Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Váltók, váltókarok
Started by
zsizso
, 2005. March 04. 13:20
#4241
Posted 2008. February 13. - 00:45

Legközelebbi bringásbolt szervizébe beballag, és megkérni a szervizes srácot, hogy ha cserél egy hasonló kaliberû lecsoffadt váltót, ugyan, tegye már el neked. Aztán van, akkor átmûtöd.
X.
X.
Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!
#4242
Posted 2008. February 12. - 23:42

van egy régi deore h.váltóm.Szegénynek a rugója elfáradt.Gyanitom,nem lehet külön rugót kapni...Nem nagy érték,de útálok bármit is kidobni,amíg van esély a javításra. Lehet vele kezdeni valamit? (a kihajításon kívül :-) )
#4243
Posted 2008. February 12. - 20:40

valami olyasmi, mert az x7-emnél se tudtam elszedni a felsõ csapágyát, csak magát a fogaskereket lehet lehúzni a csapágyról
#4244
Posted 2008. February 12. - 20:35

#4245
Posted 2008. February 12. - 20:31

a hátsóváltóban szerelhetõségileg nincs különbség x7 és x9 között. egyik sem bontható szét teljesen. csak a szokásos dolgok bonthatóak: csapágy,görgõk,belsõ kanálfél. a többi dolog mind szegecselt. sramnál egyedül az x0 bontható szét teljesen dirib-darabra, de azt is csak vészhelyzetre ajánlja a sram, nem mindennapos takarításnak
#4246
Posted 2008. February 12. - 15:46

Üdv!
Az alább látható gépemre vennék Sram X7-es, vagy X9-es váltó/váltókar
kombót, de nem tudtam egyelõre eldönteni, hogy melyik legyen.
Váltókarnak biztos, hogy X9-et vennék, mert szerelhetõbb, sokkal
komolyabb. A kérdés, hogy ez igaz magukra a váltókra is? Mi a véleményetek?
Az alább látható gépemre vennék Sram X7-es, vagy X9-es váltó/váltókar
kombót, de nem tudtam egyelõre eldönteni, hogy melyik legyen.
Váltókarnak biztos, hogy X9-et vennék, mert szerelhetõbb, sokkal
komolyabb. A kérdés, hogy ez igaz magukra a váltókra is? Mi a véleményetek?
#4247
Posted 2008. February 08. - 19:20

#4248
Posted 2008. February 08. - 19:10

Az attack neked nem jó, az shimanohoz való. x7-et vagy sx5 karokat vegyél.
Igen, igaz most nézegettem a sram lapon.... fene
De akkor így egy 9es rendszerem lesz, mindenképp csere a fogaskoszorú... igaz?
(merthogy x7es csak 9es rendszerben van, sx4 van 8ban...)
Buda maraton 2010 (képek)
#4249
Posted 2008. February 08. - 19:06

Az attack neked nem jó, az shimanohoz való. x7-et vagy sx5 karokat vegyél.
A sebesség mindent megold.
#4250
Posted 2008. February 08. - 19:02

dual controlnál leszedem az átszoktató fütyit és utána ottmarad a fém basz, vagy azt is leszedem valahogy?
#4251
Posted 2008. February 08. - 18:51

Nem lehet beállitani, a sram elvileg 1:1, a shimano pedig 1:2(vagy 2:1) húzású, tehát új váltókar is kell.
uhhh, télleg

(remek formában vagyok

...és még valami
A sram attack és a sram x7 kb ugyan az a szintû váltó? (olyan Deore, LX szint?)
Buda maraton 2010 (képek)
#4252
Posted 2008. February 08. - 18:43

Nem lehet beállitani, a sram elvileg 1:1, a shimano pedig 1:2(vagy 2:1) húzású, tehát új váltókar is kell.
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala
#4253
Posted 2008. February 08. - 18:39

Üdv!
Ismét egy remek kérdéssel
fordulok a hozzáértõk felé.
(m)Acera tipusú váltó szettem hátsó tagjától megváltam, lévén teljesen alkalmatlan terepen. Egy X7es srammal pótoltam (ami 8as rendszerre ugyan úgy ideális). Jelen helyzetben az elsõ váltó és a váltókarok acerák a hátsó váltó egy x7es, de egyszerûen képtelenség (számomra) beállítani a hátsó váltót (vagy 1-6ig, vagy 3-8ig viszi).
A kérdés, egyáltalán beállítható ez a páros, vagy totál esélytelen próbálkozás - csak mert ha a karokat is cserélem akkor x7re cserélném, de ebben az esetben 9es rendszerem lesz így a lánc és a fogaskoszorú is csere, ami már min. egy 20as.
Köszi a válaszokat!
Ismét egy remek kérdéssel

(m)Acera tipusú váltó szettem hátsó tagjától megváltam, lévén teljesen alkalmatlan terepen. Egy X7es srammal pótoltam (ami 8as rendszerre ugyan úgy ideális). Jelen helyzetben az elsõ váltó és a váltókarok acerák a hátsó váltó egy x7es, de egyszerûen képtelenség (számomra) beállítani a hátsó váltót (vagy 1-6ig, vagy 3-8ig viszi).
A kérdés, egyáltalán beállítható ez a páros, vagy totál esélytelen próbálkozás - csak mert ha a karokat is cserélem akkor x7re cserélném, de ebben az esetben 9es rendszerem lesz így a lánc és a fogaskoszorú is csere, ami már min. egy 20as.
Köszi a válaszokat!
Buda maraton 2010 (képek)
#4254
Posted 2008. February 08. - 17:00

28grammos kulacstarto, alu csavarral jelen. siman megy terepen is, nagy kulaccsal.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#4255
Posted 2008. February 08. - 14:45

Nem lesz annak semmi baja ha nem húzod túl a csavart, de ha nagyon félsz akkor használj hosszabb csavart
. De gondolj bele sokan alu csavart használnak, alig kap terhelést...

A sebesség mindent megold.
#4256
Posted 2008. February 08. - 13:50

szerintem parás hogy beszakad a csavar "anyája"
végülis most én is alátéttel használom, de már nem sokáig
végülis most én is alátéttel használom, de már nem sokáig
#4257
Posted 2008. February 08. - 10:57

Mi és minek nem tesz jót?jó én is alátéteztem a Demánál a sramot, (3 db kellett) de nem tesz neki jót
A sebesség mindent megold.
#4258
Posted 2008. February 08. - 09:52

jó én is alátéteztem a Demánál a sramot, (3 db kellett) de nem tesz neki jótMiért veszne el? Alátét.
#4259
Posted 2008. February 08. - 09:33

#4260
Posted 2008. February 08. - 09:28
