Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
Started by
zsizso
, 2005. March 04. 13:20
#4221
Posted 2008. February 13. - 13:36
Az xgen az x7. Súlyadatot este tudok mondani. A többi kérdésre a választ megtalálod itt a topicban.
A sebesség mindent megold.
#4222
Posted 2008. February 13. - 13:15
Sziasztok!
A Sram XGen elsõ váltó minek felel meg az újabbak közül X7, vagy X9? Mennyi lehet a súlya? És Xgen; X7, vagy XT08? Tényleg tartósabbak a felsõbilincsesek? Ha a bilincs a 2 kulacstartó szem közé esne az nem akadályozná a kulacstartó felszerelését?
Bocs a sok kérdésért.
Köszi,
X
A Sram XGen elsõ váltó minek felel meg az újabbak közül X7, vagy X9? Mennyi lehet a súlya? És Xgen; X7, vagy XT08? Tényleg tartósabbak a felsõbilincsesek? Ha a bilincs a 2 kulacstartó szem közé esne az nem akadályozná a kulacstartó felszerelését?
Bocs a sok kérdésért.
Köszi,
X
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#4223
Posted 2008. February 13. - 09:44
ilyesmivel már próbálkoztam pár éve,aztá vettem egy xtr váltót.De most megint kéne a váltó.Nem az én bicajomon van már,de zavar hogy nem mûködik rendesen.Asszem kiveszem,és rövidítek a rugón.
#4224
Posted 2008. February 13. - 00:45
Legközelebbi bringásbolt szervizébe beballag, és megkérni a szervizes srácot, hogy ha cserél egy hasonló kaliberû lecsoffadt váltót, ugyan, tegye már el neked. Aztán van, akkor átmûtöd.
X.
X.
Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!
#4225
Posted 2008. February 12. - 23:42
van egy régi deore h.váltóm.Szegénynek a rugója elfáradt.Gyanitom,nem lehet külön rugót kapni...Nem nagy érték,de útálok bármit is kidobni,amíg van esély a javításra. Lehet vele kezdeni valamit? (a kihajításon kívül :-) )
#4226
Posted 2008. February 12. - 20:40
valami olyasmi, mert az x7-emnél se tudtam elszedni a felsõ csapágyát, csak magát a fogaskereket lehet lehúzni a csapágyról
#4227
Posted 2008. February 12. - 20:35
#4228
Posted 2008. February 12. - 20:31
a hátsóváltóban szerelhetõségileg nincs különbség x7 és x9 között. egyik sem bontható szét teljesen. csak a szokásos dolgok bonthatóak: csapágy,görgõk,belsõ kanálfél. a többi dolog mind szegecselt. sramnál egyedül az x0 bontható szét teljesen dirib-darabra, de azt is csak vészhelyzetre ajánlja a sram, nem mindennapos takarításnak
#4229
Posted 2008. February 12. - 15:46
Üdv!
Az alább látható gépemre vennék Sram X7-es, vagy X9-es váltó/váltókar
kombót, de nem tudtam egyelõre eldönteni, hogy melyik legyen.
Váltókarnak biztos, hogy X9-et vennék, mert szerelhetõbb, sokkal
komolyabb. A kérdés, hogy ez igaz magukra a váltókra is? Mi a véleményetek?
Az alább látható gépemre vennék Sram X7-es, vagy X9-es váltó/váltókar
kombót, de nem tudtam egyelõre eldönteni, hogy melyik legyen.
Váltókarnak biztos, hogy X9-et vennék, mert szerelhetõbb, sokkal
komolyabb. A kérdés, hogy ez igaz magukra a váltókra is? Mi a véleményetek?
#4230
Posted 2008. February 08. - 19:20
#4231
Posted 2008. February 08. - 19:10
Az attack neked nem jó, az shimanohoz való. x7-et vagy sx5 karokat vegyél.
Igen, igaz most nézegettem a sram lapon.... fene
De akkor így egy 9es rendszerem lesz, mindenképp csere a fogaskoszorú... igaz?
(merthogy x7es csak 9es rendszerben van, sx4 van 8ban...)
Buda maraton 2010 (képek)
#4232
Posted 2008. February 08. - 19:06
Az attack neked nem jó, az shimanohoz való. x7-et vagy sx5 karokat vegyél.
A sebesség mindent megold.
#4233
Posted 2008. February 08. - 19:02
dual controlnál leszedem az átszoktató fütyit és utána ottmarad a fém basz, vagy azt is leszedem valahogy?
#4234
Posted 2008. February 08. - 18:51
Nem lehet beállitani, a sram elvileg 1:1, a shimano pedig 1:2(vagy 2:1) húzású, tehát új váltókar is kell.
uhhh, télleg
(remek formában vagyok )
...és még valami
A sram attack és a sram x7 kb ugyan az a szintû váltó? (olyan Deore, LX szint?)
Buda maraton 2010 (képek)
#4235
Posted 2008. February 08. - 18:43
Nem lehet beállitani, a sram elvileg 1:1, a shimano pedig 1:2(vagy 2:1) húzású, tehát új váltókar is kell.
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala
#4236
Posted 2008. February 08. - 18:39
Üdv!
Ismét egy remek kérdéssel fordulok a hozzáértõk felé.
(m)Acera tipusú váltó szettem hátsó tagjától megváltam, lévén teljesen alkalmatlan terepen. Egy X7es srammal pótoltam (ami 8as rendszerre ugyan úgy ideális). Jelen helyzetben az elsõ váltó és a váltókarok acerák a hátsó váltó egy x7es, de egyszerûen képtelenség (számomra) beállítani a hátsó váltót (vagy 1-6ig, vagy 3-8ig viszi).
A kérdés, egyáltalán beállítható ez a páros, vagy totál esélytelen próbálkozás - csak mert ha a karokat is cserélem akkor x7re cserélném, de ebben az esetben 9es rendszerem lesz így a lánc és a fogaskoszorú is csere, ami már min. egy 20as.
Köszi a válaszokat!
Ismét egy remek kérdéssel fordulok a hozzáértõk felé.
(m)Acera tipusú váltó szettem hátsó tagjától megváltam, lévén teljesen alkalmatlan terepen. Egy X7es srammal pótoltam (ami 8as rendszerre ugyan úgy ideális). Jelen helyzetben az elsõ váltó és a váltókarok acerák a hátsó váltó egy x7es, de egyszerûen képtelenség (számomra) beállítani a hátsó váltót (vagy 1-6ig, vagy 3-8ig viszi).
A kérdés, egyáltalán beállítható ez a páros, vagy totál esélytelen próbálkozás - csak mert ha a karokat is cserélem akkor x7re cserélném, de ebben az esetben 9es rendszerem lesz így a lánc és a fogaskoszorú is csere, ami már min. egy 20as.
Köszi a válaszokat!
Buda maraton 2010 (képek)
#4237
Posted 2008. February 08. - 17:00
28grammos kulacstarto, alu csavarral jelen. siman megy terepen is, nagy kulaccsal.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#4238
Posted 2008. February 08. - 14:45
Nem lesz annak semmi baja ha nem húzod túl a csavart, de ha nagyon félsz akkor használj hosszabb csavart . De gondolj bele sokan alu csavart használnak, alig kap terhelést...
A sebesség mindent megold.
#4239
Posted 2008. February 08. - 13:50
szerintem parás hogy beszakad a csavar "anyája"
végülis most én is alátéttel használom, de már nem sokáig
végülis most én is alátéttel használom, de már nem sokáig
#4240
Posted 2008. February 08. - 10:57
Mi és minek nem tesz jót?jó én is alátéteztem a Demánál a sramot, (3 db kellett) de nem tesz neki jót
A sebesség mindent megold.