTR-re, szerintem nem lett volna akkora javulás.

#4806
Posted 2007. July 30. - 23:58

...Az XTR-nek akkor van értelme, ha a bovdenek, házak és a karok is XTR...
azért ez sztem picit tulzás. a váltó a lényeg. egy XTR váltó tökéletesen mükszik egy XT vagy LX karral is. (már ha ugyanugy vannak bovdenezve akkor szvsz nem lehet érezhetö különbség...)
#4807
Posted 2007. July 30. - 12:05

Hi!
Vki tudja esetleg,h az STX hátsó váltó elbír egy 8as racsnival vagy kizárólag 7essel?
kössz
bár STX-RCm volt, gond nélkül ment 8as sorral.
#4808
Posted 2007. July 30. - 12:01

Én 5 évig használtam Shimano-t, amiben volt XTR, XT, és Deore is. 1,5 éve álltam át X9-X0 párosításra, és eddig nem bántam meg. Számomra költségtakarékosabb és karbantartásmentesebb megoldásnak tûnik, ...
-
Köszi a véleményt! Én is inkább a Sram felé hajlok.

#mástéma:
Egy deore váltókart gondolom tudok együtt használni egy sora hátsó váltóval?
#4809
Posted 2007. July 30. - 08:32

de a rövidkanalas biztos nem..
országutinál is a 3 tányéros elõl és hátul 28-30as fog akkor hosszabb akanál..
rövidkanalask kb. 28ig szokták birni..
régen még a shimanokra rá is volt írva.
#4810
Posted 2007. July 30. - 08:18

köszi.
yo , mert közepes kanállal rendeltem és 11-32õm van. csak késõn kapcsolta hogy hátha belefog érni a váltógörgõ a 32be..de akkor yó lessz.
szerintem a közép/hosszú kanál nem a hátsó sor függvénye, hanem a teljes rendszer minimális/maximális lánchosszának a különbségéé.
megadják, hogy hány lánycszemet bír a hátsó váltó elvinni, pl. 33-at, vagy 45-öt, és ha kiszámolod hogy a leglazább és legfeszesebb esetben mekkora a különbség, ennek lehetõleg belül kell esnie a középkanalasnál megadott mondjuk 33 fogon.
remélem nem nagyon hülyén írom :-S
tehát elöl mondjuk 44-22=22 fog, hátul 32-11=21 fog. összeadva=43 fog. de minden fokozatot úgysem használsz...
a 32-es hátsó tányért meg talán mindegyik hátsó váltó tudja.
#4811
Posted 2007. July 30. - 07:47

A komplett váltórendszerr lesz cserélve, egy kategóriás cuccokból (tudom hogy a két márka nem minden esetben variálható össze), vagy full Sram vagy full xtr.
csak arra lettem volna kíváncsi. hogy xtr megér-e annyi plussz pénzt.
Én 5 évig használtam Shimano-t, amiben volt XTR, XT, és Deore is. 1,5 éve álltam át X9-X0 párosításra, és eddig nem bántam meg. Számomra költségtakarékosabb és karbantartásmentesebb megoldásnak tûnik, mert:
- kevésbé érzékeny a bowdenházak és bowdenek minõségére, állapotára, mint a Shimano rendszer
- 1,5 év alatt alig igényelt utánállítást
- tavaly a Zemplén Maratonon egy felkapott faág letörte az X9-et váltópapucsostól, a kanalak meglehetõsen eldeformálódtak. Kiegyengettük, azóta is hibátlanul mûködik. Volt hasonló esetem Shimano-val, többet nem lehetett normálisan beállítani.
- sáros viszonyok mellett nekem megbízhatóbban mûködik. (persze láncból is Sram-ot használok)
Összegezve: a Shimano váltók nagyobb odafigyelést, több karbantartást, jobb bowdeneket és házakat kívántak a folyamatosan hibátlan mûködéshez, mint a Sram. Nekem pedig erre sem idõm, sem pénzem nem volt.
Ennek ellenére én senkit nem akarok rábeszélni erre a mûanyag ipari hulladékra:) - merthogy sokan annak tartják...
-
#4812
Posted 2007. July 29. - 23:34

Számomra inkább az XTR, de nagyon nem egy kategória. Az XTR-nek akkor van értelme, ha a bovdenek, házak és a karok is XTR. Ráadásul amelyik kar viszi az X9-et, az nem viszi az XTR-t. Tehát nem nagyon értem a kérdést…..
A komplett váltórendszerr lesz cserélve, egy kategóriás cuccokból (tudom hogy a két márka nem minden esetben variálható össze), vagy full Sram vagy full xtr.
csak arra lettem volna kíváncsi. hogy xtr megér-e annyi plussz pénzt.
#4813
Posted 2007. July 29. - 23:25

Kellene hátsó váltó ügyben egy kis megerõsítés
inkább egy XTR (RD-M960-SGS) mint egy X9, ugye jól gondolom?
Számomra inkább az XTR, de nagyon nem egy kategória. Az XTR-nek akkor van értelme, ha a bovdenek, házak és a karok is XTR. Ráadásul amelyik kar viszi az X9-et, az nem viszi az XTR-t. Tehát nem nagyon értem a kérdést…..
#4814
Posted 2007. July 29. - 22:56

A sebesség mindent megold.
#4815
Posted 2007. July 29. - 22:56

Mert? Mellesleg nem egy kategória.
Azt tudom hogy nem egy kategória a kettõ, de a ha választani kellene akkor melyik lenne az ideálisabb xc-re? Nálam xtr a preferált.
a "mert?"-et mire érted?
#4816
Posted 2007. July 29. - 22:46

#4817
Posted 2007. July 29. - 22:44


inkább egy XTR (RD-M960-SGS) mint egy X9, ugye jól gondolom?
#4818
Posted 2007. July 29. - 21:52

yo , mert közepes kanállal rendeltem és 11-32õm van. csak késõn kapcsolta hogy hátha belefog érni a váltógörgõ a 32be..de akkor yó lessz.
#4819
Posted 2007. July 29. - 21:50

#4820
Posted 2007. July 29. - 21:46
