jó én is alátéteztem a Demánál a sramot, (3 db kellett) de nem tesz neki jótMiért veszne el? Alátét.
Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
#4241
Posted 2008. February 08. - 09:52
#4242
Posted 2008. February 08. - 09:33
#4243
Posted 2008. February 08. - 09:28
#4244
Posted 2008. February 08. - 09:12
#4245
Posted 2008. February 08. - 01:41
#4246
Posted 2008. February 06. - 01:23
#4247
Posted 2008. February 06. - 01:21
Szerintem középkanalas váltót vegyél (nekem is az van,2db).
A sebesség mindent megold.
#4248
Posted 2008. February 06. - 01:03
sornak meg jó a 11-32.es. és ha nem váltogatsz keresztbe akkor elég a rövidkanalas h.váltó is.
én tapasztalatom: setup: 08 XT váltókarok, 08 XT elsöváltó ill 04XTR h.váltó 08 XT 11-32 sor és xtr lánc.
gyönyörü a váltás! ez a kétirányú oldás is baromi jó találmány szerintem. ami jobban kézre (ujjra ) áll azzal váltasz
ugyanaz a váltó nekem sram 970 sorral meg olcsobb sram lánccal (951es) sokkal szarabbul váltott! (nem tartom valószinünek h a csúcs sram lánccal olyan lett volna mint most az SH-val...)
#4249
Posted 2008. February 06. - 00:01
Mégegy kérdés: X9es hátsó váltóból a rövid/közepes/hosszú a nekem való?
Próbáltam fogszámot keresni: az idei XT hajtómû 22-32-44, fogaskoszorú: 11-32(34?). Keresztbeváltani nem szokásom, eztuán se lesz az.
#4250
Posted 2008. February 05. - 16:56
#4251
Posted 2008. February 05. - 16:55
ez a többfokozatúság már az x5-ös gripkó váltókaromnál is jelen volt, és az új x0-nál észrevételeim szerint a kijelzõ elhelyezésen kívül semmit változtattak ezenen a funkción.húzok az X0 elsõ markolatváltó 'többfokozatúsága' miatt.
az egész töbfokozatúság lényege:
a jobb és bal oldali váltókarnak ugyan az a mûködése,sebességeinek száma, csak a bal oldali kijelzõ más. (a bal oldalin 3 sebességet jelölnek- a többi "láthatatlan" - a jobb oldalira meg felfestik mind a 9-et) ilyen eccerû. jó dolog, igy mégjobban fokozza az amúgyis csendes rendszert, hogy pontosabban be lehet állítani a surlódást. én ~120 km terep alatt szoktam meg hogy mik a csendes kombinációk
tigger: nem x0 hátsó váltót akar venni hanem x0 gripkó karokat:)
egyébként SRAM:)
#4252
Posted 2008. February 05. - 16:07
nekem több biciklin mûxik az x9/x0 gripko/xt átdobó......Kedves tudorok, lenne egy kérdésem: teljes váltórendszert kell cserélnem. A kérdés: XT és SRAM X9, X0 kombó között nyûglõdök. Nem a Shimano vs SRAM vitát szeretném gerjeszteni A SRAM felé jobban húzok az X0 elsõ markolatváltó 'többfokozatúsága' miatt. A kérdés az lenne, hogy a gyakorlatban is olyan jól mûködik ez a rendszer, mint ahogy hangzik?
Más: X0 Twister és X9 hátsó váltó mellé jó választás az X9 elõre is, vagy az legyen inkább XT?
Merevvázas biciklihez, maratonokra keresek rendszert. A meghajtást tavaly cseréltem XT hajtómûre és fogaskoszorúra, valamint Connex láncra.
Mégegy kérdés: valami érdemi fejlesztés történt idénre SRAM háza táján?
Elõre is köszi!
x0 váltó sztem értelmetlenül drága ha nem számit az a 30-40 gramm akkor felesleges pénzkiadás, átdobóban viszont egy hajszállal jobb az xt mint a sram (sõt sztem az xtr-nél is) lánc xtr, sor xt (vagy xtr ha nem számít az ár)
full xt rendszerem volt, annál nekem jobban bejön ez a rendszer .precízebb és beállításra sokkal kevésbé igényes, gyakorlatilag ezer kilóméterekig nem kell hozzányúlni. viszont van akit zavar hogy kicsit jobban csattog mint a shimano.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#4253
Posted 2008. February 05. - 15:37
#4254
Posted 2008. February 05. - 15:21
Más: X0 Twister és X9 hátsó váltó mellé jó választás az X9 elõre is, vagy az legyen inkább XT?
Merevvázas biciklihez, maratonokra keresek rendszert. A meghajtást tavaly cseréltem XT hajtómûre és fogaskoszorúra, valamint Connex láncra.
Mégegy kérdés: valami érdemi fejlesztés történt idénre SRAM háza táján?
Elõre is köszi!
#4255
Posted 2008. January 29. - 23:52
"Sose becsüld alá az emberi hülyeség hatalmát!"
#4256
Posted 2008. January 29. - 23:42
2008-as XT SL-M770 Rapidfire váltókar, illetve úgy alapból a rapidfire-ek milyenek? 2005-ös deorém van, de újítottam elsõ és hátsó váltót és így cserélném a váltókart is. Gondolom shimanon belül kompatibilitási problémák nem lehetnek.
így van jól gondolod. ha marad 9es rendszer akkor kompatibilitás okés.
új XT kar. reményeim szerint saját teszt tapasztalatom is lesz holnap vagy holnaputántól
sztem jó a kar.
elönyei: (amik a deore-on nem voltak eddig neked)
-leszedhetö a kijelzö
-állítható a bilincsen a kar rész.
-2irányú oldásos váltás (mutatóujj maradhat folyton a fékkaron, hüvelykujjal lehet fel is le is váltani)
hátrányai: drágább mint a deore
#4257
Posted 2008. January 29. - 23:13
#4258
Posted 2008. January 25. - 21:17
Én pedig próbáltam egy olyan párosítást, hogy Tektro Mini-V fék + Ultegra fékváltókar. Semmi probléma nem volt vele. Most sincsen.
(igen, országútira mini-v-fék)
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#4259
Posted 2008. January 25. - 14:49
A váltásnál hátul semmi problémát nem okoz, ha keveredik a monti család az oútival. A fék mûködni fog, de ha V-fékes a fékváltókar (STEF29-és utódjai) akkor lehet nem fog tetszeni a fékezés. Egyenes kormányhoz canti fékes fékkar kell, mert az lineáris mennyiségû bowdent húz. A V fékes meg az elején sokat, majd a végén kevesebbet.hello! lattam egy hirdetest (nem a reklam vegett: http://piacter.bikem...=113202&cat=56). itt a srac ugye egy regi outibol csinalt egyeneskormanyost, es a valtast egy sima acera fekvaltokarral oldotta meg, hatul meg maradt az orszaguti fek meg exage valto. kerdes, ezt igy hogy lehet, mik a technikai feltelelei? mert mashol azt olvastam, azert monti fekkar, valtokar nem igazan jo outi rendszerhez.
most akarok epiteni egy nyari turazos bringat, outi vaz vekony strapabiro kerekek, de a valtast meg nem talaltam ki. viszont ezen a vazon nincsenek hagyomanyos valtoful szemek, csak bowdenvezeto, szoval muszaj felhoznom a kormanyra. es hat jobb lenne anyagilag is, ha nem valami uj szettet raknek ra, hanem valami hasonlo rendszerben megtudnam oldani, regi valto, olcso montis fekvaltokar, egyenes kormany. velemeny, technikai kivitelezhetoseg?
elore is thx!
Az elsõ váltónál lehet gond, hogy ha országúti elsõváltót használsz (FDR széri), annak más az áttételi aránya, mint a sima (FD) országútinak, vagy a montinak (FDM). Nem mellékesen a nyeregvázcsõszög is más, így kicsit másképp áll. Mûködni fog, csak nem lesz 100-as. Jelenleg nekem is FD van STR karokhoz, és nagyon nagy erõ kell a váltáshoz. Le is lesz cserélve.
Nagyjából ennyi.
Üdv:Thy
#4260
Posted 2008. January 25. - 14:43
most akarok epiteni egy nyari turazos bringat, outi vaz vekony strapabiro kerekek, de a valtast meg nem talaltam ki. viszont ezen a vazon nincsenek hagyomanyos valtoful szemek, csak bowdenvezeto, szoval muszaj felhoznom a kormanyra. es hat jobb lenne anyagilag is, ha nem valami uj szettet raknek ra, hanem valami hasonlo rendszerben megtudnam oldani, regi valto, olcso montis fekvaltokar, egyenes kormany. velemeny, technikai kivitelezhetoseg?
elore is thx!