Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
#4581
Posted 2007. September 28. - 13:25
Szerelõ guruk, van valami ötletetek arra, hogy hogyan lehet valaogy tömíteni a bowdenházat a hátsó váltónál? A váltó felõl rendszerint - fõleg esõben meg porban - felszed egy csomó dzsuvát és ettõl nehézkes és pontatlan lesz a váltás. Extrém esetben nem is lehet váltani egyáltalán. Ilyenkor WD40-nel szoktam pucolászni a bowdent és azt a pici házdarabot, ami a nagyja koszt kihozza, de azért mégis jobb lenne valahogy rendesen megoldani.
--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#4582
Posted 2007. September 26. - 15:08
RAUH-Welt
B E G R I F F
#4583
Posted 2007. September 26. - 08:51
elõre is kösz a választ!
#4585
Posted 2007. September 25. - 22:03
mostmár van octalinkes a négyszöges árán, ami sokkal merevebb.
#4586
Posted 2007. September 25. - 21:58
adott egy kar amire késöbb rágyártják a 4 karú elemet (ami a tányérokat tartja) és késsz a varázslat. ezáltal olyan hajlékony lessz a drága hogy ülve tekerve is beleér a váltóba.
ettõl szinte minden probléma kiütközik
kinyírod a csapágyat (a legjobb iparist is)
az egész meghajtás rossz lessz, nyúlóssá válik a téma
és rengeteg a gyárihibás ami félre van kovácsolva.....
#4588
Posted 2007. September 25. - 21:44
OFF:
hú, ez nem gyenge!
bár írtad, hogy ne a cuccokat nézzük, azért a nagytárcsa szúrja a szemem
különben riszpekt!
edit: meg az a pedál
triálra xt... 0_o
amúgy zsírr meghajtanám:D:D
#4589
Posted 2007. September 25. - 21:41
(Még azt nem tudom hogy ha már a kereten így is túllógok, akor érdemes-e még erõltetnem a full alivio váltás/hajtást, vagy a sor/hajtómûbõl jó lesz a legolcsóbb, a váltás pontosságát nem fogja egyáltalán befolyásolni (súly és tartósság más tészta)...)
ööö izé
ha alivio hajtást akarsz venni akkor az újj octalinkest ajánlatos (6 mátyásba kerül). nekem van 2 régi négyszög (M410) outin is használom az eggyiket de egy s**r....
acera (530-as ultra-mega-szuper nagykanalas) hátsó váltóm van azzal még terepen sincs semmi gond....
#4590
Posted 2007. September 25. - 21:28
OFF:
hú, ez nem gyenge!
bár írtad, hogy ne a cuccokat nézzük, azért a nagytárcsa szúrja a szemem
különben riszpekt!
edit: meg az a pedál
#4591
Posted 2007. September 25. - 21:25
A pdf szerint a 2 féle elsõ váltóból egyik egyiket viszi, másik a másikat. Ezt szem elött tartom köszi. :prosze:
itt a lényeg...
meg kell nézni, mert némelyik ehhez jó, a másik meg ahhoz, ugyanabból a családból.
amit nemrég vettem aliviót, az meg mintha tudná mindkettõt (42,48), és láthatóan kettõs íve van a terelõlemeznek, ha nem csal a szemem... de a shimano doksik ebben nem egyértelmûek nekem, van amelyikben úgy is írják: 42/48 fog. ha ez ezt jelenti, ti. hogy mindkettõvel jók, akkor mondjuk értem...
a biztonság kedvéért 44 foggal használom
#4592
Posted 2007. September 25. - 20:07
Googlizás annyit ért, hogy rapidfire a nagyobbaknál van, ezfire a kisebbeknél... végülis ez is vmi, bár konkrét kompatibilitási vagy mûködésbeni különbségre voltam kíváncsi, amire marhára nem tudom hogy kéne googlizni.
A pdf szerint a 2 féle elsõ váltóból egyik egyiket viszi, másik a másikat. Ezt szem elött tartom köszi. :prosze:
(Még azt nem tudom hogy ha már a kereten így is túllógok, akor érdemes-e még erõltetnem a full alivio váltás/hajtást, vagy a sor/hajtómûbõl jó lesz a legolcsóbb, a váltás pontosságát nem fogja egyáltalán befolyásolni (súly és tartósság más tészta)...)
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#4593
Posted 2007. September 25. - 17:57
Másik, hogy Altus/Acera a 44(v.42)/32/22eseket szeretik jobban vagy a 48asokat? Mert van olyan emlékfoszlányom hogy a 48as nagytányérra azt mondták csak a C050jó...
Én 52/42-es o.uti hajtómûvet is váltottam acera átdobóval.
#4594
Posted 2007. September 25. - 17:08
Mi lenne ha ezt a két elnevezést beírnád a Google képkeresõbe? Én már megtettem, de dolgozz rajta te is egy kicsit!EZ Fire/ Rapidfire... mi a difi? (Vagy hogy hol tudok utánanézni.)
Az ízifájer az szép, a rapidfájer meg jó? Vki azt mondta hogy inkább altus/acera szintû az ízifájer.
A másik kérdésre válaszolva, meg kell nézni, hogy az elsõ váltó alkatrészcsoportjában van-e 46-os vagy 48-as hajtómû.Másik, hogy Altus/Acera a 44(v.42)/32/22eseket szeretik jobban vagy a 48asokat?
Mert van olyan emlékfoszlányom hogy a 48as nagytányérra azt mondták csak a C050jó...
Egyébként ezt nézegest: http://www.paul-lang...
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#4596
Posted 2007. September 25. - 14:01
Altus/Alivio párost irányítana, de nem tudom mék kell hozzá... meg tudjátok mondani mi a difi/melyik kompatibilis vele? (Vagy hogy hol tudok utánanézni.)
Másik, hogy Altus/Acera a 44(v.42)/32/22eseket szeretik jobban vagy a 48asokat? Mert van olyan emlékfoszlányom hogy a 48as nagytányérra azt mondták csak a C050jó...
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#4597
Posted 2007. September 25. - 09:12
Csak nem vmi "váltsuk meg a világot" egyetemi tervezési feladat?!
A konzolos oúti váltók két, a montikétól eltérõ fogszámú lánckerék között végzik a váltást így erre lettek hangolva. A 3 lánckereket végig sem váltják. Mivel általában nagyobb fogszámú lánckerekekhez van kialakítva az ívük, így a kisebbekkel (monti) nincs gondjuk, de csak a két nagyobbal mûködik - Tehát csak két lánckerekes hajtmûben gondolkozz. (Látni ilyet XC versenygépeken)
Erre még mindenképpen keress rá itt a fórumon, ill gyártók honlapján mert emlékeim szerint fel van tüntetve, h mely váltó min/max mekkora fogszámot tud kezelni.
Ha jól tudom akkor a 3 lánctányéros országúti és túra meghajtásokhoz már bilincses váltót alkalmaznak.
Mivel ez oúti alkatrész ezért nyilván nem saras, poros körülmények közé lett tervezve, de egy jobb minõségû biztos szépen elmuzsikál.
Természetesen illik még figyelni a sebességek számát, hiszen több seb -> keskenyebb lánc -> keskenyebb kalitka.
Kösz a választ!
Nem világmegváltó dolog, teljesen önzõ motiváció vezérel, meg szeretnék élni:) (majd vmikor a távoli jövõben...)
Amúgy ennek az utódja készül:
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
Nem a cuccokat kell nézni, hanem csak a vázat. Amúgy a singlespeed2-ben már volt úgy március körül (még genyább cuccokkal), bocs az ismétlésért.
Nade: az ultegranak (biztos) van 3 sebességes konzolos váltója, csak kérdés, hogy mûködik-e monti fékváltókarral...
Amúgy a középrész excenteres -és az újban is az lesz-, de mindenképpen jó lenne rá egy elsõ váltó fölfogatási lehetõség, viszont a nycsövet nem akarom elvékonyítani (ilyen makacs vagyok), mert így sokkal de sokkal jobb, több szempntból is. Egy konzolt viszont könnyû föltenni, akár állítható/leszerelhetõ kivitelben is...
Kérdés, hogy mennyire piacképes egy ilyen konzolos monti váz. SS karbon ugye nem sok van, de nem csak SS lenne, hanem olcsó és jó minõségû is, szóval lehet nem csak az SS õrültek (mint szerénységem) lennének rá vevõk (arra a havi kb két darabra amit produkálni tudok:) ), viszont félek sokakat elriaszt ez a konzolos dolog... Márcsak a fékváltókarok miatt is, ha valakinek van egy xt vagy xtr hidr fvkarja sztem nem dobja ki emiatt... Na de szálljunk csak le a fellegekbõl...
Üdv!