Csinálj néhány képet, abból sok minden kiderül.Tom'. De 2., sõt 4. fogason is ez a helyzet, s nyilván nem váltok ilyen ortopédul keresztbe, mégsem kellene így állnia. Ez abnormális. Ötlet?
Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
#4481
Írta 2007. november 06. - 00:32
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#4482
Írta 2007. november 06. - 00:27
A sebesség mindent megold.
#4483
Írta 2007. november 06. - 00:18
Ez az amit nem szabad.
Tom'. De 2., sõt 4. fogason is ez a helyzet, s nyilván nem váltok ilyen ortopédul keresztbe, mégsem kellene így állnia. Ez abnormális. Ötlet?
#4484
Írta 2007. november 06. - 00:10
Ez az amit nem szabad.Tisztelt egybegyûltek! Problémámat ezen az ábrán láthatjátok: http://atkadolog.uw.hu/problem.jpg
1. eset - a lánc elöl kistányéron, hátul kis keréken ideális esetben
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#4485
Írta 2007. november 06. - 00:04
1. eset - a lánc elöl kistányéron, hátul kis keréken ideális esetben
2. eset - a lánc az elõbbi módon, de nálam...
Az átdobót (X.9) már tökig lenyomtam, épphogy nem ütközik neki a nagytányérnak váltáskor, de a lánc még mindig alul súrolja a váltó keretet.
Arra gondolok, hogy a fogsor valamiért nincsen elég "magasan". Ez akkor fordulhat elõ, ha nagyobb tag van a vázban, mint kéne. De nem az van (190-es Foxi).
Találkoztatok már effélével? Mit gondoltok errõl?
#4486
Írta 2007. november 03. - 19:38
#4487
Írta 2007. november 03. - 19:36
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#4488
Írta 2007. november 03. - 19:31
#4489
Írta 2007. november 03. - 19:12
Még gyakorolnom kell
Plusz megolajoztam a láncot és most végre szép halkan futott és jól váltogatott.
Még egyszer köszi!
#4490
Írta 2007. november 03. - 01:10
jo lesz az.
szerintem a hátsó váltód sincs pontosan beállítva.
1. nézd meg hogy feszed e a bovden
2. ha igen akkor nézd meg h jok e a váltó végállásai (legkisebb lánctányérra leteszi e és jol meg a legfelsöre felteszi e nem dobja tul sehol.)
3. finomállitó csavarral belö pontosra.
végállás állitó csavarok: magán a válton a H és L jelü csavarok. értelem szerüne egyik az also másik a felsö végállást állitja.
finomállitó csavarok: váltokaron ill váltóbovden becsatlakozásánál fekete tekerök.
#4491
Írta 2007. november 03. - 00:02
Majd tüzetesen megnézem a szemet is, de elsõ blikkre nem látszik deformáltnak, pedig valami baja van az fix
Ránézek én a bicajra oldalról, abban hiba nem lesz, de két elméletben hozzáértõ ember, bicikliszerelõ miért mond ellentétes véleményt?
Mint egyszerû júzernek, hihetõ ez is, az is.
#4492
Írta 2007. november 02. - 20:58
ha meg sz/r az a szem akkor meg kukázd ki.
hogy milyen hosszu legyen a lánc? erre rá tudsz te magad is jönni ha ránézel a bicajra oldalrol.
#4493
Írta 2007. november 02. - 20:14
Remélem a megfelelõ fórumot találtam a kérdésemhez, elõtte ki elõtörténet: vettem egy új Deore váltós biciklit, pár tíz km után egy láncszem eldeformálódott. Az egyik helyen azt mondták, kapjam ki azt és kész. A másik helyen azt, kapjam ki, de menjek vissza új láncért mert a lánchossz pontossága fontos, össze van lõve a fogaskoszorúval-lánckerekekkel és ezért 1-2 szem kiszedése sem tanácsos. 1. Kinek van igaza?
Végül kiszedtem a szemet, de nem lett halk a bicikli. Azt hittem, ez a kategória már csendes, pontos gépezet, de nyolcéves Acera szebben jár. Most próbálgattam váltót állítani, de nem vezetett eredményre. Azt figyeltem meg, hogy "mókuskerékben" (elöl kicsi, hátul nagy) lassan tekerve egyetlen szemnél és mindig ugyanannál "pattan a lánc". A fog annál az egy szemnél nem a láncszem lapjai közé, hanem a lapra fordul rá és kis fordulat után ugrik a helyére, ez adja a hangot. Az a láncszem szerintem nincsen eldeformálódva, nem látszik rajta. 2. Mi okozhatja ezt?
A segítséget elõre is köszönöm!
#4494
Írta 2007. október 31. - 12:12
Dema Auron 06' by;bikemag
http://www.picoodle....8.jpg&srv=img37
Dema Deor 05' (u.az mint az auron csak kicsit más geo és sokkal nehezebb)
http://www.picoodle....f.jpg&srv=img28
Dema Auron 07' (saját képek)
http://img34.picoodl...55m_c615f1e.jpg
http://www.picoodle....5.jpg&srv=img31
#4495
Írta 2007. október 31. - 01:27
végülis ez beszarás h pont a csavarhoz esett volna a bilincs..
van egy fölös alsóbilincses acerám amúgy :Dhozzádvágnám ha kéne semmi baja amúgy cask hát acera sok vele a macera egyébként ez se igaz. mert váltott az anno rendesen. csak...
#4496
Írta 2007. október 31. - 01:23
A sebesség mindent megold.
#4497
Írta 2007. október 31. - 01:16
de azért csak felmegy a bilincs valahogy nem? max ott nem lesz kulacstartó. (nekem még az életbe nem volt fent 2 tartó. elég 1 is...)
#4498
Írta 2007. október 31. - 01:10
#4499
Írta 2007. október 31. - 00:48
Haverom így járt a Trek 8900 vázzal...Akkora szerencsétlenséged nem lehet h. pont a csavarnál van a bilincs...
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#4500
Írta 2007. október 31. - 00:31
Nehogy azért vegyél olyat!
Szimplán rakj a kulacstartó csavarjához alátétet és máris meg van oldva a problem. Akkora szerencsétlenséged nem lehet h. pont a csavarnál van a bilincs...
még ha oda is esne (szerintem is kizárt), akkor felfogatnám egy csavarral, plusz gyorskötözõ... a trekkingemen a második kulacstartó öntapadós ragacs+ gyorskötözõvel van rögzítve jó ideje (nem volt ugyanis, csak egynek hely gyárilag)
de normál esetben a bilincs a két csavar közé esik - bizonyos kulacstartók natúrban is elférnek így, amit meg alátétezni kell, oda beraksz két V-fék pofához való homorú, vastag alátátet, és kész vagy! (mert ez normálisabban néz ki, mint sok vékony alátét)